Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1256 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Hallodaar schreef:
28-04-2025 14:22
Daar heb je ook gelijk in.
Dat lukraak kiezen, is dan ook een opmerking waar ik op terug kom.
:-D
Hallodaar schreef:
28-04-2025 14:28
Tja, heb jij geen ex vriendje waarvan je ooit zeker wist dat je met hem zou gaan trouwen? Om later te beseffen: "Nou nee, bij nader inzien.. dankjewel!"
Die dingen gebeuren.
Ik zou me overigens nóóit aangetrokken tot Jan kunnen voelen.
Niet echt maar ik snap wat je bedoelt.
Maar dit vind ik toch wel een groot iets wat Karina zelf na 3 dagen ookal zag. Dar had ze echt wel van te voren kunnen bedenken.
Sabine schreef:
28-04-2025 14:38
Maar dit vind ik toch wel een groot iets wat Karina zelf na 3 dagen ookal zag. Dar had ze echt wel van te voren kunnen bedenken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. In het filmpje van Jan en tijdens de speeddate wisten de dames natuurlijk nog niet dat er sprake was van een beperking en dat die ook qua taal/geletterdheid invloed op zijn leven heeft. Dat zijn hobby schoonmaken is was wel duidelijk maar hoe klein zijn wereldje verder blijkt te zijn, konden de dames niet weten.
Sabine schreef:
28-04-2025 14:38

Ik weet niet of je dat vantevoren kunt bedenken bij iemand die je van een 60 seconden voorstel filmpje en een 3 minuten speed-date kent.
Het is natuurlijk ook best wel veel en confronterend, om meteen bij iemand in huis te komen, alle dagelijkse beslommeringen meteen mee te maken. Inclusief camera en concurrentie erbij.
Het zou voor mij een setting zijn waardoor ik waarschijnlijk al snel huilende van het erf af zou rennen. Dus ik heb best veel respect voor de kandidaten. Ook omdat de setting zo onnatuurlijk of geforceerd is.
En misschien denk je dan als kandidaat zoals Karine zijde misschien ook al snel: "hoe leuk zou ik het hier vinden zonder al deze commotie, alleen met jou?
OlleGrieze schreef:
28-04-2025 14:51
Dat ben ik niet helemaal met je eens. In het filmpje van Jan en tijdens de speeddate wisten de dames natuurlijk nog niet dat er sprake was van een beperking en dat die ook qua taal/geletterdheid invloed op zijn leven heeft. Dat zijn hobby schoonmaken is was wel duidelijk maar hoe klein zijn wereldje verder blijkt te zijn, konden de dames niet weten.
Precies, een deel zag je echt pas later. En dan komt het ook wel een beetje in een stroomversnelling in zo'n setting. Bij een speeddate kan je nog wel "de schijn ophouden" (als boer) of denken dat het wel los zal lopen of jezelf een beetje voor de gek houden (als kandidaat), maar daarna word je ineens vrij snel met je neus op de feiten gedrukt. Wat dat betreft is het niet heel anders dan met "gewoon" daten, dan kan iemand 1 op 1 tijdens dates ook leuk lijken, totdat hij in een andere setting ineens iemand blijkt die foute grappen maakt of serveersters commandeert ofzo.
En begrijp me goed.
Alles is bij Jan keurig aan kant.
Alles is om door een ringetje te halen. En daar zou ik in eerste instantie ook gecharmeerd van kunnen raken.
Tot je merkt dat er best wel dwangmatig gedrag achter schuil gaat, en een fikse beperking eigenlijk.
Dat zag je niet in het voorstel filmpje en ik kan me goed voorstellen dat het wel even schrikken is als zulk een aap later uit de mouw komt.
Ik heb even Jan's beperking gemist, wat heeft hij?
Tavistock schreef:
28-04-2025 15:41
Ik heb even Jan's beperking gemist, wat heeft hij?
Het wordt nogal ingevuld, volgens mij. Wat is benoemd is moeite met lezen en als ik het goed onthouden heb dat de oorzaak daarvan gelegen is in niet aangeboren hersenletsel. Dat laatste weet ik al niet eens zeker meer, zo uitgebreid is het niet benoemd. En al zeker niet welke gedragingen daar allemaal uit voortkomen of door versterkt worden. Dat kunnen enkel mensen die hem al van voor die tijd kennen enigszins beoordelen, lijkt mij.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Het is er toch in een eerdere aflevering al over gegaan dat Margreet (die er gister ook was) hem helpt bij de dingen die hij zelf niet (meer?) goed kan?
meisje85 schreef:
28-04-2025 16:01
Het is er toch in een eerdere aflevering al over gegaan dat Margreet (die er gister ook was) hem helpt bij de dingen die hij zelf niet (meer?) goed kan?
Ja en bij het speeddaten stond Yvon naast hem omdat hij de namen en gezichten van de kandidaten niet kon rijmen. Dat viel me toen erg op, maar ik schoof het toen maar op de spanning/zenuwen.
Ik meen me te herinneren dat hij als kind door een ongeluk NAH opliep wat gevolgen had voor zijn verdere ontwikkeling en scholing.
En daar waar er velen over vielen dat Sjoerd (?) bij Deedry niet eerder had verteld dat hij een kind heeft vind ik eerlijk gezegd dat ook gezegd had moeten worden (bij een introductiefilmpje of tekst) dat Jan een beperking en begeleiding nodig heeft vanwege NAH. Iemands (opleidings)niveau opgeven vind ik wat ver gaan maar in het geval van Jan had dit wel (eerder) gezegd mogen worden vind ik.

Ik gaf Eileen nog het voordeel van de twijfel maar daar ben ik nu ook wel klaar mee. Wat een gezever steeds.

Bij Julius thuis krijg ik datzelfde benauwde gevoel als bij Jan van tig seizoenen terug. Met Siepie was dat?

Deedry met haar gemaakte lachje. Erger me steeds meer aan haar. Eerst een compliment geven dat hij zo goed met paarden overweg gaan en vervolgens van stal sturen.

Ik vond de knuffel tussen Roel en Simone oprechter en warmer dan met Karin (?). Alleen jammer dat Simone al zo duidelijk heeft aangegeven dat ze eigenlijk neerkijkt op het boerenleven.

Ik heb Marleen altijd beter vinden passen bij Martijn dan Ciska. Ik denk dat ik er niet naast zit.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik denk trouwens dat Dorien beter uit de verf komt als ze met z'n tweeën zijn dan als er nog een andere vrouw rondloopt.
Jan is niet opgegroeid met een computer tablet smartphone en ik heb meer mensen zien “klunzen” bij een bestelpaal. Daarnaast was hij ook nog met 2 vrouwen op pad en daar is hij misschien ook wat zenuwachtig door. In het begin was mijn man ook huiverig voor in een café / restaurant wat bestellen en hij ging ook niet graag op pad naar bestemmingen die hij niet kende maar ik heb hem overal mee naar toegenomen en hem zelfvertrouwen gegeven en nu gaat het prima.
Tijdens het voorstelfilmpje was wel verteld dat hij (gedeeltelijk) analfabeet was en daarom hulp kreeg van z’n buurmeisje. Dus daar kon je wel uit opmaken dat er wel dingen zijn waar hij moeite mee heeft.
Jajaja schreef:
28-04-2025 16:41
Ik denk trouwens dat Dorien beter uit de verf komt als ze met z'n tweeën zijn dan als er nog een andere vrouw rondloopt.
Ik gok dat dat voor de meeste mensen geldt

Maar Jan voelt niet voldoende voor haar, ik zou hem dat stedentripje met een vriend laten doen, als dat ook mag
Lila-Linda schreef:
28-04-2025 16:47
Ik gok dat dat voor de meeste mensen geldt

Maar Jan voelt niet voldoende voor haar, ik zou hem dat stedentripje met een vriend laten doen, als dat ook mag
Nee, dat mag niet. Nog nooit gezien. Is ook niet de insteek van het programma.
canis-felis schreef:
28-04-2025 15:52
Het wordt nogal ingevuld, volgens mij. Wat is benoemd is moeite met lezen en als ik het goed onthouden heb dat de oorzaak daarvan gelegen is in niet aangeboren hersenletsel. Dat laatste weet ik al niet eens zeker meer, zo uitgebreid is het niet benoemd. En al zeker niet welke gedragingen daar allemaal uit voortkomen of door versterkt worden. Dat kunnen enkel mensen die hem al van voor die tijd kennen enigszins beoordelen, lijkt mij.
Is wel uitgebreid benoemd hoor. Hij heeft NAH doordat hij als vierjarige onder een omvallende kar is terechtgekomen. De dokters zeiden dat hij het waarschijnlijk niet zou overleven, maar hij is er goed vanaf gekomen maar heeft moeite met dingen als lezen. Dat hoeft overigens niet per se te zeggen dat hij verstandelijk beperkt is, het kan ook dat bepaalde hersenfuncties niet meer goed werken maar dat hij verder normaal begaafd is. Daar kunnen wij van achter ons tv-scherm niet over oordelen.
AnAppleADay schreef:
28-04-2025 16:43
Tijdens het voorstelfilmpje was wel verteld dat hij (gedeeltelijk) analfabeet was en daarom hulp kreeg van z’n buurmeisje. Dus daar kon je wel uit opmaken dat er wel dingen zijn waar hij moeite mee heeft.
Oh, dat heb ik dan gemist blijkbaar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik ben ook wel klaar met Eileen. Ik zou er de kriebels van krijgen als er steeds “gedoe” is.
Ik vind Karin sowieso leuker, maar had eigenlijk eerst gedacht dat Eileen, toch beetje meer “‘moeke” beter zou passen bij John. Daar kom ik van terug.
AnAppleADay schreef:
28-04-2025 16:43
Ja goed dat hij hulp krijgt van Margreet (zo heet ze geloof ik).
Ik weet niet wat hij precies niet kan maar hij kan wel goed zijn vak uitoefenen kennelijk met al die koeien: melken, voeren, oogsten, silo maken, vaccinaties bijhouden, fokprogramma, kalfjes verzorgen, koe helpen met moeilijke bevalling
Ja, verrek.
Ik was dat stukje over Jan vergeten maar weet het nu weer.

Nu 2 weken wachten op de keuzes van de anderen.
Ben benieuwd
Dala schreef:
23-04-2025 17:17
Nee, ik noemde het ook al. Ik heb het idee dat hij voor Myrthe valt en haar veel vrolijker, zorgzame en positiever vindt dan Kylie maar dat hij bang is dat ze op te onbekend terrein is. Myrthe benoemt dat zelf ook wel, dat er met Kylie meer gespreksstof is over koeien en paarden maar ja, dat is puur praktisch dus. Om het maar ergens over te hebben.

Ik zie hem vrolijk worden van Myrthe :)
Myrthe is super positief en leuk! En heeft ook een erg mooi gezicht. Ikvind haar de knapste van het hele programma. Van Kylie gaat weinig uit vind ik en ze heeft zo’n lage stem.
Flashy schreef:
28-04-2025 16:52
Ik ben ook wel klaar met Eileen. Ik zou er de kriebels van krijgen als er steeds “gedoe” is.
Ik vind Karin sowieso leuker, maar had eigenlijk eerst gedacht dat Eileen, toch beetje meer “‘moeke” beter zou passen bij John. Daar kom ik van terug.

Ik haak ook maar weer eens aan, ik ben heel lang weggeweest, maar ik wil inmiddels wel weer graag meepraten over BZV.
Wat jij zegt heb ik ook: wat een gezever en moeilijkdoenerij van Eileen. Misschien is dit hier al eerder aangehaald, maar op een gegeven moment vertelde Karin iets wat heel gevoelig bij haar lag en toen kreeg ze daarop héél even wat aandacht van John. Heel even maar, want Eileen kon het allemaal niet meer aan.
Die ging daarop een jankerig gesprek aan met John omdat ze zich weer weggeduwd voelde. Toen knapte ik meteen op Eileen af.
Ik vind Karin ook leuker.
Frisser en sprankelender.

Eileen gedraagt zich als een zeur.
Had ze niet moeten doen want John vond haar leuker volgens mij maar hier knapt hij op af, lijkt het.
flawed schreef:
28-04-2025 17:28
Ik vind Karin ook leuker.
Frisser en sprankelender.

Eileen gedraagt zich als een zeur.
Had ze niet moeten doen want John vond haar leuker volgens mij maar hier knapt hij op af, lijkt het.

Karin ben ik steeds leuker gaan vinden. In het begin vond ik haar te dominant. Maar nu ze iets van zichzelf heeft laten zien en haar gevoeligheid toont, vind ik haar een leuk mens. En ze is ook geestig en adrem.
Dat gezicht van Eileen gaat steeds zeurderiger en ontevredener staan terwijl niemand haar een strobreed in de weg legt.

Ik denk ook dat John haar minder leuk is gaan vinden. Maar ik ben bang dat hij bij Karin geen vlinders voelt.
Al hoop ik dat wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven