Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 306 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
canis-felis schreef:
29-04-2025 10:23
Dat snap ik, maar als je zo uitgebreid uitgesproken tegen de monarchie bent, vind ik het toch merkwaardig dat je Koningsdag prima vindt zolang je die familie niet hoeft te zien. Je valt inderdaad nogal in herhaling, maar het maakt niet dat ik beter ga begrijpen wat je probleem er nu precies mee is.

Ik ben niet zo voor monarchie en van min hoeft Koningsdag niet. Straatfeesten en vrijmarkten kunnen ook op bijvoorbeeld 5 mei, of gewoon tijdens lokale evenementen.
toch heb ik dat ook, en ook bijvoorbeeld met kerst
ik heb geen behoefte om de geboorte van Jezus te vieren, maar vind het idee dat het hele land samen ergens naar toe werkt wel erg leuk.
AH vol met kerst-artikelen.

Of alles oranje.
Ik ben niet pro-koningshuis (hoewel ik een gekozen president ook niks vindt, doe maar gewoon alleen een kabinet en een regering) maar vind dit gedoe dan weer wel leuk.

En ja, dat mag ook op 5 mei, als het maar volledig wordt opgepikt en landelijk wordt.
5 mei, ben ik gewoon aan het werk.
Ja, dan zou 5 mei een nationale vrije dag "moeten" zijn. Al heb ik dat dus niet zo, dat ik het gezellig vind om met het hele land hetzelfde te doen. Wat natuurlijk ook niet zo is.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
29-04-2025 10:23
Dat snap ik, maar als je zo uitgebreid uitgesproken tegen de monarchie bent, vind ik het toch merkwaardig dat je Koningsdag prima vindt zolang je die familie niet hoeft te zien. Je valt inderdaad nogal in herhaling, maar het maakt niet dat ik beter ga begrijpen wat je probleem er nu precies mee is.

Ik ben niet zo voor monarchie en van min hoeft Koningsdag niet. Straatfeesten en vrijmarkten kunnen ook op bijvoorbeeld 5 mei, of gewoon tijdens lokale evenementen.
Voor mijn part noemen we het wat anders. Een nationale feestdag heeft elk land toch wel. En soms is zo’n dag vernoemd naar iets dat al lang niet meer is.

Ik reageer gewoon op de dingen die me gezegd worden. Mijn standpunt is hetzelfde, nogal wiedes dat er dan herhaling is.
canis-felis schreef:
29-04-2025 10:33
Ja, dan zou 5 mei een nationale vrije dag "moeten" zijn. Al heb ik dat dus niet zo, dat ik het gezellig vind om met het hele land hetzelfde te doen. Wat natuurlijk ook niet zo is.
wat is niet zo?
pina schreef:
29-04-2025 10:37
Voor mijn part noemen we het wat anders. Een nationale feestdag heeft elk land toch wel. En soms is zo’n dag vernoemd naar iets dat al lang niet meer is.

Ik reageer gewoon op de dingen die me gezegd worden. Mijn standpunt is hetzelfde, nogal wiedes dat er dan herhaling is.
Mwah, zo beleef ik het niet helemaal, ik zie vooral ook veel "zenden". Moet je zelf weten, maar misschien is wat jij interpreteert als geraakt zijn door jouw standpunt eerder reactie op het oeverloos verkondigen van jouw standpunt. Maar goed, ook ik kan enkel voor mezelf spreken.
Lila-Linda schreef:
29-04-2025 10:56
wat is niet zo?
Dat iedereen met kerst op pad gaat en dat iedereen in oranje gehuld vrijmarkten en terrassen afstruint.
canis-felis schreef:
29-04-2025 11:13
Mwah, zo beleef ik het niet helemaal, ik zie vooral ook veel "zenden". Moet je zelf weten, maar misschien is wat jij interpreteert als geraakt zijn door jouw standpunt eerder reactie op het oeverloos verkondigen van jouw standpunt. Maar goed, ook ik kan enkel voor mezelf spreken.
Ja, dat zie je toch echt verkeerd. Het spijt me.

Als er hier iemand zegt dat iets wat ik zeg niet klopt met wat ik eerder zei, dan haal ik mezelf maar weer even aan.

Heb het topic niet aangemaakt, maar dit is de plek om het over die onzin te hebben, dit is geen topic over het delen van je leuke vrijmarkt-vondsten, of leve de royals.
pina wijzigde dit bericht op 29-04-2025 11:18
26.13% gewijzigd
pina schreef:
29-04-2025 11:15
Ja, dat zie je toch echt verkeerd. Het spijt me.
Nee hoor, ik zie wat ik zie. Dat bepaal jij niet. En ik waag het te betwijfelen dat ik de enige ben. Maar laat ik hem er dan eens in gooien:

Ben ik de enige die de bijdragen van Pina ervaart als oeverloze herhaling van haar standpunt en zich daar enigszins aan stoort (aan de herhaling, niet haar inhoudelijke standpunt)?
canis-felis schreef:
29-04-2025 11:14
Dat iedereen met kerst op pad gaat en dat iedereen in oranje gehuld vrijmarkten en terrassen afstruint.
misschien niet iedereen, maar mij stad liep vol oranje
ik geloof toch wel, dat veel mensen hier lol aan bleven. Is niet iets van 60% die het op 1 of andere manier viert?
85% viert kerst
Dat is toch veel, blijkbaar zijn er veel mensen die het prettig vinden

(op dit forum trouwens opvallend weinig. Maar dat komt vast juist omdat het een online forum is)
canis-felis schreef:
29-04-2025 11:17
Nee hoor, ik zie wat ik zie. Dat bepaal jij niet. En ik waag het te betwijfelen dat ik de enige ben. Maar laat ik hem er dan eens in gooien:

Ben ik de enige die de bijdragen van Pina ervaart als oeverloze herhaling van haar standpunt en zich daar enigszins aan stoort (aan de herhaling, niet haar inhoudelijke standpunt)?
Het is een herhaling in antwoord op wat mij wordt toegeworpen.

Dat zal ongetwijfeld vervelend zijn, dat maakt niet uit.
Lila-Linda schreef:
29-04-2025 11:19
misschien niet iedereen, maar mij stad liep vol oranje
ik geloof toch wel, dat veel mensen hier lol aan bleven. Is niet iets van 60% die het op 1 of andere manier viert?
85% viert kerst
Dat is toch veel, blijkbaar zijn er veel mensen die het prettig vinden

(op dit forum trouwens opvallend weinig. Maar dat komt vast juist omdat het een online forum is)
Is natuurlijk ook prima, dat mensen ervan genieten en ik spreek ook nergens tegen dat het veel mensen zijn. Ik persoonlijk heb minder dat "collectieve" gevoel, dat geldt denk ik voor meer mensen. Ik kan me er ook eenvoudig aan onttrekken. Dat zal voor mensen die in het centrum van een stad of dorp anders zijn. Dus hangt misschien vooral af van je "bubbel".
pina schreef:
29-04-2025 11:19
Het is een herhaling in antwoord op wat mij wordt toegeworpen.

Dat zal ongetwijfeld vervelend zijn, dat maakt niet uit.
Vind jij.
Mette schreef:
29-04-2025 09:14
Oh zeker. Kijken omdat je je graag ergert mag ook. Hebben die royals nog iets van nut.

Ik kijk nooit meer talkshows. Dat vind ik nou tenenkrommende poppenkast, zo'n tafel vol gasten die zichzelf graag horen lullen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben.
Klopt hoor. Soms kijk ik wel, of ik zap erlangs en blijf dan even hangen, afhankelijk van het onderwerp. Er zitten echt wel eens mensen met verstand van zaken en een goed verhaal (als ze tenminste mogen uitpraten), maar meestal word ik er geen steek wijzer van. Het was meer een voorbeeld dat het koningsdaggebeuren overal op Tv te zien is, ook als je niet naar de officiële uitzending kijkt.

Ik erger me er niet aan nu ik erover nadenk. Het boeit me niet, omdat ik niets heb met het koningshuis. Een beetje zoals een sportwedstrijd die je niet boeit. Daar ga je ook niet naar kijken om je te ergeren, je kijkt gewoon niet. En als het dan in een ander programma voorbijkomt zap je weg, of je gaat even thee zetten :)
canis-felis schreef:
29-04-2025 10:33
Ik heb het altijd raar gevonden dat 5 mei geen officiële feestdag is.
canis-felis schreef:

Ik stoor me er niet aan. Ze blijft gewoon bij haar mening. Dat mensen misschien liever iets anders willen horen kan zij ook niets aan doen.
canis-felis schreef:

Jij herhaalt jouw standpunten ook. Dat doet Pina ook en daar heeft ze gewoon recht op.
Dat het niet jouw mening is, is wat anders.
Heal the world, make it a better place.
Draaideurforummer schreef:
29-04-2025 12:00
Maar dat is het wel, dat hebben we geregeld in de algemene termijnenwet (en in andere wetten waar feestdagen genoemd worden wordt daar dan naar verwezen).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002448/ ... /#Artikel3

Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.

We hebben alleen niet geregeld dat we op algemeen erkende feestdagen ook daadwerkelijk vrij krijgen.
29-04-2025 08:40
Eens hoor, ik vind het ook een tenenkrommende poppenkast.

Wat verschrikkelijk veel geld kost.

Zoals die toneelstukjes, dansoptredens, sportactiviteiten waar de koninklijke familie aan meedoet tijdens Koningsdag, zouden ze dat nou écht leuk vinden? Maxima die quasi blij is dat ze Willem-Alexander verslaat bij het tafeltennis, . Ik geloof er niks van dat ze dat allemaal zo leuk vinden.
Heal the world, make it a better place.
29-04-2025 12:00
Zou voor mij ook meer voor de hand liggen, maar wat mij betreft kan het fenomeen officiële feestdag ook wel losgelaten worden anno 2025. Er zijn volgens mij steeds meer mensen die gewoon moeten werken, en het is voor steeeds meer mensen mogelijk om (thuis) te werken als zij dat willen.
OgenvanTijgers schreef:
29-04-2025 12:10
Maar dat is het wel, dat hebben we geregeld in de algemene termijnenwet (en in andere wetten waar feestdagen genoemd worden wordt daar dan naar verwezen).

Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.

We hebben alleen niet geregeld dat we op algemeen erkende feestdagen ook daadwerkelijk vrij krijgen.
Okee dat wist ik niet. Ik dacht dat een officiële feestdag automatisch inhield dat iedereen dan vrij was.
Judith86 schreef:
29-04-2025 12:08
Jij herhaalt jouw standpunten ook. Dat doet Pina ook en daar heeft ze gewoon recht op.
Dat het niet jouw mening is, is wat anders.
Dat valt, zeker vergelijkingsgewijs, nogal mee m.i. En ik heb al geschreven dat ze het zelf lekker moet weten en dat ik enkel voor mezelf kan spreken, dus dat hoef je me niet nog eens uit te leggen.

Maar ik hou erover op, voordat ik écht in herhaling val. Ik vind het een gevalletje splinter-balk dat Pina meent dat mensen geraakt zijn door haar inhoudelijke standpunt. Kan zij het niet mee eens zijn, maar dan kan en mag ik dat zo zien. Dat het niet haar mening is, is wat anders.
canis-felis schreef:
29-04-2025 12:14
Zou voor mij ook meer voor de hand liggen, maar wat mij betreft kan het fenomeen officiële feestdag ook wel losgelaten worden anno 2025. Er zijn volgens mij steeds meer mensen die gewoon moeten werken, en het is voor steeeds meer mensen mogelijk om (thuis) te werken als zij dat willen.
Ik kan me herinneren dat vroeger op Koninginnedag geen winkel open was. De grenzen vervagen wat dat betreft inderdaad steeds meer.
OgenvanTijgers schreef:
29-04-2025 12:10

sterker nog, zelfs eerste kerstdag is geen officiele vrije dag
de vrije dagen zijn vastgelegd in de verschillende cao's niet in de wet
Dat winkels dus 'gewoon' open zijn is eigenlijk heel logisch
Mette schreef:
29-04-2025 06:44
Dus je gaat gewoon nog even door met victimbamen, met 'er is een doelwit gecreëerd''. Amalia had niet geboren mogen worden ofzo? Daarbij, als we geen koning maar een president/sultan/whatever hadden gehad dan hadden ze diens kinderen/echtgenoot/bff wel gepakt. Had je dan ook gezegd, ja had je ouder maar geen staatshoofd moeten worden? Iemand moet het doen he.

En je snapt niet wat het met iemand doet maar je veroordeelt het wel als 'dat kind' (kan het nog denigrerender) op vragen van journalisten zelf vertelt dat ze het er moeilijk mee heeft. Het is niet dat ze zelf zendtijd heeft geclaimd.

Hoe zou jij het vinden als jij of je 18-jarige kind zo ernstig bedreigd wordt door de allerzwaarste criminelen dat je je zelfs met beveiliging niet op straat kunt vertonen. Een paar pagina's geleden klaagde je zelf over een lockdown waarbij ook jij gewoon de vrijheid had om op vakantie te gaan.

Je zegt dat je niks tegen die mensen persoonlijk hebt, maar alles wat je schrijft is persoonlijk.
Dit. Het boeit natuurlijk niet of iemand voor of tegen de monarchie is. Het gaat om de toon, en die is walgelijk.

De koning en koningin doen heel veel goede dingen, ook achter de schermen. Sterker nog, juist op de achtergrond wordt heel veel bereikt. En zo werkt het nou eenmaal, als de koning of koningin zich ergens aan verbinden, gaan er deuren open. Die mensen werken kei- en keihard, dat mag ook weleens gezegd worden.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Mag hopen dat ze nog wat goeds doen, dat is toch het minste wat ze in die positie kunnen doen om het allemaal nog enigszins te rechtvaardigen. Anders is het helemaal zinloos.

Italië zal dat allemaal zeker niet hebben, inderdaad.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven