Haren op armen minderen?
dinsdag 29 april 2025 om 12:43
dinsdag 29 april 2025 om 14:19
je hebt wel ontharingscreme, bedoel je zoiets? van Veet bijvoorbeeldHannes1979 schreef: ↑29-04-2025 13:50Ja hoop op een goedje wat het uitdunt of iets bleker maakt.. ben bang dat het erger wordt als ik ga scheren..
dinsdag 29 april 2025 om 14:24
Hannes1979 schreef: ↑29-04-2025 13:50Ja hoop op een goedje wat het uitdunt of iets bleker maakt.. ben bang dat het erger wordt als ik ga scheren..
Ik scheer het haar op mijn armen al jaren en jaren weg en het wordt bij mij echt niet erger.
Heal the world, make it a better place.
dinsdag 29 april 2025 om 14:43
dinsdag 29 april 2025 om 18:22
Dat is inderdaad een fabeltje, maar door scheren krijg je wel afgetopte haartjes, dus is het niet meer natuurlijk in een soort punt en daardoor valt het vaak wel meer op.
Ik zou harsen, maar aangezien dat geen optie voor TO is, zou ik ook voor ontharingscrème gaan.
Scheren en/of bleken lijkt me zo’n gedoe! Maar ik heb makkelijk praten want ik heb dit probleem niet.
dinsdag 29 april 2025 om 18:36
loulou39 schreef: ↑29-04-2025 18:22Dat is inderdaad een fabeltje, maar door scheren krijg je wel afgetopte haartjes, dus is het niet meer natuurlijk in een soort punt en daardoor valt het vaak wel meer op.
Ik zou harsen, maar aangezien dat geen optie voor TO is, zou ik ook voor ontharingscrème gaan.
Scheren en/of bleken lijkt me zo’n gedoe! Maar ik heb makkelijk praten want ik heb dit probleem niet.
Nee echt niet. Bij mij niet in ieder geval
Ik heb supergladde armen, geen stoppeltjes en geen waas . En ik scheer mijn armen misschien al wel 25 jaar.
Heal the world, make it a better place.
dinsdag 29 april 2025 om 18:39
dinsdag 29 april 2025 om 18:43
https://www.plein.nl/peach-beauty-cryst ... 4911e89%5D
Zoiets?
Zoiets?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
dinsdag 29 april 2025 om 19:30
Ik bedoelde eigenlijk meer als je het weer zou laten “groeien”, met name als je donkere haartjes hebt.
Maar als je ook geen verschil ziet als je stopt met scheren, dan zou ik zeker voor scheren gaan: lekker snel en makkelijk, geen pijn en geen gedoe
dinsdag 29 april 2025 om 19:57
Over vijf jaar zijn ze weg. Ik wilde mijn dochter laten zien dat ik bijna vlechtjes kan leggen in mijn armhaar, bleek er niets meer te zitten. Dat was me niet opgevallen omdat ik me er nooit aan heb gestoord. Moet ik wel zeggen dat ik redelijk licht haar had en in de zomer een witte waas. Mijn dochters armhaar is heel donker, maar dan nog, je wilt toch geen stoppels op je armen?
Nu vind ik het ineens wel gek, die kale armen. Ik merk ook op mijn benen dat ik na een paar dagen niet scheren, nog steeds niets zie.
Nu vind ik het ineens wel gek, die kale armen. Ik merk ook op mijn benen dat ik na een paar dagen niet scheren, nog steeds niets zie.
dinsdag 29 april 2025 om 20:26
Ik heb het ook niet over donkerder of harder terug groeien, als je al op mij reageert trouwens
Ik zeg alleen dat als je donkere haartjes hebt (gewoon van jezelf al) en als je dan stopt met scheren dat je vaak die afgeplatte cq afgesneden puntjes ziet. Het is natuurlijk niet mogelijk dat je haar van kleur verandert omdat je het scheert, je pigment verandert niet ineens als het een scheermes ziet. Wel door de jaren heen, maar niet door een scheermes.
En ik heb het ook niet over harder terug groeien gehad, volgens mij heeft niemand het daarover gehad want dat bestaat natuurlijk niet, maar nogmaals: misschien reageer je op iemand anders
On topic: de meerderheid hier scheert de armen, zonder nadelen blijkbaar, dus dat lijkt me dan de beste manier voor TO
loulou39 wijzigde dit bericht op 29-04-2025 20:41
12.18% gewijzigd
dinsdag 29 april 2025 om 20:39
Ik heb een tijdje in het buitenland gestudeerd en daar woonde ik onder meer samen met 4 Amerikaanse meisjes (we waren toen rond de 18) en zij schoren zowel hun onder- als hun bovenbenen én hun armen. Dat vonden ze doodnormaal, deed blijkbaar iedereen in hun omgeving. Ik vond het héél raar, afgezien van de geschoren onderbenen dan (dat deed en doe ik ook), maar ik denk dat het een cultuurverschil is. Al het lichaamshaar moet weg in Amerika. (En het hoofdhaar moet elke dag urenlang geföhnd en gekruld en ge-styled). Stoppels op armen of bovenbenen heb ik bij hen nooit gezien trouwens, maar ik blijf het een beetje gek vinden om elke vorm van lichaamsbeharing weg te scheren; komt in de buurt van zelfhaat of op zijn minst vrouwenhaat, in mijn ogen. Om nou zo hysterisch te doen over die paar donshaartjes…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in