Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
dinsdag 29 april 2025 om 08:16
Ik slaap ook weer veel slechter dan in de winter. Ik mis mijn avonden inderdaad, dat kunnen afschalen voordat je naar bed gaat.
En dan probeer ik wel nog een beetje luchtig te dénken, maar mijn lichaam zegt ondertussen wat anders. Vermoeid, prikkelbaar, hoofdpijn, vol van de hooikoorts
En dan zie ik voor donderdag 27 graden staan en vrees ik wel een beetje voor de komende maanden. Het voelt alsof we al veel verder zouden moeten zijn dan eind april
En dan probeer ik wel nog een beetje luchtig te dénken, maar mijn lichaam zegt ondertussen wat anders. Vermoeid, prikkelbaar, hoofdpijn, vol van de hooikoorts
En dan zie ik voor donderdag 27 graden staan en vrees ik wel een beetje voor de komende maanden. Het voelt alsof we al veel verder zouden moeten zijn dan eind april
dinsdag 29 april 2025 om 10:55
woensdag 30 april 2025 om 08:40
Pfff in huis nu al 23 graden en benauwd
Maar ik heb echt zoveel zin in zaterdag! 17 graden met een wolkje en zonnetje.. Ik zie vooral op tegen morgen: Eerst werken op kantoor en smiddags vanaf 15.30 hebben we bbq met mijn ‘Ohhhh wat heerlijk die zon!’ collega’s. Ben bijna in staat om mij ziek te melden, die hitte.. 26 graden.. zon.. ik trek dat niet. Ik slaap gelukkig nog wel goed! Maar wel echt mega shit dat sommigen niet meer lekker slapen
Dikke knuffel voor iedereen!
@ Zuursnoepje: Dat heb ik gisteren ook gedaan! Al was het eigenlijk omdat ik een nieuwe zonnebril heb en die zat gewoon lekker en ik vind het altijd heel rustig kijken

@ Zuursnoepje: Dat heb ik gisteren ook gedaan! Al was het eigenlijk omdat ik een nieuwe zonnebril heb en die zat gewoon lekker en ik vind het altijd heel rustig kijken

woensdag 30 april 2025 om 09:22
ZuurSnoepje schreef: ↑29-04-2025 22:00Tipje overigens voor mensen die ‘s avonds moeilijk tot rust komen voor het slapen: uur van tevoren binnen een zonnebril op. Noem me idioot, maar zo trick je je brein en ga je alvast richting melatonine aanmaak.
Nee helemaal niet idioot, juist onwijs verstandig en pro-actief gedrag! Ik heb dat soort dingen al vaker aangeraden: een zonnebril (beste nog eentje met 'kapjes' aan de zijkant zodat het nog meer licht tegenhoudt) en natuurlijk het echt goed verduisteren van een fijne ruimte waar je in tot rust kunt komen.
Ik vraag me dan ook steeds af wat de leefsituatie is bij de mensen die dat niet doen/maken/opzoeken. Heb je kinderen dan wordt het al lastiger, voor hen is het wat sneu om al vroeg in het donker te zitten natuurlijk en mogelijk zullen veel partners het ook niet fijn vinden (alhoewel de slaapkamer zou toch zeker moeten kunnen). Maar woon je alleen, dan is er toch altijd wel een ruimte die je compleet kunt verduisteren zodat je je avonden (deels) weer terugkrijgt? En anders inderdaad die zonnebril, dat kan al heel veel schelen! Zelfs een goede pet kan al meehelpen. Ik zou echt zoveel mogelijk op dat soort dingen inzetten en zo zoveel mogelijk regie pakken.
Als ik na het rusten mijn verduisterde slaapkamer uit kom ben ik elke keer weer helemaal verbaasd en verrast hoe licht het is daarbuiten

woensdag 30 april 2025 om 09:36
Niet idioot, juist slim! Ik sluit standaard met zulk weer om acht uur alle gordijnen, enz. Dan maar een lampje aan.ZuurSnoepje schreef: ↑29-04-2025 22:00Tipje overigens voor mensen die ‘s avonds moeilijk tot rust komen voor het slapen: uur van tevoren binnen een zonnebril op. Noem me idioot, maar zo trick je je brein en ga je alvast richting melatonine aanmaak.
woensdag 30 april 2025 om 16:28
donderdag 1 mei 2025 om 09:23
Beterschap Muts! En inderdaad, oordopjes helpen mij al 35 jaar om de wereld af te schermen als ik in bed lig.
Maar echt, wat een klote weer voor april! Ik hoop dat we dan een natte en frisse zomer krijgen.
Maar echt, wat een klote weer voor april! Ik hoop dat we dan een natte en frisse zomer krijgen.
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 01-05-2025 21:09
0.49% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
donderdag 1 mei 2025 om 09:32
Ik hoop het ook zo.Tanteslankie20 schreef: ↑01-05-2025 09:23Maar echt, wat een klote weer voor april! Ik hoop dat we dan een natte en frisse zomer krijgen.
Een wat warmere lente of herfst is nog altijd beter te behappen als een hete zomer. Pls pls niet.
donderdag 1 mei 2025 om 09:45
Ik heb een goede noise cancelling koptelefoon en luister dan veel klassieke muziek. Werkt kalmerend en rustgevend.Tanteslankie20 schreef: ↑01-05-2025 09:23Beterschap Muts! En inderdaad, oordopjes helpen muj al 35 jaar om de wereld af te schermen als ik in bed lig.
Voor in bed heb ik speciale oordoppen: soundcore by anker sleeping buds. En daar luister ik dan naar regengeluiden op. Heerlijk om mee te slapen.
Binnentemperatuur nu 24 graden hier nog net te doen. Maar mobiele airco zal snel weer aan gaan denk ik.
donderdag 1 mei 2025 om 12:17
donderdag 1 mei 2025 om 13:46
Echt wat een verschrikking dit.. en dat al zo vroeg in het seizoen pfff
Heb nog wel even gewandeld maar je hapt alleen maar warme lucht, liep gewoon te hyperventileren en werd duizelig. Echt genieten.
Beterschap Muts!
Ik ga zo een serie opzetten en alles proberen buiten te sluiten.. gelukkig hierna weer wat normalere temperaturen voor de tijd van het jaar.
Nu al klaar mee.

Heb nog wel even gewandeld maar je hapt alleen maar warme lucht, liep gewoon te hyperventileren en werd duizelig. Echt genieten.
Beterschap Muts!

Ik ga zo een serie opzetten en alles proberen buiten te sluiten.. gelukkig hierna weer wat normalere temperaturen voor de tijd van het jaar.
Nu al klaar mee.
donderdag 1 mei 2025 om 17:22
Zeg dat wel!
Zelf ben ik vandaag lekker binnen gebleven en heb halverwege de ochtend alle gordijnen al dicht gedaan
Ik zit (niet geheel vrijwillig) in het comité om het afdelingsuitje te organiseren, en dat moet dan natuurlijk nog wel voor de zomervakantie. Want dan heb je de meeste kans op mooi weer. Eind juni, dus ik hoop op een beetje normaal weer..
Vorig jaar met 27 graden een citygame gedaan in Brugge, was geen feest..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in