Breda, Nijmegen of Haarlem?
zaterdag 3 mei 2025 om 15:14
Welke stad zal ik eens bezoeken met mijn 15 jarige dochter?
Waar is het het gezelligste?
We vonden Den Bosch top, maar willen wat nieuws. Ik vind Haarlem leuk (groot pluspunt Zandvoort op fietsafstand) maar ken Breda en Nijmegen niet.
Shoppen en wat actiefs/buiten zijn. Iets leuks als een rondvaart ook, of een stadsspeurtocht.
Wat is jouw favoriet en waarom?
Waar is het het gezelligste?
We vonden Den Bosch top, maar willen wat nieuws. Ik vind Haarlem leuk (groot pluspunt Zandvoort op fietsafstand) maar ken Breda en Nijmegen niet.
Shoppen en wat actiefs/buiten zijn. Iets leuks als een rondvaart ook, of een stadsspeurtocht.
Wat is jouw favoriet en waarom?
zaterdag 3 mei 2025 om 17:30
zaterdag 3 mei 2025 om 17:37
Nijmegen Nijmegen Nijmegen!
Vanuit het centrum kun je zo richting de waal lopen en loop je zo de uiterwaarden in. Of een rondje over de bruggen en over het stadseiland veur lent. Of een fiets (elektrisch) of e scooter huren en rondje pontje. Prachtig in deze tijd van het jaar. Lunchen dan aan de dijk onderweg.
Mooie oude stad, gezellige straatjes, leuke terrassen. Er zijn stadsspeurtochten en als je gek wilt doen doe je de sky walk op de sint stevenskerk.
Nijmegen dus! ( sprak de bevooroordeelde Nijmegenaar)
Vanuit het centrum kun je zo richting de waal lopen en loop je zo de uiterwaarden in. Of een rondje over de bruggen en over het stadseiland veur lent. Of een fiets (elektrisch) of e scooter huren en rondje pontje. Prachtig in deze tijd van het jaar. Lunchen dan aan de dijk onderweg.
Mooie oude stad, gezellige straatjes, leuke terrassen. Er zijn stadsspeurtochten en als je gek wilt doen doe je de sky walk op de sint stevenskerk.
Nijmegen dus! ( sprak de bevooroordeelde Nijmegenaar)
zaterdag 3 mei 2025 om 18:48
Nijmegen: leuke stad om te winkelen, leuke terrasjes langs de Waalkade en ik vind het museum "Muziem" (ervaren hoe het is om blind te zijn) een aanrader. Verder mooie omgeving.
Haarlem: erg leuke winkeltjes, leuke sfeer, leuke musea. Ik zou eerder naar Bloemendaal dan naar Zandvoort gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Breda ken ik niet.
Van bovenstaande neiging ik iets meer naar Haarlem denk ik.
Haarlem: erg leuke winkeltjes, leuke sfeer, leuke musea. Ik zou eerder naar Bloemendaal dan naar Zandvoort gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Breda ken ik niet.
Van bovenstaande neiging ik iets meer naar Haarlem denk ik.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
zaterdag 3 mei 2025 om 18:52
Haarlem natuurlijk. Daar heb je het strand en de duinen ook lekker dichtbij. Plus een rijke geschiedenis, gave musea en gezellige horeca. En mocht je die kust helemaal zat zijn omdat je er al woont (dat weet ik natuurlijk niet) is Nijmegen ook erg leuk, aan de Waal.
Breda zou ik links laten liggen, dat is alleen maar leuk met carnaval.
Breda zou ik links laten liggen, dat is alleen maar leuk met carnaval.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 3 mei 2025 om 19:21
250 per nacht? Dat kan primaIkweethetooknietmeer schreef: ↑03-05-2025 18:51Ik breek even in, tips voor een betaalbaar leuk hotel in Nijmegen? Ik wil volgend weekend heen met dochter van 20. Budget max €250,- dacht ik? Of is dat al niet meer haalbaar? Graag loopafstand van centrum, max kwartiertje.
Voor 2 nachten, lukt ook wel. Maar wordt lastig
Je hebt alleen vast niet veel keus, volgend weekend al
zaterdag 3 mei 2025 om 19:43
Misschien een b&b proberen: die zijn vaak heerlijk en goed betaalbaar!Lila-Linda schreef: ↑03-05-2025 19:21250 per nacht? Dat kan prima
Voor 2 nachten, lukt ook wel. Maar wordt lastig
Je hebt alleen vast niet veel keus, volgend weekend al
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
zaterdag 3 mei 2025 om 19:49
Haarlem! Historisch centrum. Hofjes, musea enz. Maar...ik ben bevooroordeeld: ik heb goede herinneringen aan Haarlem. Ik houd ook van de zee en de kust.
Breda trekt me niet: het mist sfeer wat mij betreft. Nijmegen ken ik redelijk goed. Ik zou er niet voor een weekend naartoe gaan. Het valt me wel op dat anderen de omgeving van Nijmegen noemen: die is idd prachtig. Vooral de Ooijpolder. Dus als je graag naar buiten gaat: fietsen, wandelen buiten de stad? Dan is Nijmegen wel een aanrader. Je bent ook zo bij de grens. Heeft ook z'n charme.
Breda trekt me niet: het mist sfeer wat mij betreft. Nijmegen ken ik redelijk goed. Ik zou er niet voor een weekend naartoe gaan. Het valt me wel op dat anderen de omgeving van Nijmegen noemen: die is idd prachtig. Vooral de Ooijpolder. Dus als je graag naar buiten gaat: fietsen, wandelen buiten de stad? Dan is Nijmegen wel een aanrader. Je bent ook zo bij de grens. Heeft ook z'n charme.
zaterdag 3 mei 2025 om 20:44
Voor 1 nacht? Ik ken best wat hotels en b&b sIkweethetooknietmeer schreef: ↑03-05-2025 18:51Ik breek even in, tips voor een betaalbaar leuk hotel in Nijmegen? Ik wil volgend weekend heen met dochter van 20. Budget max €250,- dacht ik? Of is dat al niet meer haalbaar? Graag loopafstand van centrum, max kwartiertje.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in