Weekend Zwarte Woud onderweg naar Italië

03-05-2025 15:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de zomervakantie gaan we naar Italië.
Waar we normaal gesproken altijd met het vliegtuig gaan er dit jaar voor gekozen om met de auto Italië aan te doen. Maar nu zit mijn "angst" voor de drukte.
Vandaar dat we op vrijdag wegwillen en de eerste accomodatie, net onder Turijn, is op een maandag.

Voor zondag op maandag heb ik een hotel geboekt net voor de Gotthardtunnel, zodat we daar hopelijk snel doorheen kunnen. Of is jullie ervaring op maandag dat je (op een ongeluk na) eigenlijk wel door kan rijden?

Voor vrij-zon dacht ik eraan om wat te boeken in het Zwarte Woud. Iemand hier goeie ervaringen/tips?
Er gaan 2 pubers mee, die met name houden van sportief en actie. Europapark heb ik naar gekeken, maar daar is dat weekend een of andere happening en knetterdruk.
smorre schreef:
03-05-2025 21:53
Oef dan duurt dat best lang… wij gaan vaak naar Le Marche en das zo’n 1600 km rijden, daar zou je daar minimaal drie dagen over doen?
Nou het hoeft natuurlijk niet in 3 dagen…. Als je met 4 volwassenen om de beurt rijdt kan het wellicht zelfs in één keer. Maar wij kiezen voor relaxed. Niet te lang achter elkaar rijden. Kind vind dat namelijk niet fijn en wij eigenlijk ook niet. Dus nu zijn we begin van de middag in ons hotel en kunnen we nog lekker rustig aan een zwembad zitten of uitrusten. Dan hapje eten en vroeg slapen en de dag erna weer onderweg.
Wij rijden (maakt natuurlijk ook uit waar je in NL woont) in dag 1 door de Alpen t/m net boven Milaan. Dat is een lange dag. Dag 2 naar bestemming in Toscane, daar zijn we dan om een uur of 2.
Oké de pas staat staat nu op het lijstje, had ik niet bij nagedacht, maar inderdaad we hebben de tijd dus dan is dat een leuke optie.

Omdat we op maandag in Italië de eerste accommodatie hebben en op vrijdag al vrij zijn dacht ik relaxed via het Zwarte Woud te gaan, vakantie begint voor mij al als ik in de auto stap.
Heb geen hekel aan autorijden, maar 12 uur lang heb ik weinig zin in.
Irregular_Choice schreef:
03-05-2025 16:51
Welk evenement is er in Europapark dan? Want mijn ervaring is dat mensen echt niet speciaal voor die dingen naar EP gaan. Wij waren er afgelopen week en op 1 mei was er het “evenement” dat ze de meiboom gingen opzetten. Dat stelde weinig voor qua “evenement”, daar ga je echt niet speciaal voor naar het park. En zo zijn er heel veel van dat soort evenementen die op de website staan benoemd, maar in het echt eigenlijk weinig voorstellen. Ik zie in de zomer in ieder geval niks op de agenda staan waarvan ik denk “dat zorgt voor extra drukte”. Wij zijn 2 jaar terug in de zomervakantie geweest en dat was qua drukte prima te doen. Wij waren wel buiten het weekend, maar denk dat dat in de zomer weinig verschil maakt. Dus ik zou, als het in de planning past, lekker 2 dagen Europapark doen :) waterpark zou ik dan overslaan, met 2 dagen park heb je het al druk genoeg om alles te doen/zien.

De gotthard tunnel weet ik zo niks van. Wij zijn vorig jaar expres via de Brennerpas gereden, om de tunnel te vermijden. Reed prima door, geen file gehad. Maar volgens mij zijn er deze zomer werkzaamheden bij de Brennerpas, waardoor het daar drukker kan zijn. En dat zal misschien ook wel effect hebben op de drukte bij de gotthard.
Ze bestaan dat weekend 50 jaar, dus kan me enige drukte wel voorstellen
Lica schreef:
04-05-2025 08:06
Ze bestaan dat weekend 50 jaar, dus kan me enige drukte wel voorstellen
Je bedoelt die opening tot 12 uur ‘s nachts? Dat is juist een hele leuke dag om te gaan, schijnt echt een hele toffe avond te zijn. Doen ze elk jaar 1 keer en dan is de sfeer schijnbaar geweldig! Dus daar zou ik me niet door laten weerhouden. Is de enige keer per jaar dat je in de zomer in het donker kan genieten van het park :) het zal wel druk zijn, maar je hebt dan ook veel uren de tijd in het park.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven