Relatie verbreken op je 37e? of toch doorgaan.
zondag 4 mei 2025 om 15:05
Hoi allemaal,
Ik heb zon 1,5 jaar een vriend. De relatie ontstond toen ik in een moeilijke periode zat.
Ik denk dat wij qua persoon bij elkaar passen. Het voelt alleen alsof we vooral goede vrienden zijn. De chemie lijkt te ontbreken. Eigenlijk is dit al 1,5 jaar zo. En dit is vooral vanuit mijn kant zo. Ik denk dat hij de de aantrekking wel voelt. Nu heb ik het er meerdere keren met hem over gehad. Hij vindt dat er op deze manier ook wat in de relatie ontbreekt met name op fysiek vlak. Maar hij houdt van mij geeft hij aan en wil graag doorgaan met de relatie. Hij ziet mij als de persoon om kinderen mee te krijgen en dat gevoel heeft hij bij bijna niemand zegt hij. Ik denk ook dat hij een goede vader zou zijn. Ik voel me ook veilig en op mijn gemak bij hem. Toch vraag ik me af of dit genoeg is en ik niet moet gaan voor iemand waarbij ik de sparkle wat meer voel.
Al denk ik ook dat het moeilijk is iemand te vinden die bij je past en waarbij je helemaal jezelf kunt zijn EN ook nog een sparkle / aantrekkingskracht voelt.
Verder ben ik natuurlijk al 37.. en dat houdt me eerlijk gezegd ook tegen. Iemand ervaring met daten op 37 jarige leeftijd?
Ik heb wel wat eicellen ingevroren een tijd terug wat me volgens de statistieken 65% a 70% kans geeft daar een kind uit te krijgen.
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar wat perspectieven en ervaringen. Ik voel me een beetje bevroren en durf niet goed een keuze te maken en daarvoor te gaan op dit moment.
Ik heb zon 1,5 jaar een vriend. De relatie ontstond toen ik in een moeilijke periode zat.
Ik denk dat wij qua persoon bij elkaar passen. Het voelt alleen alsof we vooral goede vrienden zijn. De chemie lijkt te ontbreken. Eigenlijk is dit al 1,5 jaar zo. En dit is vooral vanuit mijn kant zo. Ik denk dat hij de de aantrekking wel voelt. Nu heb ik het er meerdere keren met hem over gehad. Hij vindt dat er op deze manier ook wat in de relatie ontbreekt met name op fysiek vlak. Maar hij houdt van mij geeft hij aan en wil graag doorgaan met de relatie. Hij ziet mij als de persoon om kinderen mee te krijgen en dat gevoel heeft hij bij bijna niemand zegt hij. Ik denk ook dat hij een goede vader zou zijn. Ik voel me ook veilig en op mijn gemak bij hem. Toch vraag ik me af of dit genoeg is en ik niet moet gaan voor iemand waarbij ik de sparkle wat meer voel.
Al denk ik ook dat het moeilijk is iemand te vinden die bij je past en waarbij je helemaal jezelf kunt zijn EN ook nog een sparkle / aantrekkingskracht voelt.
Verder ben ik natuurlijk al 37.. en dat houdt me eerlijk gezegd ook tegen. Iemand ervaring met daten op 37 jarige leeftijd?
Ik heb wel wat eicellen ingevroren een tijd terug wat me volgens de statistieken 65% a 70% kans geeft daar een kind uit te krijgen.
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar wat perspectieven en ervaringen. Ik voel me een beetje bevroren en durf niet goed een keuze te maken en daarvoor te gaan op dit moment.
zondag 4 mei 2025 om 15:26
Er komen hier zometeen een paar mensen die eind 30 zijn gaan daten en nu op hun 43ste kind nummer 3 verwelkomen: het gebeurt.
Maar heel reëel is het niet.
Sowieso komt er nogal wat druk op die nieuwe partner en dat is niet iets wat per se positief is bij beginnende relaties.
Als je nu aan kinderen begint met deze man, wordt het matige seksleven, alleen maar minder.
Ik zou zeggen: laat hem los en krijg je kinderen alleen.
Of met hem in een moderne gezinsconstructie waarbij jullie allebei vrij zijn om de sparkle bij iemand anders te zoeken.
Maar heel reëel is het niet.
Sowieso komt er nogal wat druk op die nieuwe partner en dat is niet iets wat per se positief is bij beginnende relaties.
Als je nu aan kinderen begint met deze man, wordt het matige seksleven, alleen maar minder.
Ik zou zeggen: laat hem los en krijg je kinderen alleen.
Of met hem in een moderne gezinsconstructie waarbij jullie allebei vrij zijn om de sparkle bij iemand anders te zoeken.
zondag 4 mei 2025 om 15:32
Op zich is er helemaal niks mis met een relatie zoals jij die beschrijft, als je er maar allebei tevreden mee bent. En jij bent dat blijkbaar niet. Laat je leeftijd dan geen belemmering zijn om verder te gaan kijken, want zo stokoud ben je nou ook weer niet. Je kan nog wel 50 jaar mee en dat in een relatie waar je niet tevreden mee bent? Ik zou wel wat leukers weten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 4 mei 2025 om 15:36
Klopt, maar wat als je nog kinderen wilt? Ik heb wel eicellen ingevroren dus dat geeft wat ruimte. Maar op dat gebied ben ik dan niet meer de jongste zeg maar.Lady*Voldemort schreef: ↑04-05-2025 15:32Op zich is er helemaal niks mis met een relatie zoals jij die beschrijft, als je er maar allebei tevreden mee bent. En jij bent dat blijkbaar niet. Laat je leeftijd dan geen belemmering zijn om verder te gaan kijken, want zo stokoud ben je nou ook weer niet. Je kan nog wel 50 jaar mee en dat in een relatie waar je niet tevreden mee bent? Ik zou wel wat leukers weten.
zondag 4 mei 2025 om 15:40
Je bent 37, met een beetje geluk ben je misschien 38, 38,5 als je iemand anders ontmoet. Dan moet dat ook net klikken, en niet dat na 6 maanden plots de vlinders zijn verdwenen of ook hier de aantrekkingskracht ontbreekt.
Hoe dan ook, wees eerlijk naar hem. Dat je het niet voelt, en dat er voor jou meer nodig is. Gun hem ook iemand die écht voor hem gaat.
Hoe dan ook, wees eerlijk naar hem. Dat je het niet voelt, en dat er voor jou meer nodig is. Gun hem ook iemand die écht voor hem gaat.
zondag 4 mei 2025 om 15:41
Dan zou ik die kinderen de prioriteit geven en BAM worden. Nu nog achter een nieuwe partner aan gaan vangen lijkt me tijdverspilling, en kinderen opvoeden kun je prima alleen als aan bepaalde basisvoorwaarden (zoals onderdak) voldaan is.dreamer123 schreef: ↑04-05-2025 15:36Klopt, maar wat als je nog kinderen wilt? Ik heb wel eicellen ingevroren dus dat geeft wat ruimte. Maar op dat gebied ben ik dan niet meer de jongste zeg maar.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 4 mei 2025 om 15:42
Als jullie beiden een enorme kinderwens hebben en elkaar als prima ouder zien.dreamer123 schreef: ↑04-05-2025 15:36Klopt, maar wat als je nog kinderen wilt? Ik heb wel eicellen ingevroren dus dat geeft wat ruimte. Maar op dat gebied ben ik dan niet meer de jongste zeg maar.
En het bij stuklopen relatie ook apart van elkaar redden met de kinderen, kan dat ook een optie zijn.
Samen ouders zijn.
zondag 4 mei 2025 om 15:43
P80 schreef: ↑04-05-2025 15:40Je bent 37, met een beetje geluk ben je misschien 38, 38,5 als je iemand anders ontmoet. Dan moet dat ook net klikken, en niet dat na 6 maanden plots de vlinders zijn verdwenen of ook hier de aantrekkingskracht ontbreekt.
Hij wil niets liever dan haar. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.
zondag 4 mei 2025 om 15:44
Dat kan ook inderdaad. Je hoeft niet per se een liefdesrelatie te onderhouden of samen te wonen om samen ouders te zijn.Lila-Linda schreef: ↑04-05-2025 15:42Als jullie beiden een enorme kinderwens hebben en elkaar als prima ouder zien.
En het bij stuklopen relatie ook apart van elkaar redden met de kinderen, kan dat ook een optie zijn.
Samen ouders zijn.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 4 mei 2025 om 15:45
Ik heb wel ooit meer gevoelens gehad.Lila-Linda schreef: ↑04-05-2025 15:40Ben je wel eens echt verliefd geweest??
Of is dit wat bij jou liefde is?
Toevallig bij de relatie ervoor, maar die zag het helaas niet zitten met mij omdat hij vond dat we niet genoeg bij elkaar pasten.
zondag 4 mei 2025 om 15:51
Oeh, moeilijk. Ik geloof eigenlijk dat vriendschap wel de basis is voor een lange relatie, dat is belangrijker dan de 'spark', maar ja, enige aantrekkingskracht moet er wel zijn natuurlijk. Hoe dan ook zul je over pakweg 20 jaar waarschijnlijk sowieso minder 'spark' hebben, je bent dan helemaal met elkaar verweven en ik denk dat jullie best een kans hebben om het zo lang samen leuk te hebben. Het hangt er dus vanaf hoe belangrijk jij seks en aantrekkingskracht vindt. (Helemaal geen aantrekkingskracht lijkt me wel een dooddoener, dan ben je uitsluitend vrienden en kun je beter stoppen met deze relatie).
zondag 4 mei 2025 om 15:52
Je kunt ook altijd nog kiezen van een constructie waarin je elkaar de vrijheid gunt de seks elders te zoeken.Claire45 schreef: ↑04-05-2025 15:51Oeh, moeilijk. Ik geloof eigenlijk dat vriendschap wel de basis is voor een lange relatie, dat is belangrijker dan de 'spark', maar ja, enige aantrekkingskracht moet er wel zijn natuurlijk. Hoe dan ook zul je over pakweg 20 jaar waarschijnlijk sowieso minder 'spark' hebben, je bent dan helemaal met elkaar verweven en ik denk dat jullie best een kans hebben om het zo lang samen leuk te hebben. Het hangt er dus vanaf hoe belangrijk jij seks en aantrekkingskracht vindt. (Helemaal geen aantrekkingskracht lijkt me wel een dooddoener, dan ben je uitsluitend vrienden en kun je beter stoppen met deze relatie).
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 4 mei 2025 om 16:05
Hier iemand met een levenspartner ipv een liefdesrelatie, dat vind ik zelf een mooiere term dan verstandshuwelijk.
Het kan werken, ook op lange termijn, ook bij ons speelde leeftijd en kinderwens (o.a.) een rol. Maar ik denk dat wij beiden - of tenminste ik, om het bij mijzelf te houden - ook niet heel goed weten wat verliefdheid precies is of zou moeten zijn.
Maar bedenk wel, jouw partner zal met de jaren (de drukte van een jong gezin, alles gepland krijgen) steeds meer als een huisgenoot, broer/zus relatie gaan voelen. En dat is op zich niet erg maar daar komt ook bijbehorend "gekibbel" en gedoe over de stofzuiger en was bij. Dat is in liefdesrelaties misschien ook maar dat compenseert met de verliefde vlagen die weer komen door fysieke toenadering. Iets wat bij ons echt absoluut ondenkbaar is (geworden).
Ik zie reacties als vrijheid hebben om de seks met/bij een ander te mogen zoeken, daar hebben wij het eigenlijk nooit over gehad... maar de behoefte aan iemand met wie je je echt verbonden voelt, die chemie dus lós van het hebben van seks, dat is denk ik nog wel veel meer een gemis. Dat gaat veel meer over waarderen en gezien worden. Alleen... in mijn geval: ik ga dat pas voelen als ik het bewust opzoek. En in hoeverre is dat dan oprecht? Ik laat het dus uit mijn hoofd omdat ik niet de randjes wil opzoeken.
Succes, moeilijke keuze.
Het kan werken, ook op lange termijn, ook bij ons speelde leeftijd en kinderwens (o.a.) een rol. Maar ik denk dat wij beiden - of tenminste ik, om het bij mijzelf te houden - ook niet heel goed weten wat verliefdheid precies is of zou moeten zijn.
Maar bedenk wel, jouw partner zal met de jaren (de drukte van een jong gezin, alles gepland krijgen) steeds meer als een huisgenoot, broer/zus relatie gaan voelen. En dat is op zich niet erg maar daar komt ook bijbehorend "gekibbel" en gedoe over de stofzuiger en was bij. Dat is in liefdesrelaties misschien ook maar dat compenseert met de verliefde vlagen die weer komen door fysieke toenadering. Iets wat bij ons echt absoluut ondenkbaar is (geworden).
Ik zie reacties als vrijheid hebben om de seks met/bij een ander te mogen zoeken, daar hebben wij het eigenlijk nooit over gehad... maar de behoefte aan iemand met wie je je echt verbonden voelt, die chemie dus lós van het hebben van seks, dat is denk ik nog wel veel meer een gemis. Dat gaat veel meer over waarderen en gezien worden. Alleen... in mijn geval: ik ga dat pas voelen als ik het bewust opzoek. En in hoeverre is dat dan oprecht? Ik laat het dus uit mijn hoofd omdat ik niet de randjes wil opzoeken.
Succes, moeilijke keuze.
zondag 4 mei 2025 om 16:07
Kan je de verschillende scenario’s eens voor jezelf uitwerken?
Een aanzet:
1. Blijven, kinderen krijgen in een matige relatie.
2. Investeren in nieuwe relatie zoeken, wel met grotere kans kinderloos (maar je hebt wel ingevroren eitjes, dat helpt)
3. Investeren in alleenstaand moederschap (let op wachtlijsten voor donor, sta je ingeschreven of ken je iemand?) en mogelijk daarna relatie.
4. Blijven twijfelen = blijven hangen in matige relatie én geen kinderen zo lang je twijfelt.
Hoe zie je jezelf over 10 jaar in deze scenario’s? Hoe ziet dat eruit?
Een aanzet:
1. Blijven, kinderen krijgen in een matige relatie.
2. Investeren in nieuwe relatie zoeken, wel met grotere kans kinderloos (maar je hebt wel ingevroren eitjes, dat helpt)
3. Investeren in alleenstaand moederschap (let op wachtlijsten voor donor, sta je ingeschreven of ken je iemand?) en mogelijk daarna relatie.
4. Blijven twijfelen = blijven hangen in matige relatie én geen kinderen zo lang je twijfelt.
Hoe zie je jezelf over 10 jaar in deze scenario’s? Hoe ziet dat eruit?
zondag 4 mei 2025 om 16:26
Waarom zou je dit jezelf aandoen. Nu is het nog leuk, maar hoe is het als jullie dagelijks bij elkaar zijn? Hoe is het als je een man ontmoet waarbij je het wel voelt? Veel relaties hebben het moeilijk als er kinderen komen, stel je dan voor hoe het zou zijn terwijl je niet écht van hem houdt, niet op de manier die zou moeten.
Bij elkaar blijven omdat je graag kinderen wilt, terwijl het niet goed zit van jouw kant moet je nooit doen.
Kies voor jezelf.
Jij voelt zelf al wat je werkelijk wilt. Kijk het onder ogen.
Bij elkaar blijven omdat je graag kinderen wilt, terwijl het niet goed zit van jouw kant moet je nooit doen.
Kies voor jezelf.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 4 mei 2025 om 16:33
Je kunt samen kinderen krijgen, zonder bij elkaar te blijven.Sierlijk schreef: ↑04-05-2025 16:26Waarom zou je dit jezelf aandoen. Nu is het nog leuk, maar hoe is het als jullie dagelijks bij elkaar zijn? Hoe is het als je een man ontmoet waarbij je het wel voelt? Veel relaties hebben het moeilijk als er kinderen komen, stel je dan voor hoe het zou zijn terwijl je niet écht van hem houdt, niet op de manier die zou moeten.
Kies voor jezelf.
Ook dat is kiezen voor jezelf
zondag 4 mei 2025 om 16:36
Sowieso zou ik liever alleenstaande moeder willen zijn dan in een relatie zitten met iemand waarbij ik mij niet optimaal verbonden voel. Er zitten namelijk echt wel risico’s vast aan zo’n relatie. Als je niet verliefd bent zal je, vooral op mindere momenten, je misschien sneller gaan irriteren aan zo iemand.
Als je dan toch, om kinderen te krijgen, bij hem blijft zou ik kritisch kijken naar jullie samenwerking op dit moment. En niet alleen op dit moment, maar ook op momenten dat het minder gaat.
Een open relatie afspreken klinkt erg mooi en vrij, maar heeft ook risico’s. Als je namelijk wél echt verliefd wordt op een ander dan is het niet alleen een avondje seks, maar krijg je toch het verlangen liever bij de ander te zijn. Het verlangen naar een ‘sprakle’ in een broer-zus relatie heeft vaak niet te maken met alleen seks, maar met een gevoel naar verbinding/ vrijheid/ gezien worden.
Daarbij, als je kinderen met deze man krijgt en je gaat uit elkaar, besef dan dat je minder over je kinderen te zeggen hebt en ze moet delen. Dat heb je niet als (bewust) alleenstaande moeder.
Ik heb dus geen mening over wat je moet doen. Het is een keuze, waarbij je, welke weg je ook kiest, altijd wel tegen dingen gaat aanlopen die niet perfect zijn.
Als je dan toch, om kinderen te krijgen, bij hem blijft zou ik kritisch kijken naar jullie samenwerking op dit moment. En niet alleen op dit moment, maar ook op momenten dat het minder gaat.
Een open relatie afspreken klinkt erg mooi en vrij, maar heeft ook risico’s. Als je namelijk wél echt verliefd wordt op een ander dan is het niet alleen een avondje seks, maar krijg je toch het verlangen liever bij de ander te zijn. Het verlangen naar een ‘sprakle’ in een broer-zus relatie heeft vaak niet te maken met alleen seks, maar met een gevoel naar verbinding/ vrijheid/ gezien worden.
Daarbij, als je kinderen met deze man krijgt en je gaat uit elkaar, besef dan dat je minder over je kinderen te zeggen hebt en ze moet delen. Dat heb je niet als (bewust) alleenstaande moeder.
Ik heb dus geen mening over wat je moet doen. Het is een keuze, waarbij je, welke weg je ook kiest, altijd wel tegen dingen gaat aanlopen die niet perfect zijn.
hereiam wijzigde dit bericht op 04-05-2025 16:38
8.33% gewijzigd
zondag 4 mei 2025 om 16:37
Ja want daar zit ook niks tussen, volmaakt petfect en een verstandshuwelijk
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in