Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)
vrijdag 4 april 2025 om 10:14
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.
Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!
Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
naam | lengte | start | huidig | streef | totaal |
---|---|---|---|---|---|
Ligbedje85 | 1.78 | 76,4 | 73,1 | 70 | 3,3 |
Qiya | 1.68 | 74 | 70,5 | 60 | 3,5 |
gonniegijsje | 1.87 | 96 | 89,7 | 86 | 6,3 |
Rooibosvanile | 1,64 | 107 | 103 | 75 | 4 |
Directeurtje | 1,78 | 90 | 87,6 | 80 | 2,4 |
Rodepeper | 1,65 | 67,4 | 67 | 59 | 0,4 |
Blondie5 | 1,71 | 73,2 | 69,6 | 66 | 3,6 |
Jola | 1,74 | 87 | 87,4 | 80 | 0,6 |
sierlijk | 1.71 | 80 | 78,3 | 65 | 1,7 |
Melk84 | 1.61 | 81 | 76,9 | 65 | 4,1 |
sunshine35 | 1.70 | 86 | 85,4 | 70 | 0,6 |
Eenbeetjevan | 1.69 | 82.9 | 82 | 68 | 0,8 |
Daisy1983 | 1.62 | 90.4 | 86,4 | 78,5 | 4 |
goedgemutst | 1.67 | 69,5 | 67,8 | 63 | 1,7 |
Bewear | 1.72 | 78,8 | 73,4 | 65 | 5,4 |
Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.
Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!
Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 04-05-2025 09:42
10.70% gewijzigd
zondag 4 mei 2025 om 16:10
Ja sinds vorige week ineens, dus heb nog even gewacht het hier te delen aangezien ik daar nogal in schommelde steeds. Maar sinds vorige week zie ik echt dusdanige verandering dat ik me echt blij voel.
En het mentaal nu ook land.
Wat een proces is het toch.
En herken jouw worsteling hoor, echt helemaal. Waren we een jaar geleden begonnen met schrijven zat ik ook zo te worstelen. Steeds weer die zak chips open of een thuisbezorgd te bestellen. Wees lief voor jezelf en elk stapje die je weer zet, want je bent echt volop bezig. Met bewustwording en het zoeken naar datgene wat voor jou werkt.
Hopelijk is dat die challenge! Klinkt verder goed en positief.
Ben heel benieuwd naar je proces!
Directeurtje nog een weekje, resultaten zijn vast goed!
Daisy1983 goed bezig! Je zult vast ook al veranderingen opmerken in je lijf?
zondag 4 mei 2025 om 16:33
Oh dat lijkt me wel een mooie manier om jezelf een schopje onder de kont te geven. Ik vond 75 days hard echt niet normaal, meer iets voor die ene acteur die altijd alles zo extreem aanpakt. Mark Wahlberg? Zijn hier ook mensen die echt veel willen afvallen trouwens? Ik heb weegschaalangst maar schat in dat ik 30 kilo te zwaar ben.
zondag 4 mei 2025 om 17:44
Hoii, ja ik ben gestart op 90 en wil uiteindelijk 65 wegen.. ik ben namelijk een stukje te kort voor mijn gewicht nuKoffieleut123 schreef: ↑04-05-2025 16:33Oh dat lijkt me wel een mooie manier om jezelf een schopje onder de kont te geven. Ik vond 75 days hard echt niet normaal, meer iets voor die ene acteur die altijd alles zo extreem aanpakt. Mark Wahlberg? Zijn hier ook mensen die echt veel willen afvallen trouwens? Ik heb weegschaalangst maar schat in dat ik 30 kilo te zwaar ben.
Maar.. eerste doel is 79.9, 2e doel is 72 en als ik onder de 70 ben en het gaat dan niet meer heb ik daar vast vrede mee.
Heb je een idee hoe je het gaat aanpakken?
zondag 4 mei 2025 om 17:44
Ja merk dat ik wat gelijkmatiger in mijn energie zit en mijn broek voelt iets losser.. op de goede wegQiya schreef: ↑04-05-2025 16:10Ja sinds vorige week ineens, dus heb nog even gewacht het hier te delen aangezien ik daar nogal in schommelde steeds. Maar sinds vorige week zie ik echt dusdanige verandering dat ik me echt blij voel.
En het mentaal nu ook land.
Wat een proces is het toch.
En herken jouw worsteling hoor, echt helemaal. Waren we een jaar geleden begonnen met schrijven zat ik ook zo te worstelen. Steeds weer die zak chips open of een thuisbezorgd te bestellen. Wees lief voor jezelf en elk stapje die je weer zet, want je bent echt volop bezig. Met bewustwording en het zoeken naar datgene wat voor jou werkt.
Hopelijk is dat die challenge! Klinkt verder goed en positief.
Ben heel benieuwd naar je proces!
Directeurtje nog een weekje, resultaten zijn vast goed!
Daisy1983 goed bezig! Je zult vast ook al veranderingen opmerken in je lijf?
zondag 4 mei 2025 om 17:59
Oh fijn om een medestander/lotgenoot te hebben! Ik woog 14 jaar geleden onder de 70 kilo en dat wil ik weer. Ik ben 1.68 dus dan ben ik nog steeds niet mager hoor. Omdat ik me niet durf te wegen weet ik ook niet welke stapjes ik wil zetten in gewicht dus ik zal het toch een keer moeten doen. Het zit bij mij in de tussendoortjes en de te grote porties avondeten. Ontbijt en lunch heb ik goed op orde. Bewegen is ook een aandachtspunt, was daarmee goed op weg maar toen kreeg ik een zweepslag in mijn kuit. Nu weer aan het wandelen. Ik heb een moeilijke thuissituatie momenteel waardoor ik veel op de bank lig met een zak chips of een homp kaas.
maandag 5 mei 2025 om 20:44
Heel fijn dat je nu op dit punt bent! Dat is nog het fijnste denk ik, naast het afvallen en een 'nieuw' lijf dat je deze mindset erbij krijgt! Vasthouden, van genieten en vooral heeeel erg trots op jezelf zijn!
maandag 5 mei 2025 om 20:45
Koffieleut wegen is ook niet verplicht, het aanleren en vasthouden van goede en gezonde keuzes zijn belangrijker. Ik skip de weegschaal het liefst ook.
75dagen hard is niet te doen denk ik, als ik al zie hoeveel tijd er in m'n gewone dagen zit aan huishouden en kinderen. Vandaag was ik vrij maar ik heb geen workout kunnen doen, ga dus nu even op de loopband en yoga doen;)
Daisy fijn dat je energielevel stabieler is en je het al merkt aan je kleding!
75dagen hard is niet te doen denk ik, als ik al zie hoeveel tijd er in m'n gewone dagen zit aan huishouden en kinderen. Vandaag was ik vrij maar ik heb geen workout kunnen doen, ga dus nu even op de loopband en yoga doen;)
Daisy fijn dat je energielevel stabieler is en je het al merkt aan je kleding!
dinsdag 6 mei 2025 om 07:45
Goedemorgen dames,
Ik hoop dat jullie een fijne vakantie / vrije dagen hebben gehad. Mijn 9 dagen all-in (wat er uiteindelijk 10 werden door de staking in Brussel) waren heerlijk. Zon, uitgerust, 3 boeken gelezen.
Op de weegschaal was het wel merkbaar. Ben redelijk voor de gezonde maaltijden gegaan maar 3x per dag buffet (teveel eten) en elke dag wat drankjes…..
Vanochtend woog ik 82.4. Is (gelukkig) nog -0.5 tov de start maar 0.4 zwaarder dan met vertrek.
Werk aan de winkel dus!
Ben gisteren voor het eerst in 6 maanden gaan hardlopen. Toen liep ik de 5 km, verder kom ik nooit en daar moet ik al weken voor trainen. Ging met een vriendin, zo’n opbouwschema maar wilden toch even kijken hoe ver we nog konden. We hebben (na de warming up van 6 min interval) 36 minuten aaneengesloten gerend! Ben zo trots
de 5 zat er nog in dus. Wel super langzaam dus komende weken wordt het tempo opbouwen. En spieren trainen, ik voel hem wel zeg…. Lekker gevoel zo’n meevaller.
Voor bij wie de werkweek / school ook weer start vandaag: succes!
Ik hoop dat jullie een fijne vakantie / vrije dagen hebben gehad. Mijn 9 dagen all-in (wat er uiteindelijk 10 werden door de staking in Brussel) waren heerlijk. Zon, uitgerust, 3 boeken gelezen.
Op de weegschaal was het wel merkbaar. Ben redelijk voor de gezonde maaltijden gegaan maar 3x per dag buffet (teveel eten) en elke dag wat drankjes…..
Vanochtend woog ik 82.4. Is (gelukkig) nog -0.5 tov de start maar 0.4 zwaarder dan met vertrek.
Werk aan de winkel dus!
Ben gisteren voor het eerst in 6 maanden gaan hardlopen. Toen liep ik de 5 km, verder kom ik nooit en daar moet ik al weken voor trainen. Ging met een vriendin, zo’n opbouwschema maar wilden toch even kijken hoe ver we nog konden. We hebben (na de warming up van 6 min interval) 36 minuten aaneengesloten gerend! Ben zo trots

dinsdag 6 mei 2025 om 12:24
Knap hoor dat je dat zo weer kon hard lopen! En klinkt heerlijk die vakantieEenbeetjevanditendat schreef: ↑06-05-2025 07:45Goedemorgen dames,
Werk aan de winkel dus!
Ben gisteren voor het eerst in 6 maanden gaan hardlopen. Toen liep ik de 5 km, verder kom ik nooit en daar moet ik al weken voor trainen. Ging met een vriendin, zo’n opbouwschema maar wilden toch even kijken hoe ver we nog konden. We hebben (na de warming up van 6 min interval) 36 minuten aaneengesloten gerend! Ben zo trotsde 5 zat er nog in dus. Wel super langzaam dus komende weken wordt het tempo opbouwen. En spieren trainen, ik voel hem wel zeg…. Lekker gevoel zo’n meevaller.
Hier gaan de kinderen maandag weer aan de slag, dus tot die tijd een beetje schipperen met werk en leuke dingen doen (ben zzper).
dinsdag 6 mei 2025 om 13:29
Wat een goed gevoel Qiya! Je bent ook goed bezig!
Een beetjevandit, wat goed dat je het hardlopen zo goed kon volhouden! Dan heb je een betere conditie dan je dacht dus! Ik vind samen hardlopen altijd nog zwaarder dan alleen, want dan ga je kletsen en dat kost ook energie tijdens het lopen.
Rodepeper, hier ook een (tijdelijke) weegschaalskipper.
Twee weken geleden voor het laatst gewogen (was heel blij met de 69,6 die ik toen zag, is een tijd geleden dat ik onder de 70 zat, yay!). Maar toen werd het Pasen, vakantie en gingen we een aantal dagen met het gezin naar Parijs. Afgelopen week was ook nog vakantie en deze week wordt er in ons huis verbouwd dus het ritme is de afgelopen dagen en de komende dagen ver te zoeken.
Maar ik heb de knop redelijk om kunnen zetten en ga er vanaf vandaag weer voor. Gezond eten en vanavond in ieder geval een stuk wandelen.
Een beetjevandit, wat goed dat je het hardlopen zo goed kon volhouden! Dan heb je een betere conditie dan je dacht dus! Ik vind samen hardlopen altijd nog zwaarder dan alleen, want dan ga je kletsen en dat kost ook energie tijdens het lopen.
Rodepeper, hier ook een (tijdelijke) weegschaalskipper.
Twee weken geleden voor het laatst gewogen (was heel blij met de 69,6 die ik toen zag, is een tijd geleden dat ik onder de 70 zat, yay!). Maar toen werd het Pasen, vakantie en gingen we een aantal dagen met het gezin naar Parijs. Afgelopen week was ook nog vakantie en deze week wordt er in ons huis verbouwd dus het ritme is de afgelopen dagen en de komende dagen ver te zoeken.
Maar ik heb de knop redelijk om kunnen zetten en ga er vanaf vandaag weer voor. Gezond eten en vanavond in ieder geval een stuk wandelen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in