Komen er donkere tijden aan?

11-01-2025 19:55 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie ook het idee dat er deze jaren geschiedenis wordt geschreven? Dat de tijd van democratie, voorspoed, gelijkheid, veiligheid en vrijheid bijna voorbij is? Er gebeurt zoveel op dit moment, dat ik het nauwelijks kan bevatten. De enorme groei van radicaal-rechts in Europa, het onheilspellende vooruitzicht van 4 jaar Trump, de tentakels van een gestoorde idioot als Musk en de macht van platforms als Instagram en Facebook? Biljonairs die allemaal naar de pijpen van Trump beginnen te dansen?

De dreigende taal die over en weer wordt gebezigd nadat Trump begon over de annexatie van Groenland, Canada en het Panamakanaal? De afgekondigde handelsoorlog? De genocide in Gaza en Israël die snel nog even wat Syrisch grondgebied verovert, de oorlog in Oekraïne, Putin die in alle chaos zijn kans schoon ziet om verder op te rukken... Ik heb echt het idee dat de wereld in rap tempo naar de klote aan het gaan is.

En dan heb ik het niet eens over de klimaatcrisis (waarvan ik altijd dacht dat dat onze grootste bedreiging zou zijn).

Donkere tijden in aantocht?

Totaal aantal stemmen: 554

Ja, ik zie het somber in (29%)
Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen (8%)
Nee, dit zijn juist positieve ontwikkelingen (3%)
Geen idee welke kant dit opgaat (20%)
In elke tijd is wel wat (19%)
Ik maak me over Nederland weinig zorgen (3%)
Ik ben niet positief, maar zo erg zal het heus niet worden (11%)
Ik maak me over mezelf weinig zorgen (6%)
Iets anders (2%)
The impossible just takes a little longer.
Graze schreef:
06-05-2025 23:27
Wat klote allemaal want zo komt er nooit een oplossing.

Tussen India en Pakistan loopt het ook steeds meer uit de hand. Vraag me af hoe veel 'last' we daar van gaan krijgen qua vluchtelingen. Al is het wel in Azië.
https://www.nu.nl/buitenland/6354881/in ... erweg.html

En het is al geëscaleerd. Ook aan die kant van de wereld nu een oorlog gaande dus. En het zijn beide kernmachten...
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
07-05-2025 07:48
En het is al geëscaleerd. Ook aan die kant van de wereld nu een oorlog gaande dus. En het zijn beide kernmachten...
Heel zorgwekkend. Wie moet wie nu nog tot de orde roepen of bemiddelen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven