Voorleesboeken jongen 9 jaar
woensdag 7 mei 2025 om 19:06
Welke voorleesboeken zijn een hit bij jullie zoons van rond de 9 jaar?
Dolfje weerwolfje pakt mijn zoon niet. Hij houdt niet van te spannend maar een beetje spannend is wel leuk.
We lazen een tijdje veel sprookjes maar daar is hij nu even op uitgekeken.
Het mogen echte voorleesboeken zijn of prentenboeken die nog leuk zijn voor deze leeftijd.
Ik ben benieuwd wat jullie voorlezen voor jullie zoons en waar ze echt door geboeid zijn.
Dolfje weerwolfje pakt mijn zoon niet. Hij houdt niet van te spannend maar een beetje spannend is wel leuk.
We lazen een tijdje veel sprookjes maar daar is hij nu even op uitgekeken.
Het mogen echte voorleesboeken zijn of prentenboeken die nog leuk zijn voor deze leeftijd.
Ik ben benieuwd wat jullie voorlezen voor jullie zoons en waar ze echt door geboeid zijn.
donderdag 8 mei 2025 om 11:37
Mijn dochter van 8 leest ook veel zelf, maar vind het evengoed fijn om nog even zo de dag af te sluiten. Dat blijf ik ook doen zo lang ze dat zelf wil. Ik lees altijd een kwartiertje voor en daarna leest ze zelf nog een half uur. Het is echt even een fijn moment samen zo aan het eind van de dag.
donderdag 8 mei 2025 om 12:29
Ik las in de klas waar ik overblijfouder was graag "de boze heks" voor van Hannah Kraan. Dat zijn mooie korte hoofdstukken, precies lang genoeg voor een voorleesbeurt. En vrwijwel elk hoofdstuk is een afgesloten verhaaltje.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
donderdag 8 mei 2025 om 12:36

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in