Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2561 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Naadje79 schreef:
11-05-2025 18:32
Ik las ergens dat Aida niet mag. Dat ze onlangs een half jaar straf heeft gekregen van Janneke en Johan en daarbij ook haar telefoon voor een half jaar aan hun moest geven. Dit omdat ze nogal een losbandig gedrag vertoont sinds ze in Spanje wonen. In oktober wordt ze 18 dus dan mag ze zelf weten wat ze doet.
Dat is net zo'n straf als de oudste zoon kreeg in de documentaire van Ruby Franke op Netflix...
Elizabethie schreef:
11-05-2025 18:57
Wat kán ze daar überhaupt uitvreten? Ze ziet toch alleen haar ouders en siblings?
Te losbandig met uitgaan, roken en alcohol drinken. Johan zei al eens dat het hem niet zou verbazen wanneer ze eens ongepland zwanger zal raken.
Ik schrik hier best wel van eigenlijk, een half jaar is echt bizar lang voor een tiener. Dus het weinige sociale dat ze had is dan ook weg, geen school, nauwelijks werk. Echt een heel triest bestaan.
Elizabethie schreef:
11-05-2025 18:57
Wat kán ze daar überhaupt uitvreten? Ze ziet toch alleen haar ouders en siblings?
Ik meen toch vaak te hebben gelezen dat jennie en aïda hele avonden met 'vrienden' in het dorp rondgehangen hebben (laatste tijd lees ik daar niet veel meer over). Misschien heeft het daar mee te maken.
Arnica25 schreef:
11-05-2025 19:07
Ik meen toch vaak te hebben gelezen dat jennie en aïda hele avonden met 'vrienden' in het dorp rondgehangen hebben (laatste tijd lees ik daar niet veel meer over). Misschien heeft het daar mee te maken.
Klopt, nachtenlang uitgaan, dronken thuis komen. Dat deed ze samen met Jennie maar omdat Jennie 19 is en dus meerderjarig kunnen ze haar niet meer straffen maar Aida wel, en daarom mag ze dus deze zomer ook niet in Nederland werken.
Naadje79 schreef:
11-05-2025 18:32
Ik las ergens dat Aida niet mag. Dat ze onlangs een half jaar straf heeft gekregen van Janneke en Johan en daarbij ook haar telefoon voor een half jaar aan hun moest geven. Dit omdat ze nogal een losbandig gedrag vertoont sinds ze in Spanje wonen. In oktober wordt ze 18 dus dan mag ze zelf weten wat ze doet.
Als dit klopt dan is dit toch geen normale straf? Dat is sadistisch.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
11-05-2025 19:54
Ben ook benieuwd wie het bedacht heeft. Als Johan dit bedacht heeft moet hij eerst eens naar zichzelf kijken want hij heeft uitgebreid gemeld wat hij zelf allemaal heeft uitgevreten toen hij jong was.
waar heb je dat gelezen/gehoord Naadje?
Want heel eerlijk gezegd geloof ik dit niet zo.

Welke puber zal nog elke dag vrolijk padellen met moe
en tiktoks opnemen met va na zo'n straf???
myname1 schreef:
11-05-2025 20:21

Onder een artikel over de serie, iemand reageerde daar dat ze dit had gehoord van kennissen die in Pinoso wonen. Zou best waar kunnen zijn, in haar vriendenlijst zag ik wel mensen die in Pinoso wonen. Ze vertelde ook dat veel mensen daar niet zo op de Jelies gesteld zijn, dat ze behalve hun bijbelclubje verder geen vrienden/kennissen hebben daar.
Volgens mij heeft hier al een keer eerder iemand die in de buurt van de Jelies woont (niet Redhead maar nog iemand anders, weet niet meer wie) geschreven dat de Jelies niet zo geliefd zijn en mensen wel wat van hen vonden. Een straf van een half jaar is bizar maar zou me niets verbazen. Denk dat het dan vooral vanuit Johan komt, zich even laten gelden als opperhoofd van het gezin.
Ik lees ook een vreemd bericht over een hondje dat van iemand anders zou zijn.
Snaky schreef:
11-05-2025 21:49
Ik lees ook een vreemd bericht over een hondje dat van iemand anders zou zijn.
Tijdje geleden was er een hondje bij hun aan komen lopen meldde Janneke. Vervolgens meldde ze dat de eigenaar het hondje had opgehaald. Maar nu blijkt dat niet te kloppen, de eigenaar en vrienden van die persoon zijn nog steeds op zoek naar het hondje. Blijkbaar hebben ze het hondje aan iemand meegegeven die niet de echte eigenaar is en ze willen de eigenaar geen informatie geven over de verblijfsplaats van het hondje.
Joppie schreef:
11-05-2025 19:54
Nou mee eens, ik vind dit echt geen normale straf meer. Kind zit niet meer op school, woont in een verlaten dorre vallei, een telefoon is haar enige optie om nog contact te hebben met andere.

Ik vind dit gewoon mishandeling!
#doeslief
Loesiepoesie2 schreef:
12-05-2025 07:16
Nou mee eens, ik vind dit echt geen normale straf meer. Kind zit niet meer op school, woont in een verlaten dorre vallei, een telefoon is haar enige optie om nog contact te hebben met andere.

Ik vind dit gewoon mishandeling!
Hoewel ik de straf ook heel apart vind (als het waar is) vind ik mishandeling ook wel weer erg overdreven hoor!? Een half jaar zonder telefoon is mishandeling? 😂
Not_so_perfect schreef:
12-05-2025 07:29
Hoewel ik de straf ook heel apart vind (als het waar is) vind ik mishandeling ook wel weer erg overdreven hoor!? Een half jaar zonder telefoon is mishandeling? 😂
Ik vind een 16 jarige inzetten als halve moeder voor de kleintjes, laten poetsen, niet naar school laten gaan. Enige buitenhuis activiteit padellen met moeder, geen telefoon een vorm van mishandeling. Dit is gewoon niet gezond zo alles bijelkaar.
#doeslief
Het gezin/de clan van de Jelies neigt idd steeds meer naar een sekte. Echt zó niet oké.
Dus het is wel okè dat de topper Jennie zich klemzuipt maar Aida mag dat niet? En dan daarbij ook als mijn kinderen ouder dan 18 zijn maar ze wonen nog thuis, dan zijn er echt nog wel regels. Dat zou lekker zijn: je bent nu 18 en vanaf nu hoef je je aan geen enkele regel meer te houden. Vreemde redenatie.

Ik geloof meteen dat de Jelies weinig aansluiting, ook met de andere Nederlanders, hebben. Ook 'lieve vrienden' die ze in het begin hadden zoals de oude werkgever van Jennie, waar ze regelmatig een borreltje deden: exit. De B&B waar Aida en Jantine werkte: exit. Die Spaanse vriendin van Jennie: exit. Ik denk dat met name de houding van Pa er voor zorgt dat mensen snel afhaken en afstand van hen nemen.
myname1 schreef:
11-05-2025 20:21

Dat laatste zal denk ik wel 'moeten', als het waar is dat ze nu een half jaar geen mobiel mag.
Wat heeft ze anders te doen? En ik denk niet dat va het pikt dat ze gaat zitten mokken of gaat tegenspreken.
Heerlijk bericht van Thaila BB , lekker genieten van de kinderen in het zwembad.
Ziet er trouwens nog wel uit als Duitsland toch?
Naadje79 schreef:
11-05-2025 19:20
Klopt, nachtenlang uitgaan, dronken thuis komen. Dat deed ze samen met Jennie maar omdat Jennie 19 is en dus meerderjarig kunnen ze haar niet meer straffen maar Aida wel, en daarom mag ze dus deze zomer ook niet in Nederland werken.
Echt raar. Eerst staan ze het toe dat stappen hele weekenden en avonden, sterker nog er worden foto's van geplaatst en verteld hoe leuk en gezellig de meiden het met hun 'vrienden' hebben en als het dan, zoals ze wel hadden kunnen verwachten, uit de hand loopt, wordt de botte bijl gehanteerd.
Popcorn schreef:
12-05-2025 12:26
Heerlijk bericht van Thaila BB , lekker genieten van de kinderen in het zwembad.
Ziet er trouwens nog wel uit als Duitsland toch?
pas gelezen bij de BB zelf, dat iemand zei dat ze in België nu wonen, compleet met woonplaats erbij.
Diegene zei, dat ze nu wonen waar diegene zelf ook woont.
Daar stond een reactie van Thaila onder met: u heeft een pb.

Ik gok dat Thaila in die pb vraagt om de woonplaats weg te halen.

Ze zijn natuurlijk niemand iets verplicht om uitleg te geven.
Maar als je een soort van 'bekend figuur' bent, dan krijg je natuurlijk speculaties waarom ze nu in België wonen.
Dat is vervelend voor Buddenbruck.
Ze willen dit duidelijk niet delen.
Dat is een groot nadeel als je 'bekend' bent.
Je wordt herkend, ook als je dat liever niet hebt.
Het valt nog enorm mee (bij alle gezinnen wel) dat er geen mensen reageren, die ze via de scholen kennen.

Eh hetzelfde geldt voor Aida ;-) . Haar ouders kiezen ervoor om in the picture te komen. (zij zelf ook wel wat via dat zingen, maar ik denk dat ze liever anoniemer in Tollebeek was gebleven)
Je kon't altaid nog bakker worre
Loesiepoesie2 schreef:
11-05-2025 17:33
Dan heb je een lekker zwembad en dan ga je met dit weer op terras zitten...

Ik lig al de hele dag aan het bad van mijn moeder, tis zwaar genieten, net vakantie. Ik snap die nagelkerkjes niet hoor.
Gezien en gezien worden hé , daar draait het om het bij de Nagelkerkjes. Erop uit, showen dat je geld hebt. Met shoppen-huis-tesla-porsche-fietsen-vakanthuis-scooters-oneindig op voor de rijbewijs-duursre winterjassen-etentjes 4x pw-lunchen etc etc

Check pok eens de tiktoks van Eline...verschrikkelijk gewoon. Tuiten met die lippen, schudden met die bil, beetje playbacken en iedere dag nieuw outfitje scoren.

De keuken in het nieuwe huis, was te min voor dochter Eline. Jan vind hem prima. 3 keer raden wat er nu gaat gebeuren.Jan zie vd week in de vlog,de kinderen weten als ze 3 keer zeuren ze alles krijgen war ze vragen.
Heb niks in de pap te brokkelen thuis
" Het werkt echt "
Sorry, maar dit is heul slechte reclame voor die gummi bears.
Rombertus Horlepiep, zo heet ik officieel. Dat is beter dan Jan Jansen.Want zo heten er zo veel.
pommetjehorlepiep schreef:
12-05-2025 18:18
" Het werkt echt "
Sorry, maar dit is heul slechte reclame voor die gummi bears.
🤣🤣🤣🤣

Sorry maar wie doet de marketing bij dat gummi bears bedrijf?? Die zou van mij op staande voeten ontslagen worden als je een samenwerking aangaat met iemand die haar als dood stro heeft!

Wat een giller dit weer!
#doeslief

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven