Mode & Beauty alle pijlers

Parfum die naar zonnebrand ruikt

12-05-2025 08:23 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken heb ik het parfum van niveau sun in huis en die ruikt echt zo ontzettend lekker! Echt zo’n geur van zonnebrand. Nu zou ik voor de zomer graag meer van dit soort geurtjes willen hebben. Ik heb ook Monoï van Yves Rocher en die vind ik ook echt heerlijk ruiken.
Nu dacht ik dat Sun van Jill Sander ook zo lekker zou zijn, maar helaas. Deze vind ik geen lekkere zomerse geur geven, eerder wat muffig.
Ik hou ook erg van de geur van ylang ylang, maar dat zit ook in die van Jill Sander en daar komt het niet goed naar boven vind ik.
Ik hoop hier wat tips te krijgen voor echt lekkere zomerse geuren zoals dus de 2 die ik al noem.
probeer femme van hugo boss eens. die vind ik ook in deze categorie passen. nu extreem in de aanbieding op bol.com

https://www.bol.com/nl/nl/p/hugo-boss-f ... oductTitle
En doooooor!
Beach walk van Maison Margiela vind ik ook een hint van zonnebrandcreme hebben.
Dit zegt ChatGPT:

1. Estée Lauder – Bronze Goddess
Geurprofiel: Kokos, vanille, tiarébloem, amber en sandelhout.

Waarom: Dé klassieker als het gaat om zonnebrand-achtige geuren. Veel mensen vinden dit letterlijk ruiken naar vakantie aan het strand met een vleugje luxe.

2. Tom Ford – Soleil Blanc
Geurprofiel: Kokosmelk, ylang-ylang, pistache, bergamot, amber.

Waarom: Meer high-end dan Bronze Goddess, maar ook zomers, romig en zwoel. Heel veel mensen associëren dit met zonnebrand en tropische zon.

3. Guerlain – Terracotta Le Parfum
Geurprofiel: Tiarébloem, jasmijn, vanille, kokos, muskus.

Waarom: Gemaakt ter ere van de Terracotta make-up lijn, die bekendstaat om diezelfde zomerse geur.

4. Maison Margiela – Replica Beach Walk
Geurprofiel: Zout, kokos, ylang-ylang, musk, citroen.

Waarom: Doet denken aan huid die net uit de zee komt en is ingesmeerd met zonnebrand. Heel realistisch.

5. Nuxe – Sun Delicious Fragrant Water

En ik ben best wel sceptisch over AI en ChatGPT, maar hij heeft mij ook goed geholpen met parfums op basis van een beschrijving/vergelijkbaar parfum dus wie weet!
Arlandria schreef:
12-05-2025 08:44
Beach walk van Maison Margiela vind ik ook een hint van zonnebrandcreme hebben.

Die heb ik ook en wilde die ook juist voorstellen. Ik vind hem ook wat weghebben van zonnebrand met een vleugje kokos erin.
MrsM schreef:
12-05-2025 09:05
Die heb ik ook en wilde die ook juist voorstellen. Ik vind hem ook wat weghebben van zonnebrand met een vleugje kokos erin.
Ik hou niet van kokos. Ruik je die echt er in?
Ik heb even alle tips bekeken, maar het meeste is wel flink aan de prijs. Die Tom Ford is echt heel duur! Dat geef ik niet uit aan parfum. Die nivea is €20,- en die van Yves Rocher vaak 50% korting en dan is hij ook rond die prijs of nog goedkoper. Veel duurdere parfums koop ik eigenlijk niet.
Die nuxe ga ik eens bekijken, want die is wel leuk geprijsd nog!
Terracotta van Guerlain ruikt naar gezichtspoeder, zeker niet naar zonnebrandcrème.

Tom Ford soleil blanc is een kopie van het veel goedkopere Beach Walk van maison Margiela en ook een stuk minder sterk (wat vreemd is want beach walk is een eau de toilette en TF een eau de parfum). TF heeft er ook een zweem van ‘warm plastic’ doorheen (op een warme zomerdag een plastic zak openen die een uur in de zon heeft gelegen waarin je wat spullen hebt, die lucht). Beach Walk ruikt een beetje naar Ambre solaire zonnebrand.
Sol de Janeiro is prijstechnisch milder, ze hebben één geur die erg naar monoï-olie ruikt (zonnebrandolie). Ik durf alleen niet te zeggen welke het is.
Irregular_Choice schreef:
12-05-2025 09:58
Ik hou niet van kokos. Ruik je die echt er in?

Ja ik vind een beetje van wel. Het geeft voor mij echt een zonnebrand luchtje. Daarom was ik er ook gelijk gek op toen ik hem bij iemand anders rook. (En dus gelijk besteld haha)
Sun delight van Jill Sander ruikt ook naar zomer enzo. Ik vind deze veel lekkerder dan de gewone Sun.
De bodymist van Sol de Janeiro nummer 68 vind ik altijd naar zonnebrand ruiken.
Als dochter die gebruikt heeft krijg ik het altijd het zon, zee en strand gevoel ervan.
choca schreef:
12-05-2025 10:20
Sun delight van Jill Sander ruikt ook naar zomer enzo. Ik vind deze veel lekkerder dan de gewone Sun.
Die ga ik dan ook maar eens bestellen!
LemoosGaatDoor schreef:
12-05-2025 10:09
Sol de Janeiro is prijstechnisch milder, ze hebben één geur die erg naar monoï-olie ruikt (zonnebrandolie). Ik durf alleen niet te zeggen welke het is.
Ik zal die eens gaan ruiken bij douglas binnenkort. Maar die hebben alleen body mists toch? Geen parfum
Klopt maar voor een body mist blijft het (bij mij althans) best lang hangen. Gezien de prijs is een keer bijspuiten ook geen punt. Lipstick en poeder werk je ook bij, waarom je luchtje niet, tenminste dat denk ik dan.

Voor mij is Rio Radiance/87 de zonnebrandgeurlijn. Sterker nog volgens mij hebben ze er ook zonnebrand van met die geur.
Lancaster heeft zo'n beetje elk jaar een geurtje (zonder alcohol zodat je hem ook in de zon kunt dragen) die zomers aandoen en in basis naar hun zonnebrand ruiken maar dan steeds een andere variant, zelf vind ik Eau de Soin de lekkerste. Andere zijn oa. Sunrise, Summer Splash, Solaire en Sun Water. Lichte geuren die je ook als bodysplash kunt gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
12-05-2025 10:49
Ik zal die eens gaan ruiken bij douglas binnenkort. Maar die hebben alleen body mists toch? Geen parfum
Ik weet niet wat Douglas allemaal in de stenen winkels heeft, ik weet wel dat Douglas online ook gewoon de eau de parfum van sol de Janeiro heeft. Is het lievelingsluchtje van nichtje en daar koop ik het.

Edit, linkje opgezocht: https://www.douglas.nl/nl/p/5011463008?variant=1190057
Irregular Choice, ik ben even benieuwd welk luchtje je hebt van Nivea en waar gekocht?
LemoosGaatDoor schreef:
12-05-2025 12:13
Ik weet niet wat Douglas allemaal in de stenen winkels heeft, ik weet wel dat Douglas online ook gewoon de eau de parfum van sol de Janeiro heeft. Is het lievelingsluchtje van nichtje en daar koop ik het.

Die vind ik boven budget :)
Claudia2010 schreef:
12-05-2025 12:19
Irregular Choice, ik ben even benieuwd welk luchtje je hebt van Nivea en waar gekocht?
Deze is het : https://www.amazon.nl/NIVEA-originele-z ... B07NBH69PL

In Nederland lastig te krijgen. Ik heb hem bij de DM in Duitsland gehaald. Daar is hij 20 euro.
SweetFirefly schreef:
12-05-2025 11:27
Lancaster heeft zo'n beetje elk jaar een geurtje (zonder alcohol zodat je hem ook in de zon kunt dragen) die zomers aandoen en in basis naar hun zonnebrand ruiken maar dan steeds een andere variant, zelf vind ik Eau de Soin de lekkerste. Andere zijn oa. Sunrise, Summer Splash, Solaire en Sun Water. Lichte geuren die je ook als bodysplash kunt gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Daar ga ik ook even naar kijken! Die is qua prijs nog te doen ook :)
LemoosGaatDoor schreef:
12-05-2025 12:13

Dit is echt mijn all-time favorite in de zomer :)
12-05-2025 13:06
Deze is het : https://www.amazon.nl/NIVEA-originele-z ... B07NBH69PL

In Nederland lastig te krijgen. Ik heb hem bij de DM in Duitsland gehaald. Daar is hij 20 euro.

Dank je wel. Is net wat te ver rijden voor mij, maar wie weet kom ik er eens in de buurt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven