Het Grote Viva Katten Topic deel 4
zaterdag 18 september 2021 om 00:22
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 
en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Welkom!!

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 9 mei 2025 om 19:53
Vooralsnog wel. Zij moet altijd een keer per maand naar de dierenarts om medicijnen toe te dienen, en ik heb sowieso voor de eerstvolgende keer al meerdere punten, waaronder nu ook dit gedrag.
Ik heb de dierenarts ook even gebeld over het gedrag, en zij zegt dat ik inderdaad het beste alles even zo kan laten en Feliway spray proberen. Zij kennen dit extreme mauwen niet echt geloof ik, maar ik ga het uiteraard proberen.
En na veel bellen en stress (alles zat tegen, maar ik kreeg hulp van lieve mensen), kon ik eind van de middag onverwachts de as van m’n mannetje al ophalen.
Het urntje staat nu hier, en er komt ineens zoveel rust over me heen. Zo fijn!
Ik weet niet waardoor dat is, misschien omdat hij (ook al is het zijn as) weer thuis is? Geen idee, maar het voelt goed
Ik heb de dierenarts ook even gebeld over het gedrag, en zij zegt dat ik inderdaad het beste alles even zo kan laten en Feliway spray proberen. Zij kennen dit extreme mauwen niet echt geloof ik, maar ik ga het uiteraard proberen.
En na veel bellen en stress (alles zat tegen, maar ik kreeg hulp van lieve mensen), kon ik eind van de middag onverwachts de as van m’n mannetje al ophalen.
Het urntje staat nu hier, en er komt ineens zoveel rust over me heen. Zo fijn!
Ik weet niet waardoor dat is, misschien omdat hij (ook al is het zijn as) weer thuis is? Geen idee, maar het voelt goed
zaterdag 10 mei 2025 om 11:01
Lief!derooiekater schreef: ↑10-05-2025 06:17Fijn dat je katten kind weer thuis is![]()
Heb je Facebook? Anders zoeken op kga groep katten gedrag en welzijn.
Wellicht herkent daar iemand het.
Ik heb geen Facebook meer, veel moeite gedaan om het op te zeggen, maar nu had ik wel even willen kijken
zaterdag 10 mei 2025 om 14:30
Misschien heb je hier wat aan
https://kattengedragstherapie.nl/gedrag ... %2D4160883.
Hier is kleine rooie nu vocaal omdat er vogels druk gezig zijn met hun nest aan het maken.
Hier is kleine rooie nu vocaal omdat er vogels druk gezig zijn met hun nest aan het maken.
maandag 12 mei 2025 om 12:11
Oh, goeie. Ik ga kijken of ik ze morgen kan bellen! Het wordt steeds erger hier.derooiekater schreef: ↑10-05-2025 14:30Misschien heb je hier wat aan
Ah, vind die geluidjes naar vogeltjes altijd zo schattig! (Zolang ze de vogeltjes wel met rust laten
dinsdag 13 mei 2025 om 14:33
Ik hoop hier wat steun te krijgen van mensen die weten wat het is om van een katje houden en te verliezen zoals Loulou ( voel zo met je mee)
Vanavond moet ik afscheid nemen van allerliefste vriendinnetje van 17.Haar lijfje is het op aan het geven.Na een heel weekend vol dierenartsbezoeken en medicatie is dit het laatste wat ik nog voor haar kan doen.
Maar God, wat doet dit pijn, het gemis zal groot zijn, geen trippelende pootjes meer, geen mauw om eten of het halen van een knuffel.Zij is ook mijn enige dus er valt echt een gat.
Ik heb al twee dagen vrij van mijn werk met alle huilbuien van het weekend en laatste dagen kan ik dat nu even niet aan.
Vanavond moet ik afscheid nemen van allerliefste vriendinnetje van 17.Haar lijfje is het op aan het geven.Na een heel weekend vol dierenartsbezoeken en medicatie is dit het laatste wat ik nog voor haar kan doen.
Maar God, wat doet dit pijn, het gemis zal groot zijn, geen trippelende pootjes meer, geen mauw om eten of het halen van een knuffel.Zij is ook mijn enige dus er valt echt een gat.
Ik heb al twee dagen vrij van mijn werk met alle huilbuien van het weekend en laatste dagen kan ik dat nu even niet aan.
dinsdag 13 mei 2025 om 15:03
dinsdag 13 mei 2025 om 15:10
Dankjewel, de dierenarts komt ook inderdaad aan huis, is veel fijner voor haar
dinsdag 13 mei 2025 om 15:56
Oh Toscane, het is niet te doen dit verdriet. Ze maken ook zo’n intens onderdeel uit van je dagelijks leven net als een volwaardig gezinslid.
Er zijn filmpjes op youtube over pet loss/ pet grief waar je tzt mss iets aan kunt hebben.
Voor nu is het zowel ondraaglijk voor jou en toch de enige juiste beslissing voor haar als haar lichaam niet meer kan. Heel veel sterkte vanavond en de tijd die komt.
Er zijn filmpjes op youtube over pet loss/ pet grief waar je tzt mss iets aan kunt hebben.
Voor nu is het zowel ondraaglijk voor jou en toch de enige juiste beslissing voor haar als haar lichaam niet meer kan. Heel veel sterkte vanavond en de tijd die komt.
dinsdag 13 mei 2025 om 22:01
Oh wat erg!! Heel veel sterkteToscane schreef: ↑13-05-2025 14:33Ik hoop hier wat steun te krijgen van mensen die weten wat het is om van een katje houden en te verliezen zoals Loulou ( voel zo met je mee)
Het doet inderdaad zoveel pijn en nog steeds, derooiekater en MEfunny hebben mij echt geholpen op het forum, dus als je iets hebt, of je voelt je rot: zet het dan op ook hier, ik blijf ook volgen en leef met je mee!
Sterkte!!!
loulou39 wijzigde dit bericht op 13-05-2025 22:22
2.49% gewijzigd
dinsdag 13 mei 2025 om 23:12
Dankjewel voor alle lieve berichtjes.Mijn lieve knuffel is heel vredig thuis ingeslapen.Ze was zo op dat het zo voorbij was, ik heb haar geknuffeld, dat ik dankbaar was voor alle jaren en dat het goed was zo en ze mocht gaan, en toen was ze weg...
Ik ben blij dat ik dit nog voor haar heb kunnen doen, hoe moeilijk ook.
We hebben haar naar het crematorium gebracht en een mooie urn uitgezocht.
Haar voer ( ik had net een grote bestelling gedaan want ze was heel kieskeurig) ga ik doneren aan de Zwerfkatjes stichting hier, zo laat ze toch iets na, en door het helpen van andere katjes, helpt het mij misschien mijn gebroken hart een beetje te herstellen, ook ben ik blij als ze over een paar dagen weer thuis is.
Haar voer ( ik had net een grote bestelling gedaan want ze was heel kieskeurig) ga ik doneren aan de Zwerfkatjes stichting hier, zo laat ze toch iets na, en door het helpen van andere katjes, helpt het mij misschien mijn gebroken hart een beetje te herstellen, ook ben ik blij als ze over een paar dagen weer thuis is.
woensdag 14 mei 2025 om 10:50
SterkteToscane schreef: ↑13-05-2025 14:33Ik hoop hier wat steun te krijgen van mensen die weten wat het is om van een katje houden en te verliezen zoals Loulou ( voel zo met je mee)

Hoe gaat het nu?
Hopelijk krijg je de ruimte om te rouwen
woensdag 14 mei 2025 om 11:52
Wat fijn dat het zo vredig is gegaan en dat het bij jullie thuis konToscane schreef: ↑13-05-2025 23:12Dankjewel voor alle lieve berichtjes.Mijn lieve knuffel is heel vredig thuis ingeslapen.Ze was zo op dat het zo voorbij was, ik heb haar geknuffeld, dat ik dankbaar was voor alle jaren en dat het goed was zo en ze mocht gaan, en toen was ze weg...
Ik heb ook medijcenen gedoneerd, dat geeft toch een goed gevoel.
Verder heb ik dagelijks huilbuien en ik ben nog steeds letterlijk misselijk van verdriet, ik krijg geen hap door m’n keel.
Ik heb vrijdag zijn as opgehaald in een mooie urn, en dat gaf wel rust inderdaad, dat hij weer bij me is.
Op woensdag heb ik altijd online yoga les, maar ik heb vandaag afgezegd omdat hij altijd bij mij op de mat kwam liggen (heel onhandig maar zo lief en gezellig
Dikke knuffel voor jou en heel veel sterkte
woensdag 14 mei 2025 om 12:32
Rooie kater, dankjewel het gaat op en af, vanochtend bij het opstaan was zwaar, mijn ochtendritueel begon altijd met haar, eten geven, vers water en even knuffelen en dat is nu natuurlijk weg.
Het verdriet en huilbuien overvallen mij gewoon.
Loulou, ik herken wat je zegt ik heb die knoop ook, paar kilo afgevallen op een paar dagen tijd door niet eten.Zelfs water drinken kost me moeite.
Volgende week gaan we op vakantie ik hoop dat dat ook helpt dat is niet gekoppeld aan herinneringen van haar,zoals hier in huis.
Ik ben ook dankbaar dat het nu is gebeurd voor mijn vakantie en dat de mensen waar ze het meest vertrouwd mee was, mijn ex, mijn man en ik bij haar waren.Ik moet er niet aan denken dat dit gebeurd was in mijn vakantie.
Ik weet ook wel dat het verdriet slijt, het gemis nog lange tijd duurt en uiteindelijk het koesteren van mooie herinneringen overblijft.Maar het is voor nu nog allemaal heel vers....
Het verdriet en huilbuien overvallen mij gewoon.
Loulou, ik herken wat je zegt ik heb die knoop ook, paar kilo afgevallen op een paar dagen tijd door niet eten.Zelfs water drinken kost me moeite.
Volgende week gaan we op vakantie ik hoop dat dat ook helpt dat is niet gekoppeld aan herinneringen van haar,zoals hier in huis.
Ik ben ook dankbaar dat het nu is gebeurd voor mijn vakantie en dat de mensen waar ze het meest vertrouwd mee was, mijn ex, mijn man en ik bij haar waren.Ik moet er niet aan denken dat dit gebeurd was in mijn vakantie.
Ik weet ook wel dat het verdriet slijt, het gemis nog lange tijd duurt en uiteindelijk het koesteren van mooie herinneringen overblijft.Maar het is voor nu nog allemaal heel vers....
donderdag 15 mei 2025 om 09:39

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in