Huizenjacht topic

16-02-2024 10:15 580 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de huidige huizenmarkt is het vinden en bemachtigen van een koopwoning een flinke uitdaging. Dus het leek mij leuk om een kletstopic te starten voor eenieder die op zoek is naar een huis.

In dit topic kunnen we elkaar tips geven, stoom afblazen en elkaar moed inspreken dat we ooit dat droomhuis echt gaan vinden.

Wie schrijft er mee?
Hoeveel tijd zit er doorgaans tussen de sluiting van inschrijving (laatste moment van een bod kunnen doen) totdat je iets hoort (afwijzing, dan wel winnende bod)?

Ik ben vast erg ongeduldig.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Honolulu schreef:
13-05-2025 08:44
Hoeveel tijd zit er doorgaans tussen de sluiting van inschrijving (laatste moment van een bod kunnen doen) totdat je iets hoort (afwijzing, dan wel winnende bod)?

Ik ben vast erg ongeduldig.

Bij mij was het na ongeveer 24 uur.
Het ligt eraan wanneer de inschrijving sluit. Meestal inderdaad binnen 24 uur, tenzij de inschrijving sluit op vrijdagmiddag. Dan hoor je vaak pas iets op maandag.

Als een huis verkocht wordt door erven is mijn ervaring dat het soms nog iets langer duurt, zeker als er meerdere erfgenamen zijn, omdat die er soms eerst met elkaar uit moeten komen.
Je kunt altijd de verkoopmakelaar bellen om te vragen wanneer ze verwachten een update te kunnen geven.
toen wij ons huis verkochten sloot het biedboek om 12.00 uur,.. ik heb t even nagezocht voor je, wij hebben dezelfde dag om 18.00 aan de makelaar laten weten met welk bod we akkoord gingen.

toen wij ons huis kochten, hebben wij savonds een bod gedaan (was geen biedboek) en toen hadden we om 11.45 de volgende ochtend het verlossende woord
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven