Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen sinds februari 2025 (bestaand topic)

04-04-2025 10:14 265 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze op verzoek van Ligbedje85 een nieuw topic zodat ik de tabel kan bijhouden. Dit topic loopt al sinds februari en heeft vooralsnog een vaste groep schrijvers.
naamlengtestarthuidigstreeftotaal
Ligbedje851.7876,473,1703,3
Qiya1.687469,5604,5
gonniegijsje1.879689,7866,3
Directeurtje1,789087,6802,4
Rodepeper1,6567,467590,4
Blondie51,7173,270,5662,7
Jola1,748787,4800,6
sierlijk1.718077,2652,8
Eenbeetjevan1.6982.981,868 1,1
Daisy19831.6290.485,778,54,7
goedgemutst1.6769,567,8631,7
Bewear1.7278,873,4655,4
Pupsel1.6881,581,5650

Regels
- Meeschrijven is prima, je komt pas in de tabel als je een actieve meeschrijver wordt/bent.
- 1 keer in de 2 weken ruim ik de tabel op, als je niet mee schrijft haal ik je er uit. Wil je er weer in, dan kan dat natuurlijk altijd als je weer actief mee gaat schrijven.
- Tot nu toe verloopt het topic gemoedelijk en met respect. Dat houden we graag zo.
- Gewichten voor in de tabel graag dik gedrukt alleen dan voeg ik ze toe. Ook het totaal. Zodat ik dat erbij kan zetten.

Veel afval plezier, we zijn zo goed bezig!

Link oude topic: lijf-lijn/gezond-afvallen-feb-2025/list ... #p35759530
qiya wijzigde dit bericht op 24-05-2025 10:38
19.05% gewijzigd
Fijne vakantie Qiya :$

Ik ben gespannen voor vanavond, moet iets doen dat ik lang niet heb gedaan.

Fijne dag allen! :sun:
Heee Pupsel! Leuk je hier weer te zien!
Directeurtje niet fijn die jetlag.... Kan soms lang doorsudderen.

Qiya, heel herkenbaar hoor! Maar je hebt genoten en nu weer met frisse moed vooruit, je kunt het!

Daisy jij ook alweer lekker vroeg in beweging; dat doet die chocola weer mooi teniet!

Eenbeetjevan dit: frustrerend he, dan heb je zo je best gedaan en netjes gegeten en bewogen en dat zie je dan helaas niet terug op de weegschaal :whip:

Pupsel, welkom terug en wat goed dat je het weer oppakt. Je kunt het, zet 'm op!

Ik merk ook dat de cijfertjes op de weegschaal mij meer dan dan dat ik zou willen.
En ons lichaam is geen atoomklok he, we gaan niet elke week of dag met hetzelfde gewicht naar beneden. Zoveel factoren hebben ermee te maken: slaap, hormonen, spieropbouw, etc.
Blondie5 schreef:
14-05-2025 09:22
Heee Pupsel! Leuk je hier weer te zien!
Hey thx!! Ik zat al door de lijst te kijken en dacht al… volgens mij hebben wij toen samen in dat topic gezeten 😃
Klopt!
Ik heb vorig jaar in januari een ski-ongeluk gehad en ben eind april 2024 aan mijn knie geopereerd. Dat was een hele verbouwing zullen we maar zeggen.....
Heb een hele lange periode niet veel kunnen doen en daardoor wat kilootjes aangekomen. Niet schrikbarend, maar ook niet fijn.
Oh wat heftig ! Wel helemaal genezen ondertussen ?

Fijn dat je de draad weer op kan pakken in ieder geval :-)
Succes directeurtje , zet hem op 💪🏼
Lieve dames, ik ga even met mijn billen bloot :moon: Ik merkte dat het me allemaal een beetje teveel werd (focus op eten, bewegen en meeschrijven hierover in een topic). Ik was opeens verdwenen en dat vind ik een niet zo leuk mechanisme van mezelf.

Ik ben blij te zien dat jullie nog steeds vol goede moed doorgaan. Inmiddels ben ik zelf zo'n 6 kilo kwijt dus mijn verdwijnen hier zei gelukkig niks over doorzetten thuis :)

Graag kom ik af en toe weer even binnenwandelen :rose:
Soms denk ik zo diep dat ik vissen voorbij zie zwemmen.
@otje wat fijn, 6kg er af! :-D

Nou ik heb net op de weegschaal gestaan voor mijn startgewicht :-)

Naam: Pupsel
Lengte: 1.68 cm
Start: 81,5 kg
Huidig: 81,5 kg
Streef: 65 kg
Totaal: 0 kg
Goed bezig Otje!

Ik ben op zoek naar maaltijd inspiratie, voor lunch en diner. Lunch vooral; wat neem jij mee naar kantoor? En avondeten gezonde gerechten voor doordeweeks (geschikt voor gezin en niet teveel werk).

Deze had ik van de week met kipgehakt balletjes. Erg lekker! Overigens wel van tevoren gemaakt en ingevroren.
https://jaimyskitchen.nl/recepten/auber ... wten-stoof
Lekker bezig Otje! Kom lekker weer wat vaker meeschrijven als je daar zin in hebt!

Hier 70,5 vanmorgen. Niet slecht na 3 weken even niet opletten en geen IF. Ik ben weer redelijk in de flow en voel me weer lekker in het ritme.
Fijn weekend allemaal!
Gelukkig eindelijk weer afgevallen en daar ben ik heel blij mee.

Het is nu 77.2 en het totaal is nu 2.8 kg
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Succes Otje! En goed bezig Blondie en Sierlijk :-)
Hier moet ik mijn eetpatroon helaas omgooien. Had een bloedonderzoek laten doen omdat mijn hartslag wat hoog was/is.
Blijk ik een ernstig ijzer tekort te hebben.
Inderdaad eet ik gewoon te weinig en hebben mijn darmen waarschijnlijk moeite met opnemen vanwege een gluten intolerantie. Dus alles maar weer op de schop 😅 moet over 2 weken weer prikken en dan kijken ze of een ijzerinfuus nodig is of dat het met supplementen opgelost kan worden. Sporten gaat wonderbaarlijk wel prima vooruit, kan steeds wat zwaarder qua gewicht 💪 nou maandag weeg ik me weer, ben benieuwd. Goed weekend!
Goedemorgen, voel me eindelijk iets beter. Heb van woensdag tot gisteravond plat gelegen. Nu eindelijk weer op en zo eens boodschapjes doen.
Volgende week nog even op halve kracht werken en dan een weekje naar mijn familie in Frankrijk. Dan zou ik me eind mei weer de 'oude' moeten voelen.

Sterkte Otje! En gaat goed Blondie en Sierlijk!
Beterschap Daisy1983. Ik heb ook een glutenintolerantie, kwam ik achter na FODMAP dieet (de hel voor een lekkerbekje als ik) Krachttraining wil ik deze week ook gaan oppakken.
Hoe gaat het met je Qiya, je bent/was op vakantie?

Ik ga me pas vrijdag weer wegen, ga zo wel batterijtjes kopen.

Fijne zondag!
Directeurtje Ik heb geen vakantie, ik had alleen een vakantie gevoel de afgelopen week.
Fijn dat jij je langzaamaan wat beter voelt.

Ik heb me gisteren gewogen na het ontbijt en woog 70,5 en vandaag voor het ontbijt om in de tabel te zetten en woog ik 71,6! Bizar verschil, dus ga er niks inzetten.

Daisy1983 wat balen. Hoop dat je ijzer over 2 weken weer helemaal goed is!
Hoi dames! Ik ben even afwezig geweest afgelopen dagen, was een bizar drukke week met avondvierdaagse en werk.
Ben ook een jojo geweest voor m'n gevoel, merk echt dat het een proces is om je patronen en gedrag te veranderen. Bewustwording groeit alleen maar gelukkig!
De weegschaal geeft geen lager getal aan maar ik kan m'n lievelingsspijkerbroek weer aan :jump:
Vakantie is ook geboekt, is een weekje Limburg geworden. Helemaal blij mee!

Ik ga even bijlezen, er is flink geschreven hier!
Succes Directeurtje! En idd stom Qiya, misschien wat zout gegeten of te weinig gedronken? Zeg het maar... super Rode peper! Hier stond er 85.7 op de teller, dus 4.7 in totaal. Heel blij mee, want zo gezond heb ik niet gegeten laatste dagen 😅 deze week echt even weer een standaard eetpatroon maken met voldoende eiwitten. Succes allemaal deze week!
Qiya schreef:
18-05-2025 11:42
Directeurtje Ik heb geen vakantie, ik had alleen een vakantie gevoel de afgelopen week.
Fijn dat jij je langzaamaan wat beter voelt.
Vakantie in je hoofd :)
Denk dat die extra kg's ook nep zijn @(
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel Qiya!

Dit weekend iets minder opgelet. Opzich niet erg zolang ik door de weeks maar op let. Wel lekker veel gewandeld dus dat is goed.

Succes komende week allen!
Dank lieve dames!

Ik lees heel veel herkenning in dit topic. Van weegschalen die óf geen krimp geven óf de ene dag iets anders aangeven dan de volgende dag. Ik kan alleen maar zeggen: hou vol, hou vol, hou vol! Toen bij mij de weegschaal maar niks deed ben ik mijn buik gaan meten met een meetlint, daar gebeurde wel wat! En ik houd mezelf steeds voor dat ik het niet enkel doe voor dat slankere lichaam maar ook juist voor dat gezondere lichaam. Dus elke dag dat ik mezelf goed gevoed heb is een plus ondanks dat de weegschaal niet meteen lekker mee deed.

Ook hulde aan mijn diëtiste die geduld heeft gehad en mijn overtuigingen heeft kunnen aanhoren dat ik het allemaal zo goed wist :D

Wat ik het meest spannend vind is straks na onze zomervakantie. We gaan 3 weken naar Azië en daar eten ze natuurlijk anders en moet ik mee in dat ritme. Geen lactosevrije kwark voor ontbijt bijvoorbeeld. Dat vind ik geen probleem, het spannende vind ik wanneer we terug zijn. Lukt het me dan om het weer op te pakken of heb ik dan weer zoveel suiker gegeten dat mijn brein weer zegt dat het een veel betere keuze is om lekker zo door te gaan. Ik hoop echt dat het me lukt om me te herpakken. Voel me al zoveel fijner nu. Gelukkig staat de diëtist ook dan voor me klaar hoor maar ooit moet ik natuurlijk ook zonder haar verder en heb dan geen stok meer achter de deur.

Ff lekker vooruit lopen op de zaken :biggrin: Hebben jullie ook al last van dat soort hersenspinsels?
Soms denk ik zo diep dat ik vissen voorbij zie zwemmen.
Pupsel schreef:
14-05-2025 11:01
Oh wat heftig ! Wel helemaal genezen ondertussen ?

Fijn dat je de draad weer op kan pakken in ieder geval :-)
Ja zo goed als genezen. Maar heb daar wel hard voor moeten werken. 3x per week fysio, zelfs nu nog 2x per week.
Maar doordat ik bij de fysio zoveel heb gedaan, merk ik wel dat ik fitter en sterker ben geworden. En dat is denk ik ook de reden dat ik niet zo snel afval; ik heb echt het idee dat er ergens ook wel wat spieropbouw is gekomen.
Qiya, jij ook 70,5 net als ik :high5:
Die 71,6 de dag erna is vast vocht of hormonen, etc. Ik woog vrijdag dus 70,5 en zaterdag ook weer meer: 71,4.
Vrijdagavond veel koolhydraten en zout gegeten, dat zal het wel zijn.
Blondie5 dat was een weegmoment na m'n havermout en veel water na het ontbijt.
Dus normaal doe ik het voor het ontbijt, dat wilde ik de dag erna doen. Dan zou het minder moeten zijn, dat was het bij lange na niet haha.

Ben benieuwd weer eind deze week.

Merk wel dat ik stukken minder m'n best doe, onze tuin is sinds 2 weken helemaal af. Dus ik geniet zo van die tuin momenten nog, zit toch regelmatig met een wijntje erbij en vakantiegevoel in onze heerlijke tuin...
Qiya schreef:
20-05-2025 18:01
Dus normaal doe ik het voor het ontbijt, dat wilde ik de dag erna doen. Dan zou het minder moeten zijn, dat was het bij lange na niet haha.

Merk wel dat ik stukken minder m'n best doe, onze tuin is sinds 2 weken helemaal af. Dus ik geniet zo van die tuin momenten nog, zit toch regelmatig met een wijntje erbij en vakantiegevoel in onze heerlijke tuin...
Ik durf te wedden dat het mee gaat vallen! Jij hebt ons geleerd dat je houding ook bepalend is en jij bent nu ontspannen!
Wij hebben een bloedheet dakterras, daar waag ik me nu niet...
Elk nadeel hep z'n voordeel :P
Qiya schreef:
20-05-2025 18:01

Ow heerlijk dit weer he?
Zit as we speak op een strandbedje na een lekkere duik in ons zwembad 😄
Is een alcohol vrij wijntje een idee?
Scheelt meer dan de helft aan calorieën en zet je vetverbranding niet uit.. dat doet alcohol helaas wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven