Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2740 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
yellowpino schreef:
21-05-2025 06:38
Aflevering niet gezien maar Janneke praat op Insta het taalgebruik van Johan goed. Dat het gekheid is en dat Aida haar vader goed genoeg kent en dat het niet gemeend is. Vraag me af wat die vent er dan uitkraamt als ze het zo voor hem moet recht breien. Misschien dan beter nadenken wat je allemaal roept voor de camera of nog beter: ook zonder camera eerst nadenken wat je zegt.
Hij zei: Aida weet je wat jij moet doen? Je bek houden.
Gisteren gekeken, maar wat een vreselijk irritante man is Johan. Ik heb de indruk dat Janneke zich ook irriteert aan hem. Zeuren dat er geen koffie is. 15 euro voor schoenen van de markt is te duur, koopt zelf wel vis voor dat bedrag.
Meisjes mogen geen posters ophangen want de muren zijn nieuw etc. Ik vind hem echt creepy.
Miamia schreef:
21-05-2025 07:08
Gisteren toch weer gekeken, het lijkt wel of de Jelies een script hebben gehad zo gespeeld allemaal. En acteren kunnen ze nu net niet. Zo anders dan bij een Huis Vol. Dat kwam veel spontaner over. De meiden hebben nu wel eindelijk hun eigen finca (slaaphok) dus ze hoeven niet meer in de caravan.

Mijn man keek mee en zei waar leven zij eigenlijk van? De pillen! Maar dat staat natuurlijk niet in het script!
Nee daar gaat het helemaal niet over. Ze doen voor de vorm nog even alsof ze uitkijken met geld op de markt maar dat is volgens mij niet echt nodig. Af en toe hoor je een klein stukje zang van de oudsten in de uitzendingen ter promotie van de zangcarrière.
Het emigreren is volgens mij vooral het plan van Johan geweest. Maar als Janneke niet met haar pillen zo veel geld verdiende was het op een financieel drama uitgelopen. Johan is blijkbaar alleen maar in staat om veel te blaten, zichzelf heel belangrijk te vinden en in en om huis wat te klussen.
Ja maar wat gebeurt er als het pillen imperium instort? Dit moet toch ooit een keer fout gaan. Ik ben dan benieuwd hoe ze alle monden gaan voeden.
Arizona15 schreef:
21-05-2025 08:55
Ja maar wat gebeurt er als het pillen imperium instort? Dit moet toch ooit een keer fout gaan. Ik ben dan benieuwd hoe ze alle monden gaan voeden.
Dan zal Johan weer gewoon aan het werk moeten inplaats van alleen thuis klussen en janneke kan ergens gaan soppen. En dan zal het nog steeds maar een armoedig bedrag zijn waarvan ze moeten leven.

Ik vond de slaapkamers voor de meiden wel echt heel klein. Alleen plaats voor een 1 pers bed en een nachtkastje, geen kledingkast en bureautje ofzo. Ze hebben dan nog wel een gezamenlijke ruimte, maar als puber wil je toch gewoon een eigen normale kamer?
#doeslief
Arizona15 schreef:
21-05-2025 08:55
Ik heb geen idee hoe dat hele pyramide gedoe werkt maar dit vraag ik me ook af. Zie een paar dames op FB die hier al langer dan Janneke mee bezig zijn en die verdienen er dus blijkbaar nog steeds heel veel mee. Ze worden ook steeds agressiever om mensen te ronselen, er komen berichtjes voorbij waarom je toch vooral hieraan mee moet doen. Er wordt je dan financiële vrijheid, mensen kunnen helpen aan een gezond leven voorgespiegeld. Over pillen wordt met geen woord gerept maar als ze beweren dat iemand die is gestorven aan kanker met de keuze voor hun levensstijl nu nog gezond had kunnen leven vind ik dat best verwerpelijk.
Snaky schreef:
21-05-2025 08:26
Gisteren gekeken, maar wat een vreselijk irritante man is Johan. Ik heb de indruk dat Janneke zich ook irriteert aan hem. Zeuren dat er geen koffie is. 15 euro voor schoenen van de markt is te duur, koopt zelf wel vis voor dat bedrag.
Meisjes mogen geen posters ophangen want de muren zijn nieuw etc. Ik vind hem echt creepy.
Ik ook , en Harry staat op een voetstuk bij hem .
Johan praat echt raar over vrouwen ,heeft het over chickies en die dubbelzinnige opmerking ook over Janneke op een paard ...
Wappie Johan met zijn wijsheden over dat je altijd alles contant moet betalen zodat ‘de overheid en andere shit je niet kan volgen’… o_o :-?

Ik snap nu wel nog beter waarom hij in die dorre vallei zit…
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
21-05-2025 10:38
Wappie Johan met zijn wijsheden over dat je altijd alles contant moet betalen zodat ‘de overheid en andere shit je niet kan volgen’… o_o :-?

Ik snap nu wel nog beter waarom hij in die dorre vallei zit…
Hij mist een paar schakels.. en hij maar denken dat ze zo beter uit de veren komen
Vooral het man zijn van Harrie wordt door Johan benadrukt met zijn denkbeelden uit de jaren 50. En Harrie wil graag door va gezien worden, lijkt hem gewoon te vereren.
Ik heb nog niet gekeken.
De fam Gnodde sla ik echt over🤐.
Ik zag wel weer koppen langskomen, waardoor je denkt: wtf?
Het is net een puist, je weet dat je er vanaf moet blijven, maar je kunt het niet laten om erop te duwen🤷🏼‍♀️.
Je kon't altaid nog bakker worre
Wederom met verbazing naar de SBS-uitzending gekeken.

Zou de familie Gnodde doorhebben dat deelname aan dit programma de grootste antireclame voor hun bedrijf is? Wat een ongelooflijk bende is het daar. Om over de voedselhygiëne maar helemaal te zwijgen. Je zou daar toch echt geen kopje thee durven te drinken. Kinderen met poep aan hun broek rond laten lopen, een oude vieze frituur gebruiken. Geen enkel hygiënevoorschrift wordt gehanteerd, alles is vies en voos, brrrrrrr. Het zou goed zijn als ze een keer een controle zouden krijgen.

En dan de Jelies. Tja alles is al zo'n beetje gezegd maar man ohhh man, mijn mond valt open en het is allemaal nog erger dan we al wisten. Johan, fullblown wappie, wel veel, heel veel, geld aan zichzelf uitgeven maar zijn vrouw moet bedelen om een paar schoenen van 15,-. De door fans zo geprezen gouden handjes blijken van verroest ijzer want niets, maar dan ook niets, is klaar of komt af in de dorre vallei. De casita die meer op een bejaardentehuis dan op een jonge meiden accommodatie lijkt. Ze kunnen qua ruimte en gezelligheid beter in hun caravans blijven. De vreselijke uitspraken van Va over vrouwen en zijn houding t.o.v. Harry. Het is allemaal zo ontluisterend.

Janneke heeft al dagen geen verhaaltje meer geschreven. Zou ze doorhebben dat ook zij dit debacle niet meer kan redden :nope:
Erdoorheen gejaagd.
Het is voornamelijk de Janneke, Johan en Harrie show.
En dan de krappe Cultkeet. (Girls gate bedoelde ze)
Een non heeft nog meer plek.
Wat ik wel leuk vond is de interactie tussen Harrie en Janneke, met dat Ikea tafeltje. Daar zie je het jochie ontspannen.
Voor de rest leek het wel op het begin van GTST, wat slecht geacteerd.
makiko wijzigde dit bericht op 21-05-2025 14:14
1.57% gewijzigd
Ps
Ik hoop niet dat ze in Spanje en Frankrijk nu denken, dat de gemiddelde Nederlander zo is.
:facepalm:
Janneke heeft al dagen geen verhaaltje meer geschreven. Zou ze doorhebben dat ook zij dit debacle niet meer kan redden :nope:
Janneke is druk op Insta met gezond met Janneke. Er moet wel geld binnen komen natuurlijk...
Het komt steeds meer in het nieuws dat mensen beschermd moeten worden tegen zichzelf, bij bepaalde tv programma's.
Meester Frank Visser, nu actueel dat programma met John Williams.
Ik schaar Grote gezinnen emigreren en Grote gezinnen, Grote vakanties hier ook onder.
SBS is sensatiebelust. Hoe smeriger/ asocialer/ spraakmakender etc. hoe liever.
Niet alleen Massa is kassa.
Urkers ook.

Het verschil met de NPO Een huis vol emigreert is enorm.

Niet te geloven dat dat mag, niet elke volwassene ziet misschien de gevolgen in, of die schat ze juist verkeerd in.
Maar ook kinderen zouden ze ècht moeten beschermen.
:-|
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Ja, daar ben ik het mee eens.
NPO zond ook wel dingen uit in het verleden waar ik vraagtekens bij had, hoor.
Uitspraken over die "snotdoekjes" (*ging viral) en de scheer sessies bij Buddenbruck.
Dat had echt totaal anders kunnen uitpakken. *Quinten nam dat echt goed op, gelukkig. Bij Buddenbruck geen idee , of ze daarop zijn aangesproken door leeftijdsgenoten bijvoorbeeld.
Het bloed onder de nagels halen bij Thaila, toen ze in de zenuwen zat over haar dochter. En de rest van de kwajongens streken daar.
Sommige dingen zijn grappig, maar niet alles. Of het is geschikt 'voor onderling', maar niet voor tv.
Ik heb wel de indruk dat ze daar nu beter op letten, bij de NPO.👌🏼
Niet alleen omdat Pim en Melissa dat zeiden. Maar je merkt het ook in de uitzendingen.
Byrma schreef:
21-05-2025 15:32
Het komt steeds meer in het nieuws dat mensen beschermd moeten worden tegen zichzelf, bij bepaalde tv programma's.
Meester Frank Visser, nu actueel dat programma met John Williams.
Ik schaar Grote gezinnen emigreren en Grote gezinnen, Grote vakanties hier ook onder.
SBS is sensatiebelust. Hoe smeriger/ asocialer/ spraakmakender etc. hoe liever.
Niet alleen Massa is kassa.
Urkers ook.

Het verschil met de NPO Een huis vol emigreert is enorm.

Niet te geloven dat dat mag, niet elke volwassene ziet misschien de gevolgen in, of die schat ze juist verkeerd in.
Maar ook kinderen zouden ze ècht moeten beschermen.
:-|
Er zijn wel grote gezinnen die het begrijpen
Grapjas2 schreef:
21-05-2025 17:30
Er zijn wel grote gezinnen die het begrijpen
Wat dat betreft doen jullie het zeker goed! Kinderen worden niet ingezet als verdienmodel. En zoals jullie het op de camping samen doen: echt petje af. Al ben ik wel benieuwd hoe het zonder Quinten en Caressa is. En doe Arie een groot compliment: mooi te zien hoe hij het allemaal onder controle heeft. Daar boffen jullie echt mee.
yellowpino wijzigde dit bericht op 21-05-2025 17:40
0.11% gewijzigd
makiko schreef:
21-05-2025 14:13
Ps
Ik hoop niet dat ze in Spanje en Frankrijk nu denken, dat de gemiddelde Nederlander zo is.
:facepalm:
Gelukkig kijken ze hier andere zaken. Max Verstappen kennen ze dan weer wel en Ajax en PSV.
Redhead70 schreef:
21-05-2025 17:34
Gelukkig kijken ze hier andere zaken. Max Verstappen kennen ze dan weer wel en Ajax en PSV.
Ja dat is een goed voorbeeld :rofl:
Nova schreef:
21-05-2025 17:37
Ja dat is een goed voorbeeld :rofl:
Voor Spanjaarden wel, want net zo goed als Alonso.
yellowpino schreef:
21-05-2025 17:33
Wat dat betreft doen jullie het zeker goed! Kinderen worden niet ingezet als verdienmodel. En zoals jullie het o de camping samen doen: echt petje af. Al ben ik wel benieuwd hoe het zonder Quinten en Caressa is. En doe Arie een groot compliment: mooi te zien hoe hij het allemaal onder controle heeft. Daar boffen jullie echt mee.
Maar toch.... Is het echt in het voordeel van de kinderen dat ze al jaren op tv komen? Dat iedereen kon zien hoe boos Ivan en hoe gestresst Linda kon zijn? Ja nu gaat het er gemoedelijker aan toe maar ik weet het niet.
Ik denk dat gewoon lekker anoniem opgroeien beter voor kinderen is.
Redhead70 schreef:
21-05-2025 17:42
Voor Spanjaarden wel, want net zo goed als Alonso.
In mijn omgeving zeker niet. Integendeel.
Wat een vreselijk heethoofd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven