Hoe zou jij bieden achter de punt
vrijdag 23 mei 2025 om 10:18
Voor een vriendin die op een huis gaat bieden vroeg aan mij wat zou jij achter de punt doen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
vrijdag 23 mei 2025 om 10:21
vrijdag 23 mei 2025 om 10:28
Als huis al 1,5 jaar te koop staat, staat het of te hoog in de markt, of de verkoper wil er eigenlijk niet vanaf. Ik zou niet overbieden in dit geval.
En in dit geval zou ik me ook total niet druk maken over of je wel of niet een rond bedrag biedt. Ik ga er na 1,5 jaar niet vanuit dat je moet opvallen tussen een heleboel biedingen.
En in dit geval zou ik me ook total niet druk maken over of je wel of niet een rond bedrag biedt. Ik ga er na 1,5 jaar niet vanuit dat je moet opvallen tussen een heleboel biedingen.
vrijdag 23 mei 2025 om 10:32
Wat is hier de logica precies? Dat je het dan nipt hoopt te winnen van een even hoog bod dat wel is afgerond op een duizendtal? En waarom dan rare getallen en niet gewoon afronden, een huis kopen is toch geen tientjeswerk?
Ik zag een keer een 402.280 in het logboek, was ook de enige zonder voorbehoud. Ik dacht toen dat die mensen het geboden bedrag misschien nét konden opbrengen of al in cash hadden klaarliggen.
En overbieden... tja, wij hebben recent nu 4 keer ergens op geboden, varieerde van 15k onderbieden tot 45k overbieden. Ligt er maar net aan waar de vraagprijs ligt t.o.v. wat het huis volgens ons waard is. Allemaal niet geworden, dus we zoeken lekker door.
Ik zag een keer een 402.280 in het logboek, was ook de enige zonder voorbehoud. Ik dacht toen dat die mensen het geboden bedrag misschien nét konden opbrengen of al in cash hadden klaarliggen.
En overbieden... tja, wij hebben recent nu 4 keer ergens op geboden, varieerde van 15k onderbieden tot 45k overbieden. Ligt er maar net aan waar de vraagprijs ligt t.o.v. wat het huis volgens ons waard is. Allemaal niet geworden, dus we zoeken lekker door.
vrijdag 23 mei 2025 om 10:42
Hoeveel je moet overbieden kan niemand je vertellen. Onlangs ben ik betrokken geweest bij verkoop van een woning, werd 25% overboden t.o.v. vraagprijs. Woning was op zich best wel scherp in de markt gezet. Er was een opvallend bod, met 2 cijfers achter de komma. Maar het was vooral het hoogste bod met beste voorwaarden.
Woning staat nog maar 1,5 maand te koop, ik denk dat verkopers rustig afwachten op een goed bod. Of is het bieden voor een bepaald tijdstip?
Woning staat nog maar 1,5 maand te koop, ik denk dat verkopers rustig afwachten op een goed bod. Of is het bieden voor een bepaald tijdstip?
phlox24 wijzigde dit bericht op 23-05-2025 10:49
Reden: informatie weggehaald ivm herkenbaarheid.
Reden: informatie weggehaald ivm herkenbaarheid.
7.58% gewijzigd
vrijdag 23 mei 2025 om 10:49
Nou dit. Het doet mij denken aan die mensen op Marktplaats die dan 50,05 gaan bieden zodat ze hoger zijn dan het vorige bod van 50 euro. Ik vind het kinderachtig.
vrijdag 23 mei 2025 om 10:50
O, nu snap ik dat "achter de punt" pas. Ze bedoelt de punt in 200.000 (TO, het helpt als je daadwerkelijk een punt zet in de voorbeelden).
vrijdag 23 mei 2025 om 10:53
vrijdag 23 mei 2025 om 10:54
vrijdag 23 mei 2025 om 10:55
Dit is natuurlijk ook onzin, als het het hoogste bod is pak je dat echt wel.
vrijdag 23 mei 2025 om 10:58
Het lijkt me dat ik zelf bepaal aan wie ik mijn huis verkoop.
Dus ja, ik verkoop met véél liefde mijn huis aan iemand die gewoon 220.000 euro biedt ipv een opvaller die persé 222.222,22 euro wil geven.
Als ik ooit vertrek bespaar ik mijn buren liever één of andere rare kwast als toekomstige buur.
En ik ga ook niet echt uit van een "normaal verloop" van verkoop bij iemand die vreemde bedragen gaat lopen bieden.
wissewis wijzigde dit bericht op 23-05-2025 11:02
23.14% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 23 mei 2025 om 11:02
Ook als dat bod EUR 30.000 hoger is dan een "normaal" bod? Tegen zelfde voorwaarden? Geloof ik helemaal niets van.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:04
Ik begrijp dit advies. De aankoopmakelaar doet een verstandig bod is mijn ervaring. Maar er zijn veel kopers die een minder verstandig bod doen, een aankoopmakelaar kan dan ook niet zoveel.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:06
Dit. Ons huis staat ook in de verkoop maar ik zou me irriteren aan zo'n bedrag.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:10
Ik heb er wel wat mee gedaan ipv de 3 nullen. Dus bijv 250.250 ipv 250.000. En nee, die 250 zal het verschil niet maken maar ik dacht er zal nog maar net 1 iemand zijn die ook 250 heeft geboden, dan zit ik toch net ietsjes hoger.
Gelukkig geen irritatie bij verkopers, ik heb het huis. Simpelweg omdat dit het hoogste bod was.
Gelukkig geen irritatie bij verkopers, ik heb het huis. Simpelweg omdat dit het hoogste bod was.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:13
Ik kreeg ook zo’n raar bod, maar heb daar verder niet op gelet. Ik weet dat mensen dit regelmatig als ‘tip’ krijgen, dus ik zou het eerder zien als mensen die graag willen dan rare lui.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit het verschil maakt. Als iemand 220.000 biedt, en een ander 220.376, dan kijk je naar alle andere voorwaarden (voorbehouden, overdracht, flexibiliteit, inschatting van makelaar over hoe goed de financiën al op orde zijn). Dat is allemaal vele belangrijker dan die 376 euro op zo’n bedrag, dus dat zou voor mij gewoon ‘hetzelfde bod’ zijn.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit het verschil maakt. Als iemand 220.000 biedt, en een ander 220.376, dan kijk je naar alle andere voorwaarden (voorbehouden, overdracht, flexibiliteit, inschatting van makelaar over hoe goed de financiën al op orde zijn). Dat is allemaal vele belangrijker dan die 376 euro op zo’n bedrag, dus dat zou voor mij gewoon ‘hetzelfde bod’ zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in