Hoe zou jij bieden achter de punt
vrijdag 23 mei 2025 om 10:18
Voor een vriendin die op een huis gaat bieden vroeg aan mij wat zou jij achter de punt doen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:18
Met aankoopmakelaar kom je wel serieuzer over. Met net een paar euro meer bieden dan een ander niet direct. Je kunt beter meer aandacht besteden aan je verdere voorwaarden, dan proberen er net een paar euro boven te zitten door een onlogisch bedrag te bieden.
Kennis is het recent niet geworden ondanks dat hij het hoogste bod had. De uiteindelijke koper bood 5k minder, maar had een voorbehoud financiering van 50% en kennis van 80% van de aankoopprijs. Verkoper koos voor meer zekerheid.
Kennis is het recent niet geworden ondanks dat hij het hoogste bod had. De uiteindelijke koper bood 5k minder, maar had een voorbehoud financiering van 50% en kennis van 80% van de aankoopprijs. Verkoper koos voor meer zekerheid.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:23
En toch verkoop je je huis aan diegene als dit ruim het hoogste bod is gecombineerd met goede voorwaarden.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑23-05-2025 11:06Dit. Ons huis staat ook in de verkoop maar ik zou me irriteren aan zo'n bedrag.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:24
Als verkoper interesseerde het mij echt niet of je wel of geen aankoopmakelaar had, het bod vond ik veel belangrijker. En ja, degene met aankoopmakelaar boden ruim lager dan degene zonder aankoopmakelaar.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:28
Jij misschien wel.
Ik verdien liever 30.000 euro minder als ik mezelf daarmee geen problemen en gedoe op de hals haal.
Als ik ooit mijn huis verkoop bepaal ik van tevoren wat ik minimum wil hebben.
Wie dat haalt én een normaal bod doet heeft het huis.
Ze staan hier in de straat sowieso al 20 jaar te vechten voor elk huis, dus geen gebrek aan kopers.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 23 mei 2025 om 11:29
Waarschijnlijk wel. Maar ik zou bij mensen die minder de gunfactor hebben wel wachten op een ander bod of een tegenbod doen aan andere potentiële kopers. En bij mensen die wel de gunfactor hebben, doe je wat extra's: je maakt wat extra schoon of je laat toch dat zonnescherm hangen.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:45
Altijd een afwijkend bedrag kiezen, liefst hoger. Dus geen 199.999,50 maar 200.001,50. Bij het spreken van de biedingen is dit makkelijker te onthouden.
Maar nog belangrijker zijn de voorwaarden. Minder voorwaarden is vaak belangrijker dan een paar duizend euro meer.
En er is ook nog zo iets als een gunfactor. Mensen die heel blij / trots op hun huis zijn zien daar liever een leuke / vergelijkbare gezin als nieuwe bewoner dan een investeerder. Uiteraard is de gunfactor geen E10.000 waard. Maar met een kleiner verschil kan het wel helpen, of je kan een kans krijgen om een ander bod te matchen.
Maar nog belangrijker zijn de voorwaarden. Minder voorwaarden is vaak belangrijker dan een paar duizend euro meer.
En er is ook nog zo iets als een gunfactor. Mensen die heel blij / trots op hun huis zijn zien daar liever een leuke / vergelijkbare gezin als nieuwe bewoner dan een investeerder. Uiteraard is de gunfactor geen E10.000 waard. Maar met een kleiner verschil kan het wel helpen, of je kan een kans krijgen om een ander bod te matchen.
vrijdag 23 mei 2025 om 11:49
vrijdag 23 mei 2025 om 12:00
nerdopviva schreef: ↑23-05-2025 10:49Nou dit. Het doet mij denken aan die mensen op Marktplaats die dan 50,05 gaan bieden zodat ze hoger zijn dan het vorige bod van 50 euro. Ik vind het kinderachtig.
Die zijn bij mij gelijk 'af'.
TAFKAPML
vrijdag 23 mei 2025 om 12:21
Wij hebben vorig jaar ons huis verkocht aan de op 1 na hoogste bieder. Deze mensen kwamen persoonlijk een brief afleveren met alle informatie die voor ons belangrijk was. Bovendien was er een baby onderweg en woonden ze op een plek die daarvoor totaal ongeschikt was.
We hebben het ze dus met liefde gegund.
En bied gewoon een rond bedrag. Die cijfers achter de komma zijn alleen maar irritant.
En bied gewoon een rond bedrag. Die cijfers achter de komma zijn alleen maar irritant.
vrijdag 23 mei 2025 om 12:28
Bel de verkoopmakelaar en vraag ronduit wat belangrijk is voor de verkopers: snelle of juist late overdracht, zekerheid (onder voorbehoud van), hebben ze veel zaken ter overname aangeboden? En probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.
In ons laatste huis stond voor ruim 6.000 euro aan spullen ter overname. Dat is pure opbrengst maar ook makkelijk als iemand dat overneemt.
Ik zou ook echt kriegel worden als iemand 222.222 bood.
Ik heb vorig jaar gekocht en laten merken dat ik goed voorbereid was, wist wat ik wilde bieden en waarom. Zodat ook duidelijk was dat er geen ruimte meer was en het een serieus bod was. Eerste bod is aangenomen.
In ons laatste huis stond voor ruim 6.000 euro aan spullen ter overname. Dat is pure opbrengst maar ook makkelijk als iemand dat overneemt.
Ik zou ook echt kriegel worden als iemand 222.222 bood.
Ik heb vorig jaar gekocht en laten merken dat ik goed voorbereid was, wist wat ik wilde bieden en waarom. Zodat ook duidelijk was dat er geen ruimte meer was en het een serieus bod was. Eerste bod is aangenomen.
vrijdag 23 mei 2025 om 12:31
5. Biedt tactisch
Plaats geen rond getal, maar een getal dat lekker opvalt. Dus geen €425.000 maar bijvoorbeeld €425.254. Het zou toch mooi zijn als die laatste €254 net het verschil maakt! Ook leuk: het huisnummer verwerken in uw voorstel. Gaat het om huisnummer 82? Doe dan een voorstel van €375.082.
Bron: Meesters Makelaars.
Dit is ons ook verteld door de makelaar.
Plaats geen rond getal, maar een getal dat lekker opvalt. Dus geen €425.000 maar bijvoorbeeld €425.254. Het zou toch mooi zijn als die laatste €254 net het verschil maakt! Ook leuk: het huisnummer verwerken in uw voorstel. Gaat het om huisnummer 82? Doe dan een voorstel van €375.082.
In a field of roses, she is a wildflower
vrijdag 23 mei 2025 om 12:39
Hilarisch ditHélène_Amélie schreef: ↑23-05-2025 12:315. Biedt tactisch
vrijdag 23 mei 2025 om 12:41
Oh dit vind ik juist weer heel irritant. Ik wil alleen voorwaarden en prijs weten wat je biedt. Verder hoef ik niets met de koper te maken hebben.Elizabethie schreef: ↑23-05-2025 12:21Wij hebben vorig jaar ons huis verkocht aan de op 1 na hoogste bieder. Deze mensen kwamen persoonlijk een brief afleveren met alle informatie die voor ons belangrijk was. Bovendien was er een baby onderweg en woonden ze op een plek die daarvoor totaal ongeschikt was.
vrijdag 23 mei 2025 om 12:45
Het kan ook in je nadeel werken, wij kregen een brief waardoor wij juist deze mensen het huis niet gunden. Maar als ze ruim hoger geboden hadden dan nummer 2 dan was dat natuurlijk een ander verhaal geworden. Je wilt uiteindelijk ook geen dief zijn van je eigen portemonnee. In dit geval deden ze het laagste bod, dus was het huis aan hun verkopen in het geheel niet aan de orde.
vrijdag 23 mei 2025 om 12:49
Een bod van € 525.000,- bij een vraagprijs van € 425.000.- valt bij mij ook lekker op.Hélène_Amélie schreef: ↑23-05-2025 12:315. Biedt tactisch
vrijdag 23 mei 2025 om 12:49
En gelukkig is niet iedereen hetzelfde.
2 jaar geleden appartement verkocht zonder voorbehoud aan een man die zijn huis ook net verkocht had. Leek allemaal helemaal prima.
Toen ging er iets mis met de financiering van de kopers van zijn huis waardoor het zonder voorbehoud wat hij met ons had afgesproken ineens op losse schroeven stond.
We hadden lekker anoniem kunnen zeggen dat hij erin kon stikken en hem met 10% van de koopsom boete op te zadelen. Maar mede omdat we hadden kennisgemaakt en we het voor hem net zo k#t vonden als voor ons hebben we hem extra tijd gegeven.
Beetje menselijkheid en sympathie maakt de wereld net wat mooier
TAFKAPML
vrijdag 23 mei 2025 om 12:50
Ik heb het niet verzonnen, hè.DronkenAardbei schreef: ↑23-05-2025 12:49Een bod van € 525.000,- bij een vraagprijs van € 425.000.- valt bij mij ook lekker op.
In a field of roses, she is a wildflower
vrijdag 23 mei 2025 om 12:50
Wel zonder financieringsvoorbehoud dan heDronkenAardbei schreef: ↑23-05-2025 12:49Een bod van € 525.000,- bij een vraagprijs van € 425.000.- valt bij mij ook lekker op.

vrijdag 23 mei 2025 om 13:06
Vanzelfsprekend! Liefst ook nog cash.
vrijdag 23 mei 2025 om 13:13
Het gaat om een transactie. Vrienden maak ik niet bij transacties.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in