Einde relatie van 30 jaar na vreemdgaan.
vrijdag 6 juni 2025 om 11:27
Ik( M55) ben er per ongeluk achter gekomen dat mijn partner(V55) een hotelkamer voor twee personen had geboekt. Dat ze in een hotel zou overnachten was mij bekend ivm reisafstand. Na de confrontatie gaf ze toe dat ze met een andere man heeft "geslapen", maar dat de kortstondige relatie ondertussen voorbij is. Omdat onze zoon dit jaar examen doet hebben we in huis de vrede te bewaard. Ik heb toegang tot haar prive telefoon ( zij heeft dat ook bij mijn telefoon) en zie dat zijn nummer niet meer geappt/gebeld wordt. Onlangs zag ik echter haar werktelefoon ontgrendeld liggen. Uit nieuwsgierigheid gekeken of het nummer daarin stond. Ik zag dat het nummer gebruikt werd in een groepschat ( avondonderwijs volwassenen). Mijn vrouw gaf toe dat het inderdaad een cursist is ( 40+) en dat ze elkaar nog wel spreken en kussen. ( geen mogelijkheid om opnieuw in hotel af te spreken). Nu de opleiding afgelopen is heeft ze zijn nummers gewist uit de werktelefoon (ze heeft op verzoek het wachtwoord gedeeld en toestemming gegeven deze te openen) en is het contact afgelopen. We hebben veel met elkaar gesproken en willen samen door. Het vertrouwen is op dit moment echter weg. Heeft het zin om mij in te spannen het vertrouwen terug te krijgen, of is dit einde oefening?
vrijdag 6 juni 2025 om 13:21
Wat jij wil he. Ik ben van de school dat je partner je eigendom niet is, en dat iedereen een eigen leven mag hebben. Maar dat schijnt niet heel algemeen de norm te zijn. En dat lijkt me dus de echte vraag die alleen jij kan beantwoorden: wat vind JIJ acceptabel in een relatie?
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 6 juni 2025 om 13:30
Jij bent de enige die kan beslissen of je nog verder wil en een paging wil wagen om de relatie voort te zetten.
En ‘Nu de opleiding afgelopen is heeft ze zijn nummers gewist uit de werktelefoon (ze heeft op verzoek het wachtwoord gedeeld en toestemming gegeven deze te openen)
Heeft de werkgever van je vrouw ook toestemming gegeven dat jij toegang hebt tot haar werktelefoon en daar loopt te neuzen?
En ‘Nu de opleiding afgelopen is heeft ze zijn nummers gewist uit de werktelefoon (ze heeft op verzoek het wachtwoord gedeeld en toestemming gegeven deze te openen)
Heeft de werkgever van je vrouw ook toestemming gegeven dat jij toegang hebt tot haar werktelefoon en daar loopt te neuzen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 6 juni 2025 om 13:33
Ja, die viel me ook op. Mijn werkgever zou hier een vrij fors probleem van maken.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 6 juni 2025 om 13:47
vrijdag 6 juni 2025 om 14:11
Dat de meeste mensen een exclusieve relatie nastreven wil niet zeggen dat die mensen hun partner als hun eigendom zien.MyLittlePony schreef: ↑06-06-2025 13:21Wat jij wil he. Ik ben van de school dat je partner je eigendom niet is, en dat iedereen een eigen leven mag hebben. Maar dat schijnt niet heel algemeen de norm te zijn. En dat lijkt me dus de echte vraag die alleen jij kan beantwoorden: wat vind JIJ acceptabel in een relatie?
Vreemde redenering.
vrijdag 6 juni 2025 om 14:13
Heb jij een hersteld vertrouwen nodig om door te kunnen met je partner? Mijn mening wijkt wellicht wat af maar ik zie 100% vertrouwen echt als enorm overrated.
Ik zou met mijn partner praten over haar redenen om vreemd te gaan, hoe ze denkt hiermee om te gaan in de toekomst en dan is het wel klaar.
100% vertrouwen doe ik niemand. Mezelf niet eens.
Ik zou met mijn partner praten over haar redenen om vreemd te gaan, hoe ze denkt hiermee om te gaan in de toekomst en dan is het wel klaar.
.
vrijdag 6 juni 2025 om 14:20
Goh, zo’n werktelefoon is nogal een Ding voor veel mensen, hoe vreselijk geheim en gevoelig kan werkinformatie precies zijn als je niet bij de Geheime Dienst werkt? Ik had ooit een partner met een werktelefoon die hij ook privé ‘moest’ gebruiken, werd erg op aangedrongen i.i.g., en wij kenden elkaars codes om bijvoorbeeld in de auto even een appje voor te lezen of zo.
Algemeen gezien denk ik dat we in deze tijden van mobiele telefoons vooral zélf de verantwoordelijkheid hebben om geen geheimen te verstoppen in onze mobieltjes omdat een geheim alleen veilig is in het diepst van je eigen gedachten. Dat mensen die onraad ruiken wel eens kunnen zwichten voor de verleiding om in de telefoon van hun partner te kijken, is een gegeven. Hartstikke mooi dat sommigen dat nooit zullen doen, maar als je echt reden hebt om iemand te wantrouwen én je weet waar je de antwoorden hoogstwaarschijnlijk kunt vinden, is het een kleine (en logische) stap.
Maar OT: geen idee of dit einde oefening is, je vertelt weinig over haar beweegredenen om vreemd te gaan (is ze ongelukkig, eenzaam, gefrustreerd?), of was het een tijdelijke bevlieging waar ze oprecht spijt van heeft? Wil zij met jou verder? Zijn jullie samen gelukkig?
Algemeen gezien denk ik dat we in deze tijden van mobiele telefoons vooral zélf de verantwoordelijkheid hebben om geen geheimen te verstoppen in onze mobieltjes omdat een geheim alleen veilig is in het diepst van je eigen gedachten. Dat mensen die onraad ruiken wel eens kunnen zwichten voor de verleiding om in de telefoon van hun partner te kijken, is een gegeven. Hartstikke mooi dat sommigen dat nooit zullen doen, maar als je echt reden hebt om iemand te wantrouwen én je weet waar je de antwoorden hoogstwaarschijnlijk kunt vinden, is het een kleine (en logische) stap.
Maar OT: geen idee of dit einde oefening is, je vertelt weinig over haar beweegredenen om vreemd te gaan (is ze ongelukkig, eenzaam, gefrustreerd?), of was het een tijdelijke bevlieging waar ze oprecht spijt van heeft? Wil zij met jou verder? Zijn jullie samen gelukkig?
vrijdag 6 juni 2025 om 14:23
Naar dat je dit hebt moeten meemaken.
Ik heb lang geleden in een dergelijk schuitje gezeten, en in eerste instantie wilde ik wel moeite doen voor de relatie en mijn toenmalige man ook. Maar ik merkte dat, naarmate de tijd verstreek, mijn gevoel naar hem steeds minder werd.
Op allerlei manieren controle uitoefenen gaat het vertrouwen niet laten groeien, is mijn ervaring. Iemand vertrouwen is ook een soort keuze die je moet maken.
Het is vast mogelijk om een doorstart te maken, voor anderen, maar mij/ons is het dus niet gelukt. Het ging mij nog niet eens om de seks, maar om alle leugens die me waren verteld tijdens de affaire. Het idee dat ik hem veel plezier had gewenst op zijn "uitjes" en hij me vervolgens zo te kakken had gezet. Daar kon ik niet overheen stappen.
Ik heb lang geleden in een dergelijk schuitje gezeten, en in eerste instantie wilde ik wel moeite doen voor de relatie en mijn toenmalige man ook. Maar ik merkte dat, naarmate de tijd verstreek, mijn gevoel naar hem steeds minder werd.
Op allerlei manieren controle uitoefenen gaat het vertrouwen niet laten groeien, is mijn ervaring. Iemand vertrouwen is ook een soort keuze die je moet maken.
Het is vast mogelijk om een doorstart te maken, voor anderen, maar mij/ons is het dus niet gelukt. Het ging mij nog niet eens om de seks, maar om alle leugens die me waren verteld tijdens de affaire. Het idee dat ik hem veel plezier had gewenst op zijn "uitjes" en hij me vervolgens zo te kakken had gezet. Daar kon ik niet overheen stappen.
vrijdag 6 juni 2025 om 14:41
Dat weet de werkgever niet dus kan hij er ook geen probleem van maken.MyLittlePony schreef: ↑06-06-2025 13:33Ja, die viel me ook op. Mijn werkgever zou hier een vrij fors probleem van maken.
vrijdag 6 juni 2025 om 14:46
Voor mij persoonlijk geldt dat ik me in een relatie niets ergers dan vreemdgaan kan voorstellen. Goed, naast huiselijk geweld maar dat is een no brainer.
Dus voor mij zou het vertrouwen voorgoed weg zijn en ik zou niet de minste bereidheid hebben daaraan nog te werken dmv therapie of anderszins. Jammer van 30 jaar huwelijk dan. Je mag jezelf wat belangrijke vragen stellrn. En daar eerlijk in zijn naar jezelf. Alleen jij weet de antwoorden. Wij niet.
Sterkte!
Dus voor mij zou het vertrouwen voorgoed weg zijn en ik zou niet de minste bereidheid hebben daaraan nog te werken dmv therapie of anderszins. Jammer van 30 jaar huwelijk dan. Je mag jezelf wat belangrijke vragen stellrn. En daar eerlijk in zijn naar jezelf. Alleen jij weet de antwoorden. Wij niet.
Sterkte!
vrijdag 6 juni 2025 om 14:57
Geef je een goede relatie van 30 jaar op in verband met vreemdgaan? Ik zou die vraag ook niet per definitie met 'ja' beantwoorden.Rooss4.0 schreef: ↑06-06-2025 14:13Heb jij een hersteld vertrouwen nodig om door te kunnen met je partner? Mijn mening wijkt wellicht wat af maar ik zie 100% vertrouwen echt als enorm overrated.
vrijdag 6 juni 2025 om 15:03
Heel erg eens. Er zijn heel veel redenen waardoor ik een relatie zou beëindigen, maar een keer vreemdgaan staat niet op nummer 1. Zeker niet na een relatie van 30 jaar. De controle van TO zou ik bijvoorbeeld veel erger vinden.
vrijdag 6 juni 2025 om 15:10
Maar die controle is veroorzaakt door zijn vrouw die hun afspraken niet nakwam en stiekem een affaire had. Vind ik nogal vergelijkbaar, op de schaal van ‘erg’.nerdopviva schreef: ↑06-06-2025 15:03Heel erg eens. Er zijn heel veel redenen waardoor ik een relatie zou beëindigen, maar een keer vreemdgaan staat niet op nummer 1. Zeker niet na een relatie van 30 jaar. De controle van TO zou ik bijvoorbeeld veel erger vinden.
vrijdag 6 juni 2025 om 15:26
Nee, de controle is niet veroorzaakt door zijn vrouw, dat doet TO helemaal zelf. Er zijn allerlei manieren om op vreemdgaan te reageren. TO kiest ervoor te controleren.
vrijdag 6 juni 2025 om 15:42
En zijn vrouw koos ervoor om niet eerlijk te zijn over haar affaire. Er zijn ook allerlei manieren om met je eigen oneerlijkheid en ontrouw om te gaan. Zij koos ervoor om te liegen.nerdopviva schreef: ↑06-06-2025 15:26Nee, de controle is niet veroorzaakt door zijn vrouw, dat doet TO helemaal zelf. Er zijn allerlei manieren om op vreemdgaan te reageren. TO kiest ervoor te controleren.
Kortom, mensen doen stomme dingen.
vrijdag 6 juni 2025 om 15:59
Jij bepaalt zelf of het vertrouwen terugkomt en wat je daarvoor nodig hebt.
Praat met elkaar, probeer ook te begrijpen waarom zij vreemdging.
En dan nog kan het zijn, dat het je niet lukt om samen verder te gaan.
Top: bespreek het hier, of met een therapeut, maar niet met vrienden. Hun meningen gaan jullie proces ingewikkelder maken
Praat met elkaar, probeer ook te begrijpen waarom zij vreemdging.
En dan nog kan het zijn, dat het je niet lukt om samen verder te gaan.
Top: bespreek het hier, of met een therapeut, maar niet met vrienden. Hun meningen gaan jullie proces ingewikkelder maken
vrijdag 6 juni 2025 om 16:00
Google eens op GDPRClaire45 schreef: ↑06-06-2025 14:20Goh, zo’n werktelefoon is nogal een Ding voor veel mensen, hoe vreselijk geheim en gevoelig kan werkinformatie precies zijn als je niet bij de Geheime Dienst werkt? Ik had ooit een partner met een werktelefoon die hij ook privé ‘moest’ gebruiken, werd erg op aangedrongen i.i.g., en wij kenden elkaars codes om bijvoorbeeld in de auto even een appje voor te lezen of zo.
vrijdag 6 juni 2025 om 16:01
Nou lijkt me nogal logisch dat hij dat doet. Zou ik ook doen.nerdopviva schreef: ↑06-06-2025 15:26Nee, de controle is niet veroorzaakt door zijn vrouw, dat doet TO helemaal zelf. Er zijn allerlei manieren om op vreemdgaan te reageren. TO kiest ervoor te controleren.
vrijdag 6 juni 2025 om 16:01
Controle als basis van de relatie gaat niet. Daar word je helemaal gek van. Zij wilde zich weer bewijzen en ik wilde dat tijdelijk controleren. Ik had geen behoefte om haar werktelefoon te controleren, maar kon de mogelijkheid niet laten toen deze open lag en zij heeft daarna zonder bezwaar de pincode gegeven zodat ik deze kon openen.
Zoals gezegd hebben we 30 jaar een relatie, natuurlijk met pieken en af en toe dalen. Dit begon dus tijdens één van de dalen en werd al snel een dieptepunt.
Zoals gezegd hebben we 30 jaar een relatie, natuurlijk met pieken en af en toe dalen. Dit begon dus tijdens één van de dalen en werd al snel een dieptepunt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in