Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
zondag 8 juni 2025 om 19:57
2,5 miljoen stemmen. Alle lagen van de bevolking.Maleficent schreef: ↑08-06-2025 19:45Omdat er ook alle reden is om ontevreden te zijn, want veelal zijn dit mensen die afhankelijk zijn van sociale huurwoningen (die er te weinig zijn) en niet goed kunnen rondkomen. En dan is er een politicus die goed kan debatteren en die jou vertelt dat het allemaal komt door de asielzoekers. En ja, hij kan en wil er van alles aan doen, maar is alleen maar tegengewerkt.
zondag 8 juni 2025 om 19:57
Nee. Want volgens de rekenmodellen die vooraf gemaakt waren op basis van de partijplannen waren deze mensen beter uit bij Timmermans (waar ze allemaal een hekel aan hebben). Maar ja, Geertje had wél beloofd dat het eigen risico meteen afgeschaft zou worden. OOK al niet gelukt.Dala schreef: ↑08-06-2025 19:54Maar zelfs al zou op een bepaald moment het land zo boos zijn dat hij echt een absolute meerderheid gaat halen, zijn dit dan de mensen voor wie hij gouden bergen kan gaan waarmaken?
Zijn deze mensen eigenlijk niet boos zozeer boos op de asielzoekers maar op alle Nederlanders die het wel goed voor elkaar hebben?
Alsof dat de oplossing is, want dan wordt de premie wel weer hoger.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 8 juni 2025 om 19:58
De meneer die dit georganiseerd heeft, is een bekende in wappiekringen. Hij komt niet uit Ter Apel. De gemeente heeft intussen vrij duidelijk gereageerd, de politie zal ook in actie komen als ze daar vanavond weer willen controleren. Maar ja, dat vinden dit soort mensen natuurlijk alleen maar mooi.
Ondertussen vraag ik me vooral af hoe het voor mij veiliger wordt als mij onbekende mannen mij dwingen met mijn auto aan de kant te staan als ik net goedkope cola en benzine gekocht heb. Ik zou niet weten hoe ik zou reageren en ik rij daar nog wel eens.
Ondertussen vraag ik me vooral af hoe het voor mij veiliger wordt als mij onbekende mannen mij dwingen met mijn auto aan de kant te staan als ik net goedkope cola en benzine gekocht heb. Ik zou niet weten hoe ik zou reageren en ik rij daar nog wel eens.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
zondag 8 juni 2025 om 20:07
Maar als puntje bij paaltje komt maakt economische voorspoed niet zoveel uit. Zolang men maar mag blijven schreeuwen. Want dat Wilders zogenaamd is "tegengewerkt" boeit niemand op het gebied van huurwoningen of eigen risico. Het gaat allemaal alleen maar over dat de PVV het asielplan er niet doorheen heeft gekregen.Maleficent schreef: ↑08-06-2025 19:57Nee. Want volgens de rekenmodellen die vooraf gemaakt waren op basis van de partijplannen waren deze mensen beter uit bij Timmermans (waar ze allemaal een hekel aan hebben). Maar ja, Geertje had wél beloofd dat het eigen risico meteen afgeschaft zou worden. OOK al niet gelukt.
Alsof dat de oplossing is, want dan wordt de premie wel weer hoger.
zondag 8 juni 2025 om 21:11
Dala schreef: ↑08-06-2025 19:54Maar zelfs al zou op een bepaald moment het land zo boos zijn dat hij echt een absolute meerderheid gaat halen, zijn dit dan de mensen voor wie hij gouden bergen kan gaan waarmaken?
Zijn deze mensen eigenlijk niet boos zozeer boos op de asielzoekers maar op alle Nederlanders die het wel goed voor elkaar hebben?
Jazeker! Want onze Geert smurft dat wel even!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 8 juni 2025 om 21:44
Om te beginnen is er helemaal niemand illegaal.Phlox24 schreef: ↑08-06-2025 19:33In Nederland stonden ze op de parkeerplaats toen de politie kwam. Op dat moment waren ze kennelijk niet met strafbare feiten bezig. In Duitsland stonden ze op de weg, maar daar heeft de Nederlandse politie geen gezag. Dat zal de Duitse politie moeten aanpakken en die heeft ze weggestuurd.
Ik vraag mij wel af hoe deze mensen beoordelen of iemand illegaal is. Ze mogen immers niet naar identificatie vragen en aan iemands neus kan je niet zijn of iemand illegaal is.
zondag 8 juni 2025 om 21:46
Heb ik ook over zitten nadenken. Ik denk dat ik 112 zou bellen.Nana_Mouskouri schreef: ↑08-06-2025 19:58De meneer die dit georganiseerd heeft, is een bekende in wappiekringen. Hij komt niet uit Ter Apel. De gemeente heeft intussen vrij duidelijk gereageerd, de politie zal ook in actie komen als ze daar vanavond weer willen controleren. Maar ja, dat vinden dit soort mensen natuurlijk alleen maar mooi.
zondag 8 juni 2025 om 21:50
Volgende keer mijn teveel ingekochte Duitse sigaretten toch maar even verstoppen onder het reservewiel.Nana_Mouskouri schreef: ↑08-06-2025 19:58De meneer die dit georganiseerd heeft, is een bekende in wappiekringen. Hij komt niet uit Ter Apel. De gemeente heeft intussen vrij duidelijk gereageerd, de politie zal ook in actie komen als ze daar vanavond weer willen controleren. Maar ja, dat vinden dit soort mensen natuurlijk alleen maar mooi.
Ze staan er nu niet, in ieder geval een uur geleden nog niet.
zondag 8 juni 2025 om 21:56
En diezelfde politie doet wel intimiderende huisbezoeken aan demonstranten van XR. Daar hebben ze dan weer geen begrip voor.Lady*Voldemort schreef: ↑08-06-2025 19:13Dus als er een bruine persoon in die auto zit kunnen ze los.
En die kutpolitie maar begrip hebben voor de emoties en roepen dat er niks strafbaars is gebeurd.
Echt ik heb hier geen woorden voor.
We zijn al een fascistische samenleving geworden.
Niet mijn regering
zondag 8 juni 2025 om 22:02
Ik vind het allemaal heel beangstigend. Of links of rechts nu "de grootste" wordt en wat voor kabinet we ook zullen gaan krijgen... Ik hoop eerlijk gezegd nu niet eens meer op een (overwegend) links kabinet maar op een middenkabinet want de hel breekt los. En het heeft allemaal niet eens met asiel, wooncrisis of financiële onrust te maken maar met machtsvertoon. Macht die nu getoond en gegrepen wordt. Eng.
zondag 8 juni 2025 om 22:12
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... or-burgers
Toen de politie aankwam stonden ze op een parkeerterrein, dus ja, als je iemand niet op heterdaad betrapt of bewijzen hebt op beeld oid, dan kun je als politiek ook eigenlijk niks doen.
Wel grappig, Wilders die zegt dat hij volgende keer mee wil doen. Die kan niet eens zonder beveiliging naar de bakker, en die wil dan auto's aanhouden met een geel vestje aan? Wanne gek.
Toen de politie aankwam stonden ze op een parkeerterrein, dus ja, als je iemand niet op heterdaad betrapt of bewijzen hebt op beeld oid, dan kun je als politiek ook eigenlijk niks doen.
Wel grappig, Wilders die zegt dat hij volgende keer mee wil doen. Die kan niet eens zonder beveiliging naar de bakker, en die wil dan auto's aanhouden met een geel vestje aan? Wanne gek.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 8 juni 2025 om 22:14
Ik weet niet hoor, maar het lijkt wel alsof sinds corona de mensen gek geworden zijn ofzo. Ook weer mooi wappievoer misschien, maar ik vind alles wel heel erg veranderd in de afgelopen 5 jaar. Vooral de houding/mening van mensen, en dat mensen alleen hun zienswijze als waarheid zien en alle anderen zijn niet goed wijs...?
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 8 juni 2025 om 22:16
Ja klopt wel vind ik. Ook een vriendin door verloren die ineens me al haar nuchterheid ging geloven in complotten. En geen kleintjes, zelfs die van de platte aarde. Ze noemde mij een nuttige idioot.MrsM schreef: ↑08-06-2025 22:14Ik weet niet hoor, maar het lijkt wel alsof sinds corona de mensen gek geworden zijn ofzo. Ook weer mooi wappievoer misschien, maar ik vind alles wel heel erg veranderd in de afgelopen 5 jaar. Vooral de houding/mening van mensen, en dat mensen alleen hun zienswijze als waarheid zien en alle anderen zijn niet goed wijs...?
zondag 8 juni 2025 om 22:19
Ik ben zo blij dat ik me in mijn sociale huurwoning in andere kringen begeef. In mijn hele straat is er één buurman die bij elk leeg huis roept dat er wel buitenlanders in zullen komen. Is tot nu toe in 0 gevallen zo geweest. Wel alleenstaande mannen in een eengezinswoning die vaker wel vastzitten dan niet en/of de gordijnen in de fik steken/op vogels schieten met een kruisboog…Maleficent schreef: ↑08-06-2025 19:45Omdat er ook alle reden is om ontevreden te zijn, want veelal zijn dit mensen die afhankelijk zijn van sociale huurwoningen (die er te weinig zijn) en niet goed kunnen rondkomen. En dan is er een politicus die goed kan debatteren en die jou vertelt dat het allemaal komt door de asielzoekers. En ja, hij kan en wil er van alles aan doen, maar is alleen maar tegengewerkt.
Mijn sibling werkt met statushouders en in de tien jaar dat hij dit doet heeft hij 3 gezinnen naar een vaste sociale huurwoning begeleid.
zondag 8 juni 2025 om 22:21
Ik heb het idee dat de blokkeerfriezen in 2017 het kantelpunt zijn geweest.MrsM schreef: ↑08-06-2025 22:14Ik weet niet hoor, maar het lijkt wel alsof sinds corona de mensen gek geworden zijn ofzo. Ook weer mooi wappievoer misschien, maar ik vind alles wel heel erg veranderd in de afgelopen 5 jaar. Vooral de houding/mening van mensen, en dat mensen alleen hun zienswijze als waarheid zien en alle anderen zijn niet goed wijs...?
zondag 8 juni 2025 om 22:53
Nikki Sterkenburg heeft allang weerlegd dat PVV stemmers niet altijd arm of dom zijn.
Was het maar zo simpel.
In realiteit zijn er ook mensen met een vaste baan en een koopwoning racistisch.
Dit soort mensen praat de VVD naar de mond. De PVV hoeft dus alleen maar in te koppen en dit hebben ze daarom ook gedaan.
De serieuze politieke partijen moeten om die reden dit soort mensen bestrijden. Ze hebben het namelijk veel te goed .
Ik zou niet sympathiseren met de PVV en hun stemmers.
Zij sympathiseren zich namelijk ook niet met jou.
Was het maar zo simpel.
In realiteit zijn er ook mensen met een vaste baan en een koopwoning racistisch.
Dit soort mensen praat de VVD naar de mond. De PVV hoeft dus alleen maar in te koppen en dit hebben ze daarom ook gedaan.
De serieuze politieke partijen moeten om die reden dit soort mensen bestrijden. Ze hebben het namelijk veel te goed .
zondag 8 juni 2025 om 23:01
MrsM schreef: ↑08-06-2025 22:12https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... or-burgers

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 8 juni 2025 om 23:12
Maar is de haat, het racisme en bovenal die macht zelf in eigen hand gaan nemen dan onder alle lagen van de bevolking toegenomen en zo ja waarom? Waar is dit nou een verschijnsel van of tegen?Hert schreef: ↑08-06-2025 22:53Nikki Sterkenburg heeft allang weerlegd dat PVV stemmers niet altijd arm of dom zijn.
Was het maar zo simpel.
Juist misschien dan door degenen die wél een vaste baan en koopwoning hebben, die het niet kunnen gooien op "in de steek gelaten zijn", de huursubsidie nodig hebben of zich druk maken om een zorgpremie.
Wat maakt deze mensen nou zo boos? Waar komt het machtsvertoon vandaan? Het speelt namelijk wereldwijd. Waarom konden deze mensen (of hun ouders, of mensen uit vergelijkbare posities) zich 25 jaar geleden wel prima vinden in normale, stabiele partijen en wendt men zich nu tot PVV, FvD of neemt het heft maar helemaal in eigen handen?
Probeert men hier nou een soort bezieling uit te halen?
zondag 8 juni 2025 om 23:19
Onder die illegale grenscontroleurs zat de meer,aals veroordeelde crimineel, opperwap en oproerkraaier Jan Huzen.
https://videre.fail/opruier-jan-houdt-i ... controles/
https://videre.fail/opruier-jan-houdt-i ... controles/
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
maandag 9 juni 2025 om 01:06
Voor mijn gevoel is het ongelijkheid, en de zorgen die daaruit voortkomen. Sinds de VVD aan de macht is, is de inkomensgelijkheid alleen maar gedaald. Je ziet dat mensen het moeilijker krijgen met de boodschappen, dat er minder geld is voor leuke dingen. Daar heeft iedereen last van als je niet bij de top 10% hoort, maar het wordt wel makkelijker om dan het sentiment aan te wakkeren jegens "anderen". Asielzoekers die naar de efteling kunnen steekt meer als je al jaren niet met je kinderen die kant op hebt kunnen gaan ondanks dat je er hard voor werkt. De mensen zouden veel minder boos zijn als ook zij zouden kunnen gaan zonder dat ze vervolgens zich zorgen hoeven te maken over de boodschappen of andere keuzes moeten maken.Dala schreef: ↑08-06-2025 23:12Maar is de haat, het racisme en bovenal die macht zelf in eigen hand gaan nemen dan onder alle lagen van de bevolking toegenomen en zo ja waarom? Waar is dit nou een verschijnsel van of tegen?
Juist misschien dan door degenen die wél een vaste baan en koopwoning hebben, die het niet kunnen gooien op "in de steek gelaten zijn", de huursubsidie nodig hebben of zich druk maken om een zorgpremie.
Wat maakt deze mensen nou zo boos? Waar komt het machtsvertoon vandaan? Het speelt namelijk wereldwijd. Waarom konden deze mensen (of hun ouders, of mensen uit vergelijkbare posities) zich 25 jaar geleden wel prima vinden in normale, stabiele partijen en wendt men zich nu tot PVV, FvD of neemt het heft maar helemaal in eigen handen?
Probeert men hier nou een soort bezieling uit te halen?
En dat is ook waarom het voor de PVV makkelijk campagne voeren is. Het is extreem makkelijk om dit soort voorbeelden uit te lichten. Een asielgezin dat een huis krijgt, of een bepaalde vergunning om maar een dwarsstraat te noemen. Het maakt niet uit dat voor elk asielgezin er tientallen Nederlandse gezinnen een huis krijgen. Dat ene voorbeeld blijft meer hangen bij "pijn" en onzekerheid.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in