relatieproblemen door oa dominantie en achterdocht

10-06-2025 13:11 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
goedemiddag,

zijn er ook vrouwen die een relatie hebben met een buitenlandse man (in dit geval servisch) met problemen door dominantie, achterdocht, controle?
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 14:44
ik communiceer al ruim 2,5 jaar dat ik dingen anders zie maar het komt niet binnen helaas..
Ik geloof meteen dat je dit met woorden hebt gecommuniceerd. En een echt leuke partner hoort dat en doet zijn best voor je (nouja, een echte leukerd laat dit gedrag natuurlijk om te beginnen al niet zien).

Je vriend negeert jouw woorden (reden genoeg om je biezen te pakken). Maar door te blijven communiceer je ook met hem. Namelijk: dat jouw woorden niet serieus hoeven worden genomen, want jullie handelen er beiden niet naar en dat heeft geen consequenties. Niet voor hem tenminste. Van hem kun je geen verandering verwachten, dus als je dit niet meer wilt, moet het van jou komen.

Dat doet even pijn want liefde is niet rationeel en soms houd je van iemand die niet goed voor je is. Na dat liefdesverdriet ben je beter af, en zul je zien dat je echt wel zonder hem kan, en dat het leven leuker is als iemand je niet de hele tijd controleert en onzeker maakt.
What a nuanced anxiety
We wonen niet samen, hij woont een uur bij mij vandaan.
Is als 9 jarige hier gekomen.
Ik hou van hem en nee ik ben niet gebleven omdat ik niet alleen wil zijn.
Ik ben blijven hopen dat ik ooit door zou dringen.
Het is sinds zondag uit nav discussie dat hij vind dat ie t recht heeft in mijn telefoon te kijken en ik dat schending vsn mijn privacy vind.
Heeft ie eerder gedaan en toen gezien dat ik met vriendin over onze problemen had. Vind hij niet kunnen en zegt nu dat ik zijn vertrouwen beschaamd heb....
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 17:59
Het is sinds zondag uit nav discussie dat hij vind dat ie t recht heeft in mijn telefoon te kijken en ik dat schending vsn mijn privacy vind.
Heeft ie eerder gedaan en toen gezien dat ik met vriendin over onze problemen had. Vind hij niet kunnen en zegt nu dat ik zijn vertrouwen beschaamd heb....
Mooi zo.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Wat heb je er precies aan om te weten of zijn dominante en jaloerse gedrag cultuur of karakter is?
Mijn ervaring is dat dit niet verandert. Dus verbreek de relatie als je wilt dat dit stopt.
Nana_Mouskouri schreef:
10-06-2025 14:49
Ja, daarom worden hier ook geen vrouwen vermoord, past niet in onze cultuur.
Vergis je niet, iedere 8 dagen wordt hier in Nederland een vrouw omgebracht.
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
EnigeEchte schreef:
Mocht je ook zo in zijn telefoon ? Vast niet gok ik .
En je hebt gelijk is een schending van je privacy .
noekske74 schreef:
10-06-2025 18:04
Ik denk dat het sarcastisch bedoeld was.
Dit soort zaken zit absoluut in de cultuur en religie. En dat ga jij, als vrouw, echt niet veranderen. Na een huwelijk en met kinderen zal het zelfs toenemen.
noekske74 schreef:
10-06-2025 18:04
duh :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
EnigeEchte schreef:

Well done, hou vol!
EnigeEchte schreef:
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat je wil weten of dit ook maar iéts met zijn afkomst te maken heeft. Het is ook totaal irrelevant aangezien hij al bijna zijn hele leven hier woont.

Stel nou dat wij allemaal hadden gezegd "meid, wees maar vergevingsgezind hoor, hij kan er niks aan doen, dat heb je met die Serviërs", was je dan onmiddellijk terug gerend?
.
Hij mag zijn cultuur hebben, maar ik heb ook mijn cultuur en ik heb geen behoefte aan een bemoeizuchtige, dominante man die mij onder controle wil houden.
Wat een raar topic is dit eigenlijk. TO heeft het over relatieproblemen terwijl nu blijkt dat het al uit is. En TO haalt er cultuur bij terwijl er geen enkele aanleiding is om te denken dat 's mans horkerigheid met 's mans culturele achtergrond heeft te maken.

TO echt, vergeet die man, vergeet dat hele cultuuraspect en ga aan je zelfliefde en eigenwaarde werken. Dat is hier namelijk het echte issue.
Purplepeanut schreef:
10-06-2025 18:01
Wat heb je er precies aan om te weten of zijn dominante en jaloerse gedrag cultuur of karakter is?
Mijn ervaring is dat dit niet verandert. Dus verbreek de relatie als je wilt dat dit stopt.
Omdat hij zegt dat t cultuur is en ik dat betwijfel
Rooss4.0 schreef:
10-06-2025 19:27
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat je wil weten of dit ook maar iéts met zijn afkomst te maken heeft. Het is ook totaal irrelevant aangezien hij al bijna zijn hele leven hier woont.

Stel nou dat wij allemaal hadden gezegd "meid, wees maar vergevingsgezind hoor, hij kan er niks aan doen, dat heb je met die Serviërs", was je dan onmiddellijk terug gerend?
Natuurlijk niet.
Ik wil dat weten omdat hij t zegt en ik dat betwijfel
Avena schreef:
10-06-2025 19:42
Wat een raar topic is dit eigenlijk. TO heeft het over relatieproblemen terwijl nu blijkt dat het al uit is. En TO haalt er cultuur bij terwijl er geen enkele aanleiding is om te denken dat 's mans horkerigheid met 's mans culturele achtergrond heeft te maken.

TO echt, vergeet die man, vergeet dat hele cultuuraspect en ga aan je zelfliefde en eigenwaarde werken. Dat is hier namelijk het echte issue.
Nogmaals ik vraag me alleen af of het een cultuurding is omdat hij dat zegt en ik dat betwijfel.
Maar goed, als ik hier niet gewoon vragen kan stellen en meningen kan horen omdat het in jullie ogen niet relevant meer is...
Dan laat ik het hierbij
Je twijfels zijn terecht, EnigeEchte.
Zijn gedrag is niet oké.
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 19:54

Waarom is dat in vredesnaam nog relevant als het al uit is?
gonniegijsje schreef:
10-06-2025 14:36
In die die regionen vind je ook meer gevallen van eerwraak en femicide dan hier dus kan je zeker stellen dat dergelijk gedrag meer voorkomt
Maar das wat anders dan dat daar normaal is en zeker niet iets wat je dus moet accepteren

Check je eigen feiten even!
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 19:58
Nogmaals ik vraag me alleen af of het een cultuurding is omdat hij dat zegt en ik dat betwijfel.

Dus… stel je voor ALLE Servische mannen doen dit. Het is hun cultuur. Wat dan?
Heb je dan een andere mening over zijn gedrag? Vind je het dan wel oké?
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 19:55
Natuurlijk niet.
Ik wil dat weten omdat hij t zegt en ik dat betwijfel
Het is ook niet waar hij is gewoon een eikel .
EnigeEchte schreef:
Ook als het zijn cultuur is wil nog niet zeggen dat jij je aan moet passen.

Ik denk niet dat hij kan veranderen, ik denk niet dat jij hem kan veranderen en ik denk ook niet dat jij gelukkig met hem kunt worden
Bij mijn vriend (ex) van jaren geleden was het wel een cultuurding. Maar daarom vond ik het nog niet ok dat hij mij voor hoer uitmaakte als ik een rok boven de knie droeg. Of dat ik me moest verantwoorden als ik 10 min later thuis was dan anders.

Echt, je hoeft die discusie niet te voeren met hem, je kan hem niet veranderen. Hij is zo, wat de reden ook is.
EnigeEchte schreef:
Dat is het wel, maar dat maakt het nog niet oké.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven