Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
zondag 15 juni 2025 om 22:00
Ik ben vóór! Waar kan ik tekenen?
Wat ik ook belachelijk duur vind: schoolfoto's. Ik snap het principe niet eens van die 'pasfoto's', terwijl ik me dan wel voor kan stellen dat een klassenfoto voor velen wel leuk is. Maar waarom zo ontzettend duur en 'professioneel'? Bij zoon op school werd door elk jaar door een ouder of leerkracht een groepsfoto gemaakt en die vond ik leuker dan de standaard schoolfoto's die er bij dochter zijn. En dan hoef je geen 15/20€ af te tikken. Vind dat ook niet meer van deze tijd.
zondag 15 juni 2025 om 22:02
Ja dat ook. Wat een flauwekul.apiejapie schreef: ↑15-06-2025 22:00Ik ben vóór! Waar kan ik tekenen?
Wat ik ook belachelijk duur vind: schoolfoto's. Ik snap het principe niet eens van die 'pasfoto's', terwijl ik me dan wel voor kan stellen dat een klassenfoto voor velen wel leuk is. Maar waarom zo ontzettend duur en 'professioneel'? Bij zoon op school werd door elk jaar door een ouder of leerkracht een groepsfoto gemaakt en die vond ik leuker dan de standaard schoolfoto's die er bij dochter zijn. En dan hoef je geen 15/20€ af te tikken. Vind dat ook niet meer van deze tijd.
Een van de eerste dingen om mee te stoppen en er is weer een dagdeel voor normaal onderwijs gewonnen.
maandag 16 juni 2025 om 08:58
maandag 16 juni 2025 om 09:16
Vind ik ook, vakanties zijn echt niet grappig meer. We kamperen vaak, maar een nacht op een camping is zoveel duurder geworden dan pakweg tien jaar geleden.Vlaginvaas schreef: ↑16-06-2025 08:58Ik vind vakanties echt te duur geworden. Dit jaar blijven we thuis, gaan de tuin opleuken en verder vaker luxe boodschappen halen en lekker wandelen, fietsen en zwemmen. Er moest even een knop om maar vind het nu wel leuk. Ook geen keuze, in en uitpak stress. Helemaal prima,
maandag 16 juni 2025 om 09:24
maandag 16 juni 2025 om 09:59
Schoolfoto's zijn ook wel een beetje achterhaald, maar heel lang was dat een van de weinige momenten dat er foto's werden gemaakt.
Ik vind vakanties niet goedkoop of zo, maar ook niet extreem duur. Natuurlijk is het ook een stuk betaalbaarder als je met 2 volwassenen gaat ipv een gezin.
Ik vind vakanties niet goedkoop of zo, maar ook niet extreem duur. Natuurlijk is het ook een stuk betaalbaarder als je met 2 volwassenen gaat ipv een gezin.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 16 juni 2025 om 14:14
Dat is ook prijzig. Hier is het £24.95 - dat is €30 voor 6 foto’s. En die moet je als Nederlander in het buitenland alleen maar doen bij fotograferen die ervaring hebben met het maken van Nederlandse paspoort foto’s, omdat de afmetingen van het hoofd anders zijn dan voor een Brits paspoort.pampalate schreef: ↑13-06-2025 17:33Ik moest pasfoto’s laten maken, ivm verlengen van mijn rijbewijs. Gewoon even €22,50 aftikken!!
De pasfoto wordt digitaal naar RDW verzonden en je krijgt dan zelf 4 pasfoto’s mee. Geen idee wat ik nog met pasfoto’s verder moet, als ik mijn paspoort over een paar jaar weer moet aanvragen, moet ik toch een recente foto laten maken.
De portret schoolfoto is hier rond de £13,50. De foto van de hele school was vanaf £30. Mijn man rekende uit dat als alle ouders tenminste een foto zouden kopen (die van de hele school), de fotograaf £15000 zou ontvangen (!). Wij hebben die foto van £30 ook niet gekocht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 16 juni 2025 om 15:15
Ik ben aan het kijken naar verzorgingsproducten. Kwam tijdens het zoeken ook terecht bij producten zinder troep. Dus heb nu shampoo en zonbescherming. Begreep dat je eerst door een fase heen moet dat je niks merkt of dat het zelfs ergers kan worden. Vette of juist droge huid. Ben benieuwd.
Mijn zonnebrandcrème die ik jaren gebruik was 12 a 15 euro. Vorig jaar 19 en 50ml minder inhoud. Nu 25 euro. Te erg hoor.
Nu heb ik vergelijken 25ml minder dan eerder. Maar hopelijk smeert het lekker en is get echt zonder troep. 150 ml voor 25 euro. Kijken hoe lang ik er mee doe, want ze zeggen dat je weinig nodig hebt. En bij vele andere merken heb je toch veel nodig voor je hele lichaam.
Dus mocht iemand nog tips hebben qua verzorgingsproducten zonder zooi en eerlijke realistische prijzen... ik hoor het graag.
Goed voor het milieu en voor de portemonnee wil ik best heen. Minder grote schappen en keuzes overal. Heerlijk
Mijn zonnebrandcrème die ik jaren gebruik was 12 a 15 euro. Vorig jaar 19 en 50ml minder inhoud. Nu 25 euro. Te erg hoor.
Nu heb ik vergelijken 25ml minder dan eerder. Maar hopelijk smeert het lekker en is get echt zonder troep. 150 ml voor 25 euro. Kijken hoe lang ik er mee doe, want ze zeggen dat je weinig nodig hebt. En bij vele andere merken heb je toch veel nodig voor je hele lichaam.
Dus mocht iemand nog tips hebben qua verzorgingsproducten zonder zooi en eerlijke realistische prijzen... ik hoor het graag.
Goed voor het milieu en voor de portemonnee wil ik best heen. Minder grote schappen en keuzes overal. Heerlijk
maandag 16 juni 2025 om 15:24
Van zonnebrandcrème heb je altijd veel nodig anders werkt het niet. We smeren allemaal veel te dun. Het moet zo dik zijn als een flinke laag pindakaas. Je hebt 7 theelepels nodig voor je hele lichaam. Dat is 33 ml. En je moet iedere 2 uur opnieuw smeren. Dus als je het goed doet kun je met die 150 ml amper 5 keer smeren. Idioot duur dus en eigenlijk ook gevaarlijk want zo dik smeert niemand, zeker niet voor dat geld. Ik denk dat je beter kunt investeren in UV werende kleding? Of niet in de zon gaan?Monstrea schreef: ↑16-06-2025 15:15Ik ben aan het kijken naar verzorgingsproducten. Kwam tijdens het zoeken ook terecht bij producten zinder troep. Dus heb nu shampoo en zonbescherming. Begreep dat je eerst door een fase heen moet dat je niks merkt of dat het zelfs ergers kan worden. Vette of juist droge huid. Ben benieuwd.
maandag 16 juni 2025 om 15:27
maandag 16 juni 2025 om 15:29
Kijk eens naar die van Jetske Ultee, die zijn non-profit. 250 ml voor 18,95 euro of gewoon gelijk een liter voor 41,95 euro.Monstrea schreef: ↑16-06-2025 15:15Ik ben aan het kijken naar verzorgingsproducten. Kwam tijdens het zoeken ook terecht bij producten zinder troep. Dus heb nu shampoo en zonbescherming. Begreep dat je eerst door een fase heen moet dat je niks merkt of dat het zelfs ergers kan worden. Vette of juist droge huid. Ben benieuwd.
meisje85 wijzigde dit bericht op 16-06-2025 15:32
0.22% gewijzigd
maandag 16 juni 2025 om 15:31
Met 33 ml krijg ik dit goddelijke lichaam niet ingesmeerd hoor. Veel te weinig en al helemaal niet vergelijkbaar met een dikke laag pindakaas. Hoe verzin je het?EefjeEverzwijn schreef: ↑16-06-2025 15:24Van zonnebrandcrème heb je altijd veel nodig anders werkt het niet. We smeren allemaal veel te dun. Het moet zo dik zijn als een flinke laag pindakaas. Je hebt 7 theelepels nodig voor je hele lichaam. Dat is 33 ml. En je moet iedere 2 uur opnieuw smeren. Dus als je het goed doet kun je met die 150 ml amper 5 keer smeren. Idioot duur dus en eigenlijk ook gevaarlijk want zo dik smeert niemand, zeker niet voor dat geld. Ik denk dat je beter kunt investeren in UV werende kleding? Of niet in de zon gaan?
Maar goed, ik heb dit jaar gewoon etos eigen merk gekocht in de aanbieding. Normaal koop ik vision 1 + 1 gratis, maar het is me echt te gortig.
maandag 16 juni 2025 om 15:35
Ja ik heb dat uiteraard niet zelf bedachtFlipflop schreef: ↑16-06-2025 15:31Met 33 ml krijg ik dit goddelijke lichaam niet ingesmeerd hoor. Veel te weinig en al helemaal niet vergelijkbaar met een dikke laag pindakaas. Hoe verzin je het?
Maar goed, ik heb dit jaar gewoon etos eigen merk gekocht in de aanbieding. Normaal koop ik vision 1 + 1 gratis, maar het is me echt te gortig.

maandag 16 juni 2025 om 15:39
Ik ga ( nog steeds) heel goed op de schoolfoto's van mijn zoon. Op de crèche werd de eerste gemaakt toen hij een baby was en zo elk jaar. Hij zit nu op de middelbare en ik heb de eerste schoolfoto en klassefoto al ontvangen in het begin van het jaar. Ik wist nooit wat ik ermee moest, maar heb met de tweede foto ( op de crèche dus) een juffenboekje in het leven geroepen. Elke leidster, juf en mentor die hij tot nu toe heeft gehad, heeft er een leuk stukje in geschreven bij de betreffende foto. Ik ben van plan dit tot en met zijn examenjaar vol te houdenapiejapie schreef: ↑15-06-2025 22:00Ik ben vóór! Waar kan ik tekenen?

maandag 16 juni 2025 om 15:48
Dat je op de middelbare school bij de mentor langs gaat met dat boek? En je zoon weet dat en is akkoord?Ceester schreef: ↑16-06-2025 15:39Ik ga ( nog steeds) heel goed op de schoolfoto's van mijn zoon. Op de crèche werd de eerste gemaakt toen hij een baby was en zo elk jaar. Hij zit nu op de middelbare en ik heb de eerste schoolfoto en klassefoto al ontvangen in het begin van het jaar. Ik wist nooit wat ik ermee moest, maar heb met de tweede foto ( op de crèche dus) een juffenboekje in het leven geroepen. Elke leidster, juf en mentor die hij tot nu toe heeft gehad, heeft er een leuk stukje in geschreven bij de betreffende foto. Ik ben van plan dit tot en met zijn examenjaar vol te houden![]()
maandag 16 juni 2025 om 16:21
Haha ja echt he. Het kost ook weer miljarden per jaar afhankelijk wat je allemaal mee rekent. De correspondent had er in 2018 een artikel over geschreven. 30 miljard per jaar.
Er wordt tussen 2018 en 2030 al 19 miljard ingeraamd voor nieuwe wegen en oplossen knelpunten.
Dan komt de rest er allemaal bij
maandag 16 juni 2025 om 22:37
Dit is een grap mag ik hopen?Ceester schreef: ↑16-06-2025 15:39Ik ga ( nog steeds) heel goed op de schoolfoto's van mijn zoon. Op de crèche werd de eerste gemaakt toen hij een baby was en zo elk jaar. Hij zit nu op de middelbare en ik heb de eerste schoolfoto en klassefoto al ontvangen in het begin van het jaar. Ik wist nooit wat ik ermee moest, maar heb met de tweede foto ( op de crèche dus) een juffenboekje in het leven geroepen. Elke leidster, juf en mentor die hij tot nu toe heeft gehad, heeft er een leuk stukje in geschreven bij de betreffende foto. Ik ben van plan dit tot en met zijn examenjaar vol te houden![]()
maandag 16 juni 2025 om 22:45
Dat ligt helemaal aan je huidtype en de factor die je gebruikt.EefjeEverzwijn schreef: ↑16-06-2025 15:24Van zonnebrandcrème heb je altijd veel nodig anders werkt het niet. We smeren allemaal veel te dun. Het moet zo dik zijn als een flinke laag pindakaas. Je hebt 7 theelepels nodig voor je hele lichaam. Dat is 33 ml. En je moet iedere 2 uur opnieuw smeren. Dus als je het goed doet kun je met die 150 ml amper 5 keer smeren. Idioot duur dus en eigenlijk ook gevaarlijk want zo dik smeert niemand, zeker niet voor dat geld. Ik denk dat je beter kunt investeren in UV werende kleding? Of niet in de zon gaan?
Ook een Pluviofiel
dinsdag 17 juni 2025 om 00:35
Waarom hoop je dat? Wat heeft het met jou te maken?
dinsdag 17 juni 2025 om 06:23
dinsdag 17 juni 2025 om 07:23
Lol, dat bovenste is zeker waar. Ik zal eens kijken tot wanneer hij het okay blijft vinden

Hij weet het, maar merkt er trouwens niks van. Het is maar 1 keer per jaar en ik regel het direct met de mentor zelf, ik ben benieuwd!
dinsdag 17 juni 2025 om 07:29
Als het maar 7 minuten met de auto is, dan kan hij toch ook wel op de fiets?apiejapie schreef: ↑15-06-2025 18:24Hier is openbaar vervoer ook geen optie. Elke dag breng ik kind naar school. Met de auto 7 minuten, maar met openbaar vervoer zou hij er meer dan een uur over doen en twee keer over moeten stappen. Geen optie voor hem.
Ik ben heel blij dat ik de ruimte heb (zowel financieel als qua oppervlakte) om een auto te kunnen rijden.