Niet koken op vakantie
maandag 16 juni 2025 om 21:06
In een ander topic ('op vakantie met kleuters, hoe kom ik uitgerust terug') zeiden meerdere mensen dat ze absoluut niet koken op vakantie. Wij boeken altijd een huisje en ik kook vaker wel dan niet. Zou ook best wat minder willen koken (het gaat me niet om de taakverdeling hoor!), maar vraag me af hoe anderen dat doen. Betekent niet koken elke dag uit eten? Dat is toch enorm duur? Ik krijg buikpijn van vaak uit eten en ook qua gewicht word ik niet happy van de gevolgen. Uitgebreid ergens lunchen kan trouwens wel een goed alternatief zijn af en toe, maar meestal mis ik dan toch groenten. Afhalen: zelfde probleem, ik vind vaak snacken vreselijk en man idem (in tegenstelling tot onze kinderen natuurlijk). Dus ik denk dat ik het bij zo eenvoudig mogelijk koken houd, maar ik vind dat lastig. Thuis ben ik de kok en we eten best goed en gevarieerd, op vakantie gaat dat lastiger en waarschijnlijk denk ik te moeilijk als het gaat om recepten. Maar elke avond salade met broodje wordt hem ook niet. Hoe doen jullie (de mensen die wel koken) dat en iemand nog een goede tip? Ben heel benieuwd!
maandag 16 juni 2025 om 22:26
Tijdens de vakanties met ouders wel gekookt want we zaten in een huisje of appartement. De keren dat ik alleen op vakantie ging nooit gekookt want hotel. Soms zat er ontbijt bij en soms niet. Ik ging ter plaatse wel naar de supermarkt voor mijn ontbijt als dat er niet bij zat, snacks en soms ook de lunch. Avond eten was altijd in een restaurant of een ander simpeler eettentje of een wok to go ofzo.
In China was ik vaak voor 5-15 euro kwijt per dag aan eten en drinken. Zuid Korea tussen de 10-25 euro per dag. Japan was iets duurder maar nooit meer dan 30-40 per dag. Voordeel van Japan was ook dat je het water uit de kraan gewoon kon drinken dus dat scheelde in ieder geval flesjes water. Ik had voor al die reizen opgezocht hoeveel je gemiddeld kwijt bent per dag en daar rekening mee gehouden qua budget maar ik zat er meestal ver onder uiteindelijk.
City trips binnen Europa zijn een stuk duurder qua eten/drinken maar even langs de supermarkt scheelt een hoop.
Als ik ergens zit met een ontbijt dan eet ik ook veel meer als ontbijt dan thuis omdat er regelmatig zoveel lekkers ligt en ik niet kan kiezen. Reisgenoot nam dan alleen 2 boterhammen met jam en ik nam dan boterhammen met gebakken ei, croissant en dan vaak nog iets van fruit en/of yoghurt. Dan zat ik wel vol tot een uur of 2.
In China was ik vaak voor 5-15 euro kwijt per dag aan eten en drinken. Zuid Korea tussen de 10-25 euro per dag. Japan was iets duurder maar nooit meer dan 30-40 per dag. Voordeel van Japan was ook dat je het water uit de kraan gewoon kon drinken dus dat scheelde in ieder geval flesjes water. Ik had voor al die reizen opgezocht hoeveel je gemiddeld kwijt bent per dag en daar rekening mee gehouden qua budget maar ik zat er meestal ver onder uiteindelijk.
City trips binnen Europa zijn een stuk duurder qua eten/drinken maar even langs de supermarkt scheelt een hoop.
Als ik ergens zit met een ontbijt dan eet ik ook veel meer als ontbijt dan thuis omdat er regelmatig zoveel lekkers ligt en ik niet kan kiezen. Reisgenoot nam dan alleen 2 boterhammen met jam en ik nam dan boterhammen met gebakken ei, croissant en dan vaak nog iets van fruit en/of yoghurt. Dan zat ik wel vol tot een uur of 2.
maandag 16 juni 2025 om 22:28
Ik zit bijna altijd wel in een appartement of huisje. Wissel koken af met uit eten. Heb ook niet elke dag zin om uit eten te gaan.
Ik heb ook vaak een grill mee op gas, wat je natuurlijk ook op de camping kunt gebruiken. Daar bbq ik van alles op inclusief groente, of anders een salade als bijgerecht. Saté, biefstukje etc. en dan courgette, paprika etc. lekker grillen. Zit toch al lekker buiten met een wijntje, dus voelt het niet als moeite.
Verder simpele gerechten als fajita's (kip, paprika, uit + kruiden bakken, dan met salsa en zure room in Wraps), groente roerbakken + rijst, pasta met welke saus dan ook. Al die gerechten kan ook makkelijk op 1 pit indien je daar rekening mee moet houden. Bij rijst eerst rijst koken, dat blijft nog warm terwijl je roerbakt. Bij pasta eerst de saus maken, dan pasta koken en toevoegen aan de saus en even doorwarmen.
Ik heb ook vaak een grill mee op gas, wat je natuurlijk ook op de camping kunt gebruiken. Daar bbq ik van alles op inclusief groente, of anders een salade als bijgerecht. Saté, biefstukje etc. en dan courgette, paprika etc. lekker grillen. Zit toch al lekker buiten met een wijntje, dus voelt het niet als moeite.
Verder simpele gerechten als fajita's (kip, paprika, uit + kruiden bakken, dan met salsa en zure room in Wraps), groente roerbakken + rijst, pasta met welke saus dan ook. Al die gerechten kan ook makkelijk op 1 pit indien je daar rekening mee moet houden. Bij rijst eerst rijst koken, dat blijft nog warm terwijl je roerbakt. Bij pasta eerst de saus maken, dan pasta koken en toevoegen aan de saus en even doorwarmen.
maandag 16 juni 2025 om 23:15
Wij hebben een camper ,met flinke vriezer.
Ik maak pakjes : kip met groente en kruiden(diverse varianten), gehakt met groente en kruiden
Dat vries ik in zo kan ik voor 12 dagen meenemen en hoef ik alleen mihoen, rijst, bami , spaghetti oid toe te voegen ( makkelijk op reisdagen, s morgens zo n pakje in de gootsteen en als we er zijn is t ontdooit)
Voor de eerste dagen heb ik diepgevroren goulash , stoofvlees ed bij mij in de koelkast duurt dat 3dagen voor t ontdooid is.
Ik wissel op de plaats van bestemming af met soms soep met stokbrood en smeersels, iets wat ik daar koop (supermarkt), halen vaak een buitenlandse togoodtogo.
We gaan zelden uit eten,maar door die tgtg's eten we wel regelmatig iets wat we niet kennen.
Ik maak pakjes : kip met groente en kruiden(diverse varianten), gehakt met groente en kruiden
Dat vries ik in zo kan ik voor 12 dagen meenemen en hoef ik alleen mihoen, rijst, bami , spaghetti oid toe te voegen ( makkelijk op reisdagen, s morgens zo n pakje in de gootsteen en als we er zijn is t ontdooit)
Voor de eerste dagen heb ik diepgevroren goulash , stoofvlees ed bij mij in de koelkast duurt dat 3dagen voor t ontdooid is.
Ik wissel op de plaats van bestemming af met soms soep met stokbrood en smeersels, iets wat ik daar koop (supermarkt), halen vaak een buitenlandse togoodtogo.
We gaan zelden uit eten,maar door die tgtg's eten we wel regelmatig iets wat we niet kennen.
gerbera wijzigde dit bericht op 16-06-2025 23:50
2.41% gewijzigd
maandag 16 juni 2025 om 23:27
Lekker eten, het liefst de lokale keuken, is voor mij een belangrijk onderdeel van de vakantie. Op vakantie in Zuid-Europa gaan we meestal uit lunchen. Laat, na een ochtend strand, of na het bekijken van een stadje, rond een uur of 14-15u bv.
Meestal goed betaalbaar, en vaak gerechten als gegrilde vis met een salade of groentegerecht dus niet persé ongezond.
En bij lunchen op een terras is er meestal ook geen sprake van opzitten.
Op vakantie in Noorwegen kookten we wel de meeste avonden. Ook gezellig. Daar genoot ik elke dag van een lekkere koffie met een kaneelbroodje
Meestal goed betaalbaar, en vaak gerechten als gegrilde vis met een salade of groentegerecht dus niet persé ongezond.
Op vakantie in Noorwegen kookten we wel de meeste avonden. Ook gezellig. Daar genoot ik elke dag van een lekkere koffie met een kaneelbroodje

maandag 16 juni 2025 om 23:53
Wat is opzitten?Nova schreef: ↑16-06-2025 23:27Lekker eten, het liefst de lokale keuken, is voor mij een belangrijk onderdeel van de vakantie. Op vakantie in Zuid-Europa gaan we meestal uit lunchen. Laat, na een ochtend strand, of na het bekijken van een stadje, rond een uur of 14-15u bv.
Op vakantie in Noorwegen kookten we wel de meeste avonden. Ook gezellig. Daar genoot ik elke dag van een lekkere koffie met een kaneelbroodje![]()
dinsdag 17 juni 2025 om 07:23
Andere vakantiebestemming helpt ook. De minder populaire plekken in Duitsland zijn al goedkoper, maar Polen, Tsjechië, Baltische staten, et cetera zijn ook goedkoper. Zodra je naar een populaire plek gaat, stijgen de prijzen enorm.
In NL zijn de prijzen hoog voor het strand en de wadden. In Tsjechië is bijna alles goedkoop tot je in Praag in het centrum wat wil eten of anderszins wil kopen.
Broodjes en ander eten op de vuist of afhalen.
Vegetarisch gaat ook steeds beter in deze landen. Veganistisch is nog wel eens lastig, men grijpt sneller naar kaas en groenten, of je moet ergens anders op de dag je peulvruchten, noten e.d. inhalen.
Met zijn tweetjes uit eten geweest voor 20 of 30 euro, het kan dus nog. Ook dat is best veel geld, maar je hebt dan ook al veel minder geld uitgegeven aan accommodatie, benzine, boodschappen, entreetickets want alles behalve Nutella of andere merken is in zo'n land goedkoper. En wij zijn meestal niet voor de goedkope pizzeria's en vietnamees gegaan dus vandaar dat we eerder op 30 e uitkwamen met 2 mensen.
Er is ook veel verschil tussen reisorganisaties. Van oudsher was in NL Centerparcs veel duurder dan Landal en Roompot voor een weekend weg. Vacanceselect een stacaravan huren i.p.v. Vacancesoleil.
In NL zijn de prijzen hoog voor het strand en de wadden. In Tsjechië is bijna alles goedkoop tot je in Praag in het centrum wat wil eten of anderszins wil kopen.
Broodjes en ander eten op de vuist of afhalen.
Vegetarisch gaat ook steeds beter in deze landen. Veganistisch is nog wel eens lastig, men grijpt sneller naar kaas en groenten, of je moet ergens anders op de dag je peulvruchten, noten e.d. inhalen.
Met zijn tweetjes uit eten geweest voor 20 of 30 euro, het kan dus nog. Ook dat is best veel geld, maar je hebt dan ook al veel minder geld uitgegeven aan accommodatie, benzine, boodschappen, entreetickets want alles behalve Nutella of andere merken is in zo'n land goedkoper. En wij zijn meestal niet voor de goedkope pizzeria's en vietnamees gegaan dus vandaar dat we eerder op 30 e uitkwamen met 2 mensen.
Er is ook veel verschil tussen reisorganisaties. Van oudsher was in NL Centerparcs veel duurder dan Landal en Roompot voor een weekend weg. Vacanceselect een stacaravan huren i.p.v. Vacancesoleil.
dinsdag 17 juni 2025 om 07:34
Een klein tosti apparaat, een Staafmixer en bouillonblokjes voor soep gingen altijd mee, courgette, wortel en tomaat (evt in blik) hebben ze overal wel en soep is zo gemaakt.
Verder rijst/pasta met gewokte groente en een ei erdoor. En veel fruit en salade erbij. Spinazie uit de vriezer heeft elke supermarkt ook wel.
Allemaal makkelijk en snel klaar.
Verder rijst/pasta met gewokte groente en een ei erdoor. En veel fruit en salade erbij. Spinazie uit de vriezer heeft elke supermarkt ook wel.
Allemaal makkelijk en snel klaar.
dinsdag 17 juni 2025 om 07:35
Wij hebben een eigen caravan en meestal doen we om en om. Ene dag koken en andere dag uit eten of afhalen. Ik heb een 3-pits fornuis in de caravan en heb alles bij wat ik thuis ook vaak nodig heb. Ik vind het geen gedoe om daar te koken verder. Lukt prima
verder heb ik een skottelbraai bij met een grillplaat en een grote paëllapan en nog een pizzasteen. Ik kan dus ook pizza’s bakken, bbqen gebeurt regelmatig en in de pan kan je echt alles klaar maken eigenlijk. Die is zo groot dat je aan de ene kant je vlees kan braden en aan de andere kant aardappeltjes met groente. Dus ik heb vaak alles in 1 pan.

dinsdag 17 juni 2025 om 08:57
Zo leuk om te lezen hoe anderen dat doen. Ik lees ook dat sommigen een en ander meenemen, omdat ze met een camper gaan. Dat zou ik dan ook zeker doen, maar wij gaan met alleen een auto naar een huisje. En we zouden zeker in het budget rekening kunnen houden met elke dag uit eten, maar ik voel die behoefte niet. Wel realiseer ik me dat ik makkelijker moet denken: iets vaker uit eten en dan voor salades kiezen, en met zelf koken wat makkelijker denken (ik ben net als Wissewis die het mooi zegt: ik kook het liefst in een echte keuken, met alle 'wapens' die ik thuis ter beschikking heb). Ik overweeg idd om mijn staafmixer mee te nemen voor een soepje, en wat simpele kruiden, en van te voren wat eenvoudige pastarecepten op te schrijven. Want anders heb ik in mijn hoofd dat ik een pokebowl wil maken, maar kan ik (in Frankrijk) geen edamamebonen vinden en dan ben ik alweer in de war
Wat ik hier kook, zit zo in mijn hoofd! Ik vind vooral de borrelplanken met rauwe groenten en vleeswaren goed idee. Tomaat en mozarella erbij....Goed plan!

dinsdag 17 juni 2025 om 09:14
Wij koken niet op vakantie , uit eten gaan is voor ons een groot deel van de vakantie beleving . Extra groente of een salade er bij is zelden een probleem . Ontbijt regelen we zelf lunch slaan we regelmatig over en anders iets van een salade of iets anders lichts . We bewegen volop dus dat compenseert het uit eten wel .
dinsdag 17 juni 2025 om 09:28
Voor we kinderen hadden kookte ik juist graag op vakantie. Wij gingen altijd naar Italië, daar dan soms overdag wel ergens op een terrasje eten maar in de avond zaten we het liefste gewoon voor ons huisje (altijd lekker afgelegen met mooi uitzicht). Bovendien vind ik Italiaanse supermarkten echt hemels, lekker verse vis, uitgebreide borrelhapjes, enorme wijnafdeling etc. Met zulke ingredienten hoef je ook geen uren in de keuken te staan om hele lekkere dingen te maken.
Nu we kinderen hebben en vaak in Nederland blijven merk ik wel dat het moeilijker is om dat gevoel te evenaren. Dan zitten we toch met dezelfde ingredienten als thuis. We halen dan vaak wel wat lekkerdere hapjes bij de traiteur in de buurt of bij de visboer oid maar veel dagen is het 'gewoon' zoals thuis. Als de kinderen wat groter zijn gaan we denk ik wel weer snel richting het zuiden.
Nu we kinderen hebben en vaak in Nederland blijven merk ik wel dat het moeilijker is om dat gevoel te evenaren. Dan zitten we toch met dezelfde ingredienten als thuis. We halen dan vaak wel wat lekkerdere hapjes bij de traiteur in de buurt of bij de visboer oid maar veel dagen is het 'gewoon' zoals thuis. Als de kinderen wat groter zijn gaan we denk ik wel weer snel richting het zuiden.
dinsdag 17 juni 2025 om 09:29
Ik snap dit trouwens goed hoor, als ik met alleen mijn man zou gaan zouden we waarschijnlijk ook vaker een hapje buiten de deur eten. Het is ook hartstikke leuk en hoort zeker bij de beleving. Maar met jonge pubers valt de keuze (te) vaak op eten dat ik vooral niet te vaak tot me wil nemen. En om te compenseren zorg ik zelf regelmatig voor een gezonde hap.Yildizlar2 schreef: ↑17-06-2025 09:14Wij koken niet op vakantie , uit eten gaan is voor ons een groot deel van de vakantie beleving . Extra groente of een salade er bij is zelden een probleem . Ontbijt regelen we zelf lunch slaan we regelmatig over en anders iets van een salade of iets anders lichts . We bewegen volop dus dat compenseert het uit eten wel .
En dit jaar sleep ik ze wel een paar keer mee naar een 'echt' restaurant, dan kiezen ze maar iets eenvoudigs mocht het toch nog spannend zijn. Ze worden steeds makkelijker met het verbreden met hun horizon.
dinsdag 17 juni 2025 om 09:36
Dit inderdaad!
Ik zet standaard komkommer, paprika, wortel, radijs, tomaat etc op tafel. Gekookt eitje of omelet met spinazie erbij, stokbroodje, soepje.
We hebben niet zoveel nodig als dat we vaak denken hoor.....
dinsdag 17 juni 2025 om 09:37
Er is bij mij een verschil tussen "in theorie" en "in de praktijk".
In theorie wil ik eigenlijk elke dag uit eten. En dan bedoel ik ook echt naar een (goed) restaurant en niet aanschuiven in een buffetrestaurant van de all inclusive hotels waar we dan zitten. Gaat dus niet om het niet hoeven koken die twee weken.
In de praktijk zitten we meestal in huisjes. Daar wisselen wij het uit eten gaan af met zelf koken. Op de dagen dat we zelf koken kan dat ook iets makkelijks zijn, zoals soep met brood of een salade, bbq'en en uit eten kunnen we ook als lunch doen.
We zijn met 4 personen dus we houden rekening met de wensen van 4 personen. All inclusive hebben we nooit langer dan een week gezeten en ik betwijfel of we dat überhaupt nog ooit willen want behalve het ontbijt vind ik er werkelijk niets aan. En omdat we niet echt zwembadliefhebbers blijken te zijn hangen we daar ook niet rond om maar drankjes te kunnen blijven pakken. Dan beter ergens een terrasje gaan pakken na het bezoek aan een strand.
In theorie wil ik eigenlijk elke dag uit eten. En dan bedoel ik ook echt naar een (goed) restaurant en niet aanschuiven in een buffetrestaurant van de all inclusive hotels waar we dan zitten. Gaat dus niet om het niet hoeven koken die twee weken.
In de praktijk zitten we meestal in huisjes. Daar wisselen wij het uit eten gaan af met zelf koken. Op de dagen dat we zelf koken kan dat ook iets makkelijks zijn, zoals soep met brood of een salade, bbq'en en uit eten kunnen we ook als lunch doen.
We zijn met 4 personen dus we houden rekening met de wensen van 4 personen. All inclusive hebben we nooit langer dan een week gezeten en ik betwijfel of we dat überhaupt nog ooit willen want behalve het ontbijt vind ik er werkelijk niets aan. En omdat we niet echt zwembadliefhebbers blijken te zijn hangen we daar ook niet rond om maar drankjes te kunnen blijven pakken. Dan beter ergens een terrasje gaan pakken na het bezoek aan een strand.
dinsdag 17 juni 2025 om 09:40
dinsdag 17 juni 2025 om 10:02
Ik heb wel echt vakantie als ik niet hoef te koken of hoef schoon te maken. Afgelopen april zo vakantie gehad en dat was heerlijk, dan wel buffet stijl of anders makkelijk snel eten want inderdaad geen zin om elke dag lang aan tafel te zitten met 3 kinderen.
Nu gaan we naar een huis in zuid Frankrijk waar ik elke dag ga koken en we ook gewoon het huisje aan kant moeten hebben. We zijn hier al veel vaker geweest en ik vind het ook wel weer leuk, lekkere franse kaasjes. Artisjokken eten, couscous, verse vis. Veeeeel stokbrood de hele dag door. Dus dat is anders en ik hoor inderdaad ook veel mensen zeggen dat ze niet koken op vakantie. Ik heb geen zin om elke avond te betalen voor 5 in zuid Frankrijk waar het duur is, dat is het me niet waard.
Nu gaan we naar een huis in zuid Frankrijk waar ik elke dag ga koken en we ook gewoon het huisje aan kant moeten hebben. We zijn hier al veel vaker geweest en ik vind het ook wel weer leuk, lekkere franse kaasjes. Artisjokken eten, couscous, verse vis. Veeeeel stokbrood de hele dag door. Dus dat is anders en ik hoor inderdaad ook veel mensen zeggen dat ze niet koken op vakantie. Ik heb geen zin om elke avond te betalen voor 5 in zuid Frankrijk waar het duur is, dat is het me niet waard.
dinsdag 17 juni 2025 om 10:09
Ik zou hier qua budget ook best elke dag uit eten kunnen. Maar dochter eet gewoon echt te weinig om dat elke dag te doen. Vind dat zo zonde van het eten. Krijgt ze een normaal bord voor haar neus en eet ze er nog niet eens de helft van. Dat is voor ons wel een reden om niet elke dag uit eten te gaan. Maar ik heb ook niet dat het een groot deel van de beleving is. Dat zit voor ons in andere dingenYildizlar2 schreef: ↑17-06-2025 09:14Wij koken niet op vakantie , uit eten gaan is voor ons een groot deel van de vakantie beleving . Extra groente of een salade er bij is zelden een probleem . Ontbijt regelen we zelf lunch slaan we regelmatig over en anders iets van een salade of iets anders lichts . We bewegen volop dus dat compenseert het uit eten wel .

dinsdag 17 juni 2025 om 10:11
Wij koken op vakantie ook veel zelf omdat het anders te duur wordt en het met jonge kinderen ook gewoon praktisch is om bij het huisje te eten.
Wel houden we het lekker simpel.
-We nemen de airfryer mee zodat we aardappeltjes daarin kunnen bakken. Filetlapje en een beetje roerbakgroenten of eventueel een blikje erbij en klaar.
- (Volkoren) wraps met vissticks, ijsbergsla en chilisaus
- Diepvries loempia (uit de airfryer of oven) met een gebakken eitje, augurk en satesaus
- Broodje bapao
- Broodje knakworst
- Pitabroodjes met shoarma
- Borrelplank met stokbrood, smeerseltjes, worst, kaas, olijven, komkommer etc.
Niet iedere maaltijd is even gezond of bevat groenten. Maar je kunt natuurlijk prima wat makkelijke rauwkost of salade er bij eten of verdeeld over de dag. En twee weken wat minder gezond is natuurlijk ook geen ramp.
Wel houden we het lekker simpel.
-We nemen de airfryer mee zodat we aardappeltjes daarin kunnen bakken. Filetlapje en een beetje roerbakgroenten of eventueel een blikje erbij en klaar.
- (Volkoren) wraps met vissticks, ijsbergsla en chilisaus
- Diepvries loempia (uit de airfryer of oven) met een gebakken eitje, augurk en satesaus
- Broodje bapao
- Broodje knakworst
- Pitabroodjes met shoarma
- Borrelplank met stokbrood, smeerseltjes, worst, kaas, olijven, komkommer etc.
Niet iedere maaltijd is even gezond of bevat groenten. Maar je kunt natuurlijk prima wat makkelijke rauwkost of salade er bij eten of verdeeld over de dag. En twee weken wat minder gezond is natuurlijk ook geen ramp.
Een voorgerecht ipv hoofdgerecht bestellen een optie? Met bv wat stokbrood erbij?Irregular_Choice schreef: ↑17-06-2025 10:09Ik zou hier qua budget ook best elke dag uit eten kunnen. Maar dochter eet gewoon echt te weinig om dat elke dag te doen. Vind dat zo zonde van het eten. Krijgt ze een normaal bord voor haar neus en eet ze er nog niet eens de helft van. Dat is voor ons wel een reden om niet elke dag uit eten te gaan. Maar ik heb ook niet dat het een groot deel van de beleving is. Dat zit voor ons in andere dingenmaar ik vind hier in Nederland eten en koken ook niet heel belangrijk.
Onze kinderen waren altijd makkelijke eters dat scheelt wel denk ik , die probeerden ook alles dus ook toen die mee gingen elke avond uit eten .Homuncula schreef: ↑17-06-2025 09:29Ik snap dit trouwens goed hoor, als ik met alleen mijn man zou gaan zouden we waarschijnlijk ook vaker een hapje buiten de deur eten. Het is ook hartstikke leuk en hoort zeker bij de beleving. Maar met jonge pubers valt de keuze (te) vaak op eten dat ik vooral niet te vaak tot me wil nemen. En om te compenseren zorg ik zelf regelmatig voor een gezonde hap.
En dit jaar sleep ik ze wel een paar keer mee naar een 'echt' restaurant, dan kiezen ze maar iets eenvoudigs mocht het toch nog spannend zijn. Ze worden steeds makkelijker met het verbreden met hun horizon.
dinsdag 17 juni 2025 om 10:16
Hier ook wel makkelijke eters, maar drie uur aan tafel zitten is te lang voor hen. Ook ben ik met mijn eigen partner dan door de gespreksonderwerpen heen
en als je tussendoor niet zo heel veel praat is je eten en wijntje ook sneller op. Vind ik ook wel zonde van de beleving. Dus eten in het huisje is vaak praktischer omdat de kinderen na het eten dan weer kunnen gaan spelen en wij zelf met een boek en een drankje voor het huisje kunnen zitten.

dinsdag 17 juni 2025 om 10:21
Ik heb ook geen behoefte aan lang tafelen maar het ligt eraan waar je heen gaat. Wij zijn net terug van Lanzarote en van de 10 dagen 7 x uit eten geweest maar daar ging het bijna overal lekker snel. Vooral in de Indiase en Aziatische restaurants. We stonden binnen 45 minuten weer buiten. Pakten wel vaak alleen een hoofdgerecht ( minder dan 10€). Maar we zijn maar met twee.
Echt koken doe ik nooit op vakantie, heb nu 1 keer brood en salade en gazpacho ( uit pak) en een keer eieren gebakken met spek en tomaten en salade erbij en een keer kipfilet a la minuten ook met brood en salade.
dinsdag 17 juni 2025 om 10:22
Wij koken dus nooit op vakantie, gaan altijd uit eten en die kosten zijn gewoon onderdeel van het vakantiebudget. Juist het uit eten is onderdeel van onze vakantie. Koken doen we hier allemaal heel graag en veel maar op vakantie dus even niet. Veel leuker om dan in andere keukens te kijken.
En het hoeft niet altijd super duur he, een goede salade met brood kan een prima maaltijd zijn en daar betaal je ook geen 40 euro voor bijv.
En het hoeft niet altijd super duur he, een goede salade met brood kan een prima maaltijd zijn en daar betaal je ook geen 40 euro voor bijv.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in