Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
dinsdag 17 juni 2025 om 07:42
Hier 60+ en alleenstaand. Ik vind vakantie te duur geworden en ook vind ik het niet leuk om alleen op vakantie te gaan. Groepsreizen zijn aan mij niet besteed. Hier vlakbij is een kleine gezellige sauna en voor nog geen 300 euro kan ik daar drie maanden onbeperkt in en uit.Vlaginvaas schreef: ↑16-06-2025 09:24Ja vind ik ook, gun het mezelf wel maar heb het er niet meer over. Scheelt wel dat we 50 plus zijn en heel veel gereisd hebben. Ik investeer nu liever in mn huis en tuin en goed en gezond eten voor mezelf. Horeca is helemaal belachelijk duur dus ik maak het zelf en koop een lekkere fles wijn erbij.
Met mooi weer fiets ik daarna toe en hang lekker in de tuin (ik heb alleen een balkonnetje) en lees een boek, af en toe een stukje zwemmen.
Op de terugweg kom ik langs de supermarkt, doe een boodschapje en kook in de avond een "een eenvoudige doch voedzame maaltijd" en ik slaap lekker in mijn eigen bedje.
Deze zomer doe ik dat voor het derde jaar en dat bevalt mij uitstekend.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
dinsdag 17 juni 2025 om 07:59
Ik zou het als puber ook vreselijk hebben gevonden, dat m'n moeder contact zoekt met mijn mentor voor zoiets. De stiefpubers hier in huis zouden ook echt flink met hun ogen rollen. Doet toch een beetje af aan je autonomie ofzo. Daarnaast vind ik eigenlijk ook dat je een docent niet moet lastig vallen met iets dat alleen voor je eigen lol is, ze hebben al genoeg te doen.
dinsdag 17 juni 2025 om 08:02
Maar tegen de tijd dat je kind een beetje op gang is op de middelbare school dan zie je heel die mentor toch niet meer als alles lekker loopt? En al helemaal niet zonder je kind er bij. Hier niet in elk geval. Dan zou je apart een afspraak moeten maken met de mentor voor dat boekje.
Mijn kinderen zouden nog liever hebben dat ik in een pino-pak meekwam naar school dan met zo'n boekje.
Mijn kinderen zouden nog liever hebben dat ik in een pino-pak meekwam naar school dan met zo'n boekje.
dinsdag 17 juni 2025 om 08:11
Deze school kent standaard contactmomenten, ongeacht of het lekker loopt. Ik ben ook benieuwd tot welk jaar dat is, maar we zullen zien...ldp schreef: ↑17-06-2025 08:02Maar tegen de tijd dat je kind een beetje op gang is op de middelbare school dan zie je heel die mentor toch niet meer als alles lekker loopt? En al helemaal niet zonder je kind er bij. Hier niet in elk geval. Dan zou je apart een afspraak moeten maken met de mentor voor dat boekje.
Te duur geworden vind ik trouwens kiwis.
dinsdag 17 juni 2025 om 08:23

Hier dreig ik altijd dat ik meekom naar school en op het schoolplein ga zingen, als dochter iets ‘stoms’ doet. En uiteraard bekend maak van wie ik de moeder ben, dat moge duidelijk zijn.
En vanwege de subtiele overgang naar dure kiwi’s ga ik daarin mee. Duur, die kiwi’s.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
dinsdag 17 juni 2025 om 18:51
Wat klinkt dat heerlijk!Strelizia schreef: ↑17-06-2025 07:42Hier 60+ en alleenstaand. Ik vind vakantie te duur geworden en ook vind ik het niet leuk om alleen op vakantie te gaan. Groepsreizen zijn aan mij niet besteed. Hier vlakbij is een kleine gezellige sauna en voor nog geen 300 euro kan ik daar drie maanden onbeperkt in en uit.
Met mooi weer fiets ik daarna toe en hang lekker in de tuin (ik heb alleen een balkonnetje) en lees een boek, af en toe een stukje zwemmen.
Op de terugweg kom ik langs de supermarkt, doe een boodschapje en kook in de avond een "een eenvoudige doch voedzame maaltijd" en ik slaap lekker in mijn eigen bedje.
Deze zomer doe ik dat voor het derde jaar en dat bevalt mij uitstekend.

Ik ga zelf (40-er) nog wel ver weg (duur!) met vakantie, maar de sauna voelt ook altijd een beetje als vakantie. Ik was afgelopen weekend in de sauna en daar was een alleenstaande oudere man die dagelijks ging. Was voor hem een fijne dagbesteding. Zie ik mezelf ook wel doen als ik bijv. met pensioen ben.
woensdag 18 juni 2025 om 10:11
Dat klinkt erg leuk. Ik kan mij voorstellen dat hij op die manier ook misschien wat sociale contacten heeft, want er zijn genoeg mensen die regelmatig (maar misschien dan eens in de week) gaan.zenga schreef: ↑17-06-2025 18:51Wat klinkt dat heerlijk!
Ik ga zelf (40-er) nog wel ver weg (duur!) met vakantie, maar de sauna voelt ook altijd een beetje als vakantie. Ik was afgelopen weekend in de sauna en daar was een alleenstaande oudere man die dagelijks ging. Was voor hem een fijne dagbesteding. Zie ik mezelf ook wel doen als ik bijv. met pensioen ben.
Hier in het zwembad zijn er ook genoeg mensen die elke dag/week gaan en daarna even koffie gaan drinken. Er is zelfs een 10-rittenkaart voor koffie!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 juni 2025 om 10:23
En ik ben idd met (vervroegd) pensioen.zenga schreef: ↑17-06-2025 18:51Wat klinkt dat heerlijk!
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
woensdag 18 juni 2025 om 21:14
Ik wou het niet zeggen, maar het was wel precies wat ik dacht.Kletskous11 schreef: ↑17-06-2025 07:29Als het maar 7 minuten met de auto is, dan kan hij toch ook wel op de fiets?
don't watch the movie, read the book
woensdag 18 juni 2025 om 21:39
Of lopen zelfs.Kletskous11 schreef: ↑17-06-2025 07:29Als het maar 7 minuten met de auto is, dan kan hij toch ook wel op de fiets?
woensdag 18 juni 2025 om 22:12
Dat heeft hij inderdaad eerder wel gedaan. Maar helaas lukt dat door zijn ziekte niet meer. Daardoor gaat hij (op de dagen dat hij naar school kan) met de auto. Hij baalt er zelf enorm van want is altijd mega sportief geweest.Kletskous11 schreef: ↑17-06-2025 07:29Als het maar 7 minuten met de auto is, dan kan hij toch ook wel op de fiets?
woensdag 18 juni 2025 om 22:15
7 km lopen (dus 14 per dag) is sowieso geen optie, ook niet als hij gezond was. Of ken jij kinderen die die afstand elke dag lopend naar school afleggen? Maar normaal gesproken zou op de fiets gewoon logisch zijn, dat begrijp ik. Helaas is door zijn slechte gezondheid weinig vanzelfsprekend bij ons.
donderdag 19 juni 2025 om 10:02