Hoe warm is het nu bij jou in huis?
zondag 29 juni 2025 om 00:17
Wij zijn recent verhuisd en ons nieuwe huis is heel veel koeler dan de oude, heerlijk! (Met dit weer althans, misschien hoor je me klagen in de winter).
Maar ik ben heel benieuwd hoe warm het bij iedereen is!
Ik lig nu in bed, dus kan zelf pas morgenochtend onze temperatuur delen
Ik gok zo rond 23,5
Maar ik ben heel benieuwd hoe warm het bij iedereen is!
Ik lig nu in bed, dus kan zelf pas morgenochtend onze temperatuur delen

Ik gok zo rond 23,5
dinsdag 1 juli 2025 om 13:28
Pimpelmeesje87 schreef: ↑01-07-2025 13:10Hoe is de raambekleding in je huis? Zonwerende materialen kunnen ook enorm veel schelen.
We hebben van die zipscreens in het halve huis (dat maakt inderdaad wat verschil) maar ouder huis, en hoekhuis en plat dak (en midden in grote stad)
dinsdag 1 juli 2025 om 13:45
dinsdag 1 juli 2025 om 14:00
Tesa heeft ze die 4 kilo kunnen dragen, het schaduw doek wat ik heb is een soort dunne tentstof dus die spijkers redden dat makkelijk.Pippie1981 schreef: ↑01-07-2025 12:54Ah, dat is een goeie tip. Hoeft er niet geboord te worden. Thanks
dinsdag 1 juli 2025 om 14:03
Gisteren was nog in het nieuws dat de meeste nieuwbouw juist is geïsoleerd om de warmte binnen te houden En inderdaad ook vaak veel grote ramen heeft. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met een warmer klimaat. Ik snap daar helemaal niets van.
huismuis
dinsdag 1 juli 2025 om 15:52
Dat komt omdat de regels voor de bouw gebaseerd zijn op het klimaat van 15 jaar geleden... duurt blijkbaar eindeloos om dat aan te passen. Heel stom.
dinsdag 1 juli 2025 om 15:54
dinsdag 1 juli 2025 om 16:00
dinsdag 1 juli 2025 om 16:16
Heel stom. En hoe gaan ze dit nu aanpassen ? Allemaal airco's en goede zonwering. Kost kapitalen. Hopelijk gaan ze snel bouwplannen klimaatproof maken.
dinsdag 1 juli 2025 om 16:45
Als het buiten 37 in de schaduw is, is 27 koel, tenminste hier. Ik heb nog geen airco aan, maar gaat bij aan 's nachts op 25.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:02
Wel als je nu even gaat voelen hoe het buiten is. Scheelt toch bijna 10 graden.
huismuis
dinsdag 1 juli 2025 om 17:06
Ik zou willen dat het hier binnen nu 27 graden was. 31 hier. Bij mij is het echt al meer dan een maand niet meer onder de 25 geweest
dinsdag 1 juli 2025 om 17:32
Arme jij… dat is echt heel naar, zo warm in huis. Ik voel me gezegend met mijn relatief koele huis en airco. Hopelijk koelt het na morgen weer wat af.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:46
Woonkamer nu 23,9. Vanochtend 22,0. Ben nog steeds heel blij met dit huis!
Moest net langs het oude huis om post op te halen en daar was het bloedheet... Had een beetje medelijden, maar ze zijn helemaal verliefd op het huis dus dat is fijn.
Ook een beetje gek trouwens, voelt nog steeds wel als mijn huis. En nu waren zij daar opeens.
Moest net langs het oude huis om post op te halen en daar was het bloedheet... Had een beetje medelijden, maar ze zijn helemaal verliefd op het huis dus dat is fijn.
Ook een beetje gek trouwens, voelt nog steeds wel als mijn huis. En nu waren zij daar opeens.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:12
Moet zeggen dat het ook went. 25 tot 27 graden voelt nog wel comfortabel. Alles daarboven is de hel. Het gaat in de stenen zitten en dat gaat er niet meer uit voordat het echt meer dan een week goed koel en niet zonnig is geweest.Tuingravin schreef: ↑01-07-2025 17:32Arme jij… dat is echt heel naar, zo warm in huis. Ik voel me gezegend met mijn relatief koele huis en airco. Hopelijk koelt het na morgen weer wat af.
dinsdag 1 juli 2025 om 20:33
Hier 28,8 graden.
Ik ging op de fiets naar huis, vanuit de airco van werk (ik ben vandaag maar op locatie gaan werken want thuis is niet te doen), en toen ik thuis kwam liep het zweet over mijn hoofd.
Gedoucht, zelfs m'n haar gewassen, en nu lekker schoon afkoelen bij 28,8 met de ventilatoren aan.
Ben benieuwd hoe de nacht wordt....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in