Geluidsoverlast en flippende buurman

02-07-2025 08:48 100 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen,

Heeft er toevallig iemand ervaring met geluidsoverlast?

Onze buren zijn bezig met een aanbouw in de achtertuin. De afgelopen 3 a 4 weken is het bijna elke dag van 07:30 's ochtends tot 's avonds vaak na 23:00 timmeren, zagen, boren, hard praten en dan voornamelijk zo'n mega irritante cirkelzaag pal onder onze slaapkamerraam.

Nu ben ik echt niet zo moeilijk en heb ik het tot nu toe gewoon gelaten voor wat het is, maar het begint echt op te breken omdat ik zo onregelmatig werk en merk dat mijn rust echt aanzienlijk wordt verstoord. Ik verwacht niet dat er rekening gehouden wordt met mijn rooster, dat is niet realistisch en ik ben echt niet zo moeilijk. Maar ik vind alleen wel dat ze wel mogen stoppen om 22:00.

Afgelopen zondag dacht ik "eindelijk" een dag rust. Maar de zaag ging stipt om 07:30 weer aan. Uit irritatie mijn raam dicht gedaan en de buren lachend naar boven kijken alsof ze aan het wachten waren op reactie. Van ellende de hele dag van huis "gevlucht" om het een dag niet aan te hoeven horen.

Maandagavond tot na 00:00 weer stijf overeind in bed gezeten en gisterochtend weer stipt om 07:30 gewekt door de cirkelzaag.

Gisteravond kwam ik thuis na een zware avonddienst om 22:30 en hij was nog steeds aan het zagen, timmeren en boren. Uiteindelijk ben ik rond 22:45 naar buiten gestapt en heb ik vriendelijk gevraagd of het kon stoppen voor vandaag omdat ik om 07:00 weer naast mijn bed mag staan. Nog voordat ik mijn zin had afgemaakt begon hij ontzettend hard tegen mij te schreeuwen dat ik niet zo moest "zeuren en zeiken" hij schreeuwde dat hij alle tijd van de wereld heeft om zolang als hij dat wilt om door te gaan met de werkzaamheden. Hij werd laaiend en bleef dingen schreeuwen, maar in een andere taal dus ik ben maar weer naar binnen gegaan. Hij ging daarna door met timmeren en maakte bij elke slag een hard kreun geluid (vergelijk het met tennissen) uit irritatie denk ik dan maar? Gelukkig was het nadat hij zijn frustraties een paar minuten lang heeft geuit stil.

De andere buren naast en achter ons klagen er veel over, maar hun durfden er niks van te zeggen en de reden daarvan heb ik ondervonden denk ik dan maar.

1 stel uit de buurt had vorige week al een keer de politie gebeld, maar de politie gaf blijkbaar het advies om zelf het gesprek aan te gaan en het "gewoon" onderling op te lossen..

Nu had hij vanmorgen de zaag om 06:45 aangezet en zat rustig op zijn tuinstoeltje met een kopje koffie en een shagje in zijn mond grijnzend naar ons slaapkamerraam te kijken.. nu wordt het eerder treiteren.

Ik vind het echt heel erg kinderachtig en vraag mij af wat wij hier aan kunnen doen?

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt 😅
Woningbouw stuurt ons naar de gemeente en de gemeente stuurt ons weer naar de woningbouw..

Tips zijn welkom 😊
Nogmaals de politie bellen, bij voorkeur de wijkagent
Want zelf-oplossen helpt niet
De algemene regel is dat het tussen 22.00 en 07.00 'stil' moet zijn. Dus klussen met cirkelzagen, boren enz. mag zeker niet na 22.00 uur. Daarvoor kun je de politie bellen.
Politie bellen na 22 uur en voor 7:00.
Heeft die man zoveel vrije tijd dat ie kan treiteren?
Flashy schreef:
02-07-2025 08:58
Politie bellen na 22 uur en voor 7:00.
Heeft die man zoveel vrije tijd dat ie kan treiteren?
Meneer werkt niet dus hij heeft genoeg tijd.
Jeetje, ik vind dat je het al lang volhoudt! Ik zou inderdaad of het gesprek aangaan, of meteen de politie bellen.

Ik irriteer me ook zo aan klussen op zondag, ik ben niet gelovig, maar dit is wel de enige dag in de week dat ik lekker thuis even kan relaxen..
Wijkagent. En mss eens bij de gemeente vragen of hij wel de juiste vergunningen heeft. Die vergunningaanvragen zijn openbaar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Zou idd ook even die vergunning checken.
Moiren schreef:
02-07-2025 09:06
Wijkagent. En mss eens bij de gemeente vragen of hij wel de juiste vergunningen heeft. Die vergunningaanvragen zijn openbaar.
Vergunning waarvoor?
sneeuwvrouw schreef:
Jeetje, ik vind dat je het al lang volhoudt! Ik zou inderdaad of het gesprek aangaan, of meteen de politie bellen.

Ik irriteer me ook zo aan klussen op zondag, ik ben niet gelovig, maar dit is wel de enige dag in de week dat ik lekker thuis even kan relaxen..
Ja ik moet eerlijk zeggen dat het opbreekt hoor! Ik had niet verwacht dat het zo lang zou gaan duren.. er is ook echt nog geen vooruitgang te zien dus ik ben bang dat het nog lang gaat duren..😢
DronkenAardbei schreef:
02-07-2025 09:09
Vergunning waarvoor?
Aanbouw
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
Is dit online te vinden?
Lydia- schreef:
02-07-2025 09:11
Is dit online te vinden?
Ik vermoed van wel. In mijn gemeente wel iig. En anders even een belletje naar het gemeentehuis.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
02-07-2025 09:10
Aanbouw
Oeps, overheen gelezen, nu al wazig door de hitte blijkbaar. Ik lees wel dat het huurwoningen zijn, voor het plaatsen van een aanbouw heeft hij dan sws toestemming nodig van de verhuurder.
Lydia- schreef:
02-07-2025 09:11
Is dit online te vinden?
Dat staat in de APV van je gemeente. Kun je idd op hun site opzoeken.
Politie bellen, zeggen dat je zelf het gesprek bent aangegaan, maar dat de buurman je uitlachte en je nu juist het tegenovergestelde hebt bereikt.
Moiren schreef:
02-07-2025 09:12
Ik vermoed van wel. In mijn gemeente wel iig. En anders even een belletje naar het gemeentehuis.
Ik zie er geen vergunning voor de aanbouw tussen staan.
Gaat dat dan niet via de verhuurder?
Lydia- schreef:
02-07-2025 09:23
Dat zou ik dan bij de verhuurder navragen. Kan me niet voorstellen dat dat zomaar mag namelijk.
Voor het plaatsen van een keuken zijn er al 1001 voorwaarden.
Ruin it yourself.
Lydia- schreef:
Normaal via de gemeente.
Je kunt bij jezelf checken of je 1 nodig hebt.
Lydia- schreef:
Jazeker moet een huurder daarvoor toestemming hebben van de verhuurder. Meteen checken of hij daar schriftelijke toestemming voor heeft gekregen. Zo niet, mag hij het lekker weer afbreken.
Flashy schreef:
02-07-2025 09:36
Normaal via de gemeente.
Je kunt bij jezelf checken of je 1 nodig hebt.
Dat is bij koopwoningen. De 1e die toestemming in dit geval moet geven is de woningbouw. En die zet dan zwart-op-wit de eisen waaraan een aanbouw moet voldoen.
Phlox24 schreef:
02-07-2025 09:22
Politie bellen, zeggen dat je zelf het gesprek bent aangegaan, maar dat de buurman je uitlachte en je nu juist het tegenovergestelde hebt bereikt.
Precies, en je buur/buren dit ook vragen te doen.
Als dit woningbouw is, ook daar melding maken.

Wat een ontzettende rotsituatie zeg, bizar gedrag dat getreiter en agressief geschreeuw.
Ik zou even checken wat wel en niet mag. Volgens mij mag je niet tot 22:00u harde geluiden maken, en op zondag sowieso niet. Dat verschilt per gemeente. Zoals al gezegd: gewoon de politie bellen of via zogemeld.nl een melding doen. Die app is handig, alles gaat automatisch en ze móéten het afhandelen. Voor de gemeente telt het ook mee: als er vaker meldingen komen, valt het op in de statistieken en dat willen ze niet. Spoor dus ook je buren aan om te melden.
DronkenAardbei schreef:
02-07-2025 09:38
Jazeker moet een huurder daarvoor toestemming hebben van de verhuurder. Meteen checken of hij daar schriftelijke toestemming voor heeft gekregen. Zo niet, mag hij het lekker weer afbreken.
Maar dat zal het getreiter van de buurman niet oplossen verwacht ik. Bereik je uiteindelijk niets mee. Verhuurder, politie en gemeente continu bellen bij geluidsoverlast is voor nu hetgeen TO en de buren kunnen doen. Dan zal er buurbemiddeling op afgestuurd worden, maar daar verwacht ik niet zoveel van. Geluidsoverlast van buren is heel lastig aan te pakken als de veroorzaker niet voor rede vatbaar is.
De woningbouw maakt zich er wel heel gemakkelijk vanaf, je kan het beste bij de woningbouw blijven protesteren, jouw huurgenot wordt heel erg aangetast. Als je in een huurhuis woont en je wil binnen iets veranderen dan heb je ook toestemming nodig. De afscheiding tussen tuinen mag meestal niet hoger zijn dan 1.80 meter, dat is die aanbouw zeker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven