Roze kleding crematie
woensdag 2 juli 2025 om 14:07
Binnenkort heb ik een crematie en heb geen donkere kleding in mijn kast. Ik heb wel een mooie zachtroze blouse met een nette, zachtroze broek. Kan ik dat dragen? Ik kan het ook aan de familie vragen, maar die hebben wel wat anders aan hun hoofd nu.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 2 juli 2025 om 14:09
woensdag 2 juli 2025 om 14:13
https://www.wehkamp.nl/label-dot-blouse ... duct_image
https://www.zalando.nl/vero-moda-vmcass ... o-j11.html
De broek zit bij mij netter dan hier op de foto.
https://www.zalando.nl/vero-moda-vmcass ... o-j11.html
De broek zit bij mij netter dan hier op de foto.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 2 juli 2025 om 14:13
woensdag 2 juli 2025 om 14:14
Fijne reactie. Dank je.
woensdag 2 juli 2025 om 14:18
eens dat het tegenwoordig niet meer zo strikt is. Maar om nu te zeggen dat kleur helemaal niet uitmaakt? Ik vind felle kleuren zoals knalgeel, knalgroen of knalroze toch minder gepast.
Donker hoeft niet per se, maar ik zou met zachtroze toch bang zijn dat ik uit de toon val. Maar ik vind het niet ongepast.
Donker hoeft niet per se, maar ik zou met zachtroze toch bang zijn dat ik uit de toon val. Maar ik vind het niet ongepast.
woensdag 2 juli 2025 om 14:24
Hier zou je toch echt buitengekeken worden.
Dat je in een degelijke spijkerbroek komt ... oké.
Dat je een roze hemd aantrekt met een net vestje of een jas over ... oké.
Maar je komt niet helemaal in 't roze, want dan spreken ze over 15 jaar nog op elk familiefeest over jou als "die Barbie die zich totaal niet wist te kleden naar de gelegenheid".
Maar je komt niet helemaal in 't roze, want dan spreken ze over 15 jaar nog op elk familiefeest over jou als "die Barbie die zich totaal niet wist te kleden naar de gelegenheid".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 2 juli 2025 om 14:25
Oef, dat is niet goed. Toch maar wat anders verzinnen dan.Wissewis schreef: ↑02-07-2025 14:24Hier zou je toch echt buitengekeken worden.
woensdag 2 juli 2025 om 14:27
woensdag 2 juli 2025 om 14:29
Op basis van de verschillende reacties toch een familielid gevraagd wat zij ervan vindt. Ze zegt dat dat zeker wel gepast is en dat gewoon moet aantrekken waar ik me fijn in voel.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.

woensdag 2 juli 2025 om 14:30
Ja, dat wilde ik dus ook niet. Ga nog een andere optie zoeken.
woensdag 2 juli 2025 om 14:31
Ik vind het prima kunnen. Maar ik zou zelf niet te veel willen opvallen bij z'n gelegenheid. Dus ik zou kiezen voor 1 kledingstuk in kleur. Zoals iemand hierboven al zei, je wil niet als een soort barbie bestempeld worden.
Heb je niet gewoon een wat nettere spijkerbroek, of een bruine of beige broek? Ook helemaal geen zwart? Dan kan je eventueel roze broek met zwart blousje of shirt doen.
Heb je niet gewoon een wat nettere spijkerbroek, of een bruine of beige broek? Ook helemaal geen zwart? Dan kan je eventueel roze broek met zwart blousje of shirt doen.
woensdag 2 juli 2025 om 14:33
Ik heb geen zwarte kleding. Een nette spijkerbroek heb ik wel.Zonnebloem1996 schreef: ↑02-07-2025 14:31Ik vind het prima kunnen. Maar ik zou zelf niet te veel willen opvallen bij z'n gelegenheid. Dus ik zou kiezen voor 1 kledingstuk in kleur. Zoals iemand hierboven al zei, je wil niet als een soort barbie bestempeld worden.
woensdag 2 juli 2025 om 14:34
Ik zou de roze blouse wel dragen maar er een andere broek bij aantrekken, maar dat is mijn mening. Je zou ook de roze broek kunnen dragen met een witte blouse (als je die hebt).
Vorige week was ik op een condoleance en zag daar mensen in bermuda's en sportschoenen. Sorry, maar dit vind ik ongepast en niet respectvol op een condoleance.
Vorige week was ik op een condoleance en zag daar mensen in bermuda's en sportschoenen. Sorry, maar dit vind ik ongepast en niet respectvol op een condoleance.
e-biker wijzigde dit bericht op 02-07-2025 14:38
15.35% gewijzigd
Ja, ik zou ook niet helemaal in het roze gaan.
Je hoeft ook niet in het zwart, maar zo helemaal zacht-roze zou ik mezelf iets te vrolijk gekleed in voelen.
Maar: op de begrafenis van mijn vader kon het me niet zo veel schelen wat mensen aan hadden, als ze er maar waren. (Uitgezonderd mijn eigen sibling die in spijkerbroek, sportvest en op gympen kwam, daar vond ik wel vanalles van).
Je hoeft ook niet in het zwart, maar zo helemaal zacht-roze zou ik mezelf iets te vrolijk gekleed in voelen.
Maar: op de begrafenis van mijn vader kon het me niet zo veel schelen wat mensen aan hadden, als ze er maar waren. (Uitgezonderd mijn eigen sibling die in spijkerbroek, sportvest en op gympen kwam, daar vond ik wel vanalles van).
woensdag 2 juli 2025 om 14:35
Ik denk niet dat de kleur op zichzelf uitmaakt, als wel de uitstraling. Als dit een outfit is die je ook naar een bruiloft zou dragen, zou ik 'm niet 1 op 1 aantrekken voor een uitvaart. Ook al is het netjes en verzorgd. Ik zou dan kijken of ik evt. een iets gedempter jasje of bloesje zou kunnen lenen voor op de roze broek. Het klinkt mij wat zoet alsof het ook voor een bruiloft of tuinfeestje kan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in