Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV
woensdag 2 juli 2025 om 16:50
Ik krijg vrij snel een kleurtje. Maar uiteraard ga ik nooit onbeschermd de zon in. Daarnaast vind ik het ook te heet om bij 30 graden in de felle zon te zitten dan maar geen kleurtje.dianaf schreef: ↑02-07-2025 08:40Idd. Iemand die snel verbrandt, zal zich beter beschermen, maar ook als je niet steeds verbrandt, is teveel zon gewoon niet goed voor je.
Moeder had kind juist in de schaduw gelegd, dus dat ging goed. Ik zou als moeder wel twijfels hebben over hoe verstandig het is om kind bij oma te laten.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 02-07-2025 16:54
2.55% gewijzigd
Je pense donc je suis
woensdag 2 juli 2025 om 16:53
woensdag 2 juli 2025 om 19:07
Ik kan geen ander adres doorgeven, dat is juist het probleem. Als het gaat zoals vorig jaar, wordt het gewoon opgestuurd en verder mag je het uitzoeken (schoolboeken).
donderdag 3 juli 2025 om 12:53
Ik word ook snel bruin en ik zwem 2x in de week in een buitenbad, dus dat gaat hard. Ik hou wel van warm weer, maar niet van felle zon.MadameBijoux schreef: ↑02-07-2025 16:50Ik krijg vrij snel een kleurtje. Maar uiteraard ga ik nooit onbeschermd de zon in. Daarnaast vind ik het ook te heet om bij 30 graden in de felle zon te zitten dan maar geen kleurtje.Net als jij zou ik ook twijfels hebben om het kind bij oma te laten. Ik zou in ieder geval uitleg geven.
Ik merk het ook aan mijn moeder dat ze niet altijd (wil?) begrijpt waarom de dingen die zij vroeger deed, nu niet oké of handig zijn. Dat eigenwijze trek ik slecht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 3 juli 2025 om 12:58
Dat herken ik wel van mijn moeder. Dat ze veel dingen afdoet als ‘moderne fratsen’. An sich niet zo erg als ze het daarbij zou laten maar ze heeft de neiging je eerst te onderwerpen aan een derdegraads kruisverhoor over hoe en wat, om vervolgens haar neus op te trekken. Zo irritant. Trek dan gelijk je neus ervoor op, scheelt mij weer energie.dianaf schreef: ↑03-07-2025 12:53Ik word ook snel bruin en ik zwem 2x in de week in een buitenbad, dus dat gaat hard. Ik hou wel van warm weer, maar niet van felle zon.
Ik merk het ook aan mijn moeder dat ze niet altijd (wil?) begrijpt waarom de dingen die zij vroeger deed, nu niet oké of handig zijn. Dat eigenwijze trek ik slecht.
Gelukkig is ze wel heilig overtuigd van wetenschappelijk bewijs (verslaafd aan pubmed) en smeert ze al sinds de jaren ‘90 geen bruiningslotion meer (piz buin, door mijn pa steevast ‘pisbruin’ genoemd). Maar spf 50.
donderdag 3 juli 2025 om 13:00
donderdag 3 juli 2025 om 13:26
Hè wat stom.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 3 juli 2025 om 14:19
Ik dacht effeLemoosGaatDoor schreef: ↑03-07-2025 13:00Ja het zal best dat je van een eindexamenkandidaat meer zelfstandigheid mag verwachten. Maar die van jou was al 13 toen ‘ie eindelijk eens naar een brugklas kon. Die van mij is koud 14 en zit dan in een eindexamenjaar. Even een verschilletje. Dus donder even lekker op met je ongevraagde adviezen.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 3 juli 2025 om 17:25
Same here! Warm weer vind ik lekker maar niet vochtig/benauwd.dianaf schreef: ↑03-07-2025 12:53Ik word ook snel bruin en ik zwem 2x in de week in een buitenbad, dus dat gaat hard. Ik hou wel van warm weer, maar niet van felle zon.
Je pense donc je suis
vrijdag 4 juli 2025 om 13:32
Het leed dat schoolboeken heet.
Maar die bezorgen ze hier wel gewoon bij afhaalpunt hoor, als je dat doorgeeft.
Het komt inderdaad altijd precies als je op vakantie bent. Maakt niet uit wanneer je vakantie is, ze ruiken het, en dan komt het.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:50
En afgelopen jaar had de bezorger het bij ons gewoon voor de voordeur gezet. Terwijl wij dus nog 2 weken op vakantie waren...
("Gelukkig" zag ik het in de app en zijn mijn schoonouders de boeken binnen gaan zetten. Maar dat is toch stom?)
Hier heb ik voor dochter een ov chipkaart besteld, maar deze is nooit bezorgd. Heb de ontvangstmail en de betaling, maar ja: computer says no.
Nu maar een nieuwe besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug krijg van de eerste bestelling....
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
vrijdag 4 juli 2025 om 14:20
Dus je vlamt met je vrachtwagen in een zone 30-straat met 2 scholen aan minstens 70 door. Je raakt een auto, namelijk die van ons.
En dan schrik je dat de politie voor je deur staat én dat je een verzekeringszaak aan je been hebt.
Oen.
Wat deed je uberhaupt met je veel te grote vrachtwagen in een woonwijk? Of had je weer geen zin om even rond te rijden langs de hoofdweg?
*gaat dit weekend maar eens op zoek naar een nieuwe (tweedehands) wagen*
En dan schrik je dat de politie voor je deur staat én dat je een verzekeringszaak aan je been hebt.
Oen.
Wat deed je uberhaupt met je veel te grote vrachtwagen in een woonwijk? Of had je weer geen zin om even rond te rijden langs de hoofdweg?
*gaat dit weekend maar eens op zoek naar een nieuwe (tweedehands) wagen*
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 4 juli 2025 om 14:43
Ik heb een nieuwe manier gevonden om frustraties over bepaalde posts/forummers te uiten zonder iemand te beledigen.
Ik typ wat ik wil in het reageervak, en klik daarna niet op reactie plaatsen, maar op het logo van Viva. Dan ga ik weer terug naar de hoofdpagina en wordt er niets geplaatst, maar ben ik wel van mijn ergernis af.
Ik typ wat ik wil in het reageervak, en klik daarna niet op reactie plaatsen, maar op het logo van Viva. Dan ga ik weer terug naar de hoofdpagina en wordt er niets geplaatst, maar ben ik wel van mijn ergernis af.
huismuis
vrijdag 4 juli 2025 om 15:36

vrijdag 4 juli 2025 om 16:35
Succes!Groentespies schreef: ↑04-07-2025 16:33Ik haat liegen, maar dit keer moest ik wel omdat we het agenda-technisch niet rondkregen: door naar de tweede ronde voor mijn sollicitatie. Hopelijk snel weg uit deze slangenkuil![]()
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
zaterdag 5 juli 2025 om 10:50
Wat jammer om bij de eindmusical net naast jou te zitten, die de hele tijd moet zitten kletsen met je andere kind en continu foto’s en video’s maakt terwijl expliciet gevraagd is dat niet te doen. Ik ben zo slecht in me daar niet aan ergeren dat dat het even helemaal overnam.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zaterdag 5 juli 2025 om 17:10
Lebow schreef: ↑05-07-2025 10:50Wat jammer om bij de eindmusical net naast jou te zitten, die de hele tijd moet zitten kletsen met je andere kind en continu foto’s en video’s maakt terwijl expliciet gevraagd is dat niet te doen. Ik ben zo slecht in me daar niet aan ergeren dat dat het even helemaal overnam.
Weet je ook waarom er geen foto's mochten worden gemaakt van de eindmusical?
Ik zou het eerlijk gezegd ook moeilijk vinden om dat niet te doen als mijn kind mee zou doen. Tenzij er een goede reden is.
Weet jij de reden?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in