Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 19:48
Zo'n 100 km zuidwest van Zelhelm: het trekt hier dicht en het koelde net ietsjes af. Maar inmiddels is het benauwd...
Volgens de ene website gaat het hier zometeen rakelings af, volgens de andere krijgen we het vol voor onze kiezen. Ben benieuwd...! Hopelijk geen grote hagelstenen, of omgewaaide schuttingen of meer van dat soort spul.
Volgens de ene website gaat het hier zometeen rakelings af, volgens de andere krijgen we het vol voor onze kiezen. Ben benieuwd...! Hopelijk geen grote hagelstenen, of omgewaaide schuttingen of meer van dat soort spul.
woensdag 2 juli 2025 om 21:02
Het gebeurt ook wel eens dat ik het expres opzoek. Dan kies ik er bewust voor. Tijdens de zomer vind ik het wel spannend,of zomerregen...als ik buiten loop en het gebeurt terwijl ik het niet verwacht dat vind ik dan weer minder. Maar is niet altijd te voorkomen. Maar ik kan echt intens van een hoosbui genieten. Hier is het inmiddels gelukkig wel afgekoeld. In Texel hebben ze weinig van deze benauwde dagen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 17:45Ik ga juist altijd naar buiten met dit soort weer, als het begint te hozen. Lekker afkoelen.
Je pense donc je suis
woensdag 2 juli 2025 om 23:09
donderdag 3 juli 2025 om 09:36
Dat is een behoorlijke temperatuurschommeling. Hier in Texel wordt het vandaag 18 graden met zon.
Je pense donc je suis
donderdag 3 juli 2025 om 09:38
Dat was ook hard nodig. Je tuin zal daar zeker blij mee zijn geweest.Tuingravin schreef: ↑02-07-2025 23:09Hier in het Almelose heeft het flink geregend, gehageld en gewaaid. Nu alles tegen elkaar open gezet en het koelt heerlijk af. Lekker slapen straks met de ramen wijd open. De airco was heel fijn, maar er gaat wat mij betreft niks boven frisse buitenlucht!
Je pense donc je suis
donderdag 3 juli 2025 om 09:44
Ik was ooit enkele weken in Sydney. Herinner me dat het weer daar per dagdeel ook zo kon omslaan.
donderdag 3 juli 2025 om 11:14
Niet voor lang
AD:
“Gooi de ramen en deuren maar open! De hitte is verdreven en het wordt de komende dagen normaal tot zelfs een beetje fris zomerweer. Het gaat zelfs flink regenen. Dat is echter tijdelijk, want de volgende 30 graden is alweer in zicht. En die lijkt langere tijd aan te houden.”
Pieremachochel
donderdag 3 juli 2025 om 11:19
Dat laatste klinkt mij eerder als typische AD clickbait. De verwachting voor de komende week (t/m woensdag) slingert tussen de 18 en 23 graden. Wat daarna komt is koffiedik kijken.
Ik wil in ieder geval wel de jaarlijkse juli traditie: verregende campings met kinderen die in kaplaarzen in plassen stampen en ouders die van onder een luifel het slecht weer aankijken
Ik wil in ieder geval wel de jaarlijkse juli traditie: verregende campings met kinderen die in kaplaarzen in plassen stampen en ouders die van onder een luifel het slecht weer aankijken

donderdag 3 juli 2025 om 11:33
Het lijkt wel warmer te worden, maar momenteel kunnen ze nog geen 3 dagen vooruit voorspellen:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Zondag en maandag ook regen voorspelt, hopelijk valt er veel. Wij hebben hier gisteren niets gehad.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Zondag en maandag ook regen voorspelt, hopelijk valt er veel. Wij hebben hier gisteren niets gehad.
donderdag 3 juli 2025 om 14:14
Aardig van jeAppletje schreef: ↑03-07-2025 11:19Dat laatste klinkt mij eerder als typische AD clickbait. De verwachting voor de komende week (t/m woensdag) slingert tussen de 18 en 23 graden. Wat daarna komt is koffiedik kijken.
Ik wil in ieder geval wel de jaarlijkse juli traditie: verregende campings met kinderen die in kaplaarzen in plassen stampen en ouders die van onder een luifel het slecht weer aankijken![]()
donderdag 3 juli 2025 om 14:22
Andersom is het natuurlijk volkomen logisch dat mensen die klerehitte wensen to ver na kerst....
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
donderdag 3 juli 2025 om 14:48
Ik hoef ook geen klerehitte, maar ik gun mensen wel mooi weer in hun vakantie.Tanteslankie20 schreef: ↑03-07-2025 14:22Andersom is het natuurlijk volkomen logisch dat mensen die klerehitte wensen to ver na kerst....
donderdag 3 juli 2025 om 17:27
Dit soort reacties dus. Is toch nergens voor nodig? Laat die mensen lekker. Voor mij hoeft die hitte ook niet, maar om nou boos te worden op mensen die het wel lekker vinden is nou ook weer zoiets. Dan kan ik wel aan de gang blijven, want er zijn ook mensen die Coldplay wél leuk vinden en mensen die juist dol zijn op jonge kaas. Als ik daar allemaal boos over moet worden kan ik mijn baan wel opzeggen want dan heb ik dagwerk.Tanteslankie20 schreef: ↑03-07-2025 14:22Andersom is het natuurlijk volkomen logisch dat mensen die klerehitte wensen to ver na kerst....
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 3 juli 2025 om 17:34
Voor mij hoef het enorm vochtig-warme weer ook niet. In de Koog was het eergisteren 31 graden en dan benauwd en weinig wind. Als het droogwarm met wind was geweest dan hadden dezelfde tempersturen anders aan gevoeld.
Uiteraard is een goede zonnebrandcrème nog steeds belangrijk en niet in de felle zon zitten. Het wordt hier trouwens hooguit een paar dagen per jaar 30+ graden begreep ik van horen-zeggen.
25/26 graden,droogwarm met wind vind ik een prima temperatuur. Vandaag is het hier 18 graden met volop zonneschijn en erg aangenaam.
Uiteraard is een goede zonnebrandcrème nog steeds belangrijk en niet in de felle zon zitten. Het wordt hier trouwens hooguit een paar dagen per jaar 30+ graden begreep ik van horen-zeggen.
25/26 graden,droogwarm met wind vind ik een prima temperatuur. Vandaag is het hier 18 graden met volop zonneschijn en erg aangenaam.
Je pense donc je suis

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in