Partner steeds minder aantrekkelijk
zaterdag 5 juli 2025 om 09:17
Mijn partner en ik zijn al 12 jaar samen.
We hebben 2 jonge kinderen. In de zwangerschappen had ik continu honger en heb ik veel gegeten. Mijn partner had altijd wel een beetje een buikje, maar tijdens mijn zwangerschappen is hij ook aardig wat kilo's aangekomen ondat hij ook meer at omdat er veel lekkers in huis was.
De jongste is nu 3 en ik ben weer net zo slank als voor mijn zwangerschappen maar hij heeft nu echt overgewicht.
Ik vind het steeds onaantrekkelijker worden en ik vind dit zo oppervlakkig van mezelf....
Ik heb steeds minder zin om intiem met hem te zijn en te knuffelen. Hij voelt helemaal zacht als ik hem knuffel en dat staat me eigenlijk gewoon tegen.
In kleding zie je ook dat hij echt een buikje, lovehandles en borstvorming heeft.
Hij probeert wel eens af te vallen maar verder dan 3-4 kilo komt hij niet. Ik begrijp ook dat het heel moeilijk is. Zijn broers hebben ook allemaal overgewicht, ik denk dat het ook wel in de genen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie dit wel of niet aankaarten? En zo ja, hoe dan?
We hebben 2 jonge kinderen. In de zwangerschappen had ik continu honger en heb ik veel gegeten. Mijn partner had altijd wel een beetje een buikje, maar tijdens mijn zwangerschappen is hij ook aardig wat kilo's aangekomen ondat hij ook meer at omdat er veel lekkers in huis was.
De jongste is nu 3 en ik ben weer net zo slank als voor mijn zwangerschappen maar hij heeft nu echt overgewicht.
Ik vind het steeds onaantrekkelijker worden en ik vind dit zo oppervlakkig van mezelf....
Ik heb steeds minder zin om intiem met hem te zijn en te knuffelen. Hij voelt helemaal zacht als ik hem knuffel en dat staat me eigenlijk gewoon tegen.
In kleding zie je ook dat hij echt een buikje, lovehandles en borstvorming heeft.
Hij probeert wel eens af te vallen maar verder dan 3-4 kilo komt hij niet. Ik begrijp ook dat het heel moeilijk is. Zijn broers hebben ook allemaal overgewicht, ik denk dat het ook wel in de genen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie dit wel of niet aankaarten? En zo ja, hoe dan?
zondag 6 juli 2025 om 09:21
Sannepanne schreef: ↑06-07-2025 09:08Sterker nog, in een heel klein gedeelte van de keuken, de voorraadkast, de snoep/chipslade om precies te zijn….
Die moeten dan liever zo leeg mogelijk zijn omdat partner zich anders niet kan beheersen?
zondag 6 juli 2025 om 09:39
ldp schreef: ↑06-07-2025 09:13Heb je hier wel eens een topic gelezen over de combinatie vrouw en lichaamsgewicht? Denk je echt dat al die vrouwen met overgewicht het thuis wél leuk vinden om het daar eens over te hebben? Het ligt enigszins gevoelig.
Ik ben zelf trouwens ook zwaarder dan me lief is en ben blij dat mijn man daar nog nooit over heeft geklaagd. Ik weet het zelf ook al wel, hij vertelt me niks nieuws.
Persoonlijk ervaar ik dit topic als véél meer behalve de extra kilo's die men met de jaren wellicht heeft opgedaan.
Ik proef een bepaalde laksheid. "Ik ben nu eenmaal geen 25 meer, ik heb nu eenmaal kinderen gekregen etc.
Wat ik denk?
Het gaat niet alleen om die kilo's, grijze haren, geen sixpack en spataderloze benen meer etc.
Als je samen oud wil en mag worden, bewandel je dit pad samen en kun je elkaar blijven liefhebben en begeren. Door de tand des tijds heen.
Maar... je mag best een beetje je best blijven doen.
Als ik vandaag zou besluiten dat ik me alleen nog wil douchen/wassen als het hoog tijd is. Ik mijn haren niet meer wassen en een tandarts overbodig is.. zou mijn man op zijn beurt toch ook tegen mij moeten kunnen zeggen dat hij daar op afknapt?
zondag 6 juli 2025 om 11:34
Klopt helemaal. Maar ik denk wel dat sportieve mensen eerder geneigd zijn om gezond en matig te eten omdat dat hun prestaties ten goede komt. Honderd kilometer fietsen of een marathon lopen met een veel te zwaar lichaam is geen feest en waarschijnlijk zelfs gevaarlijk, dus de combinatie goed eten & sporten ligt voor de hand.Steven1980 schreef: ↑06-07-2025 09:09Er zijn al heel veel topics over geschreven. Je kan heel sportief zijn maar afvallen doe je in de keuken of beter in de supermarkt.
De sportschool is wel goed voor je gezondheid maar voor afvallen doet het niet zo veel. Bijvoorbeeld: 200 gram naturelchips is al 15km hardlopen; voor een menu van de Mc moet je al een marathon lopen.
Het idee dat je meer moet sporten komt uit de voedingsmiddelenindustrie. Dat is ook de reden dat de Mc, Coca Cola... sportevenementen sponsort. Mensen moeten bij het idee blijven dat een zak chips, hamburger of cola prima kan als je voldoende beweegt. Op Netflix was een docu waarin dit werd besproken. Bijvoorbeeld de Pizza Hut die schoolsport sponsort als er een vestiging van de Pizza Hut in de school is.
Ook kan sporten motiverend werken als iemand wil afvallen omdat bepaalde oefeningen en uitdagingen gemakkelijker zijn als je minder weegt. Het probleem is alleen dat niet iedereen sporten leuk vindt, of er het nut van inziet. Maar goed, feit blijft dat afvallen inderdaad een kwestie is van minder eten en dan kan sporten een goede motivatie zijn.
zondag 6 juli 2025 om 17:10
Niet wassen, geen tanden poetsen, etc, is vies, dat is iets anders dan te zwaar zijn. Maar misschien zou ik anders praten als mijn lief alleen maar op de bank hing en zich vol propte. Hij is overigens niet bepaald slank, maar ook niet moddervet.Hallodaar schreef: ↑06-07-2025 09:39Persoonlijk ervaar ik dit topic als véél meer behalve de extra kilo's die men met de jaren wellicht heeft opgedaan.
Ik proef een bepaalde laksheid. "Ik ben nu eenmaal geen 25 meer, ik heb nu eenmaal kinderen gekregen etc.
Dat zei ik 10 jaar geleden ook. Totdat de overgang kwam en ik ontplofte. Ik doe aan krachttraining, rijd zeker 3x per week paard en wandel met de hond. Ik heb nog nooit zoveel bewogen als nu. Ik eet al jaren gezond: veel groente, weinig koolhydraten en alleen volkoren producten. Snoep niet bijzonder veel. Zelfs toen ik zwanger was, was ik lichter. Vreselijk. Om mij heen zie ik mijn vriendinnen die jarenlang superslank waren allemaal uitdijen. Maar goed, ik ben verder gezond en heb een leuk leven met een lieve man. Dus ik heb grotere kleding gekocht en houd het bij gezond eten en sporten en dan zie ik het wel weer.
Wat ik denk?
Het gaat niet alleen om die kilo's, grijze haren, geen sixpack en spataderloze benen meer etc.
Als je samen oud wil en mag worden, bewandel je dit pad samen en kun je elkaar blijven liefhebben en begeren. Door de tand des tijds heen.
Maar... je mag best een beetje je best blijven doen.
Als ik vandaag zou besluiten dat ik me alleen nog wil douchen/wassen als het hoog tijd is. Ik mijn haren niet meer wassen en een tandarts overbodig is.. zou mijn man op zijn beurt toch ook tegen mij moeten kunnen zeggen dat hij daar op afknapt?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
zondag 6 juli 2025 om 17:38
Je hebt gelijk hoor, hier wordt het ook in huis gehaald en is het vaak op voordat het bezoek komt of voordat ik zelf iets kan of wil pakken. Je zou het ook gewoon in huis moeten kunnen halen. Ik wilde slechts zeggen dat het probleem niet zozeer in het koken/ de keuken zit, want avondeten is heel gezond hier. Het gaat echt om alles wat na de avondmaaltijd nog wordt gegeten. En nee, dat doen ze echt helemaal zelf.
zondag 6 juli 2025 om 17:42
Gezinstijd. Tijd waarin hij ook het huishouden kan doen. Geld ( sportschool abonnement of duur sportmateriaal ) .Hotgirlsummer schreef: ↑05-07-2025 15:47Nou, in het geval van Hallodaar zou ik niet weten ten koste van wat dat dan zou moeten gaan..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 6 juli 2025 om 17:45
Klopt, ik denk dat dat gevoel ook het meeste steekt, het gevoel dat hij niet meer zijn best voor je wil doen. Dat vind ik persoonlijk erger dan hoe hij eruit ziet. En ook heel vervelend, hoe andere mensen over hem praten. Mijn jong volwassen kinderen die zeggen dat mijn partner er zwanger uitziet. Hetzelfde werd gezegd in mijn atletiekgroepje waar mijn hardloopmaatjes hem aan het fatshamen waren (hij loopt in een andere groep dus deze mensen wisten niet dat het mijn partner was) en ik zou zo graag een beetje trots op hem zijn.
zondag 6 juli 2025 om 17:55
@Heksopdebezemsteel, het grote verschil is dat jij je best doet. Het is, voor mij althans, helemaal geen probleem als iemand wat te zwaar is. Het is wel een probleem als die persoon vervolgens alleen maar op de bank hangt en keer op keer ongezonde keuzes maakt want dan is er eigenlijk heel gemakkelijk iets aan te veranderen.
Ik zeg overigens niet dat dit voor TO zo is, wellicht dat het haar echt alleen om het lichamelijke gaat en niet om het gedrag.
Ik zeg overigens niet dat dit voor TO zo is, wellicht dat het haar echt alleen om het lichamelijke gaat en niet om het gedrag.
zondag 6 juli 2025 om 17:56
Oef, pijnlijk.Sannepanne schreef: ↑06-07-2025 17:45Klopt, ik denk dat dat gevoel ook het meeste steekt, het gevoel dat hij niet meer zijn best voor je wil doen. Dat vind ik persoonlijk erger dan hoe hij eruit ziet. En ook heel vervelend, hoe andere mensen over hem praten. Mijn jong volwassen kinderen die zeggen dat mijn partner er zwanger uitziet. Hetzelfde werd gezegd in mijn atletiekgroepje waar mijn hardloopmaatjes hem aan het fatshamen waren (hij loopt in een andere groep dus deze mensen wisten niet dat het mijn partner was) en ik zou zo graag een beetje trots op hem zijn.

zondag 6 juli 2025 om 18:03
En je bent trots als mensen niets over hem zouden zeggen ? Als hij gewoon opging in de achtergrond ?Sannepanne schreef: ↑06-07-2025 17:45Klopt, ik denk dat dat gevoel ook het meeste steekt, het gevoel dat hij niet meer zijn best voor je wil doen. Dat vind ik persoonlijk erger dan hoe hij eruit ziet. En ook heel vervelend, hoe andere mensen over hem praten. Mijn jong volwassen kinderen die zeggen dat mijn partner er zwanger uitziet. Hetzelfde werd gezegd in mijn atletiekgroepje waar mijn hardloopmaatjes hem aan het fatshamen waren (hij loopt in een andere groep dus deze mensen wisten niet dat het mijn partner was) en ik zou zo graag een beetje trots op hem zijn.
zondag 6 juli 2025 om 18:05
Ja, voor degene die het zei. Als TO tenminste gelijk lik op stuk zou hebben gegeven. “ he, bitch, die bolle waar je het over hebt is mijn man “ . Maar ik denk ( hoop het niet ) dat TO zich voor haar man schaamde en niets gezegd heeft.
zondag 6 juli 2025 om 18:15
zondag 6 juli 2025 om 19:03
Die mensen zou ik luid en duidelijk hebben verteld dat het mijn man was en hopen dat ze zich flink zouden schamen. Wat een nare types zeg!Sannepanne schreef: ↑06-07-2025 17:45Klopt, ik denk dat dat gevoel ook het meeste steekt, het gevoel dat hij niet meer zijn best voor je wil doen. Dat vind ik persoonlijk erger dan hoe hij eruit ziet. En ook heel vervelend, hoe andere mensen over hem praten. Mijn jong volwassen kinderen die zeggen dat mijn partner er zwanger uitziet. Hetzelfde werd gezegd in mijn atletiekgroepje waar mijn hardloopmaatjes hem aan het fatshamen waren (hij loopt in een andere groep dus deze mensen wisten niet dat het mijn partner was) en ik zou zo graag een beetje trots op hem zijn.
zondag 6 juli 2025 om 19:06
Ik vermoed dat de rest van de loopgroep ook geen talenten zijn. Kenmerk van mensen die zelf weinig kunnen is dat ze anderen naar beneden trappen om zichzelf beter te voelen. Mensen die van de sport houden willen juist andere motiveren om mee te doen.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-07-2025 18:15Ook wel tof, zo’n atletiek vereniging / loopgroepgedoe waar je pas geaccepteerd wordt als je op gewicht bent.
Erg motiverend om op gewicht te blijven. Kan wegen bij de weight watchers niet tegenop.
zondag 6 juli 2025 om 22:36
Wat een boel aannames zeg. Ja, ik heb er iets van gezegd en verder is het een heel leuke loopgroep. En ja, ze schaamde zich maar heel eerlijk, ik schaamde me ook. Het is namelijk niet een beetje zwanger-buik dus hoewel ze het niet had moeten zeggen,, klopte het wel wat ze zei en daar ging het me om.
zondag 6 juli 2025 om 22:56
Precies dat. Ik heb een jaar aan crossfit gedaan. Ik was de kruk van het klasje. Niet eens de oudste, maar wel de enige middelbare dikkere vrouw.Steven1980 schreef: ↑06-07-2025 19:06Ik vermoed dat de rest van de loopgroep ook geen talenten zijn. Kenmerk van mensen die zelf weinig kunnen is dat ze anderen naar beneden trappen om zichzelf beter te voelen. Mensen die van de sport houden willen juist andere motiveren om mee te doen.
Ik heb me daar zo ontzettend welkom gevoeld. Ik ging HELEMAAL aan het gas tussen de superstrakke sporters. Maar het maakte echt niets uit. Geen gram afgevallen helaas. Maar het was wel leuk. Helaas niet meer te combineren met werk en paard. En dan gaat het paard toch voor.
zondag 6 juli 2025 om 22:57
Waarom schaam jij je voor de buik van je man? Hij loopt daar toch? En hij moet ergens beginnen. Als hij op de bank hangt is het ook niet fijn.Sannepanne schreef: ↑06-07-2025 22:36Wat een boel aannames zeg. Ja, ik heb er iets van gezegd en verder is het een heel leuke loopgroep. En ja, ze schaamde zich maar heel eerlijk, ik schaamde me ook. Het is namelijk niet een beetje zwanger-buik dus hoewel ze het niet had moeten zeggen,, klopte het wel wat ze zei en daar ging het me om.
zondag 6 juli 2025 om 23:12
Ik vind het heel moeilijk. Het ligt heel gevoelig en ik snap dat je je partner niet meer aantrekkelijk kan vinden als hij of zij heel erg van uiterlijk verandert.
Als jij op iemand verliefd wordt die zijn uiterlijk na een aantal jaar heel erg gaat veranderen, bijvoorbeeld door zijn haar te laten groeien, een baard te laten staan, of die juist af te scheren als hij die nu heeft, zou je dat dan wel mooi en aantrekkelijk vinden?
Het ligt heel gevoelig, maar het is toch niet heel raar dat je je partner niet meer aantrekkelijk vindt dan?
zondag 6 juli 2025 om 23:12
Heel eerlijk? Als je echt heel erg gek op iemand bent dan is iemand ook leuker, grappiger of mooier. Dan zie je de mindere dingen niet zo snel of ze maken je niet uit. Jij ziet ze niet alleen, jij stoort je eraan en schaamt je zelfs. Een duidelijk teken dat je genegenheid voor hem begint af te nemen. En dat zit waarschijnlijk niet zozeer in dat uiterlijk. Maar ook in gedrag. Zwaar overgewicht komt niet vanzelf. Maar staat symbool voor een ongezond leven, luiheid, minder sympathiek en zelfs voor minder intelligentie. Daar zijn onderzoeken naar gedaan. En te dikke mensen worden negatieve eigenschappen toebedeeld ten opzichte van slanke mensen.
Hoe denkt hij er trouwens zelf over? Misschien is dit teken dat de liefde aan het afnemen is. Kijk trouwens goed uit. Loopgroepen zijn tegenwoordig enorme flirtplekken. Al mijn single vrienden zitten bij zo'n clubje...
Hoe denkt hij er trouwens zelf over? Misschien is dit teken dat de liefde aan het afnemen is. Kijk trouwens goed uit. Loopgroepen zijn tegenwoordig enorme flirtplekken. Al mijn single vrienden zitten bij zo'n clubje...
zondag 6 juli 2025 om 23:23
Ik snap best dat het niet aantrekkelijk is maar de manier waarop hier wordt gesproken vind ik echt blegh. Alsof de dames zelf moeders mooiste zijn. Kijk eens om je heen in een zwembad of op een strand, 80% van de mensen heeft geen lichaam als in een reclame.Strikje schreef: ↑06-07-2025 23:12.....Als jij op iemand verliefd wordt die zijn uiterlijk na een aantal jaar heel erg gaat veranderen, bijvoorbeeld door zijn haar te laten groeien, een baard te laten staan, of die juist af te scheren als hij die nu heeft, zou je dat dan wel mooi en aantrekkelijk vinden? ....
zondag 6 juli 2025 om 23:28
Dat laatste is waar. Maar daar heb je geen relatie mee. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een relatie zou hebben met een man die heel erg van uiterlijk zou veranderen, iets dat ik niet aantrekkelijk zou vinden, dat ik dat niet leuk zou vinden.
Als mijn man een baard of snor zou laten staan, heel erg zou afvallen of aankomen, zou ik dat niet aantrekkelijk vinden.
Je wilt toch ook gewoon dat de ander je aantrekkelijk blijft vinden?
Het is hoe dan ook een supergevoelig punt.
zondag 6 juli 2025 om 23:28
En wie precies schrijft dit?
Ik ben absoluut moeders mooiste, maar dat komt doordat mijn broer en zus heel lelijk zijn,
Maar buiten dat... als ik geen zin meer heb om met mijn lief te seksen omdat ik mijn armen (bv) niet meer om hem heen krijg tijdens het knuffelen dan meld ik hem dat. Ik ga hem namelijk niet bij elke afwijzing een lulsmoes voorschotelen. En ik verwacht dat hij hetzelfde doet als hij mijn lijf afstotend begint te vinden.
.
zondag 6 juli 2025 om 23:45
Ik zit hier dan ook niet te zaniken over hoe mijn man is aangekomen of zakken chips ligt te vreten op de bank hè?
Toevallig vind ik mijn lief prachtig, ook al is hij al 60+ en wordt alles wat minder strak etc. Hij is overigens kritisch op zichzelf, net als ik. We eten gezond, bewegen genoeg.
Het is de toon en het minachtende dat ik in veel berichten hier lees die ik zo ergerlijk vind. Als je echt van iemand houdt dan praat je niet zo.
maandag 7 juli 2025 om 07:23
Dit dus. Ik ben jarenlang getrouwd geweest met een man waarbij alles om sporten draaide. Om strak blijven. Hij had een drukke baan, en zijn vrije tijd draaide om de sportschool waar hij hele weekends doorbracht temidden van zijn groupies.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-07-2025 17:42Gezinstijd. Tijd waarin hij ook het huishouden kan doen. Geld ( sportschool abonnement of duur sportmateriaal ) .
Toen hij vertrok bleek dat zijn bijdrage aan ons gezin in de praktijk nihil was. Hij deed de boodschappen en die bestelde ik voortaan on line.
Geen idee waarom mensen denken dat dat leuk is, zo'n bezetten sporter.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in