Geld & Recht alle pijlers

Woolsocks

08-07-2025 06:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er hier lezers die de app Woolsocks gebruiken?

Ik werd hier op gewezen door een klant.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik het opgezocht.
Maar ik weet het niet. De reviews zijn positief, op 1 na.
Ik gebruik zelf Ippies, hier spaar je punten mee die je kunt inwisselen voor cadeaukaarten.

Woolsocks schijnt het geld direct op je rekening te storten.

Wie heeft er ervaring mee?
Ik heb Woolsocks staan omdat het samen met Scoupy werkt beiden plezierige apps.
Je hebt niet direct direct je geld maar best rap.
Hoe werkt het? Gratis geld bestaat niet.
Hoe werkt het?
Wat mij is verteld is dat je je bankrekening koppelt aan de app. De app bekijkt je bankrekenng en ziet waar je gewinkeld hebt en geeft je daar een percentage over. Als je gewinkeld hebt bij aangesloten winkels dan.

Ik las op internet dat bijv Jumbo 0,7% betaald van jouw aankoop aan de app, en de app keert daarvan 0,5% aan jou uit.

Ik denk dat je wel veel informatie moet doorgeven.

Hij bekijkt het over 90 dagen. En wat ik las moet je iedere 90 dagen opnieuw je bankrekening koppelen.

Maar je kunt dus ook geld besparen met die app op Netflix bijvoorbeeld.
Wat ik zo snel zag waren er best populaire winkels bij. Action, Etos, Jumbo, Intertoys.

@yourlocalhero: betaal je gewoon met je bankrekening? Of koop je met je betaalrekening een voucher voor het precieze bedrag wat je gaat afrekenen.
Dat gebeurde dus van de week bij mij aan de kassa.
Het was rustig op dat moment, maar als je dat in een volle rij bij de kassa diet, dan houdt dat ontzettend op.
En dan ga ik me er sowieso niet bij aanmelden.
Haakster schreef:
08-07-2025 07:44

Uiteraard. Je verkoopt oa je locatie en aankoopgedrag etc aan het bedrijf, die die gegevens weer (voor veel geld) kunnen verhandelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het koppelen aan mijn bankrekening vond ik niet prettig.
Ook niet dat het al mijn uitgaven ed kon zien.

Ik heb hem er dus uiteindelijk afgegooid omdat ik mijn privacy belangrijker vind dan die 10 euro per zoveel maanden die je bespaard/spaart.
Zo zeg, kun je ook je ziel erbij verkopen?
Iets weerhoudt mij ook om een of andere reden.

Misschien inderdaad omdat hij je hele rekening napluist.

Ik heb wel een geregistreerde bonuskaart van Albert Heijn, en van Etos bijvoorbeeld.
Maar dat voelt toch vertrouwder.

En Ippies is ook geregistreerd, maar dat linkt door naar de webshop waar je wilt kopen. Dat lijkt ook nog weer anders.
Haakster schreef:
08-07-2025 07:44
Als iets gratis is, ben je zelf het product.
Gebruik het al jaren, maar sinds Euroclix ook cadeaubonnen erbij heeft, vind ik Woolsocks niet meer genoeg opleveren.
Gewoon _melon met login problemen
pina schreef:
08-07-2025 08:50
Het gaat vaak om nieuwe producten met de bedoeling dat het bevalt en je het vaker gaat kopen. Maar ook ik vind dat er teveel info gevraagd wordt.

Ik ben wel lid van GFK Consumerscan. Ook zij hebben veel info maar ik doe dit al meer dan 25 jaar en ervaar ze als een degelijk bedrijf. Met je telefoon scan je dan je boodschappen en daar krijg je punten voor. Van de punten kun je in de cadeaushop waardebonnen kopen. O.a. van Bol.com. Ik heb al veel leuke dingen van mijn punten gekocht.
Felidaez schreef:
08-07-2025 08:22
Het koppelen aan mijn bankrekening vond ik niet prettig.
Ook niet dat het al mijn uitgaven ed kon zien.

Ik heb hem er dus uiteindelijk afgegooid omdat ik mijn privacy belangrijker vind dan die 10 euro per zoveel maanden die je bespaard/spaart.
Precies dit…ik had hem ook geinstalleerd jaren geleden en toen ik zag dat je hem moest koppelen aan bankrekening afgehaakt.
Woolsocks niet, maar heb wel euroclix, qassa en nipobase al jaren. Levert me gemiddeld per jaar toch heel wat op, heb nu weer 70 euro bij euroclix sinds februari, qassa gaat wat langzamer, maar daar staat nu 10 euro en via nipo spaar ik voor bol bonnen, ongeveer 30 euro per jaar.

Misschien niet veel, maar ik spendeer er nog geen 15 minuten per dag aan en na een jaar uitbetalen toch meegenomen. Ook online aankopen doe ik via euroclix, echt dat loopt snel op dan.
IronButterfly schreef:
08-07-2025 11:35
Het gaat vaak om nieuwe producten met de bedoeling dat het bevalt en je het vaker gaat kopen. Maar ook ik vind dat er teveel info gevraagd wordt.

Ik ben wel lid van GFK Consumerscan. Ook zij hebben veel info maar ik doe dit al meer dan 25 jaar en ervaar ze als een degelijk bedrijf. Met je telefoon scan je dan je boodschappen en daar krijg je punten voor. Van de punten kun je in de cadeaushop waardebonnen kopen. O.a. van Bol.com. Ik heb al veel leuke dingen van mijn punten gekocht.
Het zal vast een degelijk bedrijf zijn, maar eigenlijk zegt jouw omgang met het bedrijf niets over wat er achter de schermen met jouw gegevens gebeurt.
himalaya schreef:
08-07-2025 08:19
Uiteraard. Je verkoopt oa je locatie en aankoopgedrag etc aan het bedrijf, die die gegevens weer (voor veel geld) kunnen verhandelen.
Nou idd

Ik vind het wel erg ver gaan hoor. Je verpatst je betaalgegevens die vervolgens de hele wereld over doorverkocht worden o_o

Goede handel wel voor die bedrijven
pina schreef:
08-07-2025 12:43
Het zal vast een degelijk bedrijf zijn, maar eigenlijk zegt jouw omgang met het bedrijf niets over wat er achter de schermen met jouw gegevens gebeurt.
Dat is waar maar ik ben nooit lastig gevallen op basis van gegevens die zij van mij hebben. Verder komen uitslagen van hun onderzoeken vaak in het nieuws. Ik weet het, dat zegt ook niet alles maar dat maakt het wel een stuk minder schimmig.
IronButterfly schreef:
08-07-2025 12:47
Dat is waar maar ik ben nooit lastig gevallen op basis van gegevens die zij van mij hebben. Verder komen uitslagen van hun onderzoeken vaak in het nieuws. Ik weet het, dat zegt ook niet alles maar dat maakt het wel een stuk minder schimmig.
Ja, het is op zich een gerenommeerd bureau.
KatjaSasja schreef:
08-07-2025 08:30
Zo zeg, kun je ook je ziel erbij verkopen?

Nou inderdaad...

Ik gebruik zelfs niet eens betalen met mijn telefoon omdat ik dan mijn betaalgedrag aan Google (pay) geef.
Deze app is weer next level. :P
Ik gebruik wel Scoupy i.p.v. Woolsocks. Zelfde idee, je kunt nieuwe producten in de supermarkt voor (zo goed als) niks kopen. Maar je kan een foto van je bonnetje insturen en je rekeningnummer invullen zodat je je cashback krijgt. Zo hoef je niet je bankgegevens delen.

Kan wel, maar doe ik niet.
himalaya schreef:
08-07-2025 08:19
pina schreef:
08-07-2025 08:50
Snap ik, maar ik vroeg me af op welke manier ze dat doen. Vandaar mijn vraag. Via inzage in je banktransacties dus. Dat zou ik nooit doen. Hoef ik me er ook niet meer in te verdiepen
Jeusnbdhdudh schreef:
08-07-2025 12:42
Woolsocks niet, maar heb wel euroclix, qassa en nipobase al jaren. Levert me gemiddeld per jaar toch heel wat op, heb nu weer 70 euro bij euroclix sinds februari, qassa gaat wat langzamer, maar daar staat nu 10 euro en via nipo spaar ik voor bol bonnen, ongeveer 30 euro per jaar.

Misschien niet veel, maar ik spendeer er nog geen 15 minuten per dag aan en na een jaar uitbetalen toch meegenomen. Ook online aankopen doe ik via euroclix, echt dat loopt snel op dan.
Nog geen 15 minuten per dag. Stel 10. Dat is een uur per week. Kun je beter een uurtje extra werken of blikjes rapen. Dat laatste is ook nog beter voor het milieu ;)
Jeusnbdhdudh schreef:
08-07-2025 12:42

Ok even rekenen.

15 minuten per dag, das 5475 minuten per jaar = 91 uur.
Opbrengst ruwweg 70 euro x2 voor euroclix, + 20 van qassa en 30 van nipo. Das 190 per jaar.

190euro/ 91 uur= 2 euro per uur.

Ik denk ook dat blikjes verzamelen lucratiever is..
Je hoeft niet te koppelen aan je bankrekening, dat doe ik ook niet. Het schiet niet erg op, maar als ik toch iets wil kopen dan is het best leuk meegenomen.
Ik heb er tussen de €1000 en €2000 per jaar van, nog geen 10 minuten per dag. Vind het echt prima.

Ik doe ook wel eens interviews of panelgesprekken voor €30 voor een half uur of €60 voor een uur plus evt. reiskosten en incl. lunch. Zoveel verdien ik op m'n werk niet per uur.
Gewoon _melon met login problemen
TiumPerfectum schreef:
08-07-2025 15:35
Je hoeft niet te koppelen aan je bankrekening, dat doe ik ook niet. Het schiet niet erg op, maar als ik toch iets wil kopen dan is het best leuk meegenomen.
Dat woolstocks niet? Of heb je het over een van de andere apps die hier genoemd worden?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven