Geld & Recht alle pijlers

ING bank en rekening dochter

03-07-2025 20:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is 10 jaar oud nu. Ik ben gescheiden en mijn ex en ik sparen beide voor onze dochter. Wel ieder op een Eigen rekening. Mijn ex kan absoluut niet met geld omgaan. Zit continu in de schulden en heeft dan weer wel en dan weer geen werk. Nu ook hij zit weer zonder baan en heeft dus de rekening van dochter leeggetrokken. Ze zou een ijsje halen met vriendinnen, kreeg ze in beeld “ geen saldo”, terwijl hij dus tegen haar heeft gezegd dat hij elke maand geld voor haar spaart en ze gebruikt die rekening eigelijk nooit.

Hij heeft een rekening bij de ANWB voor haar en ik bij de ING. Bij beide heeft ze een pinpas. Nu ben ik alleen bang dat hij, omdat we beiden gezag hebben dat hij toestemming kan vragen bij de ING om haar rekening te kunnen inzien en deze dus ook leeg kan trekken,. Iemand een idee hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Voor nu, zet ik haar geld ff tijdelijk op mijn spaarrekening, zodat ik weet dat hij er nooit bij kan.

Maar ik vind dit zo erg voor mijn dochter. Zij stond mooi voor schut toen ze een ijsje van haar zak/pingeld zou betalen.
Succes TO. Rot dat het nodig is!
Explorista schreef:
03-07-2025 21:19
Ik ken casussen waarbij mams voor dochter spaarde
en paps de rekening van dochter leeghaalde
om met zijn nieuwe n*kie naar een sterrenrestaurant te gaan.

Het 'dochter mag niets over rekening vertellen aan paps' werkt niet.
Sommige mannen hebben een neus voor gratis geld.

Wat een specifiek scenario. En dan ook nog eens meerdere gevallen.
happyapple schreef:
04-07-2025 06:56
Ik snap wat je bedoelt, maar zit je dan niet met een schenking en schenkbelasting als je het geld uiteindelijk wel aan kind wil overdragen?
Rijbewijs, wereldreis , inboedel, huwelijk, studie, bijdrage huur, etc etc etc

Er zijn echt 100-en manieren om dat geld weer terug te sluizen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven