Dubai en Doha (Qatar) combineren?
zondag 13 juli 2025 om 13:17
In februari wil ik samen met een vriendin naar Dubai voor 10 dagen. Nu zat ik gisteren opeens te denken aan Doha dat ook steeds populairder wordt en niet ver van de Emiraten ligt. Google vertelt me dat je voor Doha ongeveer 3 tot 4 dagen nodig hebt. Het lijkt mij dus leuk om dat nog na Dubai te doen omdat je zo dan gelijk twee landen in één doet en niet nogmaals 7 uur hoeft te vliegen voor een klein land als Qatar.
Mijn vraag of iemand dit ook zo heeft gedaan of iemand die ooit naar Doha geweest is en kan zeggen of 3-4 dagen genoeg is?
P.S. ik weet dat de meningen verdeeld zijn over naar Dubai gaan of niet. Ik heb de keuze gemaakt om er wel heen te willen en ik zou graag willen dat dit gerespecteerd wordt.
ook de situatie rondom het midden-oosten ken ik..
Mijn vraag of iemand dit ook zo heeft gedaan of iemand die ooit naar Doha geweest is en kan zeggen of 3-4 dagen genoeg is?
P.S. ik weet dat de meningen verdeeld zijn over naar Dubai gaan of niet. Ik heb de keuze gemaakt om er wel heen te willen en ik zou graag willen dat dit gerespecteerd wordt.

zondag 13 juli 2025 om 14:06
Ik heb een paar jaar geleden een stop-over gedaan van 1 nacht in Doha. Ik vond het verrassend leuk. Het was net na het WK voetbal en alles zag er fantastisch uit. Ik kan mij in elke stad lang vermaken maar ik doe nooit de standaard toeristendingen. Als je alle dingen uit het boekje af gaat dan lijkt 3-4 dagen mij zeker genoeg.
zondag 13 juli 2025 om 17:09
Het is toch een beetje alsof je in de zomer van 1944 'gezellig‘ een weekendtrip naar Berlijn maakt, want:'verrassend leuk'.
Ik kan er echt niet bij dat mensen met dit soort tripjes willens & wetens regimes legitimeren die op afschuwelijke wijze met de mensenrechten van minderheden om gaan. Maar hey, yolo: lekker gewinkeld weer en 'alles zag er fantastisch uit', dus je kan vanuit Doha & Dubai ook weer even shinen op jouw eigen social media.
Ik kan er echt niet bij dat mensen met dit soort tripjes willens & wetens regimes legitimeren die op afschuwelijke wijze met de mensenrechten van minderheden om gaan. Maar hey, yolo: lekker gewinkeld weer en 'alles zag er fantastisch uit', dus je kan vanuit Doha & Dubai ook weer even shinen op jouw eigen social media.
zondag 13 juli 2025 om 17:28
Altijd dat eeuwige negatieve gezeik over Dubai.. als je andere vakantiebestemmingen onder een vergrootglas legt dan is er overal wat! Laat iemand gewoon lekker naar Dubai gaan als die dat wil. Niemand verplicht je om mee te gaan! Lijkt me zo vermoeiend om altijd maar politiek correct te moeten zijn..P.S. ik weet dat de meningen verdeeld zijn over naar Dubai gaan of niet. Ik heb de keuze gemaakt om er wel heen te willen en ik zou graag willen dat dit gerespecteerd wordt.ook de situatie rondom het midden-oosten ken ik..
zondag 13 juli 2025 om 17:30
Dit moet een trollpost zijn. Toch?Chocovlok schreef: ↑13-07-2025 17:28Altijd dat eeuwige negatieve gezeik over Dubai.. als je andere vakantiebestemmingen onder een vergrootglas legt dan is er overal wat! Laat iemand gewoon lekker naar Dubai gaan als die dat wil. Niemand verplicht je om mee te gaan! Lijkt me zo vermoeiend om altijd maar politiek correct te moeten zijn..
zondag 13 juli 2025 om 19:26
zondag 13 juli 2025 om 21:39
Ik kom overal ter wereld voor werk en niks is zo nep als de Emiraten. Echte inwoners kom je niet tegen. En er is ook geen lokale keuken, dat is allemaal Pakistaans en Indisch. Omdat dat eigenlijk de hoofdmoot van de inwoners zijn. Die mensen hebben echter 0 rechten. Veel ondergaan moderne slavernij.Chocovlok schreef: ↑13-07-2025 17:28Altijd dat eeuwige negatieve gezeik over Dubai.. als je andere vakantiebestemmingen onder een vergrootglas legt dan is er overal wat! Laat iemand gewoon lekker naar Dubai gaan als die dat wil. Niemand verplicht je om mee te gaan! Lijkt me zo vermoeiend om altijd maar politiek correct te moeten zijn..
Het is straatbeeld is bling bling van rijke westerlingen en Influencers die er hun lichaam komen verkopen..
Het is echt een verschrikkelijk land. Maar hey, het is er wel lekker weer in februari. En je kan je er zelfs wel een paar dagen vermaken, er zijn wel een paar attracties.
zondag 13 juli 2025 om 22:29
Eens. Er valt van alles af als je even kritisch kijkt: Turkije en Indonesië bijvoorbeeld. En er zeikt niemand als je daar tips over wil.Chocovlok schreef: ↑13-07-2025 17:28Altijd dat eeuwige negatieve gezeik over Dubai.. als je andere vakantiebestemmingen onder een vergrootglas legt dan is er overal wat! Laat iemand gewoon lekker naar Dubai gaan als die dat wil. Niemand verplicht je om mee te gaan! Lijkt me zo vermoeiend om altijd maar politiek correct te moeten zijn..
zondag 13 juli 2025 om 22:30
Ja, je moet het natuurlijk niet in de glimmende doos en tas van de winkel met kaartje er nog aan in de koffer stoppen.Teddydeniffler schreef: ↑13-07-2025 22:20Let wel op met meenemen van merkkleding en dat soort spul. Je moet dit aangeven bij de douane controle. Kosten zijn niet mis vond ik. (bron: Videoland, Schiphol serie)
Verder geen idee, sorry. Dubai trekt mij niet.
zondag 13 juli 2025 om 22:38
Ik ben er een jaar of 7 geleden geweest. Voornamelijk om lekker weer in februari zonder te lang te hoeven vliegen. Het was lekker ontspannen. Woestijntour gedaan, ballonvaart, oud Dubai bezocht, marina gedeelte, Dubai Mall en nog wat plekken. Ik heb me er goed vermaakt.
10 dagen vind ik wel lang. Misschien 7 of 8 dagen Dubai + dan Doha doen.
10 dagen vind ik wel lang. Misschien 7 of 8 dagen Dubai + dan Doha doen.
zondag 13 juli 2025 om 22:39
Inderdaad. Thailand is ook niet zuiver, hoor je ook niemand over. Of Egypte.Ben-ik-weer schreef: ↑13-07-2025 22:29Eens. Er valt van alles af als je even kritisch kijkt: Turkije en Indonesië bijvoorbeeld. En er zeikt niemand als je daar tips over wil.
zondag 13 juli 2025 om 22:42
Als jij vindt dat TO het regime legitimeert van bijvoorbeeld Qatar dan weet ik wel zeker dat jij ook een flinke klodder boter op je hoofd hebt.IJsschots schreef: ↑13-07-2025 17:09Het is toch een beetje alsof je in de zomer van 1944 'gezellig‘ een weekendtrip naar Berlijn maakt, want:'verrassend leuk'.
Want Nederland is een flinke afnemer van vloeibaar aardgas uit Qatar. Maar goed. Zonder olie kun ook jij niet. Daar kan vooralsnog geen mens zonder. Even voor de goede orde: Qatar is niet rijk geworden door het toerisme.
En ook voor vluchten naar Azie zijn veel mensen afhankelijk van Dubai. In verband met de luchthaven daar.
Verder vind ik de vergelijking met Duitsland van 1944, waar de grootste genocide op poten is gezet en in 1944 tientallen miljoenen mensen zijn gedood in gevechten, een nogal manke en onsmakelijke vergelijking met Qatar.
Qatar is inderdaad een land waar mensenrechten worden geschonden, maar ook een van de weinige landen die gesprekken tussen Hamas en Israel faciliteert. In Qatar bevindt zich dus ook de sleutel tot mogelijke vrede in Gaza.
Om nu in een reactie - met een flinke hyperbool aangezet - TO de maat te nemen en te denken dat je zelf niet indirect dit soort landen en regimes legitimeert: dan heb je geen enkel idee hoe de wereld functioneert.
Maar je hebt wel even bewezen dat je moreel verheven bent ten opzichte van TO. Dat probeer je in ieder geval. Op onsmakelijke wijze.
Als je dan toch hoog van de toren wilt blazen: richt je pijlen dan op de Nederlandse overheid. Die heeft al jaren een innige samenwerking met Qatar, op allerlei gebieden. Dat is daadwerkelijke legitimatie. Niet TO die van plan is daar 3 dagen rond te lopen.
paradise wijzigde dit bericht op 13-07-2025 23:39
7.24% gewijzigd
zondag 13 juli 2025 om 22:46
Het heeft wat dode arbeiders gekost maar dan heb je ook wat....eeka schreef: ↑13-07-2025 14:06Ik heb een paar jaar geleden een stop-over gedaan van 1 nacht in Doha. Ik vond het verrassend leuk. Het was net na het WK voetbal en alles zag er fantastisch uit. Ik kan mij in elke stad lang vermaken maar ik doe nooit de standaard toeristendingen. Als je alle dingen uit het boekje af gaat dan lijkt 3-4 dagen mij zeker genoeg.
zondag 13 juli 2025 om 23:00
zondag 13 juli 2025 om 23:35
Je kunt ook even de Douane app downloaden en kijken wat mag. Enkele neppe shirtjes worden gedoogd en voor echte heb je een vrijstelling van 430 euro waarover je geen invoerrecht hoeft te betalen.
maandag 14 juli 2025 om 12:37
Nou, ik kijk ook altijd Schiphol Airport en ben er verbaasd over wat de douane altijd in die koffers ziet. Ze hebben veel ervaring en kunnen veel meer vinden wat ik van tevoren voor mogelijk had gehouden.
maandag 14 juli 2025 om 14:09
Op verschillende sites lees ik maximaal 3 stuks van nep merk en alleen voor eigen gebruik.
€430,- voor merk producten is ook weinig, kom je ook op maximaal 3 stuks (als je het bij kleding houd).
Maar wellicht gaat TO niet winkelen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in