Auto huren Booking

13-07-2025 16:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto via Booking?
Ja, beter niet doen. In elk geval geen verzekering nemen via booking want die is niks waard.
https://nl.trustpilot.com/review/cars.booking.com

Zegt genoeg denk ik.
Gewoon nee
Nou da's helder.
Booking kan wel weer van de autohuurmarkt af. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit heb ik ook gelezen maar dan staat er bijvoorbeeld, verhuurbedrijf wilde niet mee werken omdat creditkaart op naam van ander staat. Dan hou je jezelf niet aan de regels.
Maar beter niet doen , dat is duidelijk.
Sunnycars raad ik je aan.
Zerfah schreef:
13-07-2025 17:51
Dit heb ik ook gelezen maar dan staat er bijvoorbeeld, verhuurbedrijf wilde niet mee werken omdat creditkaart op naam van ander staat. Dan hou je jezelf niet aan de regels.
Maar beter niet doen , dat is duidelijk.
Ruim 700 reacties en dan een 1,2 is echt niet alleen te wijten aan klanten die zich niet aan de regels houden. Als bedrijf doe je dan ook iets niet goed.
Phlox24 schreef:
13-07-2025 18:02
Ruim 700 reacties en dan een 1,2 is echt niet alleen te wijten aan klanten die zich niet aan de regels houden. Als bedrijf doe je dan ook iets niet goed.
Helemaal waar
Phlox24 schreef:
13-07-2025 18:02
Helemaal waar
Mousse28 schreef:
13-07-2025 17:53
Sunnycars raad ik je aan.
Al heel veel jaren huren wij auto's bij Sunnycars en nog nooit problemen mee gehad. Of op de Canarische Eilanden bij Cicar, ook probleemloos. Onlangs wel van 2 slechte verhalen gehoord van personen die een auto bij Booking had gehuurd.
Sunnycars inderdaad! Hier ook altijd via hen en nooit gedoe. Ook niet na een aanrijding. Alles werd prima en snel afgehandeld. En toen we belden was de eerste vraag “is met u en uw medereizigers alles ok?”. Dat is nog eens een fijne benadering :)
Even een andere reactie: ik heb het meerdere keren gedaan en eigenlijk nooit problemen ervaren? Extra verzekering voor huurauto sluit ik altijd in Nederland af, werkt top. Hier dus goede ervaringen mee!
Met Sunnycars en Avis nog nooit problemen gehad (en als er al een probleempje was, dan werd dit keurig en snel opgepakt en naar tevredenheid afgehandeld).
Ik doe het eigenlijk altijd via Booking.com/Rentalcars. Dan heb ik alles (accomodatie+auto) bij elkaar in 1 app. En ik ben nooit betere prijzen tegen gekomen. Ook de verzekering is prima. 1 keer nodig gehad en dat werd allemaal per omgaande geregeld. Ik had het geld terug voordat ik de creditcardafrekening kreeg.
Ik heb het vorig jaar een keer gedaan via Booking, ik herinner me er verder niets van dus het zal gewoon goed zijn gegaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jamie-Lee schreef:
13-07-2025 19:36
Even een andere reactie: ik heb het meerdere keren gedaan en eigenlijk nooit problemen ervaren? Extra verzekering voor huurauto sluit ik altijd in Nederland af, werkt top. Hier dus goede ervaringen mee!
Sluit je de extra verzekering ook bij Booking af?
Jamie-Lee schreef:
13-07-2025 19:36
Appletje schreef:
13-07-2025 20:31
Ik doe het eigenlijk altijd via Booking.com/Rentalcars. Dan heb ik alles (accomodatie+auto) bij elkaar in 1 app. En ik ben nooit betere prijzen tegen gekomen. Ook de verzekering is prima. 1 keer nodig gehad en dat werd allemaal per omgaande geregeld. Ik had het geld terug voordat ik de creditcardafrekening kreeg.

Inderdaad! Ik gebruik Rentalcars (dezelfde als Booking) en ben heel tevreden.
Ik sluit bij hen ook de extra verzekering af. Dat is makkelijker dan evt schade te hebben en dit met een buitenlandse verhuurder in een (waarschijnlijk) vreemde taal).
En tevens zijn ze meestal een stuk goedkoper dan Sunnycars, is mijn ervaring tenminste.
Wel idd heel goed opletten dat de naam van de reservering precies hetzelfde is als op de creditcard. Is bij een keer gebeurd en Rentalcars heeft het gelukkig heel goed opgelost en we kregen nog een upgrade ook.
Zerfah schreef:
13-07-2025 22:41
Nee, die sluit ik bij Huurautopolis . nl af. Hele goede ervaringen mee. Een keer flinke schade gehad en ze hebben alles keurig terugbetaald na invullen van de online formulieren. Ik huur echt alleen de auto en laat me inderdaad ter plaatste dan ook geen extra verzekering meer aanpraten, want die heb je dan dus al (lees dit veel net in de reviews op trustpilot)
Vorig jaar voor het eerst gedaan (vakantie La Palma) - helemaal prima gegaan (maar we hadden ook geen problemen in de zin van schade/aanrijding oid).
Nothing happens for a reason
Ik begin nu toch weer te twijfelen nu er ook genoeg positieve reacties zijn. Het scheelt inderdaad veel geld. Ik ga ook eens kijken op huurautopolis.nl dat kende ik nog niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven