Serveerideeën voor peuterverjaardag

13-07-2025 15:39 75 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen!
Binnenkort wordt onze eigewijze dreumes twee en ik zet een beetje te brainstormen over haar verjaardag. Aangezien het van 3 tot 6 is wil ik graag naast een taartje nog iets te eten serveren. Iets kleins. Ik zit te denken aan misschien een pastasalade of een soepje. In elk geval ga ik wat kip van kippie halen (kluifjes, stokjes, balletjes).

Wat zouden jullie serveren? Lekkere recepten en ideeën, alles is welkom!

Dank alvast!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Yildizlar2 schreef:
13-07-2025 19:25
Als ik om 3 uur een stukje taart eet zit ik om
vijf uur niet meer mudvol hoor . Ben geen amateur.
Same! Geef mij om 3 uur taart en om half 4 kan ik prima aan de chips gaan hoor. En dan om half 5 nog wat kippies. Als ik thuis kom gaat er dan nog een pizza in :) ik weet nu wel hoe ik aan die 105kg kwam ;)
Supreme schreef:
13-07-2025 19:22
Ik zou denk ik de tijden anders hebben gedaan. Heb je nu niks aan natuurlijk

Maar als je het van 2 tot 17 had gedaan had ik zeker geweten dat ik thuis zou moeten eten.

Nu tot 18 zou ik lastig in te schatten vinden maar dit omdat ik een peuter heb die voor 18 eet.

Maar je heb taart en hapjes dus ze zullen geen honger hebben.
Dat vind ik wel erg lang hoor. En zie die peuter maar zijn bedje eens uit te krijgen om 2 uur 's nachts.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Het ligt er toch ook aan waar iedereen vandaan moet komen? Bij ons woont alle familie op minimaal 1.5 uur rijden (helaas).
Bij de eerste verjaardag hebben wij ook alleen taart en wat borrelhapjes geserveerd, maar toen vertrok iedereen om 16.30 al (terwijl de jarige job pas om 15.00 wakker werd uit zijn middagslaapje) om op tijd thuis te zijn voor het eten. Dat vonden we niet zo leuk dus de verjaardag daarna zorgden we voor avondeten en toen bleef iedereen veel langer plakken.

Genoeg suggesties in dit topic denk ik maar mocht je nog wat stevigers willen neerzetten kan je ook overwegen een grote stoofpot te maken, bijvoorbeeld rendang met wat rijst. Kan je allemaal van te voren maken dus dan hoef je niet de hele avond in de keuken te staan.
Feestje tot 18.00 weet ik echt wel, dat ik geen avondmaaltijd krijg
MevrouwJack schreef:
13-07-2025 19:18
Nog even en pannenkoeken zijn een waardig diner.
Ik heb een uur geleden een Pannekoek appel op! :biggrin:
Catco schreef:
13-07-2025 19:41
Ik heb een uur geleden een Pannekoek appel op! :biggrin:

Ja bij mij zijn pannenkoeken altijd een goed idee hoor, maar bij Wissewis zijn ze aanleiding voor een echtscheiding als ze op het verkeerde moment worden geserveerd ;-D
Tjezus, wat vals
Zo, wat een reacties. Hopelijk kan ik alle vragen beantwoorden...
1. Mijn familie is gek op kip van kippie, mijn dochter helemaal dus nobrainer
2. Ik ben van de doe het zelf. Er staat een tafel met eten en verschillende opties voor drinken. Behalve koffie (dit omdat koffie toch veel werk met zich mee brengt. Enkel mijn omaatje krijgt een koffie en de rest kan fris en wijn pakken. Naast mijn eigen dreumes zijn er verder geen kinderen want ze is de eerste en op een verse baby na de enige.

Nu van plan:
-taart (uiteraard voor mijn dochter en het hoort erbij)
-Nootjes/chips op de bar en statafel
-Op de eettafel misschien een turks brood met wat dipjes
-Crudites (want daar houd onze dochter ook van)

En dan om half 5/5 uur 2 schaaltjes met de warme snacks rond laten gaan en cest tout...

We gaan die avond met onze dochter eten bij een pannenkoeken huis in de buurt, met het stel met de baby omdat ze wat verder weg wonen en dus wel moeten eten, vandaar tot 6 uur... De rest woont allemaal max 15 minuten weg

Oh, en ik gruwel van een kringverjaardag dus dit is absoluut niet het geval!
Prima toch zo :) Tenzij je Wissewis uitnodigt, komt dit helemaal goed.
Klinkt als een heel goed plan!
apppie schreef:
13-07-2025 20:27
Prima toch zo :) Tenzij je Wissewis uitnodigt, komt dit helemaal goed.
Haha, ze doet et er maar mee ;) Niet haar feestje :p:
Weet nu al dat mijn dochtertje een top dag gaat hebben!

Dank voor alle input!
Ligt eraan of iedereen dichtbij woont of dat ze na 18 uur nog een uur moet rijden. Onze kinderverjaardagen zijn vaak van 15.30 tot 17.30 uur. Iedereen woont dichtbij dus eet gewoon thuis. Wat er geserveerd wordt: koffie met taart, chips/nootjes en vaak nog een warm hapje, bladerdeeghapje of kleine pizzaatjes of gewoon stokbroodje met smeersel. Of een ijsje met mooi weer. Niks bijzonders in ieder geval.
Ik eet alleen maar taart die ik lekker vind maar eigenlijk vind ik het zonde van de calorieën. Doe mij maar de hartige hapjes dus, waarbij ik een voorkeur heb voor pittige worst of een lekkere bitterbal. Als er een stokbroodje is en iets van komkommer of worteltjes met dip, hoef ik lekker niet te koken na thuiskomst :)
Wat ik deed toen er nog geen kleine gasten waren/nu de kleintjes groot zijn: alles op stokjes. Salade op een stokje (caprese: cherry tomaatjes, minibolletjes mozzarella en basilicum of komkommer, feta, rode ui), fruit op een stokje (mango, ananas, druif), falafelballetjes op een stokje, saté, gehaktballetjes in tomatensaus op een stokje, enz. En dan wat dipjes in kommetjes en stokbrood. Makkelijk vooraf klaar te maken en neer te zetten voor een buffet. Alleen de saté moet je dan opwarmen.
KamilleT schreef:
13-07-2025 23:29
Ik eet alleen maar taart die ik lekker vind maar eigenlijk vind ik het zonde van de calorieën. Doe mij maar de hartige hapjes dus, waarbij ik een voorkeur heb voor pittige worst of een lekkere bitterbal. Als er een stokbroodje is en iets van komkommer of worteltjes met dip, hoef ik lekker niet te koken na thuiskomst :)
Ik ben ook zo, liever hartig dan zoet.

Ik verbaas me weer over de korte tijd van zo'n feestje, wij hebben geen kinderen maar de kinderverjaardagen bij vrienden begonnen altijd om 14:00 uur en eindigden ergens heel laat.
Ondertussen ben ik wel echt benieuwd naar wat Wissewis serveert op een verjaardag…

TO, lijkt me prima, veel plezier!
Flammkuchen serveren we ook wel. Supermakkelijk en snel klaar.

We hebben een airfryer, daar gooien we nog wel eens een paar zakken bitterballen in.

Toen de kinderen en dus ook die van de gasten nog klein waren gingen we spontaan pannenkoeken bakken rond een uur of half 6 en dat is heel lang traditie geweest bij ons. Heel gezellig.

Aangezien de meeste gasten best een eind rijden moeten rijden voordat ze thuis zijn, maak ik altijd wat hartige taarten en inderdaad soep.

We beginnen uiteraard standaard met taart.
Hier kom ik nog op terug
dolfje schreef:
14-07-2025 07:21

Ik verbaas me weer over de korte tijd van zo'n feestje, wij hebben geen kinderen maar de kinderverjaardagen bij vrienden begonnen altijd om 14:00 uur en eindigden ergens heel laat.
Voor zulke kleine kinderen is 2-3 uurtjes lang zat. Je viert die verjaardag toch voor de jarige.
Supreme schreef:
13-07-2025 19:22
Ik zou denk ik de tijden anders hebben gedaan. Heb je nu niks aan natuurlijk

Maar als je het van 2 tot 17 had gedaan had ik zeker geweten dat ik thuis zou moeten eten.

Nu tot 18 zou ik lastig in te schatten vinden maar dit omdat ik een peuter heb die voor 18 eet.

Maar je heb taart en hapjes dus ze zullen geen honger hebben.
Maar.. als je een verjaardag viert van 15 tot 18, betekent dat toch niet dat je van 15 tot 18 aanwezig moet zijn? Als je een peuter hebt die om 1730 moet eten kan je gewoon om 17 naar huis.
dolfje schreef:

Blij dat dat hier niet zo is. En volgens mij zitten heel veel mensen daar echt niet op te wachten. Ik krijg m'n man in ieder geval echt niet mee naar een (kinder) verjaardag die (zeker niet op z'n vrije zaterdag) duurt van 14.00 tot laat.
Ik heb in totaal zo'n 15 neefjes en nichtjes dus als ik daar elke keer zo lang verjaardag zou moeten vieren.. nee hier wordt het juist erg beperkt. Bij schoonfamilie vieren ooms en tantes het enkel tot en met basisschool leeftijd. En vaak wordt het op de dag zelf gevierd, dus moet ik werken is het jammer en ben ik er niet.
Tulpje22 schreef:
14-07-2025 08:43
Blij dat dat hier niet zo is. En volgens mij zitten heel veel mensen daar echt niet op te wachten. Ik krijg m'n man in ieder geval echt niet mee naar een (kinder) verjaardag die (zeker niet op z'n vrije zaterdag) duurt van 14.00 tot laat.
Oh, hier precies hetzelfde! Dan krijg ik mijn kerel in geen velden of wegen mee naar die verjaardag of wil hij na een uur alweer gaan. Dit zal voor onze dochter al lang genoeg zijn, die leg ik waarschijnlijk helemaal uitgeput in bed en de dag erna houden we bewust rust.
dolfje schreef:

Want dat houd een kind van twee vol? :wtf:
Het is haar verjaardag en het feestje is voor haar hè.... Dan is het wel zo leuk als ze het allemaal kan meemaken in plaats van dat ze de helft van het feestje ligt te slapen. "We beginnen om 1 uur maar het feestvarkentje is er pas vanaf 3 uur bij"... Dan krijg je pas rare gezichten
Tulpje22 schreef:
13-07-2025 21:53
Ligt eraan of iedereen dichtbij woont of dat ze na 18 uur nog een uur moet rijden. Onze kinderverjaardagen zijn vaak van 15.30 tot 17.30 uur. Iedereen woont dichtbij dus eet gewoon thuis. Wat er geserveerd wordt: koffie met taart, chips/nootjes en vaak nog een warm hapje, bladerdeeghapje of kleine pizzaatjes of gewoon stokbroodje met smeersel. Of een ijsje met mooi weer. Niks bijzonders in ieder geval.
Zoals al eerder beschreven, maximale rijtijd voor iedereen is 15 minuten. Lekker thuis eten dus, al dan niet minder want ze hebben al lekkers gehad...
smorre schreef:
14-07-2025 08:02
Ondertussen ben ik wel echt benieuwd naar wat Wissewis serveert op een verjaardag…

TO, lijkt me prima, veel plezier!
Ik stiekem ook wel :hihi:

Dankjewel!
Mosterd, to heeft al een plan.

Prima geregeld TO. Heb zuinigere verjaardagen meegemaakt.
Zijn er vega's TO? Misschien handig als die er zijn om wel rekening mee te houden. Je eetplan klinkt verder heel gastvrij, krijgj e zeker blije fam en vrienden van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven