Welke dweil/ welk dweilsysteem?
zaterdag 12 juli 2025 om 15:25
Hoi! Welke dweil of iets specifieker; welk dweilsysteem gebruik je en zou je aanraden? Ik gebruik nu de natte en droge dweil van Jemako. Geeft een fantastisch resultaat, maar ik ben dus 2 keer aan het “dweilen”. 1 keer met een natte dweil en daarna met een droge dweil. Als je ziet hoeveel vuil er dan van de vloer afkomt, dat is heel bevredigend. Maar veel te veel werk om iedere week te doen! Dit moet efficiënter kunnen. Wie heeft de gouden tip?
zondag 13 juli 2025 om 16:53
Mop kan gewoon in de wasmachine hoorMilestone schreef: ↑13-07-2025 16:48Ik heb niks met al die verschillende systemen. Kom ze wel tegen doordat ik bij andere mensen ook moet dweilen, maar thuis heb ik een grote trekker en 2 microvezel dweilen. 1 voor nat en 1 om na te drogen. De droge is dan ook vies, dus als ik ergens moet dweilen waar ik niet kan nadrogen heb ik altijd het idee dat het niet echt schoon is. Al helemaal niet met zo'n mop die niet eens uitgewassen wordt.
zondag 13 juli 2025 om 17:00
Dat doen die mensen dus niet.
huismuis
maandag 14 juli 2025 om 10:38
Ik heb dezelfde ervaring. Al heb ik geen probleem met een “natte” droge dweil. Die vezels nemen het vuil toch op, is me uitgelegd. En ik hou toch het gevoel dat op deze manier de vloer echt schoon wordt. Maar ja, wat een gedoe!ikbenhetzozat schreef: ↑13-07-2025 16:53Ik heb ook het nat en droog systeem van Jemako maar ik vind het best een vervelend ding. Hij doet nooit wat ik wil qua wendbaarheid, het continu de dweil eraf moeten halen om te spoelen tussendoor vind ik lastig en dat drogen na het natte snap ik niet want na 2 m2 is de droge dweil ook gewoon nat. Ik hem inmiddels een supergoedkope H systeem van de Hema. Je merkt duidelijk dat het van een mindere kwaliteit is maar ik vind het H systeem al makkelijker. Ik zoek nu een waarbij je de dweil dubbel kan klappen aan de stok, kan spoelen en uitknijpen en weer verder kan. Nog niet gevonden dus ik lees even mee.
maandag 14 juli 2025 om 10:40
Helemaal met jou eens! Maar zou zo graag een systeem vinden waarbij dit makkelijker kan. Ik heb wel 2 stokken, dus aan de ene de natte dweil en aan de andere de droge. Dat scheelt al welMilestone schreef: ↑13-07-2025 16:48Ik heb niks met al die verschillende systemen. Kom ze wel tegen doordat ik bij andere mensen ook moet dweilen, maar thuis heb ik een grote trekker en 2 microvezel dweilen. 1 voor nat en 1 om na te drogen. De droge is dan ook vies, dus als ik ergens moet dweilen waar ik niet kan nadrogen heb ik altijd het idee dat het niet echt schoon is. Al helemaal niet met zo'n mop die niet eens uitgewassen wordt.
maandag 14 juli 2025 om 13:50
Muurbloempje schreef: ↑14-07-2025 10:40Helemaal met jou eens! Maar zou zo graag een systeem vinden waarbij dit makkelijker kan. Ik heb wel 2 stokken, dus aan de ene de natte dweil en aan de andere de droge. Dat scheelt al wel![]()
Maar wat bedoel je met makkelijker? Ik heb niet eens 2 stokken, ik zet de trekker op de dweil en dan gaat het prima. Of wil je de dweil niet uitspoelen met de hand?
Het scheelt al als je de emmer op een krukje oid zet, zodat je niet hoeft te bukken.
huismuis
maandag 14 juli 2025 om 14:06
Deze gebruik ik ook al jaren in volle tevredenheid. Je hoeft niet te bukken en kan alle handelingen met je voet uitvoeren; ideaal!
Dolfine schreef: ↑13-07-2025 10:17Ik heb dit systeem:
https://www.leifheit.nl/nl-nl/wissers-e ... -duo/55096
Al jaren en het bevalt me prima met 150 m2 om te dweilen.
Ik heb er twee type dweilen bij. De een werkt beter op een plavuizen vloer en de ander op een laminaat vloer.
Ik dweil 1x en wacht dan tot het droog is voor ik weer over heen loop. Met dit systeem blijft de vloer niet heel nat.
Dweilen is bepaald niet mijn lievelingsklus en ik doe het ook niet elke week, maar de vloer wordt wel goed schoon met relatief weinig moeite.
Zelf een dweil goed uitwringen lukt me niet met een kapotte pols en dit systeem is daarvoor ook een goed hulpmiddel.
maandag 14 juli 2025 om 16:00
Ik vind het 2 x “dweilen” van de vloer, 1 x nat en 1 x droog heel veel werk. Hebben ook niet echt een kleine benedenverdieping. Uitwringen vind ik niet echt een probleem. Heb het idee dat je met de droge dweil toch het meeste schonnmaakt, dus de natte weing ik tussendoor maar 2 x uit. Misschien is die Philips oneup we wat
maandag 14 juli 2025 om 16:00
Ik vind het 2 x “dweilen” van de vloer, 1 x nat en 1 x droog heel veel werk. Hebben ook niet echt een kleine benedenverdieping. Uitwringen vind ik niet echt een probleem. Heb het idee dat je met de droge dweil toch het meeste schonnmaakt, dus de natte weing ik tussendoor maar 2 x uit. Misschien is die Philips oneup we wat
maandag 14 juli 2025 om 16:22
Elizabethie schreef: ↑12-07-2025 19:34Elektrische dweil van Philips, de " One Up". Ideaal. Na jaren van alles te hebben geprobeerd om m'n laminaat streep en vlekvrij te dweilen is dit voor mij de oplossing. En heerlijk dat het je nauwelijks kracht kost.
Yep deze is geweldig, ik heb het met korting in de ING rentepuntenwinkel gekocht. Weet niet of die actie er nog is
maandag 14 juli 2025 om 16:24
Ik ben wel tevreden over mijn leifheit met centrifuge. Op diezelfde stok past ook een rubbereren siliconen veger. Als t water vies is gooi ik t tussendoor weg en vul ik de emmer opnieuw met schoon water. T ding maakt wel herrie maar je kunt m wel redelijk droog draaien, de vloer wordt niet zeiknat en is dan ook snel weer droog als ik klaar ben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in