Wat vind jij nu echt te duur geworden ? Deel 4
zaterdag 12 juli 2025 om 19:15
Dan snap ik de topictitel niet.BeeDifferent schreef: ↑12-07-2025 19:10Dat is wat ik zeg.
Zeggen dat Karwei het goedkoper kan is appels met peren vergelijken.
zaterdag 12 juli 2025 om 19:16
zaterdag 12 juli 2025 om 19:31
Nee maar ik lees "wat vind jij nu duur geworden" als toiletpapier, koffie, ov, andijvie, kapper, openbare toiletten, energiekosten, tandarts, rolgordijnen kan ook.BeeDifferent schreef: ↑12-07-2025 19:16Dat was wel precies waar de oorspronkelijke post over ging; de gordijnen van Kwantum zijn zo duur geworden.
Nergens werd toch gevraagd waar ze goedkoop zijn?
Dus voor mij was het logisch dat het wel goedkoper kan. Ook omdat ze zegt dat er niets speciaals aan was aan de kwantum gordijnen
maandag 14 juli 2025 om 06:38
maandag 14 juli 2025 om 13:19
Vorig jaar heb ik al een keer 1100 euro betaald voor een weekend een huisje. Ok, wel direct aan het strand en zo, maar toch. Daar zou dan dus nog eens bijna 150 euro bijkomen. Plus dat elke prijsverhoging van een euro meteen ook nog 20 cent extra verhoging oplevert. Dat is behoorlijk fors inderdaad.
Nou is een hotel/vakantiehuisje natuurlijk geen eerste levensbehoefte, maar het is wel vervelend voor mensen die juist in Nederland bleven.
Grote kans trouwens dat de stijging nog hoger zal zijn, want door de hete zomers in zuid Europa blijven steeds meer mensen in Nederland. En meer vraag drijft de prijzen nog meer op natuurlijk.
(Hmm, ik heb een vakantiehuisje dat ik niet mag verhuren, misschien moet ik toch gaan overwegen om wel heel vaak ‘logees’ uit te nodigen

maandag 14 juli 2025 om 19:06
Ik heb net nieuwe gordijnen van de kwantum! Geen rolgordijnen, maar inbetweens.
6 meter breed, 2.40 hoog..
Ik vond het eigenlijk best een schappelijke prijs, maar dat is idd in vergelijking met de gordijnen speciaal zaak.
Ik betaalde nu 400 euro ongeveer..
6 meter breed, 2.40 hoog..
Ik vond het eigenlijk best een schappelijke prijs, maar dat is idd in vergelijking met de gordijnen speciaal zaak.
Ik betaalde nu 400 euro ongeveer..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 15 juli 2025 om 02:14
Ze komen van de week voor een onderhoudsbeurt voor de airco. Twee jaar geleden waren de voorrijkosten €54,30 en nu €114,95. Is voor maximaal 50km vanaf het bedrijf. Ik zit op 7.3km/10 minuten rijden. Toch even slikken. Zou bijna een bedrijf op 40km afstand kiezen om waar voor mijn geld te krijgen(doe ik niet).
dinsdag 15 juli 2025 om 07:20
Kan wel kloppen. Ik betaalde 14 jaar geleden bij de Hema en Kwantum iets van € 200 per kamer maar mijn kamers zijn 3,4 meter breed. Ik was toen tussen de € 600-700 kwijt voor 3 kamers. Ik heb laatst alle bonnen nog weggegooid. Kwaliteit is gewoon goed. Speciaalzaak vond ik te duur.
dinsdag 15 juli 2025 om 07:37
Dat is een behoorlijke stijging.MrsSmit12 schreef: ↑15-07-2025 02:14Ze komen van de week voor een onderhoudsbeurt voor de airco. Twee jaar geleden waren de voorrijkosten €54,30 en nu €114,95. Is voor maximaal 50km vanaf het bedrijf. Ik zit op 7.3km/10 minuten rijden. Toch even slikken. Zou bijna een bedrijf op 40km afstand kiezen om waar voor mijn geld te krijgen(doe ik niet).
Maar verder maak je een denkfout. Het is niet zo dat ze voor iedere klant vertrekken vanuit het bedrijf. Ze rijden natuurlijk van klant tot klant. Dus de klant voor of na jou kan best op 30 km rijden zitten. Maar het blijft een verdubbeling van de prijs natuurlijk.
dinsdag 15 juli 2025 om 09:02
Voordeel van in een dorp wonen en de bedrijven kennen, denk ik: we betalen nooit voorrijkosten. Als er iets is met de vaatwasser, ketel, tuinonderhoud, schilder, ik betaal het nooit. Nog 'ouderwetse' familiebedrijven die normale prijzen hanteren en gelukkig ook niet voor het grote geld naar de stad gaan, aldus onze ketelmonteur/installatiemonteur. Hij kan in de stad veel meer verdienen maar vindt zijn klantenkring kennen ook belangrijk. Ook als de tijden ooit minder mochten worden hoopt hij werk te hebben van vaste klanten waar hij nu trouw aan blijft. Juist zo'n mensen wil ik hier over de vloer. Die ook een bak koffie komen drinken en over vanalles kletsen als ze een offerte komen brengen.MrsSmit12 schreef: ↑15-07-2025 02:14Ze komen van de week voor een onderhoudsbeurt voor de airco. Twee jaar geleden waren de voorrijkosten €54,30 en nu €114,95. Is voor maximaal 50km vanaf het bedrijf. Ik zit op 7.3km/10 minuten rijden. Toch even slikken. Zou bijna een bedrijf op 40km afstand kiezen om waar voor mijn geld te krijgen(doe ik niet).
dinsdag 15 juli 2025 om 10:09
en jij denkt niet dat het in de prijs verwerkt zit? die half uurtjes kletsen als ze een offerte komen brengen?apiejapie schreef: ↑15-07-2025 09:02Voordeel van in een dorp wonen en de bedrijven kennen, denk ik: we betalen nooit voorrijkosten. Als er iets is met de vaatwasser, ketel, tuinonderhoud, schilder, ik betaal het nooit. Nog 'ouderwetse' familiebedrijven die normale prijzen hanteren en gelukkig ook niet voor het grote geld naar de stad gaan, aldus onze ketelmonteur/installatiemonteur. Hij kan in de stad veel meer verdienen maar vindt zijn klantenkring kennen ook belangrijk. Ook als de tijden ooit minder mochten worden hoopt hij werk te hebben van vaste klanten waar hij nu trouw aan blijft. Juist zo'n mensen wil ik hier over de vloer. Die ook een bak koffie komen drinken en over vanalles kletsen als ze een offerte komen brengen.
Hier gaan offertes gewoon via de mail, dus daar betaal ik ook geen kosten voor. Zelfs geen kop koffie.
dinsdag 15 juli 2025 om 16:27
Zolang het uurloon lager ligt, geen voorrijkosten verrekend worden en ze tijd nemen om een offerte uit te leggen denk ik dat we prima zitten.
dinsdag 15 juli 2025 om 18:19
Filter schoonmaken? Dat kan je in de meeste gevallen evt ook zelf.BeeDifferent schreef: ↑15-07-2025 09:31Voor die €114 voorrijden. Uurloon/schoonmaken komt daar gewoon nog bovenop.
Iedereen moet zelf weten uiteraard maar nu we hebben ondervonden dat veel dingen helemaal niet zo moeilijk zijn doen we ook veel zelf.
dinsdag 15 juli 2025 om 18:56
Ja wie handig is kan een hoop zelf. Wij doen het ook zelf.
Maar je vraag was toch waar die €114,95 voor was en daar gaf ik antwoord op.
Voorrijkosten.
dinsdag 15 juli 2025 om 20:27
Ik denk dat een hoop bedrijven door de flink gestegen prijzen een keer serieus naar hun werkelijke kosten zijn gaan kijken en in 1 klap forse correcties hebben moeten doorvoeren die een paar jaar terug niet echt nodig waren omdat het onder aan de streep allemaal nog wel aardig was.Pelle schreef: ↑15-07-2025 07:37Dat is een behoorlijke stijging.
Maar verder maak je een denkfout. Het is niet zo dat ze voor iedere klant vertrekken vanuit het bedrijf. Ze rijden natuurlijk van klant tot klant. Dus de klant voor of na jou kan best op 30 km rijden zitten. Maar het blijft een verdubbeling van de prijs natuurlijk.
dinsdag 15 juli 2025 om 22:47

Kolere…
Ik wilde laatst een zak chokotoff.. ik vind die zo lekker…
Een zak van 500 gram, € 7,91..
Nu lust ik ze niet meer
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 15 juli 2025 om 22:56
Ik heb vorige week €242 betaald voor onderhoud van 4 airco’s ( 3 buitenunits)MrsSmit12 schreef: ↑15-07-2025 02:14Ze komen van de week voor een onderhoudsbeurt voor de airco. Twee jaar geleden waren de voorrijkosten €54,30 en nu €114,95. Is voor maximaal 50km vanaf het bedrijf. Ik zit op 7.3km/10 minuten rijden. Toch even slikken. Zou bijna een bedrijf op 40km afstand kiezen om waar voor mijn geld te krijgen(doe ik niet).
dinsdag 15 juli 2025 om 23:20
Wat betreft de voorrijkosten alleen komen. Apart nog arbeidsloon en eventuele spullen die ze nodig hebben.
Uiteindelijk viel het mee en was de monteur in een uur klaar maar ik vind de voorrijkosten veel geld om alleen maar naar mij toe te komen. Er moest iets gedaan worden waar ik niet zelf aan wil beginnen.
dinsdag 15 juli 2025 om 23:25
Ze geven op de prijslijst aan dat het bedrag tot 50km vanaf hun adres is. Ze houden dus geen rekening met waar de klant voor of na mij zit. Als ze slim zijn plannen ze een stadsdeel op 1 dag in. Scheelt hen tijd en levert veel voorrijkosten op.Pelle schreef: ↑15-07-2025 07:37Dat is een behoorlijke stijging.
woensdag 16 juli 2025 om 08:56
filter schoonmaken doe je idd zelf. dit gaat over in de machine en de binnenkant van de buitenunit schoonmaken.
ik betaal daar trouwens ook geen voorrijkosten voor. gewoon een vast bedrag per airco
En doooooor!
woensdag 16 juli 2025 om 09:18
Chocola inkopen is heel duur. Een zak van 10 kg kost ruim € 200, dan heb je dus alleen de chocola. Boter, suiker, eieren en noten en de rest zijn ook flink duurder geworden. Zelfs die goedkope chocoladereepjes van de Aldi en Lidl, die voorheen € 0,39 waren zijn nu geloof ik € 0,99.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in