Cellulite
woensdag 16 juli 2025 om 10:39
Mijn dochter nam gisteren een foto van mij van achteren en ik had een korte broek aan en weer viel mij op hoe hevig de cellulite op mijn bovenbenen is.
Ik ben niet te zwaar, draag een maat S, drink nauwelijks tot geen alcohol. Sport 5 dagen in de week. Ben wel recent waarschijnlijk door de overgang wat kilo’s aangekomen. Ik weet dat het iets onschuldigs is, veel vrouwen hebben het en het is puur een cosmetisch probleem maar ik vind het niet mooi.
Zijn er dingen die het toch iets zouden kunnen verminderen? Het hoeft niet volledig weg maar iets minder putjes zou wel mogen
Ik ben niet te zwaar, draag een maat S, drink nauwelijks tot geen alcohol. Sport 5 dagen in de week. Ben wel recent waarschijnlijk door de overgang wat kilo’s aangekomen. Ik weet dat het iets onschuldigs is, veel vrouwen hebben het en het is puur een cosmetisch probleem maar ik vind het niet mooi.
Zijn er dingen die het toch iets zouden kunnen verminderen? Het hoeft niet volledig weg maar iets minder putjes zou wel mogen
woensdag 16 juli 2025 om 10:59
woensdag 16 juli 2025 om 11:54
Dit. Ook vrouwen met een laag vetpercentage hebben soms cellulitis omdat de structuur van vetmassa zacht en bobbelig/sponzig is en dat zie je door de huid heen. Spiermassa is glad en hard van structuur, dus hoe meer spieren je in je benen hebt, hoe strakker het oppervlak is. Krachttraining is geen korte termijn-oplossing, je creëert niet binnen een paar weken gespierde benen, maar als je zwaar traint, zie je na een halfjaar wel resultaat.
woensdag 16 juli 2025 om 17:10
Als je het eenmaal hebt, gaat het ook niet meer weg, maar het kan wel een stuk minder worden.
woensdag 16 juli 2025 om 18:30
Dit dus. Bij ons in de sportschool ook genoeg jonge meiden die goed getraind zijn (zelfs degene die wedstrijd doen) ,maar toch zie je cellulite.
De meeste vrouwen hebben cellulite,je kan het verminderen door cupping en training maar het gaat niet weg.
En dat cuppen moet je ook wel volhouden anders zit het er zo weer.
Ik maak me er ook niet druk meer om,het is wat het is.
woensdag 16 juli 2025 om 18:52
Ik heb gelezen dat er een apparaat is die de huid strakker maakt en daarmee ook zwabberhuid en cellulite kan tegengaan. Maar natuurlijk is dat maar een tijdelijke oplossing, want je moet het elke 3 maanden herhalen hoor ik en het kost een aardige duit.
Ook schijn je iets te kunnen laten doen door onderhuids met een canule de strengetjes te laten doorsnijden.
Maar goed, dit zit allemaal in de esthetische cosmetische chirurgie. Voor de volledigheid hoort dat hier wel thuis
Ook schijn je iets te kunnen laten doen door onderhuids met een canule de strengetjes te laten doorsnijden.
Maar goed, dit zit allemaal in de esthetische cosmetische chirurgie. Voor de volledigheid hoort dat hier wel thuis

woensdag 16 juli 2025 om 22:59
Een houten massage roller, volgens reddit werkt het
https://www.reddit.com/r/30PlusSkinCare ... cellulite/
Ik zou wel eerst de huid insmeren met amandelolie voor het masseren, want 'auw'?

https://www.reddit.com/r/30PlusSkinCare ... cellulite/
Ik zou wel eerst de huid insmeren met amandelolie voor het masseren, want 'auw'?

Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
donderdag 17 juli 2025 om 00:11
Oh, hou op: het gemiddelde pashokje heeft van die halogeenverlichting die recht van boven komt - in dat licht heb ik zelfs cellulitis op mijn neusNomenNesci0 schreef: ↑16-07-2025 22:17De foto kan ongelukkig zijn. Maar de hobbels zijn er natuurlijk wel.

Dus lichtval op een foto kan heel ontluisterend zijn.
donderdag 17 juli 2025 om 09:04
Bij mij helpt het geen ene moer.
Ik doe ook zware krachttraining, wandel en fiets vrijwel elke dag.
Normaal gewicht.
Voeding zou wellicht nog invloed hierop kunnen hebben, hoewel ik nauwelijks suiker eet, ook geen alcohol neem, verder gezonde vetten etc etc.
Ik vind het ook lelijk, en draag nauwelijks korte broeken of een kortere rok zonder nylons, die verbergen dat nog..
Laat staan hoe het is in bikini.
donderdag 17 juli 2025 om 09:14
Haha oh ja, mijn oma had zo'n ding! Ik ging er wel eens stiekem op toen ik klein was, want als ik in een bepaalde houding stond gaf het kriebels en tintelingen die ik nog nooit eerder had gevoeldNogsteedsSlekire schreef: ↑17-07-2025 09:10Ik heb geen idee of het nog bestaat maar het hielp wel echt, de powerplate. Een trilplaat waar je oefeningen op moest doen...maar dat was ook een vorm van krachttraining dus daar zal vast ook resultaat mee te halen zijn.
donderdag 17 juli 2025 om 09:34
Ik ben 10 kilo afgevallen en er zijn nu juist meer bobbels zichtbaar. Net of het daarvoor opgevuld werd tussen de kuilen in. Ik vermoed overigens dat ik (ook) lipoedeem heb, want ondanks een prima gewicht en redelijk slank/gespierd lichaam, is het deel van pakweg mijn schaambeen tot mijn knieën een grote blob waar je handenvol bobbelige massa kunt vastpakken. Heel frustrerend.
donderdag 17 juli 2025 om 09:45
Dat laatste herken ik. Ik voel onderhuids gewoon de bobbels/knobbelsKamilleT schreef: ↑17-07-2025 09:34Ik ben 10 kilo afgevallen en er zijn nu juist meer bobbels zichtbaar. Net of het daarvoor opgevuld werd tussen de kuilen in. Ik vermoed overigens dat ik (ook) lipoedeem heb, want ondanks een prima gewicht en redelijk slank/gespierd lichaam, is het deel van pakweg mijn schaambeen tot mijn knieën een grote blob waar je handenvol bobbelige massa kunt vastpakken. Heel frustrerend.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in