Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor
donderdag 17 juli 2025 om 17:21
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
donderdag 17 juli 2025 om 21:03
O ja, dan is het natuurlijk onherkenbaar als je net in deze tikkiesituatie zit bij een verplaatst evenement met gasten in een ver buitenland.BeeDifferent schreef: ↑17-07-2025 20:16Misschien gaat het wel om een neef die op Aruba trouwt.
Of een vriend die op Bali trouwt.
Ze kan het allang aangepast hebben hé.
donderdag 17 juli 2025 om 21:05
Taskmaster schreef: ↑17-07-2025 20:56
En kunnen we afspreken dat het Toscane is en niet ‘de Toscane’? Thanks.
Jeetje
donderdag 17 juli 2025 om 21:09
Nou, iig leidt ze aan tijdelijke verstandsverbijstering. Als het verder een normale vriendin is waar verder geen gedoe meer is, zou ik kijken of ze weer op aarde landt na haar trouwerij en dit rare gedrag achter zich laat. Maar ze heeft wel een klein inkijkje gegeven in een hele rare gedachte kronkel als je het mij vraagt.
donderdag 17 juli 2025 om 21:15
Hoeveel idiote vriendschappen/familieleden verzinnen dit.BeeDifferent schreef: ↑17-07-2025 20:16Misschien gaat het wel om een neef die op Aruba trouwt.
Of een vriend die op Bali trouwt.
Ze kan het allang aangepast hebben hé.
Bruiloft, buitenland, locatie niet naast de deur het kan net zo goed Indonesië zijn, tikkie of het nou 150 of 250 euro is, het gaat om een groot bedrag.
Het zal vast niet gaan om een neef die gaat trouwen in Frankrijk en anderen een tikkie stuurt voor 50 euro.
donderdag 17 juli 2025 om 21:17
Dat zou eigenlijk best lief zijn. Want misschien help je daarmee voorkomen dat ze een boel mensen tegen zich in het harnas jaagt. Blijkbaar is ze het draadje met de realiteit even goed kwijt. Misschien wil je wel de rol opnemen van haar even confronteren en spiegelen to? Zonder ruzie maken, maar even zeggen dat ze hiermee nu relaties op het spel aan het zetten is?
Als het een écht goede langdurende vriendschap is, zou ik mijn vriendin wel even op de schouder tikken en proberen met beide benen op de grond te krijgen
donderdag 17 juli 2025 om 22:00
Dus achteraf gezien had je, toen zij vertelde dat de bruiloft nóg verder weg zou zijn, beter meteen een gezicht kunnen trekken van 'moeilijk, moeilijk'...
en zoiets zeggen zeggen "nou, ga er maar vanuit dat het mij niet gaat lukken, als het wél lukt zal ik je tijdig inseinen en dan hoor ik wel of ik nog kan aansluiten".
Maar zelfs als zij op de een of andere manier de indruk heeft gekregen dat jij naar Barbados zou willen (proberen te) komen, is het háár risico om zich vast te leggen (of zelfs al vooruit te betalen?) voor X personen.
En dan nog: je maakt toch alle afspraken aldaar "onder voorbehoud" als je nog maar zo kort daarvoor als gastheer/vrouw de bestemming hebt gewijzigd?
Zat er trouwens ook een bonnetje/betalingsbewijs bij deze "kostendeclaratie"?
en zoiets zeggen zeggen "nou, ga er maar vanuit dat het mij niet gaat lukken, als het wél lukt zal ik je tijdig inseinen en dan hoor ik wel of ik nog kan aansluiten".
Maar zelfs als zij op de een of andere manier de indruk heeft gekregen dat jij naar Barbados zou willen (proberen te) komen, is het háár risico om zich vast te leggen (of zelfs al vooruit te betalen?) voor X personen.
En dan nog: je maakt toch alle afspraken aldaar "onder voorbehoud" als je nog maar zo kort daarvoor als gastheer/vrouw de bestemming hebt gewijzigd?
Zat er trouwens ook een bonnetje/betalingsbewijs bij deze "kostendeclaratie"?
donderdag 17 juli 2025 om 22:15
Ik vind dat je dit alleen kunt maken in kringen waar niemand hier van opkijkt. Maar dan denk ik echt aan de Beckhams die Elton John en Tom Cruise uitnodigen voor zoiets.Moiren schreef: ↑17-07-2025 20:37Sowieso vind ik dat als je in het buitenland land trouwt je je gasten vrij houdt wat betreft reis en verblijf.
Bizar om anderen op te leggen om zo veel geld voor jouw bruiloft te moeten betalen.
Het tikkie zou ik negeren, alleen al omdat ik zo boos zou zijn dat het sowieso ruzie zou worden als ik er wat van zou zeggen.
donderdag 17 juli 2025 om 22:19
Die hebben daar straks met elkaar een topvakantie zonder zo'n opgeprikte bruiloft in pasteltinten.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-07-2025 22:09Zijn er nu geen mensen die een nutteloos vliegticket naar Italië hebben ? Of die daar hun vakantie omheen gepland hadden ?
donderdag 17 juli 2025 om 22:38
Ze is zelf getikt! Niet betalen natuurlijk en mijn vriendin zou het niet meer zijn.
donderdag 17 juli 2025 om 22:38
blijfgewoonbianca schreef: ↑17-07-2025 22:09Zijn er nu geen mensen die een nutteloos vliegticket naar Italië hebben ? Of die daar hun vakantie omheen gepland hadden ?
Dat zou zomaar kunnen. Ik vermoed dat een geannuleerde vakantie geen geldige annuleringsreden is.
En hoezo geen andere mogelijkheid om daar te trouwen. Als hotel A vol zit, probeer je het bij hotel B, C, D of E. Zo moeilijk is dat niet.
Trouwens TO, je zegt minimaal anderhalve maand van te voren af, het lijkt mij sterk dat je vriendin overal aan vast zit. En al zou het zo zijn, dan nog is het haar eigen schuld. Die denkt kennelijk alleen maar aan haarzelf. En verwachten dat iedereen dit doet getuigt van weinig inlevingsvermogen. Kennelijk denkt ze dat ieder moeiteloos dit 'even' regelt en komt ze er nu achter dat er niemand meer komt.
Ik zou nooit mijn spaarzame vrije dagen opgeven, zoveel geld betalen en meedoen aan al die gekkigheid.
Ik zou graag in iemands hoofd willen kijken om te begrijpen wat iemand bezielt. Want snappen doe ik het niet.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
donderdag 17 juli 2025 om 22:40
Dit inderdaad! Rare actie hoor.Taskmaster schreef: ↑17-07-2025 20:56Ik zou ook een tikkie terug sturen voor de jurk. Want die heb je nu voor niets gekocht.
En kunnen we afspreken dat het Toscane is en niet ‘de Toscane’? Thanks.
donderdag 17 juli 2025 om 22:42
Nou, ik zou zwaar balen als ik speciaal voor die bruiloft iets geregeld zou hebben terwijl ik misschien liever in Noorwegen zou hebben gezeten oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 17 juli 2025 om 22:49
Hoe vaker mensen bruiloften in het buitenland en met een thema(kleur) en dergelijke zien, hoe meer ze gaan denken dat het de normale gang van zaken is, en dus een beetje de realiteit uit het oog verliezen. En inderdaad, vergeten dat hun droom van omringd zijn met familie en vrienden in Barbados niet per se de droom is van de mensen die deel uitmaken van die cirkel.Onkruit schreef: ↑17-07-2025 19:12Is er een ceremoniemeester?
Wellicht kan die even aan haar uitleggen dat het zo niet werkt.
Ik was ooit ceremoniemeester voor de bruiloft van een vriendin die ook richting bruiloft steeds veeleisender werd.
Want het was toch ‘ the event of the year ‘.
Het kostte me enige moeite haar duidelijk te maken dat het gewoon een leuk feest moest worden.
En dat andere mensen hun eigen hoogtepunten hadden dat jaar.
Terwijl gasten wel moeten betalen (en in dit geval ook nog eens meer dan als de locatie eerder was vastgelegd) voor de reis en het verblijf van een niet zelfgekozen bestemming, er vakantiedagen voor moeten opnemen, en een verplichte gezamenlijke vakantie ondernemen waarover ze ook nog eens geen zeggenschap hebben en alles maar moeten ondergaan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 17 juli 2025 om 23:19
En hoe is haar aanstaande?
Soms heb je van die stelletjes die in een soort van gedeelde waanzin terechtkomen. Die gaan dan emigreren naar het buitenland zonder geld, kennis over het land of de taal te spreken.
Deze actie is echt zo van de wereld dat het of dikke oplichting is of gedeelde hysterie.
Goed dat je niks gaat betalen.
Jurk retourneren.
En als je echt wat wil uitleggen gewoon zeggen dat je nooit zoveel geld bij elkaar kan sparen (en daar is niks van gelogen, want je hebt nu eenmaal andere prioriteiten).
Ben erg benieuwd binnen hoeveel tijd er een groepsapp wordt aangemaakt of een mail naar dat stel wordt gestuurd met een reprimande met 'per ongeluk' alle genodigden in cc.
Soms heb je van die stelletjes die in een soort van gedeelde waanzin terechtkomen. Die gaan dan emigreren naar het buitenland zonder geld, kennis over het land of de taal te spreken.
Deze actie is echt zo van de wereld dat het of dikke oplichting is of gedeelde hysterie.
Goed dat je niks gaat betalen.
Jurk retourneren.
En als je echt wat wil uitleggen gewoon zeggen dat je nooit zoveel geld bij elkaar kan sparen (en daar is niks van gelogen, want je hebt nu eenmaal andere prioriteiten).
Ben erg benieuwd binnen hoeveel tijd er een groepsapp wordt aangemaakt of een mail naar dat stel wordt gestuurd met een reprimande met 'per ongeluk' alle genodigden in cc.
donderdag 17 juli 2025 om 23:37
Ik zal wel de uitzondering zijn in de reacties van dit topic, maar er is wel iets dat ik wat vreemd vind. Je schrijft dat je er echt geen geld voor hebt, terwijl je jezelf daarna tegenspreekt en zegt dat er wel geld is, maar dat je dat achter de hand houd voor andere dingen. Dan is het dus een (persoonlijke) keuze, waardoor je niet wilt komen.
Zelf zou ik wel gaan, ook omdat ik een bruiloft in het buitenland super gaaf vind en ook de bestemming is echt iets waar je snel niet meer komt, zeker in zo’n setting. Lekker nog een vakantie er achteraan plakken om alles eruit te halen. Natuurlijk snap ik ook dat als het geld er echt niet is, je geen andere keuze hebt dan nee zeggen. Als je ervoor kiest om je hypotheek volledig af te lossen, dan is dat dus ook een keuze.
Sowieso f2f met haar bespreken en toelichten waarom. Persoonlijk zou ik als vriendin het ook anders aangepakt hebben, zonder gelijk een ander plan te hebben en te informeren. Zelf zijn wij ook niet in het buitenland getrouwd om andere mensen niet op hoge kosten te jagen en mijn beste vriendin die het minder heeft heb ik een jurk voor gekocht en aangeboden om haar bijdrage voor het vrijgezellenfeest te betalen, dit hoefde uiteindelijk niet maar ik vond het zelf belangrijker dat iedereen erbij was. Overigens was dat ook goed betaalbaar voor iedereen, wat ik ook belangrijk vond. Het gaat uiteindelijk om de herinnering met elkaar. Wellicht wil je vriendin wel met je meedenken als je het met haar bespreekbaar maakt…
Zelf zou ik wel gaan, ook omdat ik een bruiloft in het buitenland super gaaf vind en ook de bestemming is echt iets waar je snel niet meer komt, zeker in zo’n setting. Lekker nog een vakantie er achteraan plakken om alles eruit te halen. Natuurlijk snap ik ook dat als het geld er echt niet is, je geen andere keuze hebt dan nee zeggen. Als je ervoor kiest om je hypotheek volledig af te lossen, dan is dat dus ook een keuze.
Sowieso f2f met haar bespreken en toelichten waarom. Persoonlijk zou ik als vriendin het ook anders aangepakt hebben, zonder gelijk een ander plan te hebben en te informeren. Zelf zijn wij ook niet in het buitenland getrouwd om andere mensen niet op hoge kosten te jagen en mijn beste vriendin die het minder heeft heb ik een jurk voor gekocht en aangeboden om haar bijdrage voor het vrijgezellenfeest te betalen, dit hoefde uiteindelijk niet maar ik vond het zelf belangrijker dat iedereen erbij was. Overigens was dat ook goed betaalbaar voor iedereen, wat ik ook belangrijk vond. Het gaat uiteindelijk om de herinnering met elkaar. Wellicht wil je vriendin wel met je meedenken als je het met haar bespreekbaar maakt…
donderdag 17 juli 2025 om 23:45
Dat moet maar net uitkomen natuurlijk. Misschien heeft TO helemaal niet genoeg vakantiedagen? Of andere verplichtingen in die tijd?Vakantievrouw schreef: ↑17-07-2025 23:37Zelf zou ik wel gaan, ook omdat ik een bruiloft in het buitenland super gaaf vind en ook de bestemming is echt iets waar je snel niet meer komt, zeker in zo’n setting. Lekker nog een vakantie er achteraan plakken om alles eruit te halen. Natuurlijk snap ik ook dat als het geld er echt niet is, je geen andere keuze hebt dan nee zeggen. Als je ervoor kiest om je hypotheek volledig af te lossen, dan is dat dus ook een keuze.
En ook als je TO het geld wel zou hebben, dan mag ze nog besluiten het niet hieraan uit te willen geven natuurlijk. Je kan je geld maar één keer uitgeven tenslotte.
donderdag 17 juli 2025 om 23:47
donderdag 17 juli 2025 om 23:48
Dat klopt inderdaad, het is alleen zo dat je dan wel “eerlijk” over de brug komt met je reden. Ik heb er het geld niet voor over ipv ik heb het geld niet. Dat is mijnziens wel iets anders. Net zoals iemand een voorbeeld gaf over een ton op de bank en ik zou nog niet gaan, prima en dat is ook je goed recht, wel zo eerlijk om dat dan ook recht voor z’n raap te zeggen.Nova schreef: ↑17-07-2025 23:45Dat moet maar net uitkomen natuurlijk. Misschien heeft TO helemaal niet genoeg vakantiedagen? Of andere verplichtingen in die tijd?
En ook als je TO het geld wel zou hebben, dan mag ze nog besluiten het niet hieraan uit te willen geven natuurlijk. Je kan je geld maar één keer uitgeven tenslotte.
donderdag 17 juli 2025 om 23:51
Goede vriend, die jou met 2 benen op de grond houdt. Ik zou er ook niet happig op zijn als iemand perse voor de foto's ver weg wilt trouwen, en dan verwacht dat ik kom. Of het moet een land zijn waarvan ik zeg, o daar wil ik wel meteen een vakantie aanknopen, en die bruiloft doen we erbij, en daar heb ik dan het geld wel voor over. maar op deze manier zou ik op een andere keer naar dat land gaan. En Barbados trekt me toch al nietBuzzieBee schreef: ↑17-07-2025 18:04Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in