Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor
donderdag 17 juli 2025 om 17:21
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
vrijdag 18 juli 2025 om 07:59
Ik heb nog niet gereageerd op haar. De andere dames gaan ook niet. En ook de tikkie niet betalen.
We hopen dat als genoeg mensen dat doen ze zelf het licht gaat zien.
Het is waar. Het geld voor die reis heb ik op de rekening maar dat is bedoelt voor het vervangen van de houten kozijnen door kunststof kozijnen (want dikke houtrot) en de garagedeur is stuk en oud (is een stalen maar je kan er zo van onder door naar buiten kijken en dus tocht en kou in de winter. En dan is het dus ook wel op. De ramen aan de andere kant van het huis moeten dus wachten tot volgend jaar. Maar dit moet echt gebeuren want regen en vocht komen dus gewoon via de kozijnen naar binnen.
Maar het is een goede vriendin. Had ik een bult geld extra had ik graag naar Barbados gegaan hoor. Alhoewel ik net een bericht zag dat het hurricane seizoen is dan. Maar goed zelfs met de goedkoopste vluchtopties en een aftands hotelletje (want het hotel waar ze trouwt is helemaal een brug te ver) kom ik rond de 1800 uit.
En eerlijk is eerlijk. Ik durf niet zo goed die confrontatie aan. Ben meer een introvert en zij is redelijk goedgebekt. In het dagelijks leven nooit last van anders was het geen vriendin van me natuurlijk.
Hotel en vluchten heeft ze trouwens wel netjes betaald voor de ouders en de broers en zussen van beiden maar daarna was het geld op lijkt me. Dat kost al een godsvermogen.
Ik ben dus bang dat ik enorm in de verdediging ga schieten en in detail ga verantwoorden waar ik het geld echt voor nodig heb. En ik weet nu al (of dat heb ik mezelf aangepraar) dat ze gaat beginnen over dat ik wel twee jaar terug met mijn beste vriendin een week naar Jamaica ben geweest. Maar dat was vakantie, ik was al 8 jaar niet weggeweest. Mijn vriend houdt niet van dat soort resorts dus gingen mijn vriendin en ik samen in de winter even naar ze zon. Zie je, nu ben ik alles ook al bij jullie aan het verantwoorden…..
Misschien moeten wij drieen (ik en die twee dames die ook niet gaan) samen het gesprek aan met haar.
Het is waar. Het geld voor die reis heb ik op de rekening maar dat is bedoelt voor het vervangen van de houten kozijnen door kunststof kozijnen (want dikke houtrot) en de garagedeur is stuk en oud (is een stalen maar je kan er zo van onder door naar buiten kijken en dus tocht en kou in de winter. En dan is het dus ook wel op. De ramen aan de andere kant van het huis moeten dus wachten tot volgend jaar. Maar dit moet echt gebeuren want regen en vocht komen dus gewoon via de kozijnen naar binnen.
Maar het is een goede vriendin. Had ik een bult geld extra had ik graag naar Barbados gegaan hoor. Alhoewel ik net een bericht zag dat het hurricane seizoen is dan. Maar goed zelfs met de goedkoopste vluchtopties en een aftands hotelletje (want het hotel waar ze trouwt is helemaal een brug te ver) kom ik rond de 1800 uit.
En eerlijk is eerlijk. Ik durf niet zo goed die confrontatie aan. Ben meer een introvert en zij is redelijk goedgebekt. In het dagelijks leven nooit last van anders was het geen vriendin van me natuurlijk.
Hotel en vluchten heeft ze trouwens wel netjes betaald voor de ouders en de broers en zussen van beiden maar daarna was het geld op lijkt me. Dat kost al een godsvermogen.
Ik ben dus bang dat ik enorm in de verdediging ga schieten en in detail ga verantwoorden waar ik het geld echt voor nodig heb. En ik weet nu al (of dat heb ik mezelf aangepraar) dat ze gaat beginnen over dat ik wel twee jaar terug met mijn beste vriendin een week naar Jamaica ben geweest. Maar dat was vakantie, ik was al 8 jaar niet weggeweest. Mijn vriend houdt niet van dat soort resorts dus gingen mijn vriendin en ik samen in de winter even naar ze zon. Zie je, nu ben ik alles ook al bij jullie aan het verantwoorden…..
Misschien moeten wij drieen (ik en die twee dames die ook niet gaan) samen het gesprek aan met haar.
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-07-2025 08:05
0.77% gewijzigd
vrijdag 18 juli 2025 om 08:00
Wel vanaf London Heathrow.margreetder schreef: ↑18-07-2025 07:26Alleen zijn er geen rechtstreekse vluchten vanuit Nederland naar Barbados.
Amsterdam - Heathrow - Barbados: +/- 12 uur.
Ook een Pluviofiel
vrijdag 18 juli 2025 om 08:03
Nee dat doe ik dan ook weer niet. Ik wil ook weer geen olie op het vuur gooien. Die gooi ik wel op Vinted. De jurk dan. Geen olieSunShine35 schreef: ↑18-07-2025 08:02Stuur vriendin maar een tikkie voor je jurk. Want jij had speciaal een jurk gekocht, maar kan niet gaan omdat zij de locatie verplaatst.
Vriendin heeft binnenkort wel een man, maar geen vriendinnen meer….
vrijdag 18 juli 2025 om 08:04
vrijdag 18 juli 2025 om 08:05
Maar is het echt een goede vriendin als jij je (nu al) in een hoek geduwd voelt en denkt dat je je moet gaan verantwoorden waarom je niet komt?
En dat zij hoogstwaarschijnlijk gaat beginnen over een reis die duur was en je wel kon betalen?
Dat zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te stoppen.
Geen goede vriendin.
En dat zij hoogstwaarschijnlijk gaat beginnen over een reis die duur was en je wel kon betalen?
Dat zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te stoppen.
Geen goede vriendin.
Hier kom ik nog op terug
vrijdag 18 juli 2025 om 08:06
Wat een bizar verhaal. Je snapt toch niet dat vriendin dit zelf niet inziet? Wat ik niet goed snap, misschien niet alles goed gelezen, is waarom vriendin er vanuit ging dat jij zou komen. Was dat omdat je dus had gezegd dat je in Toscane sowieso present zou zijn? En dan boekt zij het om naar Barbados en gaat ze er automatisch vanuit dat dezelfde mensen daar ook aanwezig zullen zijn? Heeft ze niet gevraagd van goh, gaat dat ook lukken? Kost meer, langere reis, dus ook meer vrij nemen van werk etc.
En als ze dat vroeg, zei jij dan gelijk: weet niet of dit gaat lukken/nee, dit gaan we niet doen.
En hoe lang geleden heeft ze gezegd dat het Barbados wordt?
Ik zou het prima kunnen betalen maar no way dat ik erheen zou gaan. Ik kan niet eens vrij nemen buitenom schoolvakanties. Hoe doet ze dat met kinderen overigens? Moeten de gasten daar thuis oppas voor zoeken of mogen ze mee? Met nog meer kosten dus. En zij moeten toch ook gewoon naar school. Of zijn er bij niemand kinderen?
En als ze dat vroeg, zei jij dan gelijk: weet niet of dit gaat lukken/nee, dit gaan we niet doen.
Ik zou het prima kunnen betalen maar no way dat ik erheen zou gaan. Ik kan niet eens vrij nemen buitenom schoolvakanties. Hoe doet ze dat met kinderen overigens? Moeten de gasten daar thuis oppas voor zoeken of mogen ze mee? Met nog meer kosten dus. En zij moeten toch ook gewoon naar school. Of zijn er bij niemand kinderen?
vrijdag 18 juli 2025 om 08:08
Klinkt niet echt als een gelijkwaardige vriendschap.BuzzieBee schreef: ↑18-07-2025 07:59Ik heb nog niet gereageerd op haar. De andere dames gaan ook niet. En ook de tikkie niet betalen.
Ik geloof dat ik haar heel hard uitgelachen zou hebben. En als dan bleek dat ze serieus was, de vriendschap verbreken.
Ook een Pluviofiel
vrijdag 18 juli 2025 om 08:11
Ik pleit voor een nieuwe functionaliteit in Tikkie: Tikkie terugleggen zonder te betalen.
Nu blijft de onbetaalde Tikkie een ‘openstaande actie’, die bij TO ligt.
En TO, ik zou wel met haar in gesprek gaan. Niks uitleggen. Gewoon: jammer dat het zo ver weg is, we kunnen niet komen. Hoe vaak spreek je haar normaal gesproken?
Nu blijft de onbetaalde Tikkie een ‘openstaande actie’, die bij TO ligt.
En TO, ik zou wel met haar in gesprek gaan. Niks uitleggen. Gewoon: jammer dat het zo ver weg is, we kunnen niet komen. Hoe vaak spreek je haar normaal gesproken?
vrijdag 18 juli 2025 om 08:12
vrijdag 18 juli 2025 om 08:16
Naar de Toscane hadden we gegaan. En op de terugweg even bij de zus van mijn vriend langs in Oostenrijk.Tulpje22 schreef: ↑18-07-2025 08:06Wat een bizar verhaal. Je snapt toch niet dat vriendin dit zelf niet inziet? Wat ik niet goed snap, misschien niet alles goed gelezen, is waarom vriendin er vanuit ging dat jij zou komen. Was dat omdat je dus had gezegd dat je in Toscane sowieso present zou zijn? En dan boekt zij het om naar Barbados en gaat ze er automatisch vanuit dat dezelfde mensen daar ook aanwezig zullen zijn? Heeft ze niet gevraagd van goh, gaat dat ook lukken? Kost meer, langere reis, dus ook meer vrij nemen van werk etc.
Van Barbados weet ik sinds mei. Ik heb meteen gezegd dat ik dan EN moest overleggen en uitrekenen of dan mogelijk was. Maar twee dagen later gezegd dat dat dus niet ging lukken financieel.
Vond ze jammer maar begreep ze wel. Zo’n heks is het nu ook weer niet. Maar ze had alles al geboekt voor ze ons melde dat het Barbados werd. Wat ik snap. Als je niet zeker weet of je daar terecht kan moet iedereen weer gaan switchen. Daarvoor dachten we nog dat het een andere locatie in de Toscane zou zijn. Dat de eerste lokatie was uitgevallen vond ik al enorm rot voor haar. Was ook buiten hun schuld. Maar het hotel gaat voorlopig dicht tot alles technisch weer in orde is. Ze heeft ook alles op alles gezet om daar iets te vinden maar in september is het daar nog hartsikke hoogseizoen en alles zat vol.
vrijdag 18 juli 2025 om 08:19
Ik weet het oprecht niet Kingsqueen. Ik heb twee dagen na de Barbados melding gezegd dat dat ons niet ging lukken. Het is niet mijn schuld dat ze voor de zekerheid al het aantal gasten voor de bruiloft zelf heeft doorgegeven. En dan bijna 2 maanden later een tikkie stuurtKingsqueen schreef: ↑18-07-2025 08:12Is ze echt pissig dat je niet komt en stuurt ze daarom een tikkie (passief agressief, Not cool, einde vriendschap) of stuurt ze een tikkie omdat ze denkt dat ze annuleringskosten in rekening kan brengen (gedachtenkronkel, maar moet je kunnen bespreken)?
vrijdag 18 juli 2025 om 08:24
Maar Toscane heeft toch niet maar 1 locatie waar je kunt trouwen? Ik snap die hele switch naar Barbados niet.BuzzieBee schreef: ↑18-07-2025 08:16Naar de Toscane hadden we gegaan. En op de terugweg even bij de zus van mijn vriend langs in Oostenrijk.
Van Barbados weet ik sinds mei. Ik heb meteen gezegd dat ik dan EN moest overleggen en uitrekenen of dan mogelijk was. Maar twee dagen later gezegd dat dat dus niet ging lukken financieel.
Vond ze jammer maar begreep ze wel. Zo’n heks is het nu ook weer niet. Maar ze had alles al geboekt voor ze ons melde dat het Barbados werd. Wat ik snap. Als je niet zeker weet of je daar terecht kan moet iedereen weer gaan switchen. Daarvoor dachten we nog dat het een andere locatie in de Toscane zou zijn. Dat de eerste lokatie was uitgevallen vond ik al enorm rot voor haar. Was ook buiten hun schuld. Maar het hotel gaat voorlopig dicht tot alles technisch weer in orde is. Ze heeft ook alles op alles gezet om daar iets te vinden maar in september is het daar nog hartsikke hoogseizoen en alles zat vol.
Ook een Pluviofiel
vrijdag 18 juli 2025 om 08:25
Mijn alleroudste en beste vriendin sinds de basisschool ging toen we begin 20 waren in de VS ( met een Amerikaan niet zomaar voor de lol) trouwen, dit is lang geleden dus internet was er nog niet en vliegen was ontzettend duur. Wij hadden net een appartement gekocht .En er werd vanuit het bruidspaar weinig tot niks geregeld voor Nederlandse gasten dus wij hebben ook moeten passen helaas.
Dit begrepen zij gewoon, van de vriendinnen was er niemand. We waren nog zo jong dus amper geld.
Later wel naar Toscane gegaan voor een andere schoolvriendin maar daar konden we makkelijk met de auto heen en een vakantie omheen plannen. Zij betaalden 2 nachtjes hotel op de locatie en er werd specifiek aangegeven geen cadeau mee te nemen vanwege de kosten.
Nu heb ik genoeg geld maar zou voor zo'n bruiloft toch ook wel echt heel erg moeten nadenken of ik het zou doen. Ligt er echt aan wie en welk bestemming denk ik.
Wij zijn zelf ook ver weg getrouwd maar bewust zonder gasten. Misschien dat we ooit nog eens een zoveel jarig feest geven maar misschien ook niet, ga liever zelf op vakantie van dat geld
Dit begrepen zij gewoon, van de vriendinnen was er niemand. We waren nog zo jong dus amper geld.
Later wel naar Toscane gegaan voor een andere schoolvriendin maar daar konden we makkelijk met de auto heen en een vakantie omheen plannen. Zij betaalden 2 nachtjes hotel op de locatie en er werd specifiek aangegeven geen cadeau mee te nemen vanwege de kosten.
Nu heb ik genoeg geld maar zou voor zo'n bruiloft toch ook wel echt heel erg moeten nadenken of ik het zou doen. Ligt er echt aan wie en welk bestemming denk ik.
Wij zijn zelf ook ver weg getrouwd maar bewust zonder gasten. Misschien dat we ooit nog eens een zoveel jarig feest geven maar misschien ook niet, ga liever zelf op vakantie van dat geld

vrijdag 18 juli 2025 om 08:26
vrijdag 18 juli 2025 om 08:32
vrijdag 18 juli 2025 om 08:35
Dit is duidelijk te merken, zij goed gebekt en jij kruipt nu al. Is de vriendschap wel zo gelijkwaardig?BuzzieBee schreef: ↑18-07-2025 07:59
En het dik gedrukte deel, dat doe je hier ook in vrijwel elke post die je schrijft.
Ga daar eens mee stoppen en ga staan voor jezelf. Jij hebt het recht om er niet heen te willen, dat hoeft je niet te verantwoorden. Jij bent goed genoeg zoals je bent en iemand die goed gebekt is, kan je het gevoel geven dat je klein bent. Maar niet als jezelf in het reine bent met jouw keus! Dus valideer jezelf, het is OK dat je niet gaat. En dat het niet voor je kan.
Hier hoef je jezelf niet voor te verantwoorden.
vrijdag 18 juli 2025 om 08:40
Ik zou dit als een mooi leermoment voor jezelf zien. Je vriendin heeft verwachtingen die niet redelijk zijn en jij durft dat niet te zeggen terwijl je met elke vezel van je lichaam voelt dat dit niet klopt. Een topic is ook zelden zo eensgezind als deze. Dus geef jezelf een schop onder de kont, zet je tekst op papier en bel je vriendin om te zeggen hoe je het ziet zonder jezelf te verantwoorden. Ze mist echt realiteitszin namelijk.
vrijdag 18 juli 2025 om 08:48
Ik ben benieuwd!
En ik had dit topic nooit geloofd als je hier niet al zo lang kwam.
•
vrijdag 18 juli 2025 om 08:49
Helemaal eens met deze post. Zij is degene die iets uit te leggen heeft, door zo'n idioot dure locatie te kiezen en je dan ook nog eens een tikkie te sturen. Blijf gewoon rustig bij je standpunt. Als ze boos op je wordt zegt dat meer over haar dan over jou.Qiya schreef: ↑18-07-2025 08:35Dit is duidelijk te merken, zij goed gebekt en jij kruipt nu al. Is de vriendschap wel zo gelijkwaardig?
En het dik gedrukte deel, dat doe je hier ook in vrijwel elke post die je schrijft.
Ga daar eens mee stoppen en ga staan voor jezelf. Jij hebt het recht om er niet heen te willen, dat hoeft je niet te verantwoorden. Jij bent goed genoeg zoals je bent en iemand die goed gebekt is, kan je het gevoel geven dat je klein bent. Maar niet als jezelf in het reine bent met jouw keus! Dus valideer jezelf, het is OK dat je niet gaat. En dat het niet voor je kan.
Hier hoef je jezelf niet voor te verantwoorden.
Alles lezende bekroop me het gevoel dat ze misschien meer afzeggingen heeft gehad dan waar jij vanaf weet, en uit teleurstelling die tikkies heeft verstuurd? Dat praat het niet goed, maar dan heb je kans dat ze achteraf wel inziet wat een domme, en eigenlijk ook wel nare actie het was.
vrijdag 18 juli 2025 om 08:50
Je hoeft niet uit te leggen wat jij met jouw geld doet. Gaat niemand wat aan.
Al had je een miljoen euro. Gaat ook niemand wat aan.
bruiloften kunnen een hoop breken. Zo zat ik in een situatie waar de ene helft wel werd uitgenodigd en de andere helft niet. (Ik zat er niet bij). Maar de ‘vriendin’ was wel vergeten te vertellen dat ze de helft die ze niet had uitgenodigd ze even daarvan op de hoogte te stellen.
Ik kwam er dus achter toen ik opeens van andere allemaal leuke plannen hoorde tav de bruiloft. (Bleek ook in het buitenland te zijn, kwam ik achter)
Ik mocht wel mee naar het vrijgezellenfeest. Die heb ik afgewezen.
Vriendschap is ook voorbij trouwens met deze kliek. Oa door dit gedoe.
Al had je een miljoen euro. Gaat ook niemand wat aan.
bruiloften kunnen een hoop breken. Zo zat ik in een situatie waar de ene helft wel werd uitgenodigd en de andere helft niet. (Ik zat er niet bij). Maar de ‘vriendin’ was wel vergeten te vertellen dat ze de helft die ze niet had uitgenodigd ze even daarvan op de hoogte te stellen.
Ik kwam er dus achter toen ik opeens van andere allemaal leuke plannen hoorde tav de bruiloft. (Bleek ook in het buitenland te zijn, kwam ik achter)
Ik mocht wel mee naar het vrijgezellenfeest. Die heb ik afgewezen.
Vriendschap is ook voorbij trouwens met deze kliek. Oa door dit gedoe.
vrijdag 18 juli 2025 om 08:53
De extra uitgaven die van TO en vriend gevraagd worden, zijn wel wat meer dan 3600 euro. Er moet namelijk ook nog gegeten worden, vervoer betaald worden e.d.
Mosterd: En toen las ik dat een ander contact op gaat nemen met de bruid.
TO, je bent heel snel duidelijk geweest dat dit voor jullie niet haalbaar is. Dus jij hebt het netjes gedaan.
Ik zou zeker niet samen met anderen de bruid aan gaan spreken op het Tikkie. Dat gaat heel naar worden want je creëert dan een situatie van 'allen tegen de bruid'.
Voor nu zou ik het Tikkie negeren en bij gelegenheid nogmaals benadrukken hoe jammer ik het voor de bruid vind dat het mij niet lukt om er bij te zijn en haar een mooie bruiloft toewensen en haar na de bruiloft met haar echtgenoot uitnodigen voor een feestelijke lunch o.d.
Mocht de bruid het zelf over het Tikkie hebben (voor de bruiloft) en vraagt om te betalen, dan zou ik wel het gesprek aangaan en zeggen dat ik het jammer vind dat zij blijkbaar onkosten heeft gemaakt terwijl jij duidelijk was dat dit niet nodig was en dat je hoopt dat de trouwlocatie deze bij deze tijdige afmelding, niet in rekening brengt.
Of de vriendschap er daarna nog is? Geen idee, maar zo zou ik het aanpakken.
Mosterd: En toen las ik dat een ander contact op gaat nemen met de bruid.
TO, je bent heel snel duidelijk geweest dat dit voor jullie niet haalbaar is. Dus jij hebt het netjes gedaan.
Ik zou zeker niet samen met anderen de bruid aan gaan spreken op het Tikkie. Dat gaat heel naar worden want je creëert dan een situatie van 'allen tegen de bruid'.
Voor nu zou ik het Tikkie negeren en bij gelegenheid nogmaals benadrukken hoe jammer ik het voor de bruid vind dat het mij niet lukt om er bij te zijn en haar een mooie bruiloft toewensen en haar na de bruiloft met haar echtgenoot uitnodigen voor een feestelijke lunch o.d.
Mocht de bruid het zelf over het Tikkie hebben (voor de bruiloft) en vraagt om te betalen, dan zou ik wel het gesprek aangaan en zeggen dat ik het jammer vind dat zij blijkbaar onkosten heeft gemaakt terwijl jij duidelijk was dat dit niet nodig was en dat je hoopt dat de trouwlocatie deze bij deze tijdige afmelding, niet in rekening brengt.
Of de vriendschap er daarna nog is? Geen idee, maar zo zou ik het aanpakken.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 18-07-2025 08:56
3.50% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in