Zou dit kapsel wel of niet staan?
vrijdag 18 juli 2025 om 23:18
Ik zit te twijfelen en zou graag eens wat meningen willen. Mijn haar is tot op mijn sleutelbeenderen ongeveer. Dikke bos met slag en krul. Iedereen zegt dat mijn haar los mij niet staat. Zelf vind ik het wel leuk staan maar aangezien meerdere mensen het zeggen heb ik het dus altijd in een knot op mijn hoofd. Ben net een theepot. Iets dat ze ook niet vinden staan. Ik steek het ook weleens op maar als ik even op en neer naar de AH ga dan heb ik daar dus echt geen zin in. Maar goed.. ik zag een kapsel dat ik erg leuk vind, kwam zomaar voorbij op FB.
https://www.facebook.com/share/v/16aUVyCPny/
De vrouw in het filmpje is jonger dan ik, ik ben 44. De vrouw heeft ook een smal hoofd, ik heb een oliebol. Ik vind het kapsel echt heel leuk en fris maar ik vraag of dit ook leuk staat met een bol hoofd. Ik ben bang dat ik er straks uitzie als een Amerikaanse Karen in plaats van fris en hip.
Wat denken jullie?
https://www.facebook.com/share/v/16aUVyCPny/
De vrouw in het filmpje is jonger dan ik, ik ben 44. De vrouw heeft ook een smal hoofd, ik heb een oliebol. Ik vind het kapsel echt heel leuk en fris maar ik vraag of dit ook leuk staat met een bol hoofd. Ik ben bang dat ik er straks uitzie als een Amerikaanse Karen in plaats van fris en hip.
Wat denken jullie?
vrijdag 18 juli 2025 om 23:31
Het kapsel in het filmpje is met steil haar, dus als jij krullend haar/slag hebt, pakt het sowieso totaal anders uit natuurlijk. Met steil haar is zo’n kapsel ook lastiger dan het lijkt, want voor dit effect moet je het altijd föhnen.
Waar ik me vooral over verbaas in je verhaal is dat mensen het blijkbaar nodig vinden om jou te vertellen dat los haar je niet staat? Terwijl je het zelf wel leuk vindt. Ik kan me de context niet goed bedenken waarin iemand dit tegen mij zou zeggen, maar waar bemoeien mensen zich mee? Jij vindt het wel leuk staan, dan draag je je haar toch lekker los?! Je gaat toch niet je haar elke keer opsteken omdat Petra van op de hoek het los niet mooi vindt?
Waar ik me vooral over verbaas in je verhaal is dat mensen het blijkbaar nodig vinden om jou te vertellen dat los haar je niet staat? Terwijl je het zelf wel leuk vindt. Ik kan me de context niet goed bedenken waarin iemand dit tegen mij zou zeggen, maar waar bemoeien mensen zich mee? Jij vindt het wel leuk staan, dan draag je je haar toch lekker los?! Je gaat toch niet je haar elke keer opsteken omdat Petra van op de hoek het los niet mooi vindt?
vrijdag 18 juli 2025 om 23:34
Niet petra van om de hoek natuurlijk maar mijn partner, mijn zus, twee collega's.. Dat is natuurlijk niet iedereen maar wel veel van de mensen in mijn omgeving.Minik schreef: ↑18-07-2025 23:31Het kapsel in het filmpje is met steil haar, dus als jij krullend haar/slag hebt, pakt het sowieso totaal anders uit natuurlijk. Met steil haar is zo’n kapsel ook lastiger dan het lijkt, want voor dit effect moet je het altijd föhnen.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:38
Dus die mensen vinden je haar los niet leuk, maar vast ook niet, alleen als je het opgestoken hebt, is het leuk?ikbenhetzozat schreef: ↑18-07-2025 23:34Niet petra van om de hoek natuurlijk maar mijn partner, mijn zus, twee collega's.. Dat is natuurlijk niet iedereen maar wel veel van de mensen in mijn omgeving.
Ik snap echt dat de mening van mensen die zo dicht bij je staan, iets met je doet. Maar bedoelen deze mensen hier echt mee ‘doe het niet! Je loopt straal voor gek!’ Of hebben ze ooit tussen neus en lippen door gezegd ‘ik vind je haar opgestoken leuker dan los’ ofzo?
Ik blijf vinden dat je sowieso gewoon moet doen waar jij je fijn bij voelt, wat jij mooi vindt, ongeacht wat een ander daarvan vindt.
Maar als je echt advies wil over jouw haar, jouw gezichtsvorm en wat daarbij een goede keuze is, zou ik een goede kapper zoeken en advies vragen. Je kunt ook je laten adviseren en er daarna gewoon nog een nachtje over slapen, de schaar hoeft er niet per se direct in.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:39
Toch is het nog steeds wel raar hoor. Ik heb ook geen mooi of bijzonder kapsel maar nog nooit heeft iemand dat tegen me gezegd. Raar dat mensen dat tegen je zeggen. En niks van aan trekken hoor. Gewoon lekker je haar los dragen als jij dat leuk vind.ikbenhetzozat schreef: ↑18-07-2025 23:34Niet petra van om de hoek natuurlijk maar mijn partner, mijn zus, twee collega's.. Dat is natuurlijk niet iedereen maar wel veel van de mensen in mijn omgeving.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:44
Als jij je huidige kapsel wél mooi vindt bij jezelf, draag het dan vooral zoals jij het wil.
Ga anders naar een goede en eerlijke kapper of probeer AI of een app waar je het kapsel kunt 'plakken' op een foto van jezelf.
Ik zie soms ook hele leuke kapsels, maar 99 van de 100 x zal het bij mij niet staan door andere gezichtsvorm, langere nek, ander haartype etc.
Ga anders naar een goede en eerlijke kapper of probeer AI of een app waar je het kapsel kunt 'plakken' op een foto van jezelf.
Ik zie soms ook hele leuke kapsels, maar 99 van de 100 x zal het bij mij niet staan door andere gezichtsvorm, langere nek, ander haartype etc.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:48
Het gaat ongeveer zo: "Oh, je haar los zo staat echt niet hoor, je kop lijkt gelijk een heel stuk dikker." Dan heb ik het in een hoge staart dan krijg ik: "Oh, je hebt je staart echt veel te hoog, je bent toch geen 4?" Dan doe ik het in een strakke knot "Nou, had je geen tijd om je haar te doen? Het staat echt heel onverzorgd zo, een breiwerkje mist nog". Heb ik het opgestoken dan is het wel beter maar jammer dat het droog is, mijn krullen er knakkerig uitzien etc of dat het lijkt alsof ik een toupetje heb opgeplakt, dat krijg ik ook weleens. Inmiddels heb ik ook meerdere keren te horen gekregen dat ik nou eenmaal een moeilijk hoofd heb. Soms denk ik echt dat alleen een niqab ieders goedkeuring nog kan wegdragen. Mijn kapper vind alles altijd leuk staan en ze zegt dat ik me van anderen niks moet aantrekken maar dat doe ik natuurlijk wel. Ik vind het ook leuk dat als ik over straat loop dat mensen denken dat in elk geval mijn haar leuk zit.Minik schreef: ↑18-07-2025 23:38Dus die mensen vinden je haar los niet leuk, maar vast ook niet, alleen als je het opgestoken hebt, is het leuk?
Ik snap echt dat de mening van mensen die zo dicht bij je staan, iets met je doet. Maar bedoelen deze mensen hier echt mee ‘doe het niet! Je loopt straal voor gek!’ Of hebben ze ooit tussen neus en lippen door gezegd ‘ik vind je haar opgestoken leuker dan los’ ofzo?
Ik blijf vinden dat je sowieso gewoon moet doen waar jij je fijn bij voelt, wat jij mooi vindt, ongeacht wat een ander daarvan vindt.
Maar als je echt advies wil over jouw haar, jouw gezichtsvorm en wat daarbij een goede keuze is, zou ik een goede kapper zoeken en advies vragen. Je kunt ook je laten adviseren en er daarna gewoon nog een nachtje over slapen, de schaar hoeft er niet per se direct in.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:54
Jeetje, ik vind dit heftig hoor. Als je partner zo tegen je praat, dat zou ik niet trekken. Is hij/zij verder wel lief voor je?
Ergens kan ik het me in een beetje vreemde zussendynamiek nog een soort van voorstellen, al vind ik het ook echt niet kunnen.
Maar collega’s???? Sorry hoor, maar je haalt je toch niet in je hoofd om zo tegen je collega te praten?
Ik vind het echt rot voor je dat mensen in je nabije omgeving zo met jou omgaan, en dit is als je het mij vraagt ook echt niet normaal, en niet iets wat je hoeft te accepteren.
Ergens kan ik het me in een beetje vreemde zussendynamiek nog een soort van voorstellen, al vind ik het ook echt niet kunnen.
Maar collega’s???? Sorry hoor, maar je haalt je toch niet in je hoofd om zo tegen je collega te praten?
Ik vind het echt rot voor je dat mensen in je nabije omgeving zo met jou omgaan, en dit is als je het mij vraagt ook echt niet normaal, en niet iets wat je hoeft te accepteren.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:54
Nee, daar vrees ik ook wel een beetje voor. Ik ben al geen type dat heel lang voor de spiegel staat en dan moet je wel.. Daarom ook mijn twijfel.LemoosGaatDoor schreef: ↑18-07-2025 23:39Met dik en veel haar zou ik mij er niet aan wagen. En al helemaal niet met haar met slag en krul. Dan ben je iedere morgen dik anderhalf uur bezig met föhnen, stijltang en tig stylingsproducten en nog geen enkele garantie op succes.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:57
Jee... Het lijkt erop dat het probleem vooral jouw omgeving is?
Het klinkt niet als aardig in ieder geval, dat vind ik niet fijn voor je. Het is allesbehalve opbouwend.
Je hoort weleens dat sommige mensen echt vinden dat je geen lang haar 'mag' na je 40e. Dat snap ik ook nooit. Zeker daarvan niks aantrekken hoor
, gewoon doen wat je wil.
Ook eens met de mensen die zeggen dat het kapsel in het filmpje waarschijnlijk veel onderhoud is als je krullend haar hebt. Je zou misschien eens een krullenkapper kunnen vragen, maar zo te lezen is jouw eigen kapper juist weer iemand die wél opbouwend is.
Het klinkt niet als aardig in ieder geval, dat vind ik niet fijn voor je. Het is allesbehalve opbouwend.
Je hoort weleens dat sommige mensen echt vinden dat je geen lang haar 'mag' na je 40e. Dat snap ik ook nooit. Zeker daarvan niks aantrekken hoor

Ook eens met de mensen die zeggen dat het kapsel in het filmpje waarschijnlijk veel onderhoud is als je krullend haar hebt. Je zou misschien eens een krullenkapper kunnen vragen, maar zo te lezen is jouw eigen kapper juist weer iemand die wél opbouwend is.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:58
Ohja, dat kan ik nog proberen inderdaad.. ga ik me even in verdiepen..Sterrenstof74 schreef: ↑18-07-2025 23:44Als jij je huidige kapsel wél mooi vindt bij jezelf, draag het dan vooral zoals jij het wil.
zaterdag 19 juli 2025 om 00:59
Nee joh dat gaat hem niet worden met een dikke bos vol krullen.
Wat vreemd dat mensen zulke opmerkingen maken over je haar.
Ik zou 3 dingen doen:
- eerst bedenken wat ik echt zelf wil. Dus niet ik wil geen nare opmerkingen meer maar wat vind ik echt leuk (ai kan inderdaad best helpen daarmee op haar gebied) Pas als je dat weet kun je verder wat betreft je haar.
- eens naar een andere kapper al is het maar voor advies misschien ben je ook niet zo tevreden over deze kapper (meer)
- minder aantrekken van anderen en ook aangeven dat je geen commentaar wilt op iets waar je niet om gevraagd hebt.
Wat vreemd dat mensen zulke opmerkingen maken over je haar.
Ik zou 3 dingen doen:
- eerst bedenken wat ik echt zelf wil. Dus niet ik wil geen nare opmerkingen meer maar wat vind ik echt leuk (ai kan inderdaad best helpen daarmee op haar gebied) Pas als je dat weet kun je verder wat betreft je haar.
- eens naar een andere kapper al is het maar voor advies misschien ben je ook niet zo tevreden over deze kapper (meer)
- minder aantrekken van anderen en ook aangeven dat je geen commentaar wilt op iets waar je niet om gevraagd hebt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 19 juli 2025 om 01:31
Eens naar een goede kapper gaan. Je haar laten uitdunnen zodat je een minder dikke bos haar hebt. En als de kapper goed knipt komt er vanzelf een mooie slag in haar.
Verder niet boeiend wat andere mensen van je haar vinden. Jij moet er blij mee zijn. Dat is belangrijk.
Verder aan geven dat je geen commentaar wil op je haren of kapsel.
Succes!
Verder niet boeiend wat andere mensen van je haar vinden. Jij moet er blij mee zijn. Dat is belangrijk.
Succes!
zaterdag 19 juli 2025 om 07:24
zaterdag 19 juli 2025 om 07:25
Ze heeft al krullen en slag. Dan is uitdunnen een slecht idee.Rozebottel schreef: ↑19-07-2025 01:31Eens naar een goede kapper gaan. Je haar laten uitdunnen zodat je een minder dikke bos haar hebt. En als de kapper goed knipt komt er vanzelf een mooie slag in haar.
Succes!
Lagen knippen is wel een goed idee maar wie weet heeft ze die al.
zaterdag 19 juli 2025 om 07:32
Lastig beoordelen. Ik heb een rond hoofd en stijl haar. Ik heb de lengte van het filmpje.
Mijn kapper is altijd wel kritisch. Ze knipt mij echt niet zomaar iets wat mij leuk lijkt. Soms past het gewoon niet bij de structuur van mijn haar.
De opmerkingen zijn niet leuk, maar een niet kritische kapper klopt ook niet. Krullen/slag is heel bewerkelijk.
Mijn kapper is altijd wel kritisch. Ze knipt mij echt niet zomaar iets wat mij leuk lijkt. Soms past het gewoon niet bij de structuur van mijn haar.
De opmerkingen zijn niet leuk, maar een niet kritische kapper klopt ook niet. Krullen/slag is heel bewerkelijk.
zaterdag 19 juli 2025 om 07:35
ikbenhetzozat schreef: ↑18-07-2025 23:48Het gaat ongeveer zo: "Oh, je haar los zo staat echt niet hoor, je kop lijkt gelijk een heel stuk dikker." Dan heb ik het in een hoge staart dan krijg ik: "Oh, je hebt je staart echt veel te hoog, je bent toch geen 4?" Dan doe ik het in een strakke knot "Nou, had je geen tijd om je haar te doen? Het staat echt heel onverzorgd zo, een breiwerkje mist nog". Heb ik het opgestoken dan is het wel beter maar jammer dat het droog is, mijn krullen er knakkerig uitzien etc of dat het lijkt alsof ik een toupetje heb opgeplakt, dat krijg ik ook weleens. Inmiddels heb ik ook meerdere keren te horen gekregen dat ik nou eenmaal een moeilijk hoofd heb. Soms denk ik echt dat alleen een niqab ieders goedkeuring nog kan wegdragen. Mijn kapper vind alles altijd leuk staan en ze zegt dat ik me van anderen niks moet aantrekken maar dat doe ik natuurlijk wel. Ik vind het ook leuk dat als ik over straat loop dat mensen denken dat in elk geval mijn haar leuk zit.

Niet te geloven! Wie zegt zoiets nou. Met deze mensen heb je geen vijanden meer nodig. Wat erg voor je. Maar als ik jou was (en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan) zou ik toch zeggen dat ze eens moeten stoppen met dat commentaar. Dat je daar niet van gediend bent. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? Dat zeg je toch niet?
zaterdag 19 juli 2025 om 08:16
Ik zou die nare mensen eerst vertellen dat jij ook een mens bent.met gevoelens en dat hun lelijke opmerkingen over jouw haar jou kwetsen en verdrietig maken. Blijkbaar zijn ze te dom om dat zelf te bedenken.
Het is echt niet normaal wat ze tegen je zeggen. En het is veel lelijker dan welk kapsel dan ook.
Laat je haar lekker knippen zoals jij wilt en style het zoals jij dat wil. Als jij het zelf mooi vindt dan is het helemaal perfect.
Het is echt niet normaal wat ze tegen je zeggen. En het is veel lelijker dan welk kapsel dan ook.
Laat je haar lekker knippen zoals jij wilt en style het zoals jij dat wil. Als jij het zelf mooi vindt dan is het helemaal perfect.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in