Femicide
vrijdag 18 juli 2025 om 19:39
Zomaar weer 3 berichten in 1 week. In 1 week! Twee vrouwen van het leven beroofd waar haar kind of kinderen bij waren. Ondanks signalen en veroordelingen vooraf en een blijf van mijn lijf huis....
En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.
Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.
Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 19 juli 2025 om 16:02
Ja narcisme kan ook ontstaan doordat ze extreem verwend zijn door hun ouder(s)MissButterflyyy schreef: ↑19-07-2025 09:40Als ik kijk naar de ex die me mishandeld en gestalkt heeft, had hij een moeder die hem op handen droeg. Altijd zijn problemen oploste, het was haar prinsje. Hij kreeg geen ‘nee’ te horen, was erg speciaal en bijzonder.
Toen hij mij lastigviel wilde ze dat ook niet zien en geloofde ze hem: ik verzon leugens om wraak op de arme ziel te nemen.
Ik geloof er in dat je in de opvoeding ook een monster kan creëeren.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 19 juli 2025 om 16:06
Eerdere relaties met geweld is één van de rode vlaggen.LemoosGaatDoor schreef: ↑19-07-2025 14:38Maar dan moet je daarvan wel op de hoogte (kunnen) zijn. Mijn beste vriendin viel altijd op van die charmante en ambitieuze types. Van die posterboys voor netwerkborrels. Types die het zich absoluut niet konden veroorloven om ook maar een zweem van strafbare feiten om zich heen te hebben. En die vent leek ‘op papier’ heel normaal. Met normale familie, normale vrienden, allemaal met normale banen en doorsnee levens. Geen mensen waarvan je zou denken dat ze gezellig op stap zouden gaan met een sociopaat die vrouwen mept. Van al die mensen heeft er maar ééntje haar een soort van hint gegeven (achteraf pas te ontcijferen wat ze bedoelde). Ik vond hem gelijk niets maar een ‘hoe hij uit zijn ogen kijkt bevalt mij niet’ is ook weer zo’n non-argument. Hij vond mij ook direct helemaal niets maar hield in die eerste maand wijselijk zijn mond daarover.
Vriendin is ook gelijk gekapt met hem na de eerste klap. Dat triggerde zoveel bij hem, de eerste die direct zei ‘dit is ver over mijn grens en een point of no return de groeten’, dat de rest volgde. Dood en doodeng.
Er zijn meer rode vlaggen:
Jaloers gedrag, hij bepaalt met wie de vrouw mag omgaan
Wil op de hoogte zijn van waar de vrouw is
Isoleert de vrouw van vrienden en bekenden
Hij praat over de dood, zelfmoord. Dreigt zichzelf, partner of kinderen wat aan te doen
Dwingt de vrouw tot seks
Controleert de uitgaven van de vrouw
Hij overlaadt in het begin vaak met veel complimenten en de relatie neemt snel serieuze vormen aan
Hij kleineert de vrouw thuis of in bijzijn van anderen
Hij controleert/ heeft toegang tot de sociale media-kanalen van de vrouw
Stalkt, bedreigt of intimideert de vrouw.
Hij scheldt haar uit en/of gebruikt fysiek geweld (bv probeert haar te wurgen)
https://pointer.kro-ncrv.nl/ouders-door ... de-relatie
zondag 20 juli 2025 om 14:31
Hier beschrijf je net mijn ex. Enigst kind en kreeg alles voor elkaar bij zijn ouders. Maar hij ging ook gebukt onder een enorme onzekerheid, zwakke identiteit en grote eenzaamheid in zijn jeugd. Hij heeft mij jarenlang gemanipuleerd, bedreigd en onder dwingende controle mij zodanig geïndoctrineerd dat ik niet bij hem weg kon en mocht. Na de scheiding heeft hij mij gestalkt, bedreigd, gedreigd met zelfmoord en het aanrichten van een familiedrama en dusdanig emotioneel mishandeld en onder druk gezet dat ik in een diepe depressie terecht kwam en niet meer wilde leven. En laat dat nou net zijn plan zijn geweest; dat ik uit het leven zou stappen en hij geen alimentatieplicht meer zou hebben en helemaal verlost zou zijn van mij. En zijn handen zouden schoon blijven op die manier, want niemand was op de hoogte van wat hij mij aandeed. Deze vorm is er ook nog. Zoals een paar weken geleden gebeurde, een jonge moeder die door jarenlange mishandeling en dreiging door haar man uit pure wanhoop haar leven beëindigde op de snelweg.MissButterflyyy schreef: ↑19-07-2025 09:40Als ik kijk naar de ex die me mishandeld en gestalkt heeft, had hij een moeder die hem op handen droeg. Altijd zijn problemen oploste, het was haar prinsje. Hij kreeg geen ‘nee’ te horen, was erg speciaal en bijzonder.
Toen hij mij lastigviel wilde ze dat ook niet zien en geloofde ze hem: ik verzon leugens om wraak op de arme ziel te nemen.
Ik geloof er in dat je in de opvoeding ook een monster kan creëeren.
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Liever een frikandel
Dan een banaan
Schepen vergaan
Liever een frikandel
Dan een banaan
zondag 20 juli 2025 om 17:59
Vaak zitten ze de eerste 3 weken op code rood en dat betekend dus niet naar buiten, geen contact met familie of vriendin, alle locatievoorzieningen op je devices uit om te voorkomen dat iemand getraceerd wordt.
Het is psychologisch gezien heel zwaar om in een Blijf van mijn lijf huis te zitten mede door deze aspecten. Slachtoffers verkijken zich er nog wel eens op en stappen na een tijdje op hopend op dat de pleger nu wel echt gaat veranderen.
ach.. ik doe ook maar wat..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in