Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1981 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
canis-felis schreef:
23-07-2025 08:42
Ik weet nog steeds niet van wie het nou een reïncarnatie was. Best apart, gezien de manier van posten en aanwezigheid.
Ik heb ook zitten denken, maar kan zoals gewoonlijk de link weer 's niet leggen.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2025 10:23
Nu je het zegt... gisteren was alles wat ie kreeg 2 boterhammen.
Als ik straks heen wandel (da's dan wel weer fijn, 10 min) pik ik wat voor hem op.

Geen gordijnen idd voor zover me dat al opviel. Dan ga ik zelf maar aan het wassen en verschonen.
Mocht hij wel eten? Als hij vandaag geopereerd gaat worden mag hij een bepaalde tijd niet eten van te voren. Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

Sterkte Grob.

Bekeuringen in Duitsland zijn lang niet zo hoog al sin Nederland.
canis-felis schreef:
23-07-2025 08:42
Ik weet nog steeds niet van wie het nou een reïncarnatie was. Best apart, gezien de manier van posten en aanwezigheid.
Ik dacht aan PrettyBrave.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Phlox24 schreef:
23-07-2025 10:44
Mocht hij wel eten? Als hij vandaag geopereerd gaat worden mag hij een bepaalde tijd niet eten van te voren. Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

Sterkte Grob.

Bekeuringen in Duitsland zijn lang niet zo hoog al sin Nederland.
Hij zou vandaag geopereerd worden maar dat wordt nu pas vrijdag, dus hoop dat ze 'm nu wel gevoederd hebben.
Nu lijkt er iets te zijn met 'been is dik, wellicht infectie?'. Tsjah, dan dus geen operatie. Maar, hoop dus vanmiddag meer te horen.

Dat met die bekeuring is wel mijn laatste zorg, maar ik weet idd dat de bedragen in D een stuk lager liggen dan hier. Of daar, want ik ben nu hier...of zo.
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2025 10:53
Hij zou vandaag geopereerd worden maar dat wordt nu pas vrijdag, dus hoop dat ze 'm nu wel gevoederd hebben.
Nu lijkt er iets te zijn met 'been is dik, wellicht infectie?'. Tsjah, dan dus geen operatie. Maar, hoop dus vanmiddag meer te horen.
Dat mag je toch wel hopen ja. Anders ga je gewoon wat lekkers halen. Hopelijk is het geen infectie en kan hij morgen geopereerd worden. Is er al zicht op repatriëring?
Wat een narigheid, Grob.
Geen bijzonderheden
Phlox24 schreef:
23-07-2025 10:59
Dat mag je toch wel hopen ja. Anders ga je gewoon wat lekkers halen. Hopelijk is het geen infectie en kan hij morgen geopereerd worden. Is er al zicht op repatriëring?
Ik neem wat mee.

We gaan het zien. Misschien toch even het consulaat bellen, maar eerst even aanhoren allemaal.
Heb de hotelkamer met iig 1 nacht verlengd.
Straks weer verder kijken.
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2025 10:53

Dat met die bekeuring is wel mijn laatste zorg, maar ik weet idd dat de bedragen in D een stuk lager liggen dan hier. Of daar, want ik ben nu hier...of zo.
Kanonne. Wat kost zo’n repatriëring eigenlijk? Het is geen enorme afstand toch? Is het iets dat je, desnoods, zelf kan regelen? Ik kan me zo voorstellen dat je vertrouwen in het ziekenhuis daar niet maximaal is, als ik je zo lees
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
23-07-2025 11:03
Kanonne. Wat kost zo’n repatriëring eigenlijk? Het is geen enorme afstand toch? Is het iets dat je, desnoods, zelf kan regelen? Ik kan me zo voorstellen dat je vertrouwen in het ziekenhuis daar niet maximaal is, als ik je zo lees
Er zal ook medisch personeel etc mee moeten. Lijkt me wel iets meer dan je vakantiegeld kosten.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Grobje wat een narigheid!

Toen ik mijn arm brak duurde het ook 14 dagen voor ik geopereerd werd ivm de zwelling maar ik mocht wel gewoon naar huis.
Moiren schreef:
23-07-2025 11:04
Er zal ook medisch personeel etc mee moeten. Lijkt me wel iets meer dan je vakantiegeld kosten.
Ik heb geen flauw idee, maar je zal gelijk hebben. Het lijkt me enorm frustrerend allemaal
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Heel veel sterkte! Misschien een beetje pretentieus van mij, maar mocht je er niet uitkomen met het Duits wil ik best helpen. Al is het mal om dit soort gegevens met willekeurige vreemden op internet te delen. Nou ja, bij ruzie met de parkeerautomaat ben ik je vrouw!
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
23-07-2025 11:24
Heel veel sterkte! Misschien een beetje pretentieus van mij, maar mocht je er niet uitkomen met het Duits wil ik best helpen. Al is het mal om dit soort gegevens met willekeurige vreemden op internet te delen. Nou ja, bij ruzie met de parkeerautomaat ben ik je vrouw!
Er valt ineens een kwartje :)
Moiren schreef:
Precies. Soms wordt het vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering aldus google. Maar ja, moet je die natuurlijk wel hebben afgesloten met deze vergoeding erin.
Rabarbara schreef:
23-07-2025 11:24
Maar toch een fijn aanbod, en ik
hou het zeker in gedachten. Pb-en zou dan de optie zijn.

Het stomme is, ik bén notabene half Duits maar helaas niet tweetalig opgevoed. Wel op straat als 5-7 jarige de taal leren spreken en later met familie en in een baan nog veel gesproken en hoor je ook niet dat Nl mijn moedertaal is zeggen de echte Duitsers. Helaas in mijn huidige baan nogal overbodig en de familie is wijlen of totaal uit beeld dus spreek het nauwelijks meer. Vooral de woordenschat schiet nu tekort.
Maar die parkeerautomaat, aar kun je me mooi een lesje in leren dan.
Takkie schreef:
23-07-2025 11:12
Grobje wat een narigheid!

Toen ik mijn arm brak duurde het ook 14 dagen voor ik geopereerd werd ivm de zwelling maar ik mocht wel gewoon naar huis.
Ik zet 'm nu liever ook niet in een auto om dan 5 uur op de achterbank te kreperen. Het is echt een beer van een kerel. Geen optie voor nu dus.
Is toch niet vreemd. Medisch vocabulaire gebruik je sowieso zelden en in een stresssituatie staat alles onder druk, ook je taalbeheersing.
Naar allemaal. Ik zou inderdaad proberen aan te sturen op repatriëring. Heeft hij eventueel een goede reisverzekering?
Si abra la puerta hay lobos.
Moiren schreef:
Dit ja.
Vgz zegt het sowieso niet te doen en doorlopende reisverzekering (waar het dan misschien nog mee zou kunnen, maar misschien ook niet want bedrijfsongeval) is er momenteel niet.
Dit lijkt mij ook iets voor de werkgever, die kan dat vast regelen. Is daar waarschijnlijk ook voor verzekerd.
Rabarbara schreef:
23-07-2025 11:43
Is toch niet vreemd. Medisch vocabulaire gebruik je sowieso zelden en in een stresssituatie staat alles onder druk, ook je taalbeheersing.
Naar allemaal. Ik zou inderdaad proberen aan te sturen op repatriëring. Heeft hij eventueel een goede reisverzekering?
Crosspost. Helaas dus.
Rabarbara schreef:
Het was een werkongeval en dat valt toch onder de verzekering van de werkgever?
Grobbekuiken_ schreef:
Dit ja.
Vgz zegt het sowieso niet te doen en doorlopende reisverzekering (waar het dan misschien nog mee zou kunnen, maar misschien ook niet want bedrijfsongeval) is er momenteel niet.
Kun je contact leggen met de werkgever van zoon? Niet dat dat zal leiden tot onmiddellijk resultaat maar dan kan je in ieder geval op de hoogte worden gehouden van de stand van zaken, dat geeft ook al wat meer rust lijkt me.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Phlox24 schreef:
23-07-2025 11:45
Dit lijkt mij ook iets voor de werkgever, die kan dat vast regelen. Is daar waarschijnlijk ook voor verzekerd.
Vraag is alleen hoelang dat duurt. Lukt het niet voor vrijdag laat ik het gaan omdat ie anders nóg langer op de operatie moet wachten. Na de operatie, of de dag erop wellicht, mag hij weer mee naar huis zei arts vanmorgen.
Sta in contact met werkgever en die kijken wat ze kunnen doen.
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2025 11:48
Vraag is alleen hoelang dat duurt. Lukt het niet voor vrijdag laat ik het gaan omdat ie anders nóg langer op de operatie moet wachten. Na de operatie, of de dag erop wellicht, mag hij weer mee naar huis zei arts vanmorgen.
Ook dan zal er vervoer moeten worden geregeld. Op de achterbank van jouw auto lijkt mij niet handig. Blijf in overleg met de werkgever.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven