Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
woensdag 23 juli 2025 om 21:18
Je zou je huwelijkscadeau toch niet weg hoeven geven. Daarbij, tripjes kosten altijd nog weer een bom geld ter plaatse. Zeker Londen, Parijs d Berlijn. Dan kost het je dus geld dat je anders waarschijnlijk niet eens uit gegeven zou hebben. Dat vind ik dus echt flut, als cadeau.Teddydeniffler schreef: ↑23-07-2025 20:36Zou het cadeau doorgegeven hebben aan iemand die dit wel leuk vindt.
Ik weet niet of het 1 stad was of keuze uit meerdere, maar Londen, Parijs, Berlijn is prima te doen met de trein. Moet je wel zin in hebben natuurlijk. Ik zou het wel opgemaakt kunnen hebben. Sowieso kosten van 1 kaartje minder.
Maar snap dat het nogal stom overkomt vooral op een bruiloft.
Kijk, stel je had het er al over gehad om ergens heen te gaan, en dan geeft iemand je de treinreis cadeau, dan slaat het nog ergens op.
woensdag 23 juli 2025 om 21:48
Ja dat dus. Een kopje koffie en souveniertje ter plaatse kan er heus wel vanaf, maar als ik dan ook nog de reiskosten/lunches/diners zelf zou moeten betalen van een weekeindje weg, dat ik zelf niet uitgekozen heb en waar ik wellicht helemaal geen budget voor (over) heb, dat dan zogenaamd een cadeau is, wat is daar dan leuk aan? En dan moet je ook nog dankbaar zijn…
woensdag 23 juli 2025 om 22:02
Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan

woensdag 23 juli 2025 om 22:09
Nee hoor, niet gierig. Volstrekt logisch van jullie. Het is jullie vakantie...Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()
woensdag 23 juli 2025 om 22:12
De meeste mensen krijgen geld in een enveloppe cadeau, zover ik weet, maar er zit altijd wel een cadeau misser tussen durf ik te geloven die niet geschikt is voor het bruidspaar.pina schreef: ↑23-07-2025 21:18Je zou je huwelijkscadeau toch niet weg hoeven geven. Daarbij, tripjes kosten altijd nog weer een bom geld ter plaatse. Zeker Londen, Parijs d Berlijn. Dan kost het je dus geld dat je anders waarschijnlijk niet eens uit gegeven zou hebben. Dat vind ik dus echt flut, als cadeau.
Kijk, stel je had het er al over gehad om ergens heen te gaan, en dan geeft iemand je de treinreis cadeau, dan slaat het nog ergens op.
Heb zelf wel eens afgeweken van een verplicht lijstje voor een huwelijk van klasgenoot (was streng gelovig, dus jong getrouwd), maar dat was puur, omdat zus van de bruid om de zoveel dagen (sinds de uitnodiging van de avond-receptie) een "herinnering" stuurde dat ze dit wilde hebben (bepaald soort snoep en bepaald soort merk (dure) spullen) heb toen ook een bon gegeven, maar die was vrij besteedbaar voor vanalles. Is ook al weer jaren geleden, maar zou nu ook vast gierig zijn geweest haha.
woensdag 23 juli 2025 om 22:19
Dat krijg je ervan als je teveel details deelt met mensenLidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()

Maar nee, wat een waanzin. Een vakantie met anderen is toch totaal wat anders dan lekker met zijn tweeën. Dat die mensen dat niet snappen.
donderdag 24 juli 2025 om 04:35
Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()
Vreselijk. Logeren ook nog wel.
Reageerden schoonmoeder, schoonzus en die vrienden begripvol?
Inderdaad, is het op rijafstand, dan willen mensen spontaan langskomen. Ik deel nooit te veel details van 'groot huis' want dan kan je dit gezeur krijgen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
donderdag 24 juli 2025 om 09:17
Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()
Niet gierig, niks met geld te maken maar met rust.
Ik hoop dat jullie heel duidelijk een nee hebben gezegd en ik zou voorde zekerheid nergens delen waar jullie precies zijn. En anders geen huisjesnummer doorgeven.
Ik ken mensen die gewoon dan toch komen....
donderdag 24 juli 2025 om 09:21
Ik vind dit echt rare cadeaus. Als iemand aangeeft dat men heel graag eens naar een bepaalde stad zou willen en daar al voor aan het sparen is en je geeft ze dan een bon voor een mooie accommodatie of de reis erheen, vrij te bepalen qua datum, alleen dan kan mooi cadeau zijn anders niet.
En zo zonde van het geld als het al betaald is. Niemand blij.
donderdag 24 juli 2025 om 09:36
Opdringerige mensen zijn vreselijk. Helemaal als je op vakantie bent en afstand neemt van het dagelijkse leven. Niks delen en lekker met tweeën en poes genieten!Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()
donderdag 24 juli 2025 om 09:41
donderdag 24 juli 2025 om 09:50
je kunt het opdringerig noemen, je kunt het ook als een compliment zien dat ze graag langs willen komen. En dan evengoed nee zeggen
donderdag 24 juli 2025 om 10:41
Compliment my ass. Ze hebben gewoon zin om lekker in een mooi huisje te zitten. Ze kunnen ook gezellig langskomen als ze na een week of wat weer thuis is.
donderdag 24 juli 2025 om 13:02
donderdag 24 juli 2025 om 13:47
LemoosGaatDoor schreef: ↑24-07-2025 13:02Je kunt toch ook niet zomaar mensen in je gehuurde huis erbij laten komen? Ik heb ook een groot huis gehuurd en er komen vrienden langs voor het weekend. Dat heb ik wel moeten regelen met de verhuurder en daar betaal ik ook extra voor (toeristenbelasting, linnengoed, verblijf p.p.p.n., etc).
Waar zit je?

donderdag 24 juli 2025 om 13:59
Schoonfamilie reageerde begripvol op ons nee en gingen er verder niet op door. Alleen die vriendin vond het blijkbaar nogal raar. Ik heb het aan partner overgelaten haar af te poeieren. Ze wil ook nog eens haar hond meenemen waar ze nergens mee zonder heen gaat. Mijn poes waardeert dat uiteraard niet. Ze weet gelukkig niet waar we precies heen gaan. Mijn beste vriend zou zoiets niet eens vragen, gelukkig. Ik was dus ook best wel verbaast door alle verzoeken.
donderdag 24 juli 2025 om 14:04
Ik vind het heel brutaal. En ook wel een beetje gierig, zo munt willen slaan uit jullie grote vakantiehuis. Of hebben ze meebetalen ter sprake gebracht? Dan is het nog steeds heel brutaal, maar in ieder geval niet gierig.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑24-07-2025 13:59Schoonfamilie reageerde begripvol op ons nee en gingen er verder niet op door. Alleen die vriendin vond het blijkbaar nogal raar. Ik heb het aan partner overgelaten haar af te poeieren. Ze wil ook nog eens haar hond meenemen waar ze nergens mee zonder heen gaat. Mijn poes waardeert dat uiteraard niet. Ze weet gelukkig niet waar we precies heen gaan. Mijn beste vriend zou zoiets niet eens vragen, gelukkig. Ik was dus ook best wel verbaast door alle verzoeken.
donderdag 24 juli 2025 om 14:07
Nee niemand had het over meebetalen. En het gaat me niet eens over geld. Ik wil gewoon niet driekwart van dat ene weekje mensen te logeren en entertainen terwijl ik vakantie heb. Ik had het vroeger moeilijker gevonden om nee te zeggen dus daarom vind ik het nu een soort van gierig van mezelf dat ik gewoon nee zeg
partner heeft er veel minder moeite mee

donderdag 24 juli 2025 om 14:08
Heel terecht dat je nee zegt! Ik zou het zelf ook niet willen.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑24-07-2025 14:07Nee niemand had het over meebetalen. En het gaat me niet eens over geld. Ik wil gewoon niet driekwart van dat ene weekje mensen te logeren en entertainen terwijl ik vakantie heb. Ik had het vroeger moeilijker gevonden om nee te zeggen dus daarom vind ik het nu een soort van gierig van mezelf dat ik gewoon nee zegpartner heeft er veel minder moeite mee
donderdag 24 juli 2025 om 14:09
donderdag 24 juli 2025 om 14:41
En wat is hier precies gierig aan? Eerder inhalig dat mensen gratis bij jullie willen verblijven.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑23-07-2025 22:02Eigen gierig verhaal: zomervakantie is weer begonnen, ik heb inmiddels een net volwassen en een bijna volwassen puber. Ze willen beide niet meer met mama kamperen of naar een huisje, want saai. Prima. Oudste gaat zelf op vakantie met een vriend, jongste met zijn vader en diens familie mee naar de zon. Dus ineens hebben partner en ik onze handen een week of 2 vrij as augustus. Omdat het zo last minute was en we niet te ver weg willen ivm met mijn oudere poes (die meegaat op vakantie) waren de opties wat schaars, dus een iets groter huisje dan we nodig hebben geboekt, iets minder dan 2 uur rijden verderop. Afijn, €1500 verder voor een weekje want hoogseizoen. Krijgen we ineens allerlei verzoeken van schoonmoeder schoonzus en vrienden of ze gezellig langs zullen komen, incl logeren enzovoort. Want het huisje is toch groot genoeg? Nee dus, dit is onze vakantie samen, welgeteld een week en die delen we met niemand, ook niet als het huisje groot genoeg is voor 6. Vond een goede vriendin van partner maar een beetje raar, want nu zouden er kamers leeg staan![]()
donderdag 24 juli 2025 om 14:47
Ik was dus ook zo 10-15 jaar geleden. Wat niet meehielp was dat mijn ex-man alles reuze gezellig vond. Op een gegeven moment hadden we voor het eerst een soort kampeer vakantie geboekt met zo’n safaritent, we hadden zelf 2 kleine kinderen, toen op een bepaald moment tijdens die vakantie alle 7 bedden in de tent bezet waren door familie en vrienden, plus nog een extra camping bedje dat was meegenomen door vrienden voor hun kindje en ik de hele nacht niet geslapen heb omdat iedereen de hele nacht in touw was met om de beurt naar het toiletgebouw gaan of huilende kinderen sussen en ik de volgende ochtend constateerde dat deze slapeloze nacht me meer dan €200 gekost heeft en de aanhang die kwam aanwaaien, bleef eten en slapen en geëntertaind wenste te worden helemaal niets. Onder het mom van “gezellig”. Na mijn scheiding heb ik dan ook consequent nee gezegdAnnaNiem schreef: ↑24-07-2025 14:09Ik heb een collega gehad waarbij de familie, met name de kinderen, te pas en te onpas langskwamen als ze in Nederland op vakantie was. Soms ging ze maar naar het buitenland met het vliegtuig want dan kwamen ze tenminste niet. Nee zeggen was niet haar sterkste kant. Ik zou er allang klaar mee zijn.

donderdag 24 juli 2025 om 15:07
Vervelend, maar ik ben dan ook wel weer blij dat ik niet zo’n familie heb die alles van mij weten. Mijn familie weet echt niet exacte data of locatie van waar en wanneer ik op vakantie ga (blijft ook niet hangen), laat staan dat ze mijn accomodaties weten. Wij weten dat alleen grofweg van elkaar. Oh ja, die gaat ergens begin augustus maar Friesland of Toscane ofzo. Dat is het dan wel.AnnaNiem schreef: ↑24-07-2025 14:09Ik heb een collega gehad waarbij de familie, met name de kinderen, te pas en te onpas langskwamen als ze in Nederland op vakantie was. Soms ging ze maar naar het buitenland met het vliegtuig want dan kwamen ze tenminste niet. Nee zeggen was niet haar sterkste kant. Ik zou er allang klaar mee zijn.
En dan nog zitten we, is broer 1 nou al op vakantie, of gingen ze volgende week? Is zus nou al terug, of nog niet? Laat staan dat we weten hoeveel kamers een huisje heeft. En dan is er bij ons echt nul risico dat er zomaar mensen willen aanhaken. Als me dat een keer zou overkomen zou ik wel minder scheutig zijn met informatie (als Nee zeggen geen optie is).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in