Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 18 juli | 1e | Gaan aug starten |
Juul2014 | bijna 34 | 4e | 7 aug | 1e | Medisch |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 3 Aug | 2e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 12 juli | 1e | Gaan juli starten, eerst verhuizen |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER ![]() | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 22 juli | 5e | - |
Toetie | 28 | 1e | 30 juli | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | 26 juli | 2e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | half aug | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | 22 juli | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Riekie | 33 | 4e | 15 aug | 2e | - |
Nimnim | 33 | 1e | NTB | 1e | - |
Snugbun | 31 | 1e | 18 aug | 1e | - |
nolanollie wijzigde dit bericht op 20-07-2025 20:54
51.01% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
vrijdag 25 juli 2025 om 11:18
Yessss wat fijn, hopelijk kunnen ze je snel inplannen
vrijdag 25 juli 2025 om 11:25
@Sterren, wat balen zeg. Ik zit nog maar in ronde 2 maar kan mij jouw gevoel zo voorstellen…Sterren schreef: ↑25-07-2025 11:18Krulala dan zou ik gewoon lekker stoppen met testen een aannemen dat je zwanger bent meid! Gefeliciteerd![]()
Ik hoefde niet meer te testen want ik werd gisterochtend ongesteld! Helaas =( nu maar weer door naar ronde 6 alweer. Is allemaal vast normaal maar aankondigingen van zwangere vriendinnen vind ik super leuk maar ergens diep van binnen ook lastig. Voelt soms zo onzeker hè. Is het niet gelukt, heb je die ellendige hormonen van ongesteld zijn erbij haha. Flauw maargoed.
Ik ben me door mijn omgeving extra bewust van wat er allemaal mis kan gaan en hoe vaak het niet lukt… ik probeer nu steeds te denken; bij de meeste mensen lukt het gewoon! En elke ronde is maar Max. 30% kans, dus het kan nog steeds pure pech zijn als het na meerdere rondes niet lukt. Maar er blijft altijd achterliggende angst.
vrijdag 25 juli 2025 om 12:48
Ah lief toetie uiteindelijk is het ook gewoon een wonder he. Denk dat 3 maanden verbouwen en op je laatste energie nog een baby proberen te maken ook niet bevordelijk is haha!
Ik blijf ook positief en uiteindelijk lijkt een mei baby mij heerlijk hihi!
Jij bent ook al bijna op het moment dat je kunt gaan testen toch? Alleen niet zoveel vertrouwen door de antibiotica?
Ik blijf ook positief en uiteindelijk lijkt een mei baby mij heerlijk hihi!
Jij bent ook al bijna op het moment dat je kunt gaan testen toch? Alleen niet zoveel vertrouwen door de antibiotica?
vrijdag 25 juli 2025 om 19:50
Oh wat fijn krulala kun je niet nog een digitale test doen zodat je het echt ziet staan en het “zeker” weet?
Balen sterren, logisch dat het dan harder binnenkomt als je vrienden een zwangerschapsaankondiging doen. Menstruatie is al geen pretje en helemaal niet als je liever iets anders had gehoopt. Je mag zeker even balen.
Balen sterren, logisch dat het dan harder binnenkomt als je vrienden een zwangerschapsaankondiging doen. Menstruatie is al geen pretje en helemaal niet als je liever iets anders had gehoopt. Je mag zeker even balen.
vrijdag 25 juli 2025 om 19:51
zaterdag 26 juli 2025 om 08:25
Wat balen Sterren en pickingupthepieces..
Hier regent het de laatste tijd ook zwangerschapsaankondigingen en op straat zie ik overal zwangeren maar zal wel komen dat ik nu ook bezig ben om zwanger te worden dat het meer opvalt.
Ik had net weer een knaller van een positieve ovulatietest dus heel fijn dat het lukt om mijn piek te vinden, vooral omdat mijn cyclus nu heel anders verloopt dan de maand ervoor toen mijn spiraal er net uit was!
Hier regent het de laatste tijd ook zwangerschapsaankondigingen en op straat zie ik overal zwangeren maar zal wel komen dat ik nu ook bezig ben om zwanger te worden dat het meer opvalt.
Ik had net weer een knaller van een positieve ovulatietest dus heel fijn dat het lukt om mijn piek te vinden, vooral omdat mijn cyclus nu heel anders verloopt dan de maand ervoor toen mijn spiraal er net uit was!
zaterdag 26 juli 2025 om 16:25
Krulala wat een onzekerheid heb je gehad maar wat mooi dat de testen nu oplopen. GEFELICITEERD !!
Balen van jullie menstruatie meiden!
Hier weinig nieuws. Werk aan het afronden voordat de vakantie begint en we zijn er onwijs aan toe...
Er zijn ook lichte twijfels om ervoor te gaan op onze vakantie locatie. Verwacht mijn ovulatie echt begin vakantie... We zijn echt onwijs moe, erg toe aan vakantie. Moesten we het dan wel nu doen of zorgeloos van onze vakantie genieten en in september de eerste ronde hebben..
Of....
We laten het over aan de natuur en het lot. Niet voorkomen en niet proberen. Mocht het dan niet lukken en zijn we er echt teleurgesteld over dan weten we in elk geval zeker dat dit het juiste moment is voor ons...
Voor nu nog een weekje buffelen en dan zien we wel wat de spaanse zon voor ons doet haha

Balen van jullie menstruatie meiden!

Hier weinig nieuws. Werk aan het afronden voordat de vakantie begint en we zijn er onwijs aan toe...
Er zijn ook lichte twijfels om ervoor te gaan op onze vakantie locatie. Verwacht mijn ovulatie echt begin vakantie... We zijn echt onwijs moe, erg toe aan vakantie. Moesten we het dan wel nu doen of zorgeloos van onze vakantie genieten en in september de eerste ronde hebben..
Of....
We laten het over aan de natuur en het lot. Niet voorkomen en niet proberen. Mocht het dan niet lukken en zijn we er echt teleurgesteld over dan weten we in elk geval zeker dat dit het juiste moment is voor ons...
Voor nu nog een weekje buffelen en dan zien we wel wat de spaanse zon voor ons doet haha
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zaterdag 26 juli 2025 om 18:27
Jammer sterren en pickingupthepieces 
Wat fijn dat je testen steeds donkerder worden Krulala
Wat fijn ook voor jou dat de testen oplopen Lilaloopsie, geeft toch wel wat meer vertrouwen in het hele proces
Lastig hoor Nolanollie, zolang het maar voor jullie beide goed voelt!
Hier aan het wachten op wel/geen menstruatie. Ik ga pas testen op 5 augustus, behalve als er echt signalen zijn, zoals pijnlijke borsten of wanneer ik me echt niet meer in kan houden
Wat fijn dat je testen steeds donkerder worden Krulala
Wat fijn ook voor jou dat de testen oplopen Lilaloopsie, geeft toch wel wat meer vertrouwen in het hele proces
Lastig hoor Nolanollie, zolang het maar voor jullie beide goed voelt!
Hier aan het wachten op wel/geen menstruatie. Ik ga pas testen op 5 augustus, behalve als er echt signalen zijn, zoals pijnlijke borsten of wanneer ik me echt niet meer in kan houden
zondag 27 juli 2025 om 16:10
Jammer PickingUpThePieces..
Dankje Nolanollie! Begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen door wat meer kwaaltjes.
Succes het laatste weekje nog! En doen wat goed voelt voor jullie. Blijft altijd spannend om de knoop door te hakken!
Lilaloopsie fijn dat je je ei hebt gevonden! Hopelijk goed kunnen benutten. Succes met de wachtweken!
Vuurvlinder spannende week voor de boeg! En knap dat je pas na je NOD wil testen haha. Ik ben veeel te nieuwsgierig en ongeduldig. Levert ook wel weer meer stress op soms
Dankje Nolanollie! Begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen door wat meer kwaaltjes.

Succes het laatste weekje nog! En doen wat goed voelt voor jullie. Blijft altijd spannend om de knoop door te hakken!
Lilaloopsie fijn dat je je ei hebt gevonden! Hopelijk goed kunnen benutten. Succes met de wachtweken!
Vuurvlinder spannende week voor de boeg! En knap dat je pas na je NOD wil testen haha. Ik ben veeel te nieuwsgierig en ongeduldig. Levert ook wel weer meer stress op soms

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in