De grote wappendraad, deel 2
woensdag 4 oktober 2023 om 20:37
Even een deel van de OP van het eerste deel gekopieerd:
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
solomio wijzigde dit bericht op 04-10-2023 20:39
18.35% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 29 juli 2025 om 14:39
Ik herinner me opeens aan een opmerking tijdens de pandemie hier op deze pijler. Toen was er een discussie over wel of niet vaccineren en eentje die schreef ´ik sterf nog liever dan dat ik een vaccinatie tegen Corona neem´ en blablabla...bleek dat een ex-collega van me te zijn.
Ze kreeg toen de volle laag van mij en ook van iemand anders. Zulk soort opmerkingen gaan mij gewoon te ver.

Je pense donc je suis
dinsdag 29 juli 2025 om 17:25
Is ze altijd zo dramatisch?MadameBijoux schreef: ↑29-07-2025 14:39Ik herinner me opeens aan een opmerking tijdens de pandemie hier op deze pijler. Toen was er een discussie over wel of niet vaccineren en eentje die schreef ´ik sterf nog liever dan dat ik een vaccinatie tegen Corona neem´ en blablabla...bleek dat een ex-collega van me te zijn.
Ik weet het niet, maar die mensen die naar adem happend op de IC lagen te sterven in de eerste golven, denk dat die toch wel liever een vaccin hadden gehad.
maar ja, zij is vast iemand die het 'maar een griepje' vond ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 29 juli 2025 om 19:36
Hebben jullie ook het idee dat sinds corona, en dan specifiek de corona vaccins, steeds meer mensen tegen welke vaccinatie dan ook zijn? Ik zit nu op een ander platform in "discussie"met iemand over de tetanusprik. Een of ander gastje uit Amerika is wat ziekig geworden na zijn tetanusprik. Was het een bijwerking of een toevallig getimed griepje? Geen idee. Hij zat er verder fris en fruitig bij dus heel dramatisch zal het niet geweest zijn vermoed ik. Echter heeft hij nu het licht gezien en die tetanusprikken zijn levensgevaarlijk. Zeker aangezien een week lang een bepaalde dosis vitamine C net zo goed helpt om tetanus te voorkomen. De reacties (van Nederlanders), man, wat ben ik daarvan geschrokken. Mensen die die rotzooi nooit meer namen, een die meent dat ze er artrose aan overgehouden heeft en een iemand die meent dat als je een wondje schoonmaakt met een bepaald spul, dat je dan nooit tetanus kan krijgen. Een diepe smalle wond kan je nooit voldoende schoonmaken en tetanus is ook behoorlijk resistent voor dat spul. Maar blijven volhouden hè. Elk redelijk en goed onderbouwd weerwoord word gewoon genegeerd. Dat hij dingen zelf kan nazoeken, bijvoorbeeld de resistentie van tetanus voor dat spul, nee hoor. Allemaal smoesjes van de farmaceutische industrie. Zo kan je natuurlijk geen discussie voeren ook. Mijn bloeddruk schiet er zo van in de lucht. Wat je zelf doet moet je zelf weten, niet mijn probleem maar vaak worden kinderen van zulke mensen ook niet meer gevaccineerd en dat is natuurlijk heel kwalijk. Dat mensen een nieuw coronavaccin ook niet los kunnen zien van een vaccin dat al bijna 70 jaar zonder problemen gebruikt wordt. Ik snap het niet.
dinsdag 29 juli 2025 om 20:54
Dat waren acteurs hè.Maleficent schreef: ↑29-07-2025 17:25Is ze altijd zo dramatisch?
Ik weet het niet, maar die mensen die naar adem happend op de IC lagen te sterven in de eerste golven, denk dat die toch wel liever een vaccin hadden gehad.
maar ja, zij is vast iemand die het 'maar een griepje' vond ofzo.

David Dunning
David Dunning
dinsdag 29 juli 2025 om 20:57
Zelfde onder berichten over recente mazelenuitbraken.ikbenhetzozat schreef: ↑29-07-2025 19:36Hebben jullie ook het idee dat sinds corona, en dan specifiek de corona vaccins, steeds meer mensen tegen welke vaccinatie dan ook zijn? Ik zit nu op een ander platform in "discussie"met iemand over de tetanusprik. Een of ander gastje uit Amerika is wat ziekig geworden na zijn tetanusprik. Was het een bijwerking of een toevallig getimed griepje? Geen idee. Hij zat er verder fris en fruitig bij dus heel dramatisch zal het niet geweest zijn vermoed ik. Echter heeft hij nu het licht gezien en die tetanusprikken zijn levensgevaarlijk. Zeker aangezien een week lang een bepaalde dosis vitamine C net zo goed helpt om tetanus te voorkomen. De reacties (van Nederlanders), man, wat ben ik daarvan geschrokken. Mensen die die rotzooi nooit meer namen, een die meent dat ze er artrose aan overgehouden heeft en een iemand die meent dat als je een wondje schoonmaakt met een bepaald spul, dat je dan nooit tetanus kan krijgen. Een diepe smalle wond kan je nooit voldoende schoonmaken en tetanus is ook behoorlijk resistent voor dat spul. Maar blijven volhouden hè. Elk redelijk en goed onderbouwd weerwoord word gewoon genegeerd. Dat hij dingen zelf kan nazoeken, bijvoorbeeld de resistentie van tetanus voor dat spul, nee hoor. Allemaal smoesjes van de farmaceutische industrie. Zo kan je natuurlijk geen discussie voeren ook. Mijn bloeddruk schiet er zo van in de lucht. Wat je zelf doet moet je zelf weten, niet mijn probleem maar vaak worden kinderen van zulke mensen ook niet meer gevaccineerd en dat is natuurlijk heel kwalijk. Dat mensen een nieuw coronavaccin ook niet los kunnen zien van een vaccin dat al bijna 70 jaar zonder problemen gebruikt wordt. Ik snap het niet.
Vaccins gaan aan hun eigen succes ten onder, want mensen weten niet meer hoe ernstig ziektes kunnen verlopen.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 29 juli 2025 om 21:10
Denk je een leuk groepsuitje te hebben geboekt ...

(Arno van Kessel is een complotwappie die ... nou ja, lees zelf maar: https://www.ad.nl/binnenland/friese-adv ... gle.com%2F )
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 29 juli 2025 om 21:16
Nee, maar het is toch zorgelijk? In bovenstaand geval kan je met een simpele google zoekopdracht al achterhalen dat het onderzoek waarin word beweerd dat vitamine C helpt bij tetanus, niet klopt en dat zelfs de onderzoekers in kwestie waarschuwen dat het twijfelachtig is hoe de uitslagen geinterpreteerd moeten worden. Denken mensen dan zelf niet meer na of zo? Ik kan er gewoon niet over uit. Dat mensen twijfels hebben bij het corona vaccin, daar kan ik nog enigszins wel inkomen maar vaccins die al jarenlang veilig gegeven worden? Misschien heb je gelijk, huidige generaties hebben niet het leed gezien van al die vreselijke ziektes en onderschatten het.
dinsdag 29 juli 2025 om 21:20
Die mensen vinden juist dat ze wel zelf nadenken. Wat vooral neerkomt op het tegenovergestelde beweren van wat de deskundigen beweren.ikbenhetzozat schreef: ↑29-07-2025 21:16Nee, maar het is toch zorgelijk? In bovenstaand geval kan je met een simpele google zoekopdracht al achterhalen dat het onderzoek waarin word beweerd dat vitamine C helpt bij tetanus, niet klopt en dat zelfs de onderzoekers in kwestie waarschuwen dat het twijfelachtig is hoe de uitslagen geinterpreteerd moeten worden. Denken mensen dan zelf niet meer na of zo? Ik kan er gewoon niet over uit. Dat mensen twijfels hebben bij het corona vaccin, daar kan ik nog enigszins wel inkomen maar vaccins die al jarenlang veilig gegeven worden? Misschien heb je gelijk, huidige generaties hebben niet het leed gezien van al die vreselijke ziektes en onderschatten het.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 29 juli 2025 om 23:58
Beetje laat, maar aan het teruglezen.MadameBijoux schreef: ↑26-07-2025 13:44Vandaag is inderdaad kapperdag. Zit op de stoel. De uitspraak was van een klant. Het technische systeem van een vliegtuig zou daardoor op hol slaan met als gevolg een ongeluk of een natuurramp.![]()
Maar ja, overduidelijk. Daarom is Toronto ook een complot, de IATA code van die luchthaven is YYZ. Heb je ooit Canadezen ontmoet?! Alle Canadezen die je kent zijn acteurs?!?!11!! Als je naar YYZ gaat dan land je eigenlijk op de noordpool! De CN tower is gemaakt van Ijspegels.
Toronto en Complot komen voor 50% overeen en dat is geen toeval mensen!!! Alle luchthavencodes van Canada beginnen met een Y! Canada is een groot complot.
/dit is 100% een grap, ik kon het niet laten na de Y en Z opmerking.
woensdag 30 juli 2025 om 00:38
Huh?WinkelTiramisu schreef: ↑29-07-2025 23:58Beetje laat, maar aan het teruglezen.
Maar ja, overduidelijk. Daarom is Toronto ook een complot, de IATA code van die luchthaven is YYZ. Heb je ooit Canadezen ontmoet?! Alle Canadezen die je kent zijn acteurs?!?!11!! Als je naar YYZ gaat dan land je eigenlijk op de noordpool! De CN tower is gemaakt van Ijspegels.
Toronto en Complot komen voor 50% overeen en dat is geen toeval mensen!!! Alle luchthavencodes van Canada beginnen met een Y! Canada is een groot complot.
/dit is 100% een grap, ik kon het niet laten na de Y en Z opmerking.

woensdag 30 juli 2025 om 09:58
Was als grapje bedoeld om de poster daar aangeeft dat iemand bij de kapper aangaf dat het alfabet maar uit 24 letters bestaat een Y en Z niet bestaan en problemen geven met vliegtuigen.
De vliegveldcode van Toronto is YYZ

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in