Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Als ik een nieuwe plant wil kopen en dat is best regelmatig, dan Google ik eerst even of die plant niet giftig is voor katten. Van de week bieslook gekocht en daar had ik het dus niet van verwacht.
Die stond eerst op het balkon maar is nu verhuist naar het aanrecht. Sem komt gelukkig niet op het aanrecht.
Ik zou graag een grote Monstera hebben maar die is ook giftig. Jammer maar helaas die komt dus niet in.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
derooiekater schreef:
31-07-2025 06:21
@loulou39 sorry dat ik niet op je reageert maar ik heb te weinig verstand van introducties.
Geeft toch niets, vind het al lief dat je dit schrijft.

Ik heb er ook helemaal geen verstand van, dus ik zoek uit de adviezen wat ik bij mij/ons vind passen en ik pak het maar heel rustig aan.

Vanmiddag en vanavond wil ik weer een contactmoment doen, kan overdag even niet vaker, want de hele dag is vol met allemaal online meetings en ik wil er wel bij zijn.
Ik heb Flumax gehaald bij de dierenarts voor mijn snotterende kitten. Dit zouden ze lekker moeten vinden…. Natuurlijk lust kitten die het moet hebben het niet, en kitten die het niet nodig heeft wel :P ze zijn echt een tegenstelling qua eten. De een wordt helemaal wild van natvoer, de ander heeft liever brokjes. Zo grappig :)

Ik heb mijn kittens trouwens direct bij elkaar gezet. Met een volwassen kat zal dat vast anders werken, maar hier ging het goed. Eerst nieuwe kitten even 5 minuten in de reismand, toen was kitten 1 veel aan het blazen. Toen mandje open en gingen ze meteen spelen en vechten, blazen ging nog wel een tijdje door tussendoor ;-D
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Het gaat stukken beter. Hij eet, drinkt, knuffelt, speelt met de kleine dame. Hij is alleen nog ietsje trager dan hij was. De dierenarts heeft ons gemaild dat ze de antibioticakuur wel wil verlengen. Maar ik ben zo opgelucht.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Fijn!
Sun.lover schreef:
31-07-2025 14:24
Het gaat stukken beter. Hij eet, drinkt, knuffelt, speelt met de kleine dame. Hij is alleen nog ietsje trager dan hij was. De dierenarts heeft ons gemaild dat ze de antibioticakuur wel wil verlengen. Maar ik ben zo opgelucht.
Wat fijn inderdaad!!
Caribic_ schreef:
31-07-2025 12:07
Ik heb Flumax gehaald bij de dierenarts voor mijn snotterende kitten. Dit zouden ze lekker moeten vinden…. Natuurlijk lust kitten die het moet hebben het niet, en kitten die het niet nodig heeft wel :P ze zijn echt een tegenstelling qua eten. De een wordt helemaal wild van natvoer, de ander heeft liever brokjes. Zo grappig :)

Ik heb mijn kittens trouwens direct bij elkaar gezet. Met een volwassen kat zal dat vast anders werken, maar hier ging het goed. Eerst nieuwe kitten even 5 minuten in de reismand, toen was kitten 1 veel aan het blazen. Toen mandje open en gingen ze meteen spelen en vechten, blazen ging nog wel een tijdje door tussendoor ;-D

L-lysine is smaakloos kan evt met een beetje water in het bekkie worden gedaan.
Doe het hier met een drupje liquid snack.
Sun.lover schreef:
31-07-2025 14:24
Gelukkig maar…
loulou39 schreef:
31-07-2025 12:04
Geeft toch niets, vind het al lief dat je dit schrijft.

Ik heb er ook helemaal geen verstand van, dus ik zoek uit de adviezen wat ik bij mij/ons vind passen en ik pak het maar heel rustig aan.

Vanmiddag en vanavond wil ik weer een contactmoment doen, kan overdag even niet vaker, want de hele dag is vol met allemaal online meetings en ik wil er wel bij zijn.
Goedzo. Zo deed ik het ook. Info ophalen en toepassen wat hier handig is met eventuele aanpassingen aangezien elk huis en dier weer anders is.

En voorlopig zou je nog even de kattenbak op je slaapkamer moeten houden 😅 tot kat helemaal in huis gewend is.
Al vind ik 2x perdag scheppen wel meevallen. Dat doe ik ook nog steeds.

Kittens kakken 6x per dag. Dat is veel schepwerk.
Fijn sunlover!

Ik maak me wat zorgen om ons kitten. Hij speelt goed, eet en drinkt goed, maar heeft ook al paar dagen diarree. Lastig precies te zien ivm kattengrit. Vandaag weer contact moment gehad met oudere kat. Dat ging 30min goed, toen zette ik de kleine voor de time being even in de hal om de oudere kat te belonen en eten te geven
Maar eenmaal in de hal bleek kitten de deurmat onder gepoept te hebben met diarree. Ik weet niet of dat een stressreactie is geweest in combinatie met de kattenbak niet halen (daarvoor moest hij de trap op, maar die deur was nog even dicht omdat het raam open stond om te luchten). Ik dacht 2 min redt hij het wel in de hal tot ik hem mee naar boven neem. Dus ik maak me wat zorgen. Morgenochtend moet hij naar de dierenarts voor vaccinatie en chip. En hij zou ontwormd en ontvlooid moeten zijn bij vorige eigenaar. Weet ook niet goed wat ik nu met die deurmat moet eigenlijk.
Nadinexxx schreef:
31-07-2025 17:14
Fijn sunlover!

Ik maak me wat zorgen om ons kitten. Hij speelt goed, eet en drinkt goed, maar heeft ook al paar dagen diarree. Lastig precies te zien ivm kattengrit. Vandaag weer contact moment gehad met oudere kat. Dat ging 30min goed, toen zette ik de kleine voor de time being even in de hal om de oudere kat te belonen en eten te geven
Maar eenmaal in de hal bleek kitten de deurmat onder gepoept te hebben met diarree. Ik weet niet of dat een stressreactie is geweest in combinatie met de kattenbak niet halen (daarvoor moest hij de trap op, maar die deur was nog even dicht omdat het raam open stond om te luchten). Ik dacht 2 min redt hij het wel in de hal tot ik hem mee naar boven neem. Dus ik maak me wat zorgen. Morgenochtend moet hij naar de dierenarts voor vaccinatie en chip. En hij zou ontwormd en ontvlooid moeten zijn bij vorige eigenaar. Weet ook niet goed wat ik nu met die deurmat moet eigenlijk.
Als hij toch naar de dierenarts gaat zou ik het daar overleggen.
En de mat: zo goed mogelijk schoonmaken.
Wij hadden een oude kat die regelmatig diarree had waarschijnlijk door zijn nierfalen. We konden de schoonloopmat lang schoon krijgen, maar op een gegeven moment was het klaar en lukte dat niet meer. Na zijn overlijden hebben we een nieuwe mat gekocht (we hebben het hier wel over diverse ongelukjes per dag maanden achter elkaar).
Ik zou de deurmat weg doen. Misschien in de toekomst een nieuwe plaatsen.
Kitten heeft misschien last van wormen ofzo. Dus morgen goed babbelen met de DA en ik vermoed extra ontwormen.

Als hij verder goed eet, drinkt en speels is zou ik mij niet te veel zorgen maken.
Ik maak me even zorgen :-|
Hier een poes met behoorlijk stevig nierfalen (nooit een oorzaak gevonden, ze is nog jong) wat met medicatie al ruim een jaar stabiel is. Sinds 1 dag weer wat spuugjes in huis gevonden, waaronder wat haarballen, dus dat baarde mij nog niet direct zorgen. Maar nu kan ik haar ineens nergens meer vinden. Waarschijnlijk is ze buiten, maar dan is ze dat al urenlang, terwijl het buiten keihard plenst. En dat is echt niks voor haar. Ik heb er een slecht gevoel over :(
Okee ik was wat hysterisch, ze staat net ineens voor de deur ;-D
Honingbij_ schreef:
31-07-2025 21:56
Gelukkig dat ze thuis is! 😃
Honingbij_ schreef:
Fijn dat ze thuis is.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Nieuwe katje heeft net op mijn bed geplast…
Dekbedhoes en hoeslaken zitten nu in de was op 90 graden, dekbed past er niet in. Er zit een plekje van ongeveer 2 cm in mijn matras, die probeer ik met doekjes en zeep te boenen. Helpt wassen op 90 graden of moet ik wat anders doen (Heb m’n hele leven al katten, maar heb dit nog nooit meegemaakt).
Hoe krijg ik het uit mijn matras?

Heeft iemand tips??
Iemand online?

Katje is er zelf ook van geschrokken (terwijl ik niets zei ofzo, ik keek alleen maar besefte het niet helemaal,, maar ze had blijkbaar zelf door dat het niet oké is) en dat vind ik zo zielig! 🥺 .

En hoe kan ik dit voorkomen?
loulou39 schreef:
01-08-2025 19:14
Nieuwe katje heeft net op mijn bed geplast…
Dekbedhoes en hoeslaken zitten nu in de was op 90 graden, dekbed past er niet in. Er zit een plekje van ongeveer 2 cm in mijn matras, die probeer ik met doekjes en zeep te boenen. Helpt wassen op 90 graden of moet ik wat anders doen (Heb m’n hele leven al katten, maar heb dit nog nooit meegemaakt).
Hoe krijg ik het uit mijn matras?

Heeft iemand tips??
Iemand online?

Katje is er zelf ook van geschrokken (terwijl ik niets zei ofzo, ik keek alleen maar besefte het niet helemaal,, maar ze had blijkbaar zelf door dat het niet oké is) en dat vind ik zo zielig! 🥺 .

En hoe kan ik dit voorkomen?
ja hoor, wassen op 90 graden is prima. Dan is het echt weer gewoon goed schoon. Over het kleine plekje op het matras zou ik me zelf niet heel veel zorgen maken. Schoonmaken met een biotex sopje, laten drogen en klaar. Het is niet zo dat het hele matras doordrenkt is gelukkig.

Voorkomen is lastig, ik zou haar voorlopig even niet op de slaapkamer laten. Hoe oud is ze precies? Al oud genoeg om krols te zijn? Mijn kittens werden met 5 maanden al krols en een plaste werkelijk overal op. De bank, tegen de muur, op kleden.. Misschien was het ook gewoon een inschattingsfoutje van haar. Het is nog een baby. Dat kan ook.
Loulou, wat rot. Ik lees je bezorgdheid. Qua schoonmaak idd biotex/soda sopje. Geen chloor, dat trek alleen maar aan.
Waar het vandaan komt geen idee. Misschien een stressreactie.

Ik had eens met mijn vorige diva dat ze het dekbed onder piste, ze bleek een blaasontsteking te hebben. Dat dekbed heb ik weggedaan. Maar zat ook echt met onder meerdere plasjes. Je hebt er al een kattenbak staan maar zou het toch in de gaten houden.

Is ze gesteriliseerd ? Gezien recent door de DA?
Honingbij_ schreef:
Fijn dat ze thuis is!
ikbenhetzozat schreef:
01-08-2025 19:18
ja hoor, wassen op 90 graden is prima. Dan is het echt weer gewoon goed schoon. Over het kleine plekje op het matras zou ik me zelf niet heel veel zorgen maken. Schoonmaken met een biotex sopje, laten drogen en klaar. Het is niet zo dat het hele matras doordrenkt is gelukkig.

Voorkomen is lastig, ik zou haar voorlopig even niet op de slaapkamer laten. Hoe oud is ze precies? Al oud genoeg om krols te zijn? Mijn kittens werden met 5 maanden al krols en een plaste werkelijk overal op. De bank, tegen de muur, op kleden.. Misschien was het ook gewoon een inschattingsfoutje van haar. Het is nog een baby. Dat kan ook.
Dank je voor je reactie!!
Ik heb geen biotex in huis, maar misschien kan ik dat morgen nog doen, hopelijk gaat de geur er dan nog uit. Een vlek kan me niet zoveel schelen, maar de geur wel.
De eerste was is inmiddels klaar en opgehangen, en ik heb net het dekbed in de wasmachine gepropt, maar die is eigenlijk te groot en mag niet op 90 graden, dus die moet misschien weg. Maar ik wilde het toch proberen.

Het katje is al wat ouder, en ook al geholpen, ik had haar uitgezocht qua karakter bij mijn katje: wat ouder, rustig, lief en sociaal.
En ik vind sowieso katten op de slaapkamer niet zo fijn, in de nacht mag het helemaal niet en als ik thuis ben dan mogen ze elke dag). Maar nu moest het nieuwe katje volgens alle regels op internet en van de dierenartsassistente eerst apart gezet worden etc.
MEFunny schreef:
01-08-2025 19:33
Loulou, wat rot. Ik lees je bezorgdheid. Qua schoonmaak idd biotex/soda sopje. Geen chloor, dat trek alleen maar aan.
Waar het vandaan komt geen idee. Misschien een stressreactie.

Ik had eens met mijn vorige diva dat ze het dekbed onder piste, ze bleek een blaasontsteking te hebben. Dat dekbed heb ik weggedaan. Maar zat ook echt met onder meerdere plasjes. Je hebt er al een kattenbak staan maar zou het toch in de gaten houden.

Is ze gesteriliseerd ? Gezien recent door de DA?
Ja, ze is gesteriliseerd, en nee: helaas al een tijdje niet gezien door de dierenarts, dus dat wilde ik sowieso al laten doen na twee weken, maar waarschijnlijk nu eerder. Mijn eigen katten gaan elk jaar voor de vaccinatie en controle, maar deze dus al een paar jaar niet. (Druk gezin, meerdere huisdieren, binnenkat, etc.)

Dus het plasgedrag hou ik komende dagen (uiteraard!) in de gaten 👍🏻.
Zelfs mijn lieve, oudere katje was van slag, zo sneu! Ik denk door de geur ofzo. Zij heeft zo vaak blaasontsteking en zelfs blaasgruis gehad, maar nooit buiten de bak geplast… (hou nu ineens nog meer van haar, als dat al mogelijk was!)
loulou39 wijzigde dit bericht op 01-08-2025 22:00
1.13% gewijzigd
loulou39 schreef:
01-08-2025 21:44
Ik heb geen biotex in huis, maar misschien kan ik dat morgen nog doen, hopelijk gaat de geur er dan nog uit. Een vlek kan me niet zoveel schelen, maar de geur wel.
De eerste was is inmiddels klaar en opgehangen, en ik heb net het dekbed in de wasmachine gepropt, maar die is eigenlijk te groot en mag niet op 90 graden, dus die moet misschien weg. Maar ik wilde het toch proberen.
Ah dat is rot. Die van ons had gisteren op de deurmat gepoept en ik heb het schoongemaakt met afwasmiddel/water, daarna met water, en toen HG voor dieren gebruikt tegen de geur. Het werkt serieus goed. Geen geur meer zodat ze het niet als nieuwe kattenbak gaan zien. Het zou ook op meubels etc moeten kunnen, dus misschien ook wel op matras. Is bij de supermarkt te koop.
loulou39 schreef:
01-08-2025 21:44

Het katje is al wat ouder, en ook al geholpen, ik had haar uitgezocht qua karakter bij mijn katje: wat ouder, rustig, lief en sociaal.
En ik vind sowieso katten op de slaapkamer niet zo fijn, in de nacht mag het helemaal niet en als ik thuis ben dan mogen ze elke dag). Maar nu moest het nieuwe katje volgens alle regels op internet en van de dierenartsassistente eerst apart gezet worden etc.
Euhm, ik wil niet betweterig overkomen maar het is maar een plasje he? Als je het dekbed wast op 40 graden dan is het er ook uit. Als je echt heel bang bent voor bacterien zou je het daarna nog kunnen strijken op een hetere stand.
ikbenhetzozat schreef:
01-08-2025 22:52
Euhm, ik wil niet betweterig overkomen maar het is maar een plasje he? Als je het dekbed wast op 40 graden dan is het er ook uit. Als je echt heel bang bent voor bacterien zou je het daarna nog kunnen strijken op een hetere stand.
Doe je toch eigenlijk wel 😁.

Die bacteriën ben ik totaal niet bang voor, niet eens over nagedacht zelfs…
Ook de vlekken doen me niets zoals ik eerder zei.

Maar de lucht is gewoon niet te harden, zo penetrant, mijn hele slaapkamer ruikt naar urine (of gewoon gezegd: kattenpis), en die lucht was je niet met 40 graden voor altijd uit je beddengoed..
loulou39 wijzigde dit bericht op 01-08-2025 23:15
3.40% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven