We moeten vaker naar kantoor, hoera of jammer?
dinsdag 29 juli 2025 om 10:01
Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 10:17
Wat erg zeg, een manager die nog altijd zo denkt. Bah.margreetder schreef: ↑29-07-2025 10:01Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:02
Ja, maar die is er dan toch niet?margreetder schreef: ↑29-07-2025 10:01Ongelukkigerwijs zit ik met een manager die stuurt op zichtbaarheid. Als ik je maar achter je bureau zie zitten, wat je aan het doen bent is voor mij niet van belang.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:16
dinsdag 29 juli 2025 om 12:35
Dan ga je toch gewoon naar huis als er niks te doen is met de mededeling 'ik ga thuis verder'?Sjimmie84 schreef: ↑27-07-2025 16:28Dan kijkt er niemand mee. En met het geluid aan mis je geen meldingen. Het is bij ons echt hollen of stilstaan en helaas niet vooraf te voorspellen. Ik heb soms echt wel middagen gehad op kantoor dat ik niks meer te doen had.. dan zat je maar een beetje met documenten open en af en toe te klikken/typen zodat het leek alsof je wat te doen had, omdat andere collega's er ook waren dus vroeger naar huis gaan zat er niet in. Thuis ga je dan gewoon andere dingen doen en kan je 1-2x per uur checken of je niks gemist hebt. Heb je baliewerk, werk je in de supermarkt of buschauffeur dan zit dat er niet in. In dat opzicht is kantoorwerk soms echt een luxe, dat realiseer ik mij ook wel.
dinsdag 29 juli 2025 om 12:44
Ja, nou, wat niet weet, wat niet deert.margreetder schreef: ↑29-07-2025 12:16Nee, dat zou er nog bij moeten komen. Cameratoezicht als je thuiswerkt:-)
Maar het als rustig is qua werk, veel collega's op vakantie zijn dan ziet manager je liever op kantoor uit je neus eten dan dat je thuis blijft.
dinsdag 29 juli 2025 om 20:10
Als er meer collega's uit mijn team zijn is dat not done. Dan zit je allemaal in hetzelfde schuitje want die weten ook dat het rustig is dus wat wil je thuis dan gaan doen? Het is helaas niet te voorspellen de workload. Soms is op het momenten echt heel rustig en dan zit je dus op kantoor en soms is het heel druk en zit ik gelukkig thuis. Als meerdere collega's thuis werken en ik verwacht dat het rustig is qua werk die dag, blijft ik thuis.
Thuis en kantoordagen zijn ook hele andere belevingen geworden. Ik kan thuis in twee uur meer werk verzetten in vergelijking met èèn hele dag op kantoor. Ik heb fijne collega's maar we hebben elkaar niet zoveel te vertellen en op kantoor krijgen we gewoon veel minder gedaan en kom ik overprikkeld thuis. Helaas na de zomer wel meer naar kantoor en we krijgen een verplichte stagiair die we moeten begeleiden. Gelukkig heb ik nog wat vakantiedagen dus die maar inzetten in de herfst en winter.
dinsdag 29 juli 2025 om 20:33
Die zouden bij ons echt door iedereen uitgelachen worden. Ook als we op kantoor zijn zitten we niet de hele dag achter ons bureau. We hebben tegenwoordig ook iets als "walk & talk" in Outlook staan voor de locatie.Dan gaan we even naar buiten om dingen te bespreken. Je zal een manager hebben die daar niet tegen kan omdat hij/zij dan niet ziet wat je doet....
zaterdag 2 augustus 2025 om 09:17
Ik werk in mijn huidige baan (vrij recent gestart) eigenlijk altijd op kantoor, maar heb de vrijheid om thuis te werken als dat beter uitkomt. Zoals nu in vakantieweken, werk ik soms middagen thuis.
Overigens werken eigenlijk alle collega’s (op 1 na), wel klein team, allemaal standaard op kantoor.
Maar geen kantoortuin etc, ik deel mijn kantoor met 1 andere collega, en dan zit ik de middagen altijd alleen. Helemaal prima.
Overigens werken eigenlijk alle collega’s (op 1 na), wel klein team, allemaal standaard op kantoor.
Maar geen kantoortuin etc, ik deel mijn kantoor met 1 andere collega, en dan zit ik de middagen altijd alleen. Helemaal prima.
zaterdag 2 augustus 2025 om 09:42
Thuiswerken moet je vooral doen als je kind er niet is

zaterdag 2 augustus 2025 om 09:44
Maar de middagen kan je dan toch ook gewoon thuis verder werken? Of moet je op kantoor zijn of heb je veel reistijd? Als ik weet dat ik alleen ben blijf ik thuis.Winterkoud schreef: ↑02-08-2025 09:17Ik werk in mijn huidige baan (vrij recent gestart) eigenlijk altijd op kantoor, maar heb de vrijheid om thuis te werken als dat beter uitkomt. Zoals nu in vakantieweken, werk ik soms middagen thuis.
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:06
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:09
Wij hebben hier vaste kantoordagen, ik heb precies andere vaste dagen op kantoor dan mijn vriend. Maar soms komt het voor dat de ander ook een belangrijke afspraak heeft, bijv met een klant, en daardoor ook weg moet. Door de vakantie zit de hondenopvang helemaal vol en mijn backup kan ook niet altijd. Dus nu neem ik vaker mijn hond mee naar kantoor. Niet ideaal, hij verveelt zich dan vaak (hij is liever thuis laat ie aan alles merken). En hij voelt dan een beetje als een blok aan m'n been. Zeker fijn dat hij mee mag, maar ik zou op zulke dagen ook iets meer flexibiliteit willen hebben om thuis te mogen werken.
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:35
Er zijn ook gewoon kinderen die geen baby/peuter/kleuter zijn en waarmee je prima kan thuiswerken bij bijvoorbeeld een studiedag, dus laat je

Overigens zijn sommige werkgevers - honden hebben een baas - een stuk vooruitstrevender dan de jouwe en zijn wel degelijk 'gratis opvang '.
star⁴ wijzigde dit bericht op 02-08-2025 10:45
17.63% gewijzigd
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:36
Vaste momenten dat iedereen bij elkaar komt, waneer de interne meetings zijn, waarbij we ook iedere maand samen lunchen en de cijfers van de maand ervoor worden gedeeld, etc.
zaterdag 2 augustus 2025 om 12:31
Hebben jullie nog de gebruikelijke kantoortijden dat je aanwezig moet zijn of is het flexibiliteit die de klok slaat. Bij ons mag je je uren maken tussen 06.30 uur en 22.00 uur, wat ook weer zijn uitdagingen kent.
"Els" begint altijd laat dus wil geen afspraken in de vroege ochtend, "Jan" begint vroeg en wil geen afspraken met een eindtijd na 15.00 uur. Binnen je eigen team is dit vaak nog wel op te lossen maar meetings waar meerdere afdelingen bij elkaar moeten komen is met deze flexibiliteit een uitdaging geworden.
"Els" begint altijd laat dus wil geen afspraken in de vroege ochtend, "Jan" begint vroeg en wil geen afspraken met een eindtijd na 15.00 uur. Binnen je eigen team is dit vaak nog wel op te lossen maar meetings waar meerdere afdelingen bij elkaar moeten komen is met deze flexibiliteit een uitdaging geworden.
zaterdag 2 augustus 2025 om 13:20
Ik werk mijn eigen tijden, mijn werk vraagt dat ook wel, want soms lopen dingen ‘s avonds door. Maar ik “moet” wel tussen ca. 9-17:30 beschikbaar zijn, of dat nou een meeting is, of snel reageren op de mail.
Dat gezegd hebbende, ik vind meetings in de ochtend op onchristelijke tijden, zoals om 9:00 ofzo de hel, en al helemaal op maandag. Wat zijn dat voor onverlaten?! Komt gelukkig zelden voor omdat ik vooral veel met Londen en de VS werk, dus ik loop lekker een uurtje of wat voor.
Maar ja, ik heb dan weer geen enkele moeite met een call om 17:00, daar zullen anderen dan weer niks mee hebben. Inbellen om 20:00 vind ik ook prima. En mocht het zo voorkomen begin ik ook weleens om 7:30 (bijvoorbeeld als we iets om 10:00 moeten indienen).
Ik zeg er nooit wat van, ik ben van mening dat dat is waarom men van mij accepteert dat ik mijn eigen plan trek. Als het gevraagd wordt, ben ik er gewoon. Maar mijn leven is juist beter geworden sinds ik geen strikte scheiding werk/privé hanteer.
Dat gezegd hebbende, ik vind meetings in de ochtend op onchristelijke tijden, zoals om 9:00 ofzo de hel, en al helemaal op maandag. Wat zijn dat voor onverlaten?! Komt gelukkig zelden voor omdat ik vooral veel met Londen en de VS werk, dus ik loop lekker een uurtje of wat voor.
Maar ja, ik heb dan weer geen enkele moeite met een call om 17:00, daar zullen anderen dan weer niks mee hebben. Inbellen om 20:00 vind ik ook prima. En mocht het zo voorkomen begin ik ook weleens om 7:30 (bijvoorbeeld als we iets om 10:00 moeten indienen).
Ik zeg er nooit wat van, ik ben van mening dat dat is waarom men van mij accepteert dat ik mijn eigen plan trek. Als het gevraagd wordt, ben ik er gewoon. Maar mijn leven is juist beter geworden sinds ik geen strikte scheiding werk/privé hanteer.
zaterdag 2 augustus 2025 om 14:55
Ik zit alleen in mijn kantoor, maar er zijn zeker nog andere collega’s in magazijn en kantoorruimte. Je bent nooit alleen bij ons.
En ik werk net zo lekker op kantoor als thuis, reistijd is 10 min. Dus prima te doen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 15:02
Multinational, dus die 'uitdaging' hebben wij sowieso. Uitdaging tussen aanhalingstekens, want zo lastig vind ik het allemaal niet.margreetder schreef: ↑02-08-2025 12:31Hebben jullie nog de gebruikelijke kantoortijden dat je aanwezig moet zijn of is het flexibiliteit die de klok slaat. Bij ons mag je je uren maken tussen 06.30 uur en 22.00 uur, wat ook weer zijn uitdagingen kent.
Vind dat er in dit topic echt wel op elke slak zout wordt gelegd.
zaterdag 2 augustus 2025 om 16:42
Ik ervaar dat eigenlijk niet als uitdaging. Tussen 10 - 16 zijn alle Nederlandse medewerkers over het algemeen gewoon aan het werk en beschikbaar voor meetings.margreetder schreef: ↑02-08-2025 12:31Hebben jullie nog de gebruikelijke kantoortijden dat je aanwezig moet zijn of is het flexibiliteit die de klok slaat. Bij ons mag je je uren maken tussen 06.30 uur en 22.00 uur, wat ook weer zijn uitdagingen kent.
zaterdag 2 augustus 2025 om 17:57
Nee, dat werkt bij ons niet omdat je altijd met meer mensen werkt op een dag en er voor 08:00 uur en na 18:00 uur gewoon niks meer binnenkomt qua werk. Dus dan moet mijn collega in de middag bewust werk laten staan wat ik dan in de avond kan oppakken. Maar dat werkt in de praktijk niet. En mijn werkgever gaat natuurlijk geen 4 avonduren betalen waarin ik letterlijk niks te doen heb.. dus helaas moet ik altijd mijn uren maken tijdens kantooruren want dan is de rest ook aan het werk.margreetder schreef: ↑02-08-2025 12:31Hebben jullie nog de gebruikelijke kantoortijden dat je aanwezig moet zijn of is het flexibiliteit die de klok slaat. Bij ons mag je je uren maken tussen 06.30 uur en 22.00 uur, wat ook weer zijn uitdagingen kent.
Ook wel lekker hoor, want anders ga je toch dingen uitsmeren over de dag en moet je op andere tijden dus nog je uren maken wat qua motivatie lastig is als de dag er bijna op zit.. en in de avond moet je dan ook weer dingen laten die je dan misschien doet in je vrije tijd.
Enige waar ik mij aan stoor zijn de dichtgetimmerde roosters. Sommige collega's werken al jaren dezelfde werkdagen en daar moet de bezetting dan op worden aangepast waardoor ik eigenlijk geen flexibele dag kan vrijnemen want op mijn vrije dag moet dan iemand anders invallen die weer van de eigen dag wegvalt en werken op een andere dag is echt niet gebruikelijk hier, ook al heb je geen bijzondere verplichtingen waardoor je aan die dag gebonden moet zijn. Alleen in de zomer kan je alleen zitten omdat er minder werk is.
Gelukkig werk ik veel thuis dus dat compenseert sommige vaste afspraken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in