Geld & Recht alle pijlers

Data van 485.000 mensen gelekt

12-08-2025 10:22 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je de afgelopen jaren mee hebt gedaan aan het onderzoek naar baarmoederhalskanker, liggen nu waarschijnlijk je gegevens op straat. Naast naam, adres , uitslag zou ook het bsn nummer er bij staan. Nou, lekker dan,

https://www.nu.nl/binnenland/6365307/da ... anker.html
https://open.spotify.com/episode/5lxF16 ... OBM030XjoA

NRC vandaag podcast over het onderwerp.
Ik woon in West Brabant. Zuid dus. Maar nog niks ervan gehoord.
dweedledee schreef:
20-08-2025 20:23
Heb je toevallig onderstaand berichtje gehad?

Twee collega’s en ik hebben alledrie dit bericht gekregen. Dat vind ik wel heel toevallig.

Hi, sorry to bother you! I’m Mila from Randstad. We would like to offer you an online remote part-time job. The daily income is between 100-500 euros (paid daily), and if you make it your main job, you can earn even more. This job has no time or location restrictions, and you can work from home using your phone or computer, with no experience required. However, please note: (You must be at least 20 years old).

If you meet the requirements and would like to know more, please reply with “yes” or “no.”
Ik krijg laatste jaar heel veel van dit soort mailtjes. Dus denk dat mijn geven ergens anders al gelekt zijn.
dweedledee schreef:
20-08-2025 11:40
Twee collega’s van mij ook. Allemaal sinds een week of 5. Kan geen toeval zijn.
Natuurlijk wel. Ik ben zeker niet gelekt (want niet aan de beurt voor onderzoek) en kom ook om in de spam momenteel en vage telefoontjes. En zelfs het "pap (hahahaha) ik heb een nieuwe provider" kwam langs via sms van de week.
Nog geen brief gehad en volgens de PostNL app ook niks onderweg, misschien zijn mijn gegevens dan toch niet gelekt.

Ik krijg vooral veel DHL en UPS spam maar dat was al voor het lek (en bij dit lek zaten toch geen emailadressen?), ergens staat er een pakhuis vol met mijn niet-bezorgde pakketjes :mrgreen:
muts87 schreef:
21-08-2025 07:53
Ik krijg laatste jaar heel veel van dit soort mailtjes. Dus denk dat mijn geven ergens anders al gelekt zijn.
Je kunt dit checken op https://haveibeenpwned.com/
AnnaNiem schreef:
21-08-2025 08:50
Nog geen brief gehad en volgens de PostNL app ook niks onderweg, misschien zijn mijn gegevens dan toch niet gelekt.

Ik krijg vooral veel DHL en UPS spam maar dat was al voor het lek (en bij dit lek zaten toch geen emailadressen?), ergens staat er een pakhuis vol met mijn niet-bezorgde pakketjes :mrgreen:
:HA: heel herkenbaar
Voor iedereen een groene tuin
AnnaNiem schreef:

Jawel. Bij een aantal zijn ook de telefoonnummers en emailadressen gelekt.
AnnaNiem schreef:

Jawel. Bij sommige stonden dit soort gegevens er wel bij.
En als iemand ineens veel meer spam dan normaal heeft ( wat vaak al veel is) of ineens veel meer rare telefoontjes en sms-jes dan hiervoor, kan dat dus prima wel aan zo'n lek liggen. Kan, hoeft niet maar ...soms is meest voor de hand liggende antwoord ook gewoon het antwoord.

Worden bepaalde mensen nou nooit moe van zichzelf?
Met de ervaringen/vragen die anderen hebben in bijvoorbeeld zo'n topic als dit, altijd meteen weg te gaan wuiven?
MissNuada schreef:
21-08-2025 12:05
Jawel. Bij sommige stonden dit soort gegevens er wel bij.

Ik denk trouwens dat 'sommige' of 'beperkt aantal' een eufemisme is. Iedereen die via de email de afspraak bevestigd kreeg, dat zullen er een hoop zijn hoor.
Such fun!1
MarindaH schreef:
21-08-2025 14:34
Ik denk trouwens dat 'sommige' of 'beperkt aantal' een eufemisme is. Iedereen die via de email de afspraak bevestigd kreeg, dat zullen er een hoop zijn hoor.
Eens.
MissNuada schreef:
21-08-2025 12:11
En als iemand ineens veel meer spam dan normaal heeft ( wat vaak al veel is) of ineens veel meer rare telefoontjes en sms-jes dan hiervoor, kan dat dus prima wel aan zo'n lek liggen. Kan, hoeft niet maar ...soms is meest voor de hand liggende antwoord ook gewoon het antwoord.

Worden bepaalde mensen nou nooit moe van zichzelf?
Met de ervaringen/vragen die anderen hebben in bijvoorbeeld zo'n topic als dit, altijd meteen weg te gaan wuiven?

Eens. Beetje simpel hihihihahaha-gedrag ook van die lui. Infantiel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven