Kan ik hier problemen mee krijgen?
donderdag 28 augustus 2025 om 07:01
Ik vrees dat ik ontzettend naïef ben geweest.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
vrijdag 29 augustus 2025 om 09:59
vrijdag 29 augustus 2025 om 10:01
https://www.elle.com/nl/mode/shopping/ ... as-merken/
Kijk hier zitten wel hele mooie tassen tussen. En ook niet zo doorsnee waar iedereen al mee loopt (nep of echt).
Kijk hier zitten wel hele mooie tassen tussen. En ook niet zo doorsnee waar iedereen al mee loopt (nep of echt).
vrijdag 29 augustus 2025 om 11:30
Over smaak valt te twisten, maar de klassiekers zoals 2.55, Speedy, Kelly, Bamboo bag etc etc waren voor die tijd erg vernieuwend. Dat zijn tassen uit de jaren 30-50. Het lijken nu misschien niet meer originele tassen, maar dat ligt zeker niet aan het ontwerp.
vrijdag 29 augustus 2025 om 11:49
Ik reageerde op de opmerking dat mensen die het zelf dragen een nepper herkennen. Die hebben geen loep bij zich maar zien mij met een tas die ze zelf met zorg hebben uitgezocht en waarvoor ze veel geld hebben betaald en ze denken vervolgens dat ik ook bij de club hoor.
Het gaat om een tas die mij 60 euro kostte en die ‘echt’ rond de 500 euro kost, dus niet exceptioneel duur. Maar wel te duur voor mij - ik ben oprecht net zo blij met mijn rip off, het is exact dezelfde tas en ik wist niet eens dat het ontwerp gejat was.
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:39
Maar merk-status geldt maar voor heel weinig merken. Veel mensen kennen Gucci of Louis Vuitton. Maar heb je een Loewe, een The Row of een Khaite, dan zullen al veel minder mensen die herkennen.
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:54
vrijdag 29 augustus 2025 om 17:57
Tas is binnen!
Hij is erg mooi. Echt leer, stevig, heel mooi gemaakt.
Ben totaal geen expert hierin, heb een filmpje gekeken op YouTube om te kijken hoe je kan zien of de tas echt is. Dacht eerst dat hij echt was, want alles was 1 op 1 spot on, maar helemaal aan het eind viel hij toch door de mand want 1 dingetje klopt er niet. Dus nee, hij is niet echt.
Maar wel gewoon een mooie tas, ik ben er dan uiteindelijk toch best blij mee. Hoewel het niet voor herhaling vatbaar is.
Ben totaal geen expert hierin, heb een filmpje gekeken op YouTube om te kijken hoe je kan zien of de tas echt is. Dacht eerst dat hij echt was, want alles was 1 op 1 spot on, maar helemaal aan het eind viel hij toch door de mand want 1 dingetje klopt er niet. Dus nee, hij is niet echt.
Maar wel gewoon een mooie tas, ik ben er dan uiteindelijk toch best blij mee. Hoewel het niet voor herhaling vatbaar is.
vrijdag 29 augustus 2025 om 18:05
Fijn dat hij er is. Is hij nu het geld (en de stress) waard geweest?Karrota schreef: ↑29-08-2025 17:57Tas is binnen!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in